Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OPEL ASTRA F 1.6 kat 92r 75 KM licznik

bratan1 28 Lut 2010 20:54 7902 17
  • #1 28 Lut 2010 20:54
    bratan1
    Poziom 9  

    Witam forumowiczów!
    Mam takie pytanie. Otóż kupiłem Astrę F kombi i zauważyłem że przebieg 85 tys nie może byc prawdziwy, więc stwierdziłem że zegary były przełożone. Ogólnie to mi by nie przeszkadzało ale szybkościomierz przekłamuje jakies + 20-30 km/h, a gdy wskazówka paliwa dochodzi do rezerwy to samochód gaśnie z braku paliwa i na zegarze mam 60 litrów paliwa pojemności, tak samo temperatura niedochodzi nawet do 90 C. Tylko obroty dobrze pokazuje. Chociaż gaśnie mi samochód jak dojeżdżam do świateł. Dziś dowiedziałem się że problem może byc w zegarach. Więc zacząłem szukac innych zegarów i się okazało że istnieje kilka rodzajów liczników. Pytanie jaki licznik będzie dobrze pokazywał wszystkie parametry. Od razu piszę że komp miał błąd 24. Mam opony 14, bo to też podobno ma znaczenie i chciałbym aby był obrotomierz.

    Czekam na waszą pomoc.

    Pozdrawiam Andrzej W.

    0 17
  • #2 28 Lut 2010 20:57
    autoas
    Poziom 42  

    Kup zamontuj i sprawdź

    0
  • #3 17 Mar 2010 22:12
    toudi29
    Poziom 14  

    Jeżeli szukasz dalej zegarów to oby mieć pewność że wszystko będzie dobrze to tam gdzie masz prędkość na dole masz współczynnik W=.... i szukaj zegarów z tym współczynnikiem i koniecznie od beznyniaka

    0
  • #4 17 Mar 2010 22:34
    SAWEK101
    Poziom 30  

    Miałem kiedyś viki A i tam nawet było napisane na liczniku że w= coś tam ,prędkościomierz w starych oplach dolicza 7 procent do prędkości więc masz taki wynik,więc ja raczej bym się tym nie przejmował ważne żeby o tym wiedzieć.
    Zaniżanie temp to też normalka ,winny jest albo termostat albo czujnik temp,często jedno i drugie,niestety wymiana termostatu wymaga zdjęcia rozrządu,ja w obu oplach miałem temp po wymianie termostatu ok 80c na zegarze.
    A z tym paliwem to stawiam na czujnik w zbiorniku,miałem podobnie .
    Także wymiana zegarów to za wiele ci nie da, może wskaźnik prędkości będzie mniej przekłamywał albo i nie.
    Masz lpg ?
    Gaśnie prawdopodobnie przez zanieczyszczony silniczek krokowy ,to najpierw trzeba by sprawdzić ,potem sonda.
    Miałem kiedyś listę błędów hmm,najszybciej będzie jak znajdziesz chociażby w google ten błąd.

    0
  • #5 18 Mar 2010 00:14
    JaroooBDG
    Poziom 11  

    toudi29 napisał:
    Jeżeli szukasz dalej zegarów to oby mieć pewność że wszystko będzie dobrze to tam gdzie masz prędkość na dole masz współczynnik W=.... i szukaj zegarów z tym współczynnikiem i koniecznie od beznyniaka

    Jeżeli ktoś przekładał zegary to mógł właśnie zamontować inne, więc szukanie z takim samym 'W' może być bez sensu.
    Też mam astrę 1.6 75 KM i jutro spojrzę u siebie jakie mam 'W'.

    0
  • #6 18 Mar 2010 22:28
    bratan1
    Poziom 9  

    [quote="JaroooBDG"]

    toudi29 napisał:
    jutro spojrzę u siebie jakie mam 'W'.

    Dzięki wielkie! Ogólnie oglądałem na allegro astry z mojego rocznika i wszytkie mają inne zegary i kierownice. I do tego zegary z bez obrotomierza. Na temat, że mi czujniki przekałmują.... mam wątpliwości, bo termostat na 100% działa bo przy niskiej temp na trasie z Krk do Łodzi cały czas ta sama temperatura. A co do licznika. Mam GPS'a więc sobie porównałem prędkości. Gdy jadę 90 według licznika, to gps ma niecałe 70 :D teraz już wiem gdy jadę bez gpsa to mogę spokojnie 100 jechac, żaden radar mi nie przeszkadza.I tę różnicę widac od samego początku, gdy ruszam, bo już jadąc 40 km/h gps ma tylko 17 :)

    0
  • #7 26 Mar 2010 20:47
    bratan1
    Poziom 9  

    Do właścicieli samochodów Opel Astra F (I) z roku 92 (kombi) 1,6 8V
    Bardzo proszę tych co mają takie samochody żeby popatrzyli jakie mają liczniki a najbardziej jakie jest oznaczenie, czyli W=....

    Bo mi za bardzo przekłamuje i gaśnie samochód.

    Dziękuję za uwagę i ewentualną pomoc!

    0
  • #8 26 Mar 2010 21:37
    SAWEK101
    Poziom 30  

    Ale ty jesteś uparty mówiłem wymień czujnik temp i będzie ok ,a co do prędkościomierza to sprawdź najpierw czy kilometry liczy jak trzeba i jak będzie ok to przełóż wskazówkę prędkościomierza .A jeśli termostat trzyma 80st zamiast 92 to też tego nie zauważysz w trasie,a tym bardziej z już zmęczonym czujnikiem temperatury. Wymień czujnik co ci szkodzi koszt ok 20zł.
    Ja bym to olał zaraz samochód będzie miał 20lat a ty się w nim zakochałeś?
    Samochód ma jeździć, przede wszystkim taki dziadziuś ,sprawdź dlaczego ci gaśnie a nie czepiasz się deski ważne że wiesz ile oszukuje, kupisz drugi licznik dasz co najmniej stówę i będzie taki sam bo ma 18lat.

    0
  • #9 26 Mar 2010 23:13
    bratan1
    Poziom 9  

    Nie o to chodzi że się zakochałem czy nie ale mnie wkurza że gasnie! Już wszystko przegrzebałem, znalazłem że to może byc wina czujnika przebytej drogi! Kilometry też mi źle liczy. Więc wszystko prawie przekłamuje

    0
  • #10 11 Wrz 2010 08:43
    bratan1
    Poziom 9  

    Witam ponownie! Otóż wymieniłem swój licznik na inny podobno sprowadzony ze skądś tam. Głownie chodziło mi o poprawę obrotów (żeby mi nie gasł) bo w liczniku znajduje się czujnik prędkości (błąd 24) Po wymianie porawiło się tylko wskazanie prędkości ( już nie przekłamuje) i innych wskaźników. Samochód dalej gaśnie i wyskakuje ten błąd. Tak jak pisałem samochód gaśnie gdy np dojeżdżam do świateł, wrzucam na luz i ...pyk... zgasło albo kiedy hamuje silnikiem albo kiedy jadę szybko na 5 biegu puszczam pedał gazu a samochód dalej na biegu, to jak później zmieniam biegi to też potrafi mi zgasnąc!

    Bardzo proszę o pomoc! Bo sam już nie wiem gdzie szukac!

    Wielkie dzieki

    0
  • #12 11 Wrz 2010 12:51
    bratan1
    Poziom 9  

    SAWEK101 napisał:
    Pisałem już


    Widzę że jesteś elektromechanikiem. Czy spotkałeś się z takim problemem już? Ja dużo czytałem na temat tych objawów i tego błędu i ludzie piszą że po wymianie czujnika to wszystko pięknie chodzi (tylko że nikt nie sprzedaje samego czujnika tylko razem z licznikiem) Jeżeli chodzi o czujnik temp. to nie mam nic do zarzucenia jak pracuje. W zimie pięknie pali, dopóki zimny to łądnie trzyma wysokie obroty, które po chwili maleją. Myślisz że to może by to??

    0
  • #14 13 Wrz 2010 22:03
    sharkey6
    Poziom 9  

    widze ze ten temat gasniecia przewija sie czesto na forach i ludzie pisze wyczysc silnik krokowy bla bla bla. Ja mialem ten sam problem przy wiekszych predkosciach wrzucalem na luz i auto gaslo na gazie. Rozwiazanie problemu tkwi w rurze od filtru powietrza. Sciagnij rure od filtra ( ta ktora idzie od chlodnicy) i zobacz czy dalej gasnie. Jak masz duzy ped powietrza to w niektorych modelach potrafi gasnac

    0
  • #15 13 Wrz 2010 23:03
    piotrek-102
    Poziom 11  

    sharkey6 napisał:
    widze ze ten temat gasniecia przewija sie czesto na forach i ludzie pisze wyczysc silnik krokowy bla bla bla. Ja mialem ten sam problem przy wiekszych predkosciach wrzucalem na luz i auto gaslo na gazie. Rozwiazanie problemu tkwi w rurze od filtru powietrza. Sciagnij rure od filtra ( ta ktora idzie od chlodnicy) i zobacz czy dalej gasnie. Jak masz duzy ped powietrza to w niektorych modelach potrafi gasnac


    Wydaje mi się że działo by się tak w przypadku zasilania LPG ,a autor tematu nic o tym nie wspomina , jeśli to się dzieje na benzynie to by należało sprawdzić na żywo parametry na wolnych obrotach (bieg jałowy) tps-u map-a i krokowca zapamiętaniu i następnie udać się na jazdę próbną najlepiej z kierowcą i w momencie gaśnięcia odczytywaniu w/w po czym napisać posta na forum wtedy uzyska się pomocną rade .

    0
  • #17 14 Wrz 2010 21:19
    bratan1
    Poziom 9  

    Dzięki wszystkim za podpowiedzi!!
    Parę dni temu, tak jak pisałem wymieniłem licznik. Po sprawdzeniu, dalej działo się to samo. Postanowiłem sprawdzić czy mam dobrze podłączoną elektrykę. Czytając wcześniej różne fora dowiedziałem się że problem mógł być w radio, bo kabelek z tego czujnika idzie do radia a ten wysyła sygnał najpierw do wyświetlacza tego oplowskiego a później do kompa. Kiedy wyjąłem radio (niestety urywając przedni panel, nie z braku wiedzy, że trzeba go odbiezpieczyć tylko dlatego że to baaardzo ciasno tam wchodzi) i zauważyłem że do tego kabelka co idzie od licznika jest podpięty inny kabelek, nie orginalny. Po usunięciu kableka wszytko złożyłem i kiedy pojechałem do domu okazało się że nie podłączyłem linki do licznika. Jeździłem tak parę dni, oczywiście cały czas byłem załamany tym że i tak nic nie pomogło, aż dziś podłączyłem linkę i co się okazało... CUD .... Przestał gasnąć. Dojeżdżajac do świateł mam przez chwilę wysokie obroty a po chwili spadają do normy. Ja do tego jeszcze się nie przyzwyczaiłem ale wymiana licznika i sprawdzenie instalacji pomogła.

    Oto koniec historii...


    Ale teraz mnie męczy pytanie, jeżeli przełożę ten czujnik który jest cały do starego licznika. Czy będzie dobrze działał, czy tym razem zacznie pokazywać prawidłową prędkość, czy nie będzie gasł?? I t.d. i t.p. Może ktoś tak już kombinował. Tamten licznik miałem z obrotomierzem. Ateraz jakoś tak dziwnie się jeździ.

    Bardzo dziękuję wszystkim za porady. Tak w ogóle to pracuję jako mechanik w Krakowie ale z tym nie mogłem dać rady. Dlatego niektóre rady były dla mnie nie poważne. Przepraszam jeżeli kogoś uraziłem.

    Pozdrawiam Andrey V.

    0
  • #18 17 Wrz 2010 22:37
    179595
    Użytkownik usunął konto