Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak odryglować zamek mechanicznie passat B5 drzwi tylne lewe

waniuszka 28 Feb 2010 23:19 104185 10
  • #1
    waniuszka
    Level 10  
    Witam

    Pewnego dnia w moim Passacie B5 99r kombi (centralny na kluczyk) po zamknięciu wszystkich drzwi, przestały reagować drzwi tylne lewe. Drzwi zostały zaryglowane i nie ma sposobu ich otworzyć ani z zewnątrz ani z wewnątrz.
    Wyczytałem na forum jak się dobrać do drzwi od wewnątrz. Zdjąłem już tapicerkę i blachę. Teraz mam dostęp do zamka, tylko nie wiem jak go odryglować mechanicznie. Piszę mechanicznie bo zamek nie reaguje na elektrykę. Podpinałem do czarnoniebieskiego i czarnozielonego 12V(żyły idące do siłownika zamka) - bez reakcji. Moja diagnoza zamek uszkodzony. Wymienić go mogę dopiero po otwarciu drzwi.
    Tylko jak je otworzyć?

    Czy jest jakiś sposób coś podważyć żeby zamek odpuścił?

    Proszę o pomoc...:cry:
  • #3
    waniuszka
    Level 10  
    yogi009 wrote:
    A jest tam widoczna dźwignia siłownika ?


    Tak to mniej więcej wygląda.

    Jak odryglować zamek mechanicznie passat B5 drzwi tylne lewe

    na innym forum znalazłem jeszcze inne lepsze zdjęcie zamka, na którym lepiej widać poszczególne części


    Jak odryglować zamek mechanicznie passat B5 drzwi tylne lewe
  • #4
    carrier
    Car alarms specialist
    generalnie w passacie nie jest to takie proste, najlepiej by było do tego zdemontować siłownik ale problem polega na tym że jest on od drugiej strony przykręcony wkrętem.

    Co do uszkodzenia samego siłownika to sprawdź kable od modułu komfortu pod dywanikiem kierowcy często gniją na odległości ok 40-50cm od modułu, wyjmij też sterownik na stół i zobacz jak się on czuje wewnątrz, najlepiej jak będziesz miał do pomocy vag'a
  • #5
    waniuszka
    Level 10  
    Siłownik ma napięcie i dostaje impulsy. Sprawdzałem miernikiem na czarno zielonym i czarno niebieskim- w momencie otwierania lub zamykania pojawia się prąd.

    Wg mnie to awaria mechaniczna.

    Jak zwolnić mechanizm lub siłownik?
  • #6
    spil
    Level 2  
    spróbuj w ten sposób
    1. zamykasz drzwi pilotem
    2. przytrzymujesz wewnętrzną klamkę w pozycji otwartej (tak że wychodzi bolec do góry)
    3. otwierasz drzwi pilotem
    4. puszczasz klamkę (wewnętrzną) i bolec powinien pozostać u góry, a drzwi dadzą się otwierać od wewnątrz i zewnątrz.
  • #7
    invector
    Level 18  
    Można go odblokować ale kosztem zamka. Odkręć plastikową osłonę która przykrywa silniczek. Nie zejdzie całkowicie, będziesz musiał ją odgiąć, będziesz wtedy miał dostęp do niego. Zacznij kręcić nim ręcznie a raczej za pomocą cienkich narzędzi (nie pamiętam w którą stronę) aż zamek puści. Problem w tym że kręcąc silniczkiem on odbija i trzeba go umiejętnie przytrzymać. Oczywiście powylatuje ci ze środka trochę drobnych elementów, więc dobrze by było przed robotą zaopatrzyć się w drugi zamek i za jednym zamachem wymienić.
  • #8
    mortalbird
    Level 15  
    witam jest dokladnie tak jak opisał invector nie ma innego sposobu miałem ten sam problem rozbierasz dzwi dostajesz sie do siłownika rozkrecasz go lekko odginasz i pokrec kółkiem w lewo (chyba) natomiast zamek centralny juz jest na złom zamkniesz i otworzysz tylko z rygla.
    jezeli potrzebujesz taki zamek mam jak cos to daj znac podesle
  • #9
    waniuszka
    Level 10  
    zrobiłem tak jak radziliscie. zamek stary poszedł w kosz. kupilem nowy na allegro za 85 zl. dwa dni i mam juz wszystko poskladane. wszystko wrocilo do normy.
    dzieki za pomoc
  • #10
    getekgregor
    Level 2  
    Lepszą metodą jest odchylenie plastikowej osłonki silniczka i podanie na niego bezpośrednio 12V. U mnie ten sposób uratował zamek, nic się z niego nie wysypało i nie poszedł na złom. Po prostu po tej operacji otworzył się i po lekkim przeglądzie zaczął poprawnie działać.
  • #11
    mrucze
    Level 15  
    Witam. Ja robię te zamki dość często Golfy Passaty itp. Największa niedogodność to trzeba zdjąć tapicerkę przy zamkniętych drzwiach ,ale da się to zrobić nie pozostawiając śladów zniszczeń. Następnie biorę wiązkę kabli idącą po blasze do zamka i szukam pary która idzie do silniczka . Przecinam te kabelki aby nie uszkodzić elektroniki modułu komfortu i z zewnętrznego zasilania podaję 12V na zamek .Oczywiście ten sposób nie zadziała jeśli uszkodzony jest silniczek Ale do tej pory otworzyłem wiele aut i nie miałem takiego przypadku