Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Master 2.5 DCI nie jedzie więcej niż 90km/h

mimik 01 Mar 2010 15:42 20290 21
  • #1 01 Mar 2010 15:42
    mimik
    Poziom 10  

    Witam. Mam następujący problem z moim Masterem: auto na postoju wkręca się normalnie, do 3 biegu także, po wbiciu 4 biegu nie ma mocy-objaw: prędkość max 90km/h i ani trochę więcej. Autko sprawdzone interfejsem-wykazał tylko błąd obwodu świec żarowych. Na turbosprężarce brak luzu, auto nie kopci, nie szarpie. Jedyny niepokojący objaw to spadek ciśnienia oleju na wolnych obrotach i brak mocy. Jedyne co mi pozostało to wtryski choć też nie mam pewności. Z góry wielkie dzięki za pomoc.

    0 21
  • #2 01 Mar 2010 20:35
    Dudi2007
    Poziom 16  

    regulator ciśnienia przy pompie wysokiego ciśnienia błąd obwodu to spalona świeca wtryski zostaw w spokoju

    1
  • #3 01 Mar 2010 21:07
    mimik
    Poziom 10  

    Teraz inna koncepcja mi się pojawiła. Wydaje mi się, że auto ma założony jakiś ogranicznik, bo pierwsze 3 biegi wkręca się do końca i idzie jak wściekły, a na 4 i 5 tylko do +/-2500 i 90 na godzinę. Takie jaja zaczęły się dziać po odpięciu klemy, a że auto przywiezione dopiero co to nie ma kontaktu z właścicielem byłym. Jeżeli byłoby jakieś urządzenie to gdzie go szukać? Czy blokada ta może jest w samym ECU?

    0
  • #4 01 Mar 2010 23:02
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 01 Mar 2010 23:08
    tkoziol

    Poziom 19  

    szukaj kogoś kto ma clipa

    0
  • #6 02 Mar 2010 09:07
    mimik
    Poziom 10  

    Auto do 3.5t, nie ma tacho i co najlepsze po zakupie jechałem nim 130 bez problemu, po odpięciu aku mu odbiło. Zaraz ma być mobilny znachor z "jakimś" interfejsem, zobaczymy.

    0
  • #7 02 Mar 2010 21:11
    norrbi
    Poziom 17  

    Reno max dobrze ci pisze nie szukaj dalej bo szkoda czasu, a auto musi zarabiac.

    3
  • #8 11 Mar 2010 01:47
    mimik
    Poziom 10  

    No więc: po tygodniu zabawy sytuacja jest taka jak była. Przyjechał b. kompetentny Pan, posiadający Renault Clipa, zrobiliśmy pare km na live dacie i co się okazało-nie ma żadnego ogranicznika i nie ma błędów. Jest tylko jeden problem, mianowicie pompa daje zbyt małe ciśnienie (nie pamiętam dokładnych danych, ale braki są spore). Więc standardowo: wymiana filtra paliwa-nic, demontaż wtrysków i sprawdzenie-wtryski igła. Czyli została sama pompa. Jeżeli macie Panowie jakieś sugestie albo uwagi to chętnie wysłucham. Pozdrawiam.

    0
  • #9 11 Mar 2010 20:14
    norrbi
    Poziom 17  

    Jestes uparty ale to juz twoja strata zapraszamy razem z reno maxem a diagnoze masz juz podana na talezu to co mamy Cie jescze nakarmic?

    0
  • #10 12 Kwi 2010 08:49
    Maciek master 2,5 dci
    Poziom 9  

    Witam Kolego. Ja Cie nie pocieszę. Mam podobny problem już od roku i nikt mi nie jest w stanie pomóc. Mechanicznie wszystko wymienione, turbiny, wtryski głowica zrobiona, rozrząd itp itd. Kupiłem nawet nowy sterownik i nic właściwie. Mój tak do 100 dociąga, ale bieda taka. Nawet z górki 6 zapinam i nie chce jechać więcej nawet jakby go hamowało. Wyprzedzać strach. Na połowie gazu trochę lepiej niż na całym zauważyłem. Jeździłem już po różnych serwisach i specjalistach od kompa i nic. Wyskakuje tylko właśnie błąd świec i tyle. Raz ostatnio w Niemczech, chyba zbieg okoliczności, po zatankowaniu tam na miejscu to tak śmigał, że osobówki wymiękały, ale wjechałem do Polski i znów to samo 4 wrzucam i koniec jazdy. Mam porównanie i w ogóle od kumpla zmieniałem sobie różne rzeczy bo on ma taki sam tylko ciut młodszy. Chyba będzie trzeba u francuza się zatrzymać i euro wypłacić bo już nie wiem. Jakbyś potrzebował info to daj znać możemy pogadać bo już wiem sporo o tym masterku i mogę podpowiedzieć co Cie może podratować żeby nie wymieniać pół samochodu jak ja to już zrobiłem. Lub pisz na forum na bieżąco.
    Pozdrawiam.

    1
  • #11 12 Cze 2010 19:25
    szymekk
    Poziom 9  

    Panowie mam ten sam problem, tyle ze u mnie jeszcze dochodzi jeden problem, konkretnie gdy jest doladowany tak ok 700kg to przy wcisnieciu gazu do dechy gasnie:/ tzn odcina paliwo i po 5 sek gasnie. Po ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy i tak w kolko. Na komputerze pokazuje blad zbyt niskiego cisnienia paliwa. Teraz maja mi wymienic czujnik na pompie wysokiego cisnienia i zobaczymy czy to cos pomoze

    2
  • #12 12 Cze 2010 21:29
    jurekk55
    Poziom 34  

    Maciek master- nie podałeś rocznika ,rozszczelniłeś wydech przed katalizatorem ?(jeżeli jest zastosowany?)

    szymekk -sprawdź wtryski i zawór regulacji ciśnienia,układ oczywiście szczelny ,a filtr paliwa świeży?

    0
  • #13 14 Cze 2010 13:30
    fenek777
    Poziom 8  

    Pisałem właśnie że miałem podobny problem i każdy szuka daleko, wymienia !!! i problem powraca a jest to błahostka za 0 zł Mechanicy !!!

    3
  • #14 14 Cze 2010 15:39
    trans-serwis
    Poziom 39  

    No to może napisz co to za błahostka za 0 zł.

    0
  • #15 15 Cze 2010 12:11
    magda1212
    Poziom 1  

    witam, mozesz odpowiedziec kolego jak naprawic ta ustrke??? mam 2 mastery z 2007 roku i od 2,5 roku borykam sie caly czas z tym samym problemem, po zjezdzie z tasmy produkcyjnej juz po 40 km zapalily sie kontrolki od swiec samochod traci moc, nie da rady jechac nim wiecej niz 80-90km/h, nastepnie zapalaja sie kolejne kontrolki blad silnika i kilka innych jeszcze, wymienione zostalo juz duzo rzeczy wiazki czujniki skrzynia biegow nie majaca nic w zasadzie do rzeczy, turbina w chwili obecnej znowu stoi w warsztacie i elekrtyk chce wymienic intercooler. Wydaje mi sie ze to jakas wada fabryczna do ktorej Reno ciezko sie przyznac moze trzeba sie zebrac i sie do nich zglosic.

    0
  • #16 15 Cze 2010 18:20
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Kolega fenek już się nie odezwie, napisał dwa posty podobnej treści i wystarczy.

    0
  • #17 15 Cze 2010 21:03
    jurekk55
    Poziom 34  

    magda1212 napisał:
    witam, mozesz odpowiedziec kolego jak naprawic ta ustrke??? mam 2 mastery z 2007 roku i od 2,5 roku borykam sie caly czas z tym samym problemem, po zjezdzie z tasmy produkcyjnej juz po 40 km zapalily sie kontrolki od swiec samochod traci moc, nie da rady jechac nim wiecej niz 80-90km/h, nastepnie zapalaja sie kolejne kontrolki blad silnika i kilka innych jeszcze, wymienione zostalo juz duzo rzeczy wiazki czujniki skrzynia biegow nie majaca nic w zasadzie do rzeczy, turbina w chwili obecnej znowu stoi w warsztacie i elekrtyk chce wymienic intercooler. Wydaje mi sie ze to jakas wada fabryczna do ktorej Reno ciezko sie przyznac moze trzeba sie zebrac i sie do nich zglosic.


    Pomiędzy grodzią i akumulatorem,w plastikowej obudowie znajdziesz kostki łączące wiązkę silnika z resztą pojazdu bardzo wrażliwe miejsce na wilgoć,często wskutek mycia silnika.Kontrola konektor po konektorze wskazana.

    0
  • #18 16 Cze 2010 23:26
    bartuświelki
    Poziom 12  

    szymekk u ciebie to typowy problem regulatora ciśnienia w zasobniku

    0
  • #19 04 Lut 2011 16:07
    Maciek master 2,5 dci
    Poziom 9  

    jurekk55 napisał:
    Maciek master- nie podałeś rocznika ,rozszczelniłeś wydech przed katalizatorem ?(jeżeli jest zastosowany?)

    szymekk -sprawdź wtryski i zawór regulacji ciśnienia,układ oczywiście szczelny ,a filtr paliwa świeży?


    Domyślam się, ze chodzi Ci o FAP. Nie mam go. rocznik jest 2004. OD czerwca nic się nie zmieniło oprócz remontu silnika, który i tak nic nie pomógł i zmiany mapy na 150 km. Tez bez poprawy więc mapa na 120 wróciła spowrotem.

    1
  • #20 13 Maj 2011 01:03
    coralgol1976
    Poziom 16  

    To samo co renault mascott - do wymiany zawór ograniczający ciśnienie na listwie - często wraz z czujnikiem ciśnienia. Początkowo problemy z mocą przy większym obciążeniu (wzrost prędkości to również wzrost oporu powietrza, a wraz z tym obciążenia dla silnika), później pod ładunkiem, a na końcu auto nie odpala na rozruchu... Pozdrawiam i piszcie czy pomogło. (na 99% to będzie to)

    2
  • #21 26 Maj 2011 16:02
    fenek777
    Poziom 8  

    Koledzy nie było mnie dawno ale teraz jestem Master mi śmiga bez żadnych napraw poza tamtą ! mechaników pełno a kazdy to nowy pomysł miał. W końcu a zwykłego mechanika bez komputerów zostało naprawione !!! Koszt 120zł razem z butelką czegoś mocnego. Macie problem to piszcie odpowiem. Pozdro

    7
  • #22 27 Maj 2011 22:52
    wopor
    Poziom 32  

    Witam, mamy problem z fenekami, pozdro

    4