Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Master 2.5 DCI nie jedzie więcej niż 90km/h

mimik 01 Mar 2010 15:42 26083 21
  • #1
    mimik
    Level 10  
    Witam. Mam następujący problem z moim Masterem: auto na postoju wkręca się normalnie, do 3 biegu także, po wbiciu 4 biegu nie ma mocy-objaw: prędkość max 90km/h i ani trochę więcej. Autko sprawdzone interfejsem-wykazał tylko błąd obwodu świec żarowych. Na turbosprężarce brak luzu, auto nie kopci, nie szarpie. Jedyny niepokojący objaw to spadek ciśnienia oleju na wolnych obrotach i brak mocy. Jedyne co mi pozostało to wtryski choć też nie mam pewności. Z góry wielkie dzięki za pomoc.
  • #2
    Dudi2007
    Level 16  
    regulator ciśnienia przy pompie wysokiego ciśnienia błąd obwodu to spalona świeca wtryski zostaw w spokoju
  • #3
    mimik
    Level 10  
    Teraz inna koncepcja mi się pojawiła. Wydaje mi się, że auto ma założony jakiś ogranicznik, bo pierwsze 3 biegi wkręca się do końca i idzie jak wściekły, a na 4 i 5 tylko do +/-2500 i 90 na godzinę. Takie jaja zaczęły się dziać po odpięciu klemy, a że auto przywiezione dopiero co to nie ma kontaktu z właścicielem byłym. Jeżeli byłoby jakieś urządzenie to gdzie go szukać? Czy blokada ta może jest w samym ECU?
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    tkoziol

    Level 19  
    szukaj kogoś kto ma clipa
  • #6
    mimik
    Level 10  
    Auto do 3.5t, nie ma tacho i co najlepsze po zakupie jechałem nim 130 bez problemu, po odpięciu aku mu odbiło. Zaraz ma być mobilny znachor z "jakimś" interfejsem, zobaczymy.
  • #7
    norrbi
    Level 17  
    Reno max dobrze ci pisze nie szukaj dalej bo szkoda czasu, a auto musi zarabiac.
  • #8
    mimik
    Level 10  
    No więc: po tygodniu zabawy sytuacja jest taka jak była. Przyjechał b. kompetentny Pan, posiadający Renault Clipa, zrobiliśmy pare km na live dacie i co się okazało-nie ma żadnego ogranicznika i nie ma błędów. Jest tylko jeden problem, mianowicie pompa daje zbyt małe ciśnienie (nie pamiętam dokładnych danych, ale braki są spore). Więc standardowo: wymiana filtra paliwa-nic, demontaż wtrysków i sprawdzenie-wtryski igła. Czyli została sama pompa. Jeżeli macie Panowie jakieś sugestie albo uwagi to chętnie wysłucham. Pozdrawiam.
  • #9
    norrbi
    Level 17  
    Jestes uparty ale to juz twoja strata zapraszamy razem z reno maxem a diagnoze masz juz podana na talezu to co mamy Cie jescze nakarmic?
  • #10
    Maciek master 2,5 dci
    Level 9  
    Witam Kolego. Ja Cie nie pocieszę. Mam podobny problem już od roku i nikt mi nie jest w stanie pomóc. Mechanicznie wszystko wymienione, turbiny, wtryski głowica zrobiona, rozrząd itp itd. Kupiłem nawet nowy sterownik i nic właściwie. Mój tak do 100 dociąga, ale bieda taka. Nawet z górki 6 zapinam i nie chce jechać więcej nawet jakby go hamowało. Wyprzedzać strach. Na połowie gazu trochę lepiej niż na całym zauważyłem. Jeździłem już po różnych serwisach i specjalistach od kompa i nic. Wyskakuje tylko właśnie błąd świec i tyle. Raz ostatnio w Niemczech, chyba zbieg okoliczności, po zatankowaniu tam na miejscu to tak śmigał, że osobówki wymiękały, ale wjechałem do Polski i znów to samo 4 wrzucam i koniec jazdy. Mam porównanie i w ogóle od kumpla zmieniałem sobie różne rzeczy bo on ma taki sam tylko ciut młodszy. Chyba będzie trzeba u francuza się zatrzymać i euro wypłacić bo już nie wiem. Jakbyś potrzebował info to daj znać możemy pogadać bo już wiem sporo o tym masterku i mogę podpowiedzieć co Cie może podratować żeby nie wymieniać pół samochodu jak ja to już zrobiłem. Lub pisz na forum na bieżąco.
    Pozdrawiam.
  • #11
    szymekk
    Level 10  
    Panowie mam ten sam problem, tyle ze u mnie jeszcze dochodzi jeden problem, konkretnie gdy jest doladowany tak ok 700kg to przy wcisnieciu gazu do dechy gasnie:/ tzn odcina paliwo i po 5 sek gasnie. Po ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy i tak w kolko. Na komputerze pokazuje blad zbyt niskiego cisnienia paliwa. Teraz maja mi wymienic czujnik na pompie wysokiego cisnienia i zobaczymy czy to cos pomoze
  • #12
    jurekk55
    Level 36  
    Maciek master- nie podałeś rocznika ,rozszczelniłeś wydech przed katalizatorem ?(jeżeli jest zastosowany?)

    szymekk -sprawdź wtryski i zawór regulacji ciśnienia,układ oczywiście szczelny ,a filtr paliwa świeży?
  • #13
    fenek777
    Level 10  
    Pisałem właśnie że miałem podobny problem i każdy szuka daleko, wymienia !!! i problem powraca a jest to błahostka za 0 zł Mechanicy !!!
  • #14
    trans-serwis
    Level 39  
    No to może napisz co to za błahostka za 0 zł.
  • #15
    magda1212
    Level 1  
    witam, mozesz odpowiedziec kolego jak naprawic ta ustrke??? mam 2 mastery z 2007 roku i od 2,5 roku borykam sie caly czas z tym samym problemem, po zjezdzie z tasmy produkcyjnej juz po 40 km zapalily sie kontrolki od swiec samochod traci moc, nie da rady jechac nim wiecej niz 80-90km/h, nastepnie zapalaja sie kolejne kontrolki blad silnika i kilka innych jeszcze, wymienione zostalo juz duzo rzeczy wiazki czujniki skrzynia biegow nie majaca nic w zasadzie do rzeczy, turbina w chwili obecnej znowu stoi w warsztacie i elekrtyk chce wymienic intercooler. Wydaje mi sie ze to jakas wada fabryczna do ktorej Reno ciezko sie przyznac moze trzeba sie zebrac i sie do nich zglosic.
  • #16
    trans-serwis
    Level 39  
    Kolega fenek już się nie odezwie, napisał dwa posty podobnej treści i wystarczy.
  • #17
    jurekk55
    Level 36  
    magda1212 wrote:
    witam, mozesz odpowiedziec kolego jak naprawic ta ustrke??? mam 2 mastery z 2007 roku i od 2,5 roku borykam sie caly czas z tym samym problemem, po zjezdzie z tasmy produkcyjnej juz po 40 km zapalily sie kontrolki od swiec samochod traci moc, nie da rady jechac nim wiecej niz 80-90km/h, nastepnie zapalaja sie kolejne kontrolki blad silnika i kilka innych jeszcze, wymienione zostalo juz duzo rzeczy wiazki czujniki skrzynia biegow nie majaca nic w zasadzie do rzeczy, turbina w chwili obecnej znowu stoi w warsztacie i elekrtyk chce wymienic intercooler. Wydaje mi sie ze to jakas wada fabryczna do ktorej Reno ciezko sie przyznac moze trzeba sie zebrac i sie do nich zglosic.


    Pomiędzy grodzią i akumulatorem,w plastikowej obudowie znajdziesz kostki łączące wiązkę silnika z resztą pojazdu bardzo wrażliwe miejsce na wilgoć,często wskutek mycia silnika.Kontrola konektor po konektorze wskazana.
  • #18
    bartuświelki
    Level 13  
    szymekk u ciebie to typowy problem regulatora ciśnienia w zasobniku
  • #19
    Maciek master 2,5 dci
    Level 9  
    jurekk55 wrote:
    Maciek master- nie podałeś rocznika ,rozszczelniłeś wydech przed katalizatorem ?(jeżeli jest zastosowany?)

    szymekk -sprawdź wtryski i zawór regulacji ciśnienia,układ oczywiście szczelny ,a filtr paliwa świeży?


    Domyślam się, ze chodzi Ci o FAP. Nie mam go. rocznik jest 2004. OD czerwca nic się nie zmieniło oprócz remontu silnika, który i tak nic nie pomógł i zmiany mapy na 150 km. Tez bez poprawy więc mapa na 120 wróciła spowrotem.
  • #20
    coralgol1976
    Level 16  
    To samo co renault mascott - do wymiany zawór ograniczający ciśnienie na listwie - często wraz z czujnikiem ciśnienia. Początkowo problemy z mocą przy większym obciążeniu (wzrost prędkości to również wzrost oporu powietrza, a wraz z tym obciążenia dla silnika), później pod ładunkiem, a na końcu auto nie odpala na rozruchu... Pozdrawiam i piszcie czy pomogło. (na 99% to będzie to)
  • #21
    fenek777
    Level 10  
    Koledzy nie było mnie dawno ale teraz jestem Master mi śmiga bez żadnych napraw poza tamtą ! mechaników pełno a kazdy to nowy pomysł miał. W końcu a zwykłego mechanika bez komputerów zostało naprawione !!! Koszt 120zł razem z butelką czegoś mocnego. Macie problem to piszcie odpowiem. Pozdro
  • #22
    wopor
    Level 32  
    Witam, mamy problem z fenekami, pozdro