Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaka powinna być dawka paliwa dla silnika 2.5 TDI (ahy 150km

01 Mar 2010 22:27 8807 11
  • Poziom 2  
    Witam, mam pytanie czy ktoś się orjętuje jaka powinna być dwka paliwa dla t4 2.5 TDI 150 km i do ilu można ją bezpiecznie podnieść, oraz do ilu można podnieść ciśnienie doładowania? Chodzi o to, że chcę podnieść moc silnika mojego auta, wiem jak to zrobić ale nie wiem do jakich wartości można to robić tak aby nie wpłyneło to na żywotność silnika. Pozdrawiam.

    Dodano po 5 [godziny] 7 [minuty]:

    Koledzy, wie ktoś coś na ten temat?
  • Poziom 18  
    Komputer ci nie pokazuje w parametrach rzeczywistych jak jest i jaka jest żądana.? To może lepiej tam nie grzeb
  • Poziom 37  
    Witam
    A co Ty chcesz zrobić z tego silnika ? Z tego co wiadomo takie przeróbki mają sens tylko ze sprawnym silnikiem a ten który masz to pewnie okres świetności ma za sobą jeżeli pozostała moc już Ci nie wystarcza . Przy dobrych układach programowo można chyba podejść do180-185 KM . Jeśli masz drugi silnik to się możesz pobawić zanim korba nie wyjdzie bokiem , nic nie da się robić bezkarnie .
    Jeśli chodzi o dawkę to chyba 3,8-4bar
    TESMEN napisał:
    Komputer ci nie pokazuje w parametrach rzeczywistych jak jest i jaka jest żądana.? To może lepiej tam nie grzeb

    Pewnie już pogrzebał i w tym problem.
  • Poziom 2  
    jeszcze nic nie grzebałem, dlatego pytam o ile konkretnie mogę podnieść dawkę, ciśnienie i czy jest to bezpieczne. Silnik mam zdrowy, chciał bym zrobić to samemu, ale jeśli to ryzykowne to niebęde nic ruszał.
  • Poziom 18  
    Czym Ty to chcesz podnieść???
    Vagiem chiptuningu nie zrobisz...
  • Poziom 37  
    Naczytali się na forach , stwierdzili że to proste bo inni to robią , zakupili sprzęt na all… i już mamy nowych fachowców od tubingu .
  • Poziom 34  
    Pytanie całkiem sensowne i rozsądne, pewnie większość obecnych uznanych tunerów w podobny sposób zdobywała swoją wiedzę bo fabryka przecież z pewnością nie udostępniała wiedzy odnośnie granic dopuszczalnej tolerancji wytrzymałości i wydolności swych produktów a informacje z pewnością nie były w taki sposób jak dziś dostępne na necie, jedno jest pewne ... na tym forum takich informacji nie uzyskasz, przypuszczam, że tak samo nie uzyskasz odpowiedzi na innych forach zajmujących się tuningiem. To jest odbieranie zarobku tym co już albo zapłacili za taką wiedzę własną kasą albo poświęcili na to kilka silników. Sęk w tym, że tak na prawdę nikt się taką wiedzą nie podzieli za free ale to już nie pytanie do mnie ani chyba na tym forum. Trzeba poinformować wprost - jeśli sam nie znajdziesz odpowiedniego info w necie (a jestem pewien, że nie, to należy to robić z głową i najlepiej na własnym sprzęcie a nie klientów - każdy silnik ma obliczoną fabrycznie (z pewnym giftem czyli swoistym bonusem) pewną tolerancję obciążenia ale wnioski sam kolego wyciągniesz.
  • Poziom 2  
    Nie jestem żadnym tunerem, chce podnieść moc we własnym aucie. Mam zamiar zrobić to przez zwiększenie dawki paliwa na pompie wtryskowej, a przy pomocy manometru będę regulował zawór upustowy powietrza tak aby otwierał się póżniej, co zwiększy ciśnienie doładowania. Nie chcę gotowego softa, bo nie mam zamiaru kombinować przy programie, a vagiem będę monitorował dawkę paliwa. Jeżeli ktoś posiada taką wiedzę i chce się nią podzielić, to będę zadowolony:D Jeżeli nie to trudno, będę szukał dalej.
  • Poziom 27  
    kolunio1 napisał:
    Nie jestem żadnym tunerem, chce podnieść moc we własnym aucie. Mam zamiar zrobić to przez zwiększenie dawki paliwa na pompie wtryskowej, a przy pomocy manometru będę regulował zawór upustowy powietrza tak aby otwierał się póżniej, co zwiększy ciśnienie doładowania. Nie chcę gotowego softa, bo nie mam zamiaru kombinować przy programie, a vagiem będę monitorował dawkę paliwa. Jeżeli ktoś posiada taką wiedzę i chce się nią podzielić, to będę zadowolony:D Jeżeli nie to trudno, będę szukał dalej.


    Nim zrobisz komuś lub sobie krzywdę bo przykładowo podczas wyprzedzania silnik przejdzie w tryb awaryjny:
    NIE MOŻESZ regulować długością cięgna ciśnienia doładowania bo tym zajmuje sie program, jeśli sprzętowo WYMUSISZ większą wartość złapiesz limp-mode to po pierwsze, po drugie jak chcesz zwiększyć dawkę paliwa? Posiadasz program który policzy Ci sumy kontrolne wsadu po zmianie lub masz sprzęt który to potrafi? Wątpie skoro ciśnienie chcesz regulować mechanicznie.

    Moja rada: Odpuść
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Odbiorniki elektryczne wyłączone
    80°C
    740...830 obr/min
    dawka 3...9mg/hub (powyżej 9mg usterka)
    Najlepsze ustawienie 3.2 3.8
  • Poziom 9  
    zgadzam sie z kolegą wyzej dawka 3 9mg/hub powyzej 9 to juz naprawde usterka
  • Poziom 9  
    U mnie przy sofcie na 187KM dawka paliwa jest ustawiona na 3,8-4 przy tzw wolnych obr na biegu jałowym,a ciśnienie doładowania max 2.45bara.Żadna to tajemnica. Zrób sobie lepiej jednak softa.Odżałuj parę 100-wek.