Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

PROBLEM z uruchomieniem ciepłego silnika SEICENTO 1.1 MPI

01 Mar 2010 18:23 9484 16
  • Level 9  
    Witam
    Mam taki problem z moim wozidełkiem
    Na półciepłym i ciepłym (nie gorącym i nie zimnym!)silniku auto okresowo nie chce palić.
    Sytuacja wygląda następująco:
    1. Silnik półciepły (np po spokojnym przejechaniu 3km)
    2. zgaszę.
    3. próba odpalenia - załapuje - ale po sekundzie gasnie.
    4. dalsze palenie nic nie daje - bo kręci ale nie załapuje.
    5. odczekam około 2/3 minuty - nic nie robię, siedzę w srodku
    6. odpalam - zapala za 1 razem - tylko że sie swieci się pomarańczowa kontrolka silnika
    7. po 3 kolejnych odpaleniach - kontrolka znika - po prostu komputer kasuje błąd.
    8. sytuacja powtarza się okresowo - raz na tydzień srednio.


    Wymienione w ramach "zgadywanki":
    - swiece
    - cewki zapł.
    - przewody WN (Bosch)
    - przewody idące od cewek do listwy wtryskowej
    - czujnik położenia wału
    - regenerowana centralka
    - regulowane zawory (choć mało związane z tematem)

    Wszystko robiło mi ASO - w końcu pomysły im się skończyły !

    Temat bardzo dokładnie opisany pod adresem:
    http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=19755

    Jest ktos w stanie mi pomóc??
  • Level 35  
    skoro robili Ci to w ASO to czemu nie podpięli kompa w momencie zapalenia się kontrolki błąd jest aktywny gdy gaśnie błąd ma charakter zapamiętanego wiec po podpięciu komputer powinien wyświetlić jakie są lub były błędy
  • Level 9  
    ftp.kowal wrote:
    skoro robili Ci to w ASO to czemu nie podpięli kompa w momencie zapalenia się kontrolki błąd jest aktywny gdy gaśnie błąd ma charakter zapamiętanego wiec po podpięciu komputer powinien wyświetlić jakie są lub były błędy


    własnie podpinali za kazdym razem do kompa - poazuje błąd OBYDWU CEWEK! z tym, ze obie cewki, jak i wszystko wkoło nich było wymienione!
  • Level 35  
    piszesz ze to wszystko zostało wymienione w ramach zgadywanki a teraz ze było podpięte pod kompa, dobra nie ważne jaki był kod błędu bo niby błąd jest jeden ale do niego może być kilka przyczyn i każdy kod co innego będzie oznaczał wszystkie masy dochodzące na silnik były posprawdzane nie jest żadna skorodowana
  • Level 9  
    kodów błędu nie znam - bo mi nie powiedzieli - w sumie to w ASO powinni wiedziec co robic wg kodu - a im wyskoczył bład cewek - to mi kazali je wymienić :D fachowcy!
    warto im na to zwrócić uwagę
    Wszystkie masy osobiscie sprawdzałem i czysciłem, aku jak nowy, więc sam już nie wiem w co zaglądnąć - a co lepsze - w ASO powiedzieli że też nie wiedzą!

    a co do ASO - to własnie oni zgadywali!! nie niedzą co to jest omomierz czy inne techniku szukania problemu...
  • Level 27  
    A jaki masz model sterownika ECU?
  • Moderator of Cars
    Masy sterownika do sprawdzenia, są przykręcone od tyłu do kolektora ssącego
  • Level 9  
    leinadzs mój sterownik z tego co mi wiadomo to "IAW 4AF" (rocznik auta - 2003) jesli cos Ci to mowi...

    carrot
    - tych mas to poszukam.. ale szczerze mówiąc nie wiedziałem że tam gdzies co podobnego jest...

    kamil II pod wskazanym linkiem jest opisany problem na innej centralce... te którą ja mam - są podobno "mniej awaryjne: i cechują się innymi (jesli już) zużyciami jesli można to tak ująć...

    Czy to może czujnik temperatury na termostacie ma jakis związek z tym??
    To on podobno daje bezposredni sygnał do centralki i ta reguluje dawkę paliwa... jak myslicie??
  • Level 20  
    Tak powodem takiej usterki może być czujnik temperatury.
  • Level 9  
    dzięki Panowie za porady... w najbliższym czasie umówię się z ASO niech mi posprawdzają kilka rzeczy.. . być może właśnie wymienię ten czujnik temperatury, a potem dam znać czy coś się zmieniło czy nie
  • Moderator of Cars
    Po co go od razu zmieniać, wystarczy w wartościach mierzonych zobaczyć jaką temp. cieczy widzi sterownik
  • Level 9  
    carrot tzn jak mogę to zrobić?
    rozgrzać silnik? mierzyć.. czym? jak? w ASO to zrobią?
  • Moderator of Cars
    Stosownym urządzeniem diagnostycznym, w ostateczności możesz czujnik sprawdzić zwykłym omomierzem (ok 3kΩ przy 0°, ok 300Ω przy 80°)
  • Level 9  
    w najbl.iższym czasie mam zamiar udać się do ASO na wymianę czujnika temperatury, mam andzieję że to pomoże.
    zauważyłem jeszcze inną własciwość - odkąd się ociepliło, jak np stoję na światłach, czuję jakby delikatne "pchnięcia, drgnięcia" auta.. jakby ktoś z tyu dał lekkiego kopniaka w zderzak. nie sa one regularne, wykluczam poduszkę pod skrzynią czy pod silnikiem, jak też i masy - bo były czyszczone.
    podejrzewam że to własnie ten czujnik temp może coś oczukiwać i dawać sygnał komputerowi, a ten daje złą (za wysoką) dawkę paliwa (jednak nie ma zwiększonych obrotów przy tym). rzecz się dzieje tylko na ciepłym silniku.
  • Level 9  
    Problem po roku od ostatniej wizyty tutaj rozwiązany.
    Może komuś się kiedyś przyda - więc wyjaśniam, że NAJPRAWDOPODOBNIEJ wina leżała po stronie źle ustawionego rozrządu.
    Poprzedni właściciel jak zmieniał rozrząd, pasek ustawił o kilka zabków za daleko na kole, w normalnej jeździe nie było to odczuwalne, poza tym że silnik chodził trochę bardziej niż po dieslowsku.
    Nigdy nikomu do głowy by nie przyszło.. ale jak przyszła pora na zmianę rozrządu, mój mechanik mówi ze poprzedni pasek był źle usationy, założony nowy pasek, rolki itp rzeczy, nie dość że silnik chodzi ciut ciszej, to od tamtej pory nie zdarzyła mi się wyżej opisywana usterka ANI RAZU.

    Dziękuję wszystkim za pomoc
    Pozdrawiam :)
  • Level 35  
    Tobie już nie pomoże moje pisanie, bo rozwiązałeś swój problem, ale może inni się nauczą. Otóż dzisiejsi "fachowcy" z góry zakładają, że usterka w aucie jest elektroniczna. Bo tak najłatwiej: podłączyć "fejsik" odczytać błędy, wymienić to co pokazuje "fejsik" i skasować klienta. A diagnostyka polega na czymś więcej niż odczytaniu błędów. Mechaniczny stan silnika musi być ok, zanim zacznie się cokolwiek robić. Ostatnio miałem przypadek Hondy Accord, falowała na jałowym. Klient wydał 500 zł na "fejsiarzy" i nic. A wystarczyło ustawić luz zaworowy.