Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator Hitachi (isuzu)- czego jeszcze nie powiedziano

01 Mar 2010 20:34 5612 2
  • Poziom 11  
    Drodzy koledzy. Wydaje się że o tych alternatorach i obwodach ładowania napisano już wszystko. Otóż nie. Jest jeszcze jeden mały szczegół, który u mnie (też posiadam astrę z isuzu) okazał się być kluczowy. Nikt o tym jeszcze nie pisał, co dla mnie jest zaskakujące. Objawy miałem podobne jak kolega Ginat:altek wzbudzał się po osiągnięciu około 3000 obr silnika /min. Dałem altek do naprawy i wymienili mi mostek i regulator - nadal nic. Przekaźnik - dobry. Zaraz za alternatorem, na wiązce prowadzącej do gniazda 4-pinowego jest taka kostka (której nie zauważyłem mimo iż alternator wyjmowałem 2 razy) w której jest dioda prostownicza i rezystor 40 ohm (schemat połączenia jest na tej kostce). No, i teraz to już chyba wszystko, co można by napisać o tym popierniczonym obwodzie ładowania. Pozdrawiam.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    Witam.Mam alternator Hitachi w swojej Astrze III 1.7cdti z pompą Vacu i kostką dwu pinową .Problem polega na tym iż ładowanie jest 14.1 bez świateł a jak zapalę wszystkie światła + podgrzewanie szyby to spada do 12,6 a czasami 13,5 .Różnie to bywa raz tak raz siak wszystko na wolnych obrotach jak podgazuję to jest więcej .Wszystkie wskazania odczytuję z wyświetlacza w testmode w aucie .Ostatnio zmieniłem akumulator na Bosch S5 i są tam dwa otwory odpowietrzające i wydaje się jakby puszczał otworami elektrolit .Przyłożyłem nawet chusteczkę by to sprawdzić i okazało się że coś tam cieknie raz na jakiś czas .Nie zauważyłem by ładowanie podskoczyło wyżej niż 14,2.Jaka może być tego przyczyna ?Czy to szczotki ?Czytałem wiele materiałów o tym altku ale jakoś nic nie mogę do swojego dopasować .Akumulator trzyma cały czas napięcie 12,4-12,6
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 16  
    Hmnn no ja tutaj problemu nie widzę.

    Nawet elektownie atomową gdyby porządnie obciążyć to nie wyrobi bokami, a co dopiero alternator.

    Chcesz mieć miarodajny pomiar napięcia, badaj voltomierzem na zaciskach akumulatora. Każdy woltomierz ma gdzieś nadrukowaną, lub odciśniętą specyfikacje. Między innymi to ile może przekłamywać na + lub -. Masz coś takiego na wyświetlaczy w Oplu ?

    Hmnn co do akumulatora, kup żelowy , nie będzie elektrolit "kapał".