Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Brother DCP-165C - czy serwis wykryje ślady po zamienniku?

01 Mar 2010 20:43 10240 7
  • Level 9  
    Witam wszystkich Forumowiczów!

    Kupiłem urządzenie wielofunkcyjne Brother DCP-165C, mam je zaledwie szósty miesiąc.
    Do tej pory zdążyłem wymienić raz tylko czarny tusz na zamiennik (jednak pusty oryginalny sobie zachowałem :D ).
    Wszystko do tej pory działało jak należy. Niestety przez ostatnie 2 tygodnie drukarka stała nieużywana i najprawdopodobniej zapchała się głowica, gdyż wogóle nie drukuje czarnego (białe kartki) natomiast kolory wporządku (tak wywnioskowałem z wielu przeczytanych na tym forum postów). Nie pomogło kilkunastokrotne czyszczenie programowe, nawet po wymianie na inny zamiennik. Próbowałem także czyścić resztką z pojemnika z oryginałem (zakleiłem oczko, tusz ok) ale nic z tego.
    Znalazłem już wiele sposobów jak można domowymi sposobami spróbować wyczyścić głowicę, jednak okres gwarancyjny jeszcze się nie skończył. Wiem, że w momencie użycia zamiennika gwarancja przepada. W związku z tym pytanie:
    Czy jest możliwość, że w serwisie wykryją używanie czarnego zamiennika? Gdyż oddając ją do serwisu wsadziłbym puste wkłady Brother'a (kolorowe oryginały skończyły mi się wczoraj dopiero podczas czyszczenia).

    Z góry dziękuję za odpowiedź :)

    Pozdrawiam :D
  • Helpful post
    Printers specialist
    Mogą sprawdzić skład chemiczny. Ale nie wiem czy w przypadku tańszych urządzeń bawią się w coś takiego.
  • Level 9  
    Czyli istnieje jakieś ryzyko...

    Właśnie myślałem o możliwości przeprowadzenia badania laboratoryjnego tuszu w serwisie jednak z drugiej strony trochę to chyba kosztuje... prawdopodonie więcej jak sama naprawa drukarki. Zresztą nie wiem...

    A czy gdybym spróbował przeczyścić, na przykład alkoholem, głowicę kładąc nad gąbkę (tą, gdzie drukarka sama się czyści) zwilżoną ściereczkę czy papier to pozostawiłoby to jakiś ślad który byłby potem w serwisie zauważony?

    Tak samo jak się ma do uznania gwarancji stosowanie specjalnych wkładów czyszczących? Nigdzie w instrukcji, itp. nie ma nic na ten temat.
  • Helpful post
    Level 13  
    Powiem tak:

    Znajomy wysłał na gwarancji do serwisu DCP-135C bez pojemników z tuszami. Odesłali mu, twierdząc, że były używane nieoryginalne tusze i odmawiają naprawy w ramach gwarancji. Więc możesz ryzykować, ale czy się uda...... Mam nadzieję, że pomogłem.

    Pozdrawiam.
  • Level 9  
    Dzięki Wam za informacje :D

    Już nie potrzebuję wysyłać drukarki... zaryzykowałem :idea: i wczoraj spróbowałem sam ją odetkać. Pomysł z perfumowaniem kartki czy nasączaniem jej wódką ;) średnio wypalił (problemy z pobieraniem papieru). Ale nasączyłem, dobrym jak widać na wszystko, trunkiem wacik kosmetyczny i położyłem nad gąbkę nad którą czyści się głowica i włączyłem czyszczenie... efekt rewelacyjny!!! Po jedym czyszczeniu odetkało znaczną część od koloru czarnego. Potem puściłem jej jeszcze normalnie czyszczenie i powtórzyłem jeszcze raz numer z wódką. Następnie jeszcze dla pewności 3x zwykłe czyszczenie i drukuje jak nowa! Także przepis na przyszłość jakiś już mam... jednak mam nadzieję, że nie będę musiał go więcej stosować :):):)

    Pozdrawiam :D
  • Level 2  
    Może komuś taka informacja się przyda co do pytania głównego ja używałem w swojej drukarce zamienników wysłałem na gwarancje bo głowica się zatkała i uznano mi gwarancje wymieniono głowice na nową. W drukarkę wsadziłem stare oryginalne pojemniczki zakleiłem okienka i przedrukowałem resztkami tuszu na każdy kolor jakoś się udało hehe ale już nie odłączę drukarki od sieci.
  • Moderator
    grand450 wrote:
    ja używałem w swojej drukarce zamienników wysłałem na gwarancje bo głowica się zatkała i uznano mi gwarancje wymieniono głowice na nową.

    Działanie serwisu zgodne z prawem unijnym. Nie wszyscy jednak chcą to prawo uznawać i mogą być kłopoty z naprawą w ramach gwarancji.
  • Level 16  
    Możecie mi wyjaśnić?

    skoro ekspertyza jest droższa od naprawy drukarki, to czy każda drukarka jest sprawdzana pod względem zamienników? Czy po prostu wybierają sobie drukarki i wciskają właścicielom odmowę naprawy gwarancyjnej?

    A czy w dobie kiedy zamienniki są dopuszczone do użytku w całej EU mogą się podpierać niestosowaniem oryginałów?

    W sumie reklamuja się 36mc gw której nie uznają