Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane Scenic nie odpala

Kristopf82 01 Mar 2010 21:48 16993 18
  • #1 01 Mar 2010 21:48
    Kristopf82
    Poziom 8  

    Witam mam problem z samochodem renault megane scenic 1.6 benzyna+gaz rocznik 98. Samochod od jakiegos czasu ciezko kręcił ale zaskakiwał za pierwszym razem, jezdził dobrze ale pokazala sie ciagla pomaranczowa kontrolka (zygzak). Od jakiegos czasu samochod wogole nie chce zapalic, kreci ale nic z tego, iskra jest na 1 i 4 cylindrze (bardzo slaba) a na dwoch pozostalych brak. W modelu tym znajduja sie dwie cewki zaplonowe jedna z czarna wtyczka druga z biala, z kazdej po dwa kable WN. Napiecie mierzone na kablach dochodzacych do cewki wynosi niecale 7V choc wedlug mnie powinno wynosic 12V i rowne byc napieciu akumulatora, czemu tak jest? Probowalem zamienic kable zasilajace cewki miejscami i podlaczyc kabel z biala koncówką do wedlug mnie sprawnej cewki (z koncowka czarna)i ... tez brak iskry.. z kolei kabel z czarna wtyczka do cewki ktora nie dawala wczesniej iskry ( zkoncowka biala) i iskra sie pojawia.. slaba ale jest.. Czy w takim razie winne sa kable zasilajace jedna z cewek skoro napiecie na obu jest jednakowe? opor obu cewek (na cewce pierwotnej) wynosi 0,9 Ohma, a opor cewki wtornej nie wiem tak naprawde jak sprawdzic:)

    0 18
  • Sklep HeluKabel
  • #2 01 Mar 2010 22:39
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    z tego co piszesz masz gdzieś przerwę na kablach skoro pojawiała Ci się kontrolka oznaczająca usterkę elektroniczna na silniku trzeba było podjechać podpiąć pod kompa i on może by coś więcej powiedział bo równie dobrze mógł siąść sterownik

    2
  • #3 01 Mar 2010 23:14
    Kristopf82
    Poziom 8  

    tylko sprawa jest taka, że jestem tym złomem za granicą, auto padło i do najblizszego garazu (serwis vw )jest 10km tam powiedzieli mi ze z renault tylko do serwisu renault bo oni sie na tym nie znaja..:) a do takiego zakladu mam ok 30 km wiec podpiecie pod kompa odpada bo nikt mi tu nie przyjedzie..

    0
  • #4 01 Mar 2010 23:20
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    no to w tym momencie może być problem tak jak pisałem szukaj po przewodach czy któryś się nie przetarł

    1
  • #5 02 Mar 2010 09:17
    carrot
    Moderator Samochody

    Podaj "na krótko" + z akumulatora na cewki i zobacz czy zapali

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #6 02 Mar 2010 09:31
    rafek6666
    Poziom 9  

    sprawdź przewód gumowy który idzie do przepustnicy od takiego sterownika obok on steruje powietrzem robienia do mieszanki, jeśli będziesz miał tam jakąś dziurke to sprężania dobrego nie bedzie tylko na wysokich obrotach będzie ok, ja miałem coś podobnego i byłem na komp. to wykazał czujnik temp i obwód przepustnicy, a podobne objawy miałem, chyba że nie to sprawdź czujnik położenia wału wypnij i przeczyść go tylko dobrze, to w renówkach jest częstym problemem, bo jak czujnik położenia padnie to całkiem nigdzie prądu nie będzie na cewkach itd. i nie odpalisz

    1
  • #7 02 Mar 2010 12:17
    sobol350
    Poziom 15  

    witam,może tak jak pisze kolega czójnik położenia wału,masz go na skrzyni dwie śruby na klucz bodajże 11

    nieraz szwankuje złącze kompa(zielone styki itp)pomaga isol,elektrosol,contact spray

    a może nakaś masa uwalona i przez to masz 7volt

    1
  • #8 02 Mar 2010 17:50
    Kristopf82
    Poziom 8  

    Dziś posprawdzam co się da, dzięki za podpowiedzi, czujnik położenia wału już sprawdziłem, opór miał 238 Ohm czyli w normie, był wprawdzie nieco zabrudzony jakimś smarem ale po przeczyszczeniu bez zmian. Kable, którymi dochodzi prąd do cewek leżą praktycznie otwarte (bez peszla) tak jakby opadły na blok silnika lub kolektor i je upaliło.. wprawdzie same przewody wyglądają "zdrowo" ale to raczej o niczym nie świadczy zwłaszcza że tu gdzie jestem leje cały czas i wilgoć niesamowita.. może to też ma jakiś wpływ na całą sytuację..

    0
  • #9 02 Mar 2010 18:22
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    to nic ze ma dobra opornosc

    wymien go dla sw spokoju

    0
  • #10 02 Mar 2010 19:49
    Sokrat58
    Poziom 19  

    Jak już sprawdzisz wszystkie podpowiedzi radzę wrócić do cewek WN.Sprawdź opór tej, która nie dawała iskry.Przewody od niej idą na 2 i 3 cylinder?Wyciągnij je z cewki i wstaw tam końcówki miernika.

    Dodano po 12 [minuty]:

    ... co do napięcia 7V na cewkach....
    Tam idzie przecież 12V kluczowane - przerywane a miernik pokazuje wartość średnią czy skuteczną więc może tyle pokazać.

    0
  • #11 02 Mar 2010 23:41
    jerzyf
    Poziom 22  

    Sokrat58 napisał:
    ... co do napięcia 7V na cewkach....
    Tam idzie przecież 12V kluczowane - przerywane a miernik pokazuje wartość średnią czy skuteczną więc może tyle pokazać.

    Obawiam się że 12V jest podawane na stałe, a kluczowana jest masa.

    1
  • #12 03 Mar 2010 20:12
    Kristopf82
    Poziom 8  

    Dopadłem dzisiaj polskiego mechanika i zdiagnozował cewkę.. zamówiłem, czekam, mam nadzieje że to tylko to, dam znać jak ją założe..ale dalsze podpowiedzi mile widziane:D

    0
  • #13 03 Mar 2010 20:45
    jordan1984
    Poziom 9  

    Ja co prawda w Lagunie ale miałem podobne objawy. Od jakiegoś czasu samochód palił coraz ciężej za 2 lub 3 razem aż w końcu całkowicie padł. Brak iskry na każdym kablu. Rozrusznik kręcił normalnie. Winny okazał się czujnik położenia wału. Też go odkręciłem i przeczyściłem ale to nic nie pomogło. Kupiłem nowy i jak ręką odjął. Autko pali bez problemu.

    0
  • #14 03 Mar 2010 21:56
    rafek6666
    Poziom 9  

    do czujnika wystarczy że jakaś kropelka sie dostanie czy coś i on już wariuje nie może znaleść położenia wału ustawienia na wtryski, i czasem pszeczyszczenie nie pomoże jak już całkiem padnie, ale to nie jest droga rzecz i łatwa w wymianie

    0
  • #15 09 Mar 2010 21:18
    Kristopf82
    Poziom 8  

    Witam, długo nie pisałem bo czekałem na części, dziś doszły.. wymieniłem cewki oraz czujnik położenia wału.. bez zmian.. auto dalej kręci i nie odpala.. co jeszcze mogę sprawdzić? świeci mi jeszcze oprócz migającej pomarańczowej kontrolki kontrolka abs.. czy skoro tak jak napisał kolega Jerzyf kluczowana jest masa to może problem tkwi w tym, że własnie coś jej nie kluczuje..? Nie wiem czy odpowiada za to komputer i wina leży po jego stronie czy np. immo nawaliło.. tylko że wtedy miałbym mrugająca czerwoną kropkę na wyświetlaczu a tak nie ma bo kontrloka tak jak zwykle zaświeci na pare sekund i zgaśnie.. czy jest też taka opcja że mimo iż wymieniłem części musze jeszcze wykasować błedy na kompie by odpalić auto?

    0
  • #16 09 Mar 2010 23:09
    jerzyf
    Poziom 22  

    Za to kluczowanie od strony masy to ja głowy nie dam, ale w moim byłym Clio 1,4 16V tak było i w aktualnym Modusie 1,6 16V też tak jest stąd moje przypuszczenie.

    0
  • #17 10 Mar 2010 06:50
    emeryt2
    Poziom 42  

    Ewidentny brak kluczowania masą z ECU na jedną z cewek.Dioda LED z opornikiem i sprawdzić kluczowanie.
    Co do napięcia , gdzie je mierzysz? Pompa paliwa chodzi?

    1
  • #18 10 Mar 2010 22:01
    Kristopf82
    Poziom 8  

    Do cewek dochodzą wtyczki z trzema pinami, dwa oznaczone "+ " i jeden "-", napiecie mierzylem pomiedzy jednym z plusow i minusem i pokazywalo mi wtedy ok 7V, mierzylem tak bo wydawalo mi sie , ze napiecie po wlaczeniu zaplonu powinno wynosic 12v jako napiecie poczatkowe dla cewki pierwotnej i czekac na sygnal z czujnika położenia wału poprzez ECU na odcięcie i wywołanie iskry, jednak jesli pomierze napięcie pomiedzy plusem na wtyczce a masa auta jest 12v. Wiec jezeli pomiedzy plusem a minusem pokazuje mi wartość srednia (owe 6.6V) czy to znaczy ze komp kluczuje ? (bo gdyby tego nie robił powinno być 12v wartości średniej napięcia?) a jezeli w takim razie komp kluczuje to czemu nie ma iskry? Wiem ze to mentnie brzmi ale mechanikiem samochodowym nie jestem a jeszcze jak widze wiecej niz dwa kable to mnie zimny pot zalewa..:)

    Dodano po 1 [minuty]:

    pompa paliwa chodzi

    1
  • #19 07 Kwi 2010 22:26
    Kristopf82
    Poziom 8  

    Po wielu tygodniach i przetransportowaniu auta do polski problem w końcu rozwiązany. Uszkodzony był sterownik, nie dawał sygnału na dwóch pinach. Koszt wymiany to nowy komputer 170 pln plus zrobienie immo dla nowego sterownika koszt 200pln o kosztach transportu wspominał nie będe, ale i tak taniej niz robienie czegos takiego w Holandii:) Dzięki wszystkim za porady. Pozdro

    0
  Szukaj w 5mln produktów