Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

cc700 wskażnik temperatury

ambresil 02 Sie 2004 14:12 1998 2
  • #1 02 Sie 2004 14:12
    ambresil
    Poziom 11  

    chcę adaptować wskażnik temp. od Poloneza do cc700.
    gdzie ( w co ) wkręcić czujnik temperatury
    wskażnik występował w 700-ce jako opcja czyli miał
    przewidziane miejce na czujnik

    0 2
  • #2 03 Sie 2004 12:15
    mat_79
    Poziom 11  

    jestem świeżo (jakieś 2 m-ce ;) ) po operacji wsawienia wskazówkowego wskaźnika temeratury w cc700; proponuje nie adaptować wskaźnika z poldka, tylko kupić fabryczny wskaźnike; elegancko się mocuje trzema (lub czterema) nakrętkami m3 do obudowy zegarów; wszystko jest fabrycznie przyszykowane; koszt w ASO 43zł, na szrocie (jak znajdziesz, mi się nie udało) taniej
    ---
    aby zamontować w tablicy zegarów trzeba:
    1. odkręcić czarną osłonę deski rozdzielczej - mocowana 5 wkretami z łbem ampułowym (2 są pod zaślepkami obok zegarka elektronicznego)
    2. wykręcić 4 wkręty mocujące zespół zegarów; odłączyć 3 kostki elektryczne
    3. trochę go odciągnąć do siebie, włożyć dłoń za zespół zegarów i wymacać linkę od prędkościomierza, zsunąć na czuja kołnierz zabezpieczający i wyjąć linkę
    4. zespół zegarów powinnismy mieć w garści :)
    ---
    5. podważająć delikatnie oczka należy zdjąć plexi przyrzywające od przodu zegary
    6. wyjąć popielatą maskownicę razem z listwa dolnych kontrolek; mamy przed sobą wnętrze skrzynki zegarów
    7. po prawej stronie jest miejsce na montaż wskaźnika temperatury
    8. w folii od tyłu skrzynki trzeba zrobić dziurki pod śruby mocujące wskaźnik; są na to miejsca, nie sposób się pomylić; trzeba tylko uważać, żeby nie przerwać ścieżek
    9. wkładamy wskaźnik symetrycznie do tego, który pokazuje poziom paliwa, mocujemy poprzez podkładki nakrętkami M3
    10. w odwrotnej kolejności składamy do kupy skrzynkę zegarów
    ---
    11. BARDZO WAŻNE!!! trzeba wyjąć żarówkę pod kontrolką przegrzania się silnika (pierwsza z lewej) - inaczej wskaźnik nie będzie działał
    12. wstawianie skrzynki zegarów zaczynamy od podłączenia linki prędkościomierza - to chwila zabawy, zanim się trafi w dziurkę odpowiednią stroną, a potem naciągnie kołnierz zabezpieczający
    13. skręcamy osłonę deski rozdzielczej

    następna część wymaga otworzenia klapy silnika (ZIMNEGO!!!)
    ---
    13. w kretyńskim miejscu znajdujemy sam czujnik temperatury płynu chłodzącego: pod gaźnikiem AISAN, po prawej stronie (od koła) jest gumowe kolanko z jednym wychodzącym z niego przewodem (lojalnie uprzedzam - jest, ale trudno je wypatrzeć )
    14. kolanko zdejmujemy, wyjmujemy konektor żeński i mamy przed sobą głowicę czujnika (powinna być z zakończona czanym, plastikowym kołnierzem)
    15. zostawiamy rozbabrany samochód i lecimy do sklepu z częściami do fiata (ale nie do ASO, tylko zwykłego, będzie taniej) i kupujemy szujnik teperatury płynu chłodzacego z CZERWONYM kołnierzem - właśnie on jest przeznaczony do wskaźnika wskazówkowego; kosztuje ok 20 zł; WAŻNE: nie dajmy sobie wcisnąć innego czujnika, zwłaszcza takiego za ok 120 zł - on jest do czego innego; nam jest potrzebny ten za 20 zł!!!; jak sprezdawca nie będzie wiedział o co chodzi, to niech się w d pocałuje
    ---
    16. czujnik możemy ostatecznie kuipć przed rozbabraniem auta )
    17. teraz operacja, która wymaga pewnej szybkości, ale dzięki temu nie trzeba będzie spuszczać płynu chłodzącego z układu
    18. powoli wykręcamy stary czujnik, w pogotowiu mamy nowy
    19. jak zacznie wyciekać płyn, szybko wykręcamy czujnik do końca i w trymiga wkręcamy nowy
    20. troche płynu się zawsze uleje, ale nie cały; niedobór uzupełniamy, patrząc na poziom w zbiorniku płynu chłodzacego
    21. podłaczamy kabelek, który był uprzednio podłączony do starego czujnika, zakładamy kolanko gumowe; przytrzaskujemy sobie palce klapą silnika
    ---
    22. powinno być git, chyba, że czegoś zapomniałem; jak tak, to proszę o pytania, chętnie pomogę

    wskaźnik wskazówkowy to fajna i przydatna rzecz; duzo lepiej widać jak silnik pracuje; fiat ponoć zrezygnował z niego dla oszczędności, ale wg mniej to durnota a nie oszczędność
    ---
    errata: kontrolka przegrzania się silnika jest pierwsza z prawej, patrząc normalnie na zegary ;)
    ---
    Scalono 7 postów !
    Na przyszłość polecam używanie przycisku ZMIEŃ !!

    1
  • #3 04 Sie 2004 08:30
    ambresil
    Poziom 11  

    dzięki mat_79 !!!
    mam już wskaznik i czujnik od poldka- muszę trochę przerobić
    tablicę zegarów .

    0