Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak podnieść jakość i moc nagłośnienia w kolumnach?

EmbiOne 01 Mar 2010 22:39 3852 21
    EmbiOne
    Level 10  
    Witam.
    Jestem raczej laikiem póki co jeśli chodzi o elektronikę, akustykę, jednak mam chęć nauki.
    Obecnie wraz kolegą nagłaśniamy imprezy okolicznościowe. Jednak chciałbym podnieść jakość dźwięku naszego sprzętu.
    Zastanawiam się co zrobić, aby tego dokonać. Na obecną chwilę dysponujemy dwoma kolumnami (pudłami ,własnej roboty) z miejscem na 3 wysokie tony i 3 średnie/niskie.
    Nie dawno do obydwu wsadziłem po 2 Tonsile GDN 30/80watt 8omowe
    W obydwu kolumnach do wymienienia są wysokie tony, bo już albo charczą albo nie chodzą :].
    To na dniach będę załatwiał, też chce włożyć Tonsile (może polecicie, które najlepiej?).
    Zastanawiam się teraz, czy do tego dorzucić jeszcze na każdą po jednym średnio-tonowym Tonsilu GDM.

Do kolumn posiadam takie zwrotnice http://skleptronik.eu/product_info.php?cPath=458_208&products_id=1106

Czy moglibyście coś o nich powiedzieć? (zdjęcie zwrotnicy poniżej)

Oprócz tego:
    końcówka Mocy AB Precedent series 400 (2 zdjęcie poniżej)
    Specification:
    400A (Precedent Series)
    Two channel amplifier
    145w per channel @ 8 Ù
    270w per channel @ 4 Ù
    400w at bridged mono @ 8 Ù
    2 x 1/4" phone jacks (unbalanced)
    Dual 5-way binding post outputs

Mikser (zdjęcie poniżej)

Kolumny/pudła x2
    Wymiary zewnętrzne 120x41x31(cm) V=~140l grubość materiału ok.2cm

I teraz pytanie do panów pro ;), jak podłączyć to wszystko razem, żeby uzyskać jak najlepszą jakość dźwięku?
    Słyszałem, również o opcji podpięcia tych kolumn bezpośrednio pod końcówkę -bez zwrotnicy ale wydaje mi się to dziwnym pomysłem (tj. mniej optymalnym).