Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra F 1.6 16v przerwa w dostawie prądu

01 Mar 2010 23:04 2534 12
  • Poziom 10  
    Witam
    Otóż mam troszeczkę nie lada problem jaki stał mi się w Astrze.Wygląda on tak że jak mu daje buta i dostaje obrotów 2,5-3 tyś auto dławi się mniej więcej tak że błyśnie check autem szarpnie po czym przyśpiesza dalej i dalej mignięcie checka i szarpnięcie(jest to tylko chwilowe mignięcie checka i szarpnięcie) ale jest to szarpnięcie z checkiem przy spokojnej jeździe nic się nie dzieje tylko przy wyprzedzaniu lub podjeździe pod górkę i zredukowania do 4.(sytuacja zauważona na biegach 4 i 5) Dzisiaj zmieniłem kable i założyłem świece NGK co prawda miałem ze starego silnika który mi padł (około 2tyś przebiegu miały) i na chwilę przestało ale siadłem wieczorem do auta i dalej to samo. Sprawdzałem błędy na kompie wyświetliło P0170 .Auto jest z instalacją gazową II generacji.To szarpnięcie jest i na benzynie jak i na gazie. Na starych kablach i świecach robiło to tylko na gazie z benzyną nie było problemu szedł jak burza.Proszę o pomoc czy ktoś miał taki przypadek i co robić by to ustało
    Dodam że to się dzieje tylko na biegach 4 i 5(1,2,3 do odcięcia to się nie dzieje w ogóle) w trakcie szarpnięcia mignie checkiem przy ułożeniu pedału po za połową gazu a nawet jak dam do spodu objawy jakby była przerwa w dostaniu prądu co to może być tylko że w ogóle mi błędu nie chce zapamiętać na komputerze jedynie był błąd P0170 ale jak się orientuję to jest od zbyt bogatej mieszanki przez gaz na benzynie go nie wyświetla.
  • Poziom 34  
    p0170- regulacja paliwa rząd cyl. 1
    może być spowodowane nieszczelnością w układzie dolotowym rozwalona sonda lambda, wtryskiwacze ja osobiście zacząłbym od sprawdzenia szczelności
  • Poziom 10  
    hm sonda ma niecały rok kupiłem oryginalną GM wszystko było ok od sierpnia do stycznia dopiero w połowie stycznia mi się taki efekt stał co prawda na starych kablach i świecach tego efektu nie było na benzynie tylko na gazie po zmianie dzisiejszej kabli założyłem BOSCHA i świece NGK chwilowo ustało ale wieczorem efekt powrócił i zaczęło przerywać i na gazie jak i benzynie a błąd p0170 jest wywołany przez gaz bo jak jeżdżę na benzynie w ogóle go nie wywala
  • Poziom 9  
    ja też mam Astrę i taka sytuacja dzieje mi się, ale jak jadę na benzynie, dławi się i przerywa

    ale to wynika zapewne od tego, że praktycznie wcalę nie wchodzę na benzynę i cały czas tylko na gazie. Wymieniłem filtry swiece przewody wlewma 98 i go od czasu do czasu ostro przepalę i faktycznie pomaga, ale dlaczego się to dzieje na benzynie to szczerze mówiąc nie wiem
  • Poziom 10  
    tutaj mógłbym się z tobą zgodzić bo troszkę z tym autem jeździłem od Annasza do Kajfasza śmieszni gazownicy jeden coś grzebał koło emulatora sondy pamiętam że kręcił tam śrubokrętem nie sprawdzając pod kompem efektów a potem zawitałem do elektryka bo nie chciał jeździć na benzynie po czym w sierpniu gość mi zrobił że jeździ na benzynie i gazie wtedy mi powiedział że coś nie tak z kompem gazowym było ale działo od sierpnia do połowy stycznia i zaczęły się te przerwy więc proponujesz żebym sprawdzić układ dolotowy czyli mamy na myśli obudowa filtra, filtr ewentualnie przepływomierz odłączyć sprawdzić jaki będzie efekt bez niego??? czy coś z komputerem gazowym nie tak

    Dodano po 2 [minuty]:

    a czy kolega gsm_sz ma efekt szarpnięcia i błysku check??? mi się tak dzieje 4 i 5 bieg i na gazie i benzynie dlatego chciałem jakąś poradę zanim auto trafi do warsztatu (oby nie do naciągaczy) chyba że ten błąd P0170 o czymś świadczy i to przez niego takie momenty braku prądu 1s przerwy(tylko trochę mi nie pasuję bo on mi się wcześniej pojawił i nie było problemu((pojawiał się check jak podjeżdżałem pod górkę a potem gasł))a na benzynie wogóle)
  • Poziom 34  
    z tego co kolega gsm_sz pisze może mięć pozapychane wtryskiwacze od czasu do czasu powinno zrobić się spory kawałek na benzynie żeby układ paliwowy cały się przeczyścił można dolać do paliwa środek do czyszczenia wtryskiwaczy
  • Poziom 10  
    to ja takiego problemu nie miałem z wtryskami bo znajomy macher powiedział mi żeby od czasu do czasu na benzynie pojeździć żwawiej żeby przeczyścić wtryskiwacze ewentualnie ten środek stosować i auto śmigało i na gazie i na benzynie tylko tak jak opisałem wyżej to się dzieje na 4 i 5 biegu zastanawiam się jeszcze czy może to być wina modulatora zapłonowego albo czujnika halla jak wy na to patrzycie
  • Poziom 9  
    widzisz bo ja mam dość podobną sytuację, ale na 1 2 3 to szarbie i na tzn. luzie słysze jak silnik "przerywa" jak wejdzie na wysokie obroty to idzie gorzej jest jak redukcje robie i chce mu dać w pedał. to się dławi.

    ale tak jak napisałem częściej go przepalam na beznzynie i jest ok.

    nie mam pojecia dlaczego tak się dzieje na gazie moze dorwał sie ktos do regulacji i go skrecił? Nie bede czarował bo nie wiem, pozwolę wypowiedzieć sie bardziej doświadczonym
  • Poziom 10  
    trochę to jest denerwujące bo jak jeżdżę spokojnie tak do 90km max 95 to się nic nie dzieję ale jak chce wyprzedzić albo podjazd pod górkę i trzeba zredukować do 4 i cisnąć no to mam taki efekt i nie ma to znaczenia czy na gazie czy na benzynie ów podziw taki że na starych kablach i świecach na benzynie nie było tego efektu chyba że coś może jeszcze TPS oszukiwać ale dziwie się że nie chce błędu zapamiętać co to jest
  • Poziom 10  
    Dzisiaj zakupiłem nowe świece GM oryginalne więc mam kable nowe i świece dalej to samo sprawdzałem dolot wszystko wygląda ok odłączyłem nawet kabel co jest wpięty do rury plastikowej od filtra nie wiem co to jest czy to jest jakiś czujnik czy przepływomierz było to samo ale przy zmianie innych świec(NGK i zmianie przerwy do 0,6) wyświetliło mi błąd P0110 z (1) chyba że błąd zapamiętało po odpięciu tego kabelka

    Dodano po 1 [godziny] 45 [minuty]:

    Co udało mi się z ty tematem zrobić poruszałem wszystkimi wtyczkami jakie są dostępne na silniku zdjąłem korek zabezpieczający przed wybuchem na filtrze troszkę był zmulony (bo dostawał za dużo powietrza) ale szedł i nic mu nie przerwało pracy po czym założyłem ten korek szedł lepiej(żadnego mulenia) jedynie na uskoku drogi przerwało mu prace ale potem już nic i teraz mam pytanie co do tego owego czujnika teperatury wlotowego powietrza(czy on się znajduje w rurze filtra powietrza tak pośrodku??) bo coś mi się wydaję że to jego wina co on może powodować jakie są jego objawy???czy przez niego mogą być takie skutki. Coś jeszcze jak mu dałem wciery to na ciepłym silniku problem z odpaleniem ale za 3 razem odpalił i do teraz odpala

    Dodano po 3 [godziny] 9 [minuty]:

    i dalej ten cyrk powrócił w natężeniu teraz gdy cofam to przerywa najbardziej na gazie mniej na benzynie nic auto w piątek trafia do warsztatu napisze co było przyczyną
  • Poziom 10  
    jak się okazało macher stwierdził uszkodzenie immobilajzera pokazało błąd p1503 i prawdopodobnie daje impuls odcięcia zapłonu na 1s po czym pozwala dalej autu jechać jak wy o tym sądzicie.I teraz czeka mnie usunięcia immo z auta orientujecie się ile cenowo stoi taka usługa i czy jest to możliwe że to przez immo.Styki zostały przeczyszczone i przy kierownicy i przy kompie nic to nie dało (wszystkie po za tym czujniki zostały sprawdzone na aucie i są ok)

    Dodano po 1 [godziny] 57 [minuty]:

    Nowa teza jeżdżenia od Annasz do Kajfasza gość od dorabiania kluczyków z immo powiedział mi żeby się dobrać do alarmu i chyba ma racje bo jak mi powiedział alarm jest połączony z immo i on powoduje odcięcie zapłonu a jak bawie się pilotem podczas jazdy to na to wskazuje że to jest to więc zabieram się za to

    Dodano po 1 [godziny] 28 [minuty]:

    mit z alarmem obalony zostaje immo
  • Poziom 10  
    więc powiem teraz tak wszyscy mechanicy to są dobrzy żeby zabrać kasę.Do czego doszedłem ze złości sam.Nie znam się od czego mogą być te wtyczki ale powiem gdzie się znajdują Silnik 1.6 16v otóż odpiąłem i zapiąłem te dwie co są za kolektorem blisko silnika one wychodzą z wiązki z obudowy plastikowej spoczywającej na silniku następną co jest na grodziu taka zielona i wyżej cewki z czerwonym zapięciem następnie skrzynka z bezpiecznikiem koło pompy hamulcowej potem jeszcze skrzynka z bezpiecznikiem koło akumulatora i jeszcze spróbowałem immo odpiąć po odpaleniu auta i działa nic nie przerywa następnie zapiąłem immo próba też działa czyli coś z tymi wtyczkami nie łączyło no chyba że jakiś cud się stał:):) narazie działa temat do zamknięcia :D