Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

peugeot 406 coupe 2.2 16v 2003-jak ustawic rozrzadw

henrry 01 Mar 2010 23:36 16283 27
  • #1 01 Mar 2010 23:36
    henrry
    Poziom 11  

    witam
    mam pytanie jak ustawic i zblokowac rozrzad w peugocie 406 coupe 2.2 16v 2003r


    Pisownia p. 8.2 dla informacji to forum polskojęzyczne. manta

    0 27
  • #2 02 Mar 2010 00:00
    lolu89
    Poziom 15  

    rozrząd w tym silniku blokuje się kołkami w specjalnych miejscach

    2
  • #3 02 Mar 2010 00:08
    aniram33
    Poziom 12  

    a ten silnik jest 2,2 16v HDI czy 2,2i 16v. NAJLEPIEJ PODAJ KOD SILNIKA.

    1
  • #4 02 Mar 2010 00:10
    henrry
    Poziom 11  

    2.2 benyzna
    wlasnie znalazlem miejsca blokowania gornych kol rozrzadu
    ale nie moge znalesc blokady dolnego kola walu
    dodam ze dolne kolo rozrzadu jest przykrecane ta sama sruba co kolo pasowe

    2
  • #5 02 Mar 2010 00:35
    aniram33
    Poziom 12  

    No to powodzenia.nie będzie łatwo!.peugeot 406 coupe 2.2 16v 2003-jak ustawic rozrzadw peugeot 406 coupe 2.2 16v 2003-jak ustawic rozrzadw peugeot 406 coupe 2.2 16v 2003-jak ustawic rozrzadw peugeot 406 coupe 2.2 16v 2003-jak ustawic rozrzadw peugeot 406 coupe 2.2 16v 2003-jak ustawic rozrzadw peugeot 406 coupe 2.2 16v 2003-jak ustawic rozrzadw

    Dodano po 2 [minuty]:

    A to sąprzyrządy specjalne.peugeot 406 coupe 2.2 16v 2003-jak ustawic rozrzadw

    0
  • #6 02 Mar 2010 07:45
    henrry
    Poziom 11  

    dodam ze jest inaczej
    gdyz na twoich fotkach kolego jest kolo pasowe dodatkowo przykrecane na 4 sruby a tu nie jest jedna duza sruba ktora trzyma kolo pasowo i kolko rozrzadu,slyszalem ze w srodku na walku co chodzi kolko rozrzadu jest stozek i przykrecajac kolo pasowe to kolo rozrzadu sie blokuje,ile w tym prawdy nie wiem,nastepna sprawa, widze na obrazku ze jest otwor jak i kolek blokujacy na dolne kolo, ale tutaj niestety nie ma zadnego otworu(a bynajmniej nie zauwazylem) w okolicach kolka rozrzadu.moze gdzies z tylu jak w niekotrych francuzach jest otwor do blokowania w kole zamachowych,moze ktos wie, bo nie mam pojecia jak zablokowac dolne kolko
    pozdrawiam i poprosze o pomoc

    0
  • Pomocny post
    #7 02 Mar 2010 08:17
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 02 Mar 2010 12:18
    henrry
    Poziom 11  

    spoko dzieki narazie ..sprawdze dzisiaj bo szukalem otworu ale z przodu kolo rozrusznika ale nie znalazlem ,czyli jak piszesz z tylu?

    0
  • #9 02 Mar 2010 20:58
    aniram33
    Poziom 12  

    Podaj kod silnika to podeśle nowe fotki.

    0
  • #10 02 Mar 2010 21:52
    henrry
    Poziom 11  

    jeszcze jak powiesz gdzie znalesc kod silnika to bedzie git

    0
  • #12 02 Mar 2010 22:42
    henrry
    Poziom 11  

    znalazlem tylko skrawek jakis oznaczenpo prawo od filtra oleju
    OR
    i czy mozliwe aby kolo dolne bylo zamontowane poprzez docisniecie kolem wielorowkowym a pozniej dokrecenie jedna sruba obydwu kol?
    i zeby kolo rozrzadu nie mialo klina? dodam ze kolo wielorowkowe ma

    0
  • #13 03 Mar 2010 00:03
    aniram33
    Poziom 12  

    Jakiej mocy jest ten silnik podaj w kilowatach,pstryknij fotke.W coupe wedle mojego programu w rocznikach 1997-2005 powinien być silnik 2.0 16v,dokładnie 1998cc - 98 kW o kodzie XU10J4R.Te zdjęćia sa z silnika takiego jak opisałeś 2.2 16v.o kodzie EW12J4(3FZ).

    0
  • #15 04 Mar 2010 22:28
    henrry
    Poziom 11  

    problemow ciag dalszy
    ustawilem walki rozrzadu na znaki i lipa
    nie odpala , ma chec ale nie odpala
    zrzucilem pokrywy i cos mi ie pasuje bo krzywki ssace na pierwszym cylindrze sa ustawione 45stopni w strone chlodnicy a krzywki wydechowego w dol 180stopni wiec napewno nie jest dobrze
    pytanie brzmi jak maja byc prawidlowo ustawione krzywki obydwu walkow
    znalazlem dwie rozne informacje ze tu i tu krzywki do gory na jednej i drugim walku, w innym tremacie znalazlem info ze maja byc ustawione w ksztalcie v6 czyli sssacy walek w strone chlodnicy 45stopni a drugi walek wydechowy tez 45stopni ale w strone kabiny
    poprosze o pomoc bo juz mi rece opadaja(obstawiam ze ktos wczesniej przy wczesniejszej wymianie zdejmowalem kolka rozrzadu same i zle powkladal

    0
  • #17 05 Mar 2010 19:54
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 05 Mar 2010 20:09
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 05 Mar 2010 20:46
    henrry
    Poziom 11  

    ustawilem gorne kola na znaki(kolki) dolne kolo walu takze na znak(kolek wchodzacy z tylu w kolo zamachowe) i takze nie odpala
    a kluczek krecone sporo razy zanim odpalalem rozrusznik, wiem ze silnik kolizyjny i nie chcialbym zeby cos sie stalo,a przyczyna taka ze zmieniany rozrzad gorne zaznaczylem znakami jak i kolkami, (moja wina ze dolu nie zaznaczylem)
    i dalej nie odpala.moze jest wiecej otworow ustalajacych w kole zamachowym,

    0
  • #20 06 Mar 2010 15:13
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #21 06 Mar 2010 15:29
    henrry
    Poziom 11  

    probowalem juz , fakt ladna fotka u zdzicha ale u mnie nie ma blokady na dole nad kolem rozrzadu blokada jedynie z tyly silnika poprzez blokowanie kola zamachowego, dobrze to ujoles ze mozna sie pomylic ze walek ssacy mozna inaczej zblokowac bo dodatkowo nizej jest otwor takze plus minus 5cm ale widac ze to otwor jedynie w obudowie wewnetrznej rozrzadu, prawidlowy otwor jest wyzej, co sie okazuje ze sa takze dwa otwory na kole zamachowy do blokowania walu sa one od siebie okolo 2cm, i wyprobowalem obydwie opcje, i jeszcze zauwazylem ze czuc benzyne i po wyjeciu swiec swiece zalane sa
    normalnie rece mi juz opadaja co mam poczac z tym autem

    1
  • #22 06 Mar 2010 16:52
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #23 09 Mar 2010 00:30
    henrry
    Poziom 11  

    jedno położenie górne tłoka, krzywki są na górze do siebie skierowane pod katem około 45%, drugie górne położenie tłoka krzywki są skierowane w dol naprzeciw siebie odwrotną v-ka

    Dodano po 14 [minuty]:

    henrry napisał:
    jedno położenie górne tłoka, krzywki są na górze do siebie skierowane pod katem około 45%, drugie górne położenie tłoka krzywki są skierowane w dol naprzeciw siebie odwrotną v-ka

    przy probie odpalenia raz wali w puche jak w wydech

    0
  • #24 09 Mar 2010 06:13
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #25 09 Mar 2010 07:45
    henrry
    Poziom 11  

    juz to napisalem,jak wiesz jak ustawic to pomoz a nie tylko krytykujesz
    nigdzie nie twierdzilem ze jestem fachowcem a ze chce sobie naprawic auto to inna sprawa,masz zamiar pomoc czy dalej wiwatowac i pastwic sie na kims kto ma problem

    0
  • #26 09 Mar 2010 08:05
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #28 27 Mar 2011 09:45
    henrry
    Poziom 11  

    witam
    odkopie troszeczkę ku przestrodze
    napotkałem sporo problemów przy takiej zmianie a to co poniektórzy powyżej napisali i chcieli (NIBY POMOC) są żenujące
    otóż uszkodzeniu uległy zawory ssące,i nie zrobiłem to sam, poskładałem rozrząd ,nie odpalałem,w trakcie mojego składania przyjechał znajomy właściciela auta,przywiózł ze sobą wydrukowane schematy serwisowe (dodatkowo dodam ze ten człowiek pracuje w servisie citroen/peugeot) i ten oto pan stwierdził ze jest żle ustawiony rozrząd,odpowiedziałem ze jest dobrze gdyż przed rozłożeniem zaznaczyłem dodatkowo markerem znaki i teraz się zgadzają, a on dalej uparcie twierdził ze żle, gdyż jak twierdzi jeżeli jest na dole kolo główne walu przykręcone na jedna śrubę zbiorcza która dokręca zarówno kolo rozrządu na wale i kolo paska wieloklinowego to ustawia się na inne znaki na głowicy niż w przypadku gdy dolne kolo jest przykręcone na jedna główna śrubę a kolo wieloklinowe jest dodatkowo przykręcone na osobne śruby,niby zgadza się bo sam znalazłem takie informacje,
    no i uparł się no to powiedziałem OK, ustawiamy tak jak on uważa i właścicielowi powiedziałem ze robi to na swoja odpowiedzialność, następnie była próba odpalenia i okazało się póżniej ze ssące zostały uszkodzone,
    po demontażu całości .okazało się ze moje znaki były dobrze i co najważniejsze ze ktoś nie wziął trzeciej opcji ze może ktoś zamienił wcześniej (nie wiem może już podczas składania tego auta w fabryce,nie wiem) i dal inna głowice na inny dol, i to właśnie było w tym przypadku,
    poskładałem znowu całość po naprawie głowicy i ustawiłem na znaki SWOJE, które wcześniej miałem zaznaczone markerem i auto odpaliło na dotyk

    ps, opisałem cala sytuacje, możliwe ze komuś przyda się ta informacja gdyż nie mam nic do ukrycia w przeciwieństwie do licznej grupy osób który zachowują się nie na miejscu i zamiast pomoc (tak, POMÓC, gdyż po to jest forum żeby pomagać) a ci niektórzy panowie potrafili tylko drwić, żenujące jest takie zachowanie wg mnie

    rozpisałem się trochę

    1