Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna 2.0 8v Problem z niskimi obrotami

emcetdbc 02 Mar 2010 22:53 5819 9
  • #1 02 Mar 2010 22:53
    emcetdbc
    Poziom 8  

    Witam.
    Posiadam Renault Laguna 2.0 8v 96r.
    Jakis czas temu padl silniczek krokowy i zostal on wymieniony na śrube.
    Od tego zaczely sie problemy... Przez okolo 3 miesiace bylo wszystko ok. Jakis miesiac temu zauwazylem ze wraz z paliwem pobiera mi benzyne.
    Pojechalem do mechanika i okazalo sie że poszedl glowny sterownik " viola plus. (dodam ze niejest to instalacja sekwencyjna, jest to instalacja firmy ElpiGaz)
    Problem z benzyna ustal jednak pojawil sie nowy.
    Od jakiegos czasu na niskie obroty "faluja" np. mam juz cieply silnik dojezdzam do krzyzowki wrzucam luz a obroty nie sa stabilne tylko same do gazowuje i rosna do ok 1400 obr/min i spadaja do 500obr/min i tak w kółko..
    Dzis jadac na trasie bylo to samo, nawet gdy jade i wrzuce luz obroty faluja, dodam ze na benzynie jest wszystko ok.
    Dodatkowo i co gorsza jechalem dzis okolo 140km/h i wrzucilem luz i silnik calkiem sie wylaczyl tak ze musialem zjechac na pobocze i ponownie go uruchomic.
    Co moze byc przyczyna? Bylem na regulacji mieszanki, glowny sterownik zostal wymieniony, czy powodem tego wszystkiego moze byc śruba zamiast silnika krokowego od gazu?? czy moze byc cos jeszcze innego? Dlaczego silnik po wrzuceniu na luz calkiem sie wylaczyl??

    Prosze o pomoc!![/b]

    Dodano po 1 [godziny] 20 [minuty]:

    Prosze o pomocccccccccccccccccccccccccccccccccccc

    Niewiem co robic

    0 9
  • #2 02 Mar 2010 23:53
    rochu84
    Poziom 17  

    W brew pozorom instalacja LPG nie jest tak bardzo skomplikowana bardzo prawdopodobne ze silniczek krokowy od gazy brak jego tak wpływa na obroty ale sprawdz podzespoły elektroniczne i ich styki sterownik sondy ,EMU i przełącznik gaz bęzyna .a filter gazu w elektro zaworze kiedy był czyszczony?

    0
  • #3 03 Mar 2010 00:16
    emcetdbc
    Poziom 8  

    Filtr gazu byl wymieniany gdy padl krokowy i zostal wymieniony na srube i odrazu filtr zostal wymieniony a bylo to jakos w pazdzierniku.
    A o ktory przelaczynik gaz-benzyna chodzi?? ten pod kierownica?? czy gdzies w silniku??

    0
  • #4 03 Mar 2010 00:38
    rochu84
    Poziom 17  

    Ten ktorym sterujesz gaz benzyna radze założyć silniczek krokowy od parady on nie jest .

    0
  • #5 03 Mar 2010 11:14
    BOGDAN P
    Poziom 11  

    Wymieniłeś sterownik LPG i nie założyłeś silnika krokowego to jest porażka.
    A jak to jest skonfigurowane (ustawienia sterownika LPG)

    0
  • #6 03 Mar 2010 23:36
    emcetdbc
    Poziom 8  

    Bylem dzis u gazika, zalozyl mi spowrotem silniczek krokowy, bo sie okazalo ze jest dobry..mieszanka wyregulowana i obroty jak narazie chodza idealnie nic niefaluje...
    Ale mam inne pytanie:
    Zauwazylem ze dosc sporo źre mi benzyny tzn, zatankowalem okolo 20litrow benzyny i zrobilem okolo 200km jezdzac na gazie ale w tym samym czasie i ubylo mi 6,7 litrow benzyny
    Samochod zanim przelacze na gaz chodzi okolo 3-5min zeby sie rozgrzal, lub odpalam na benzynie i jade okolo 1km poczym wlaczam gaz.
    Czy to moze miec cos wspolnego z tym ze mialem zalozona srube zamiast silniczka?? lub co moze byc przyczyna?? Jesli zatankuje 10litrow benzyny i silnik chodzi 5minn na benzynie ale potem caly czas jezdzac na gazie to na ile km powinno starczyc takie paliwo :)
    Bo byc moze po wszystkich przejsciach z autem juz jestem wyczulony:)

    0
  • #7 04 Mar 2010 10:48
    rochu84
    Poziom 17  

    Kolego jak odpalasz auto jak jest zimno to włącza się automatycznie sanie napisz ile razy tak auto odpalałeś zanim zniknęło paliwko możęsz tez jechać na podwójnym gazie GAZ+BENZYNA

    0
  • #8 04 Mar 2010 17:54
    emcetdbc
    Poziom 8  

    Tak wiem ze jade na ssaniu domomentu gdy silnik osiagnie odpowiednia temperature.
    Powiedzmy ze odpalam tak auto 3-4 razy w ciagu dnia.
    A co moze byc przyczyna jazdy na podwojnym gazie ?? (GAZ+ BENZYNA)

    0
  • #9 05 Mar 2010 17:26
    krywoj
    Poziom 13  

    emcetdbc napisał:
    Tak wiem ze jade na ssaniu domomentu gdy silnik osiagnie odpowiednia temperature.
    Powiedzmy ze odpalam tak auto 3-4 razy w ciagu dnia.
    A co moze byc przyczyna jazdy na podwojnym gazie ?? (GAZ+ BENZYNA)


    koledzy mają racje, ssanie jest bezlitosne a wywalenie silnika krokowego było hmmm błędem, ja mam założoną blokadę temperatury i póki się silnik nie zagrzeje jadę na benzynie, i ssa jak złoto, a zapalanie kilkukrotne w zimne dni gdy silnik wystygł może dawać efekt zwiększonego spalania benzynki. Chroń pompę paliwa pamiętaj żeby mieć beznynkę w baku lub instalacje z odcięciem pompy

    0
  • #10 17 Maj 2010 23:18
    emcetdbc
    Poziom 8  

    Witam>
    Bylem u gazownika. okazalo sie ze głowny komputer od gazu jest uszkodzony... naszczescie jest on jeszcze na gwarancji. Mam nadzieje ze teraz juz bedzie dobrze!
    Dziekuje za rady! temat moge uwazac za zamkniety!
    Pozdrawiam

    0