Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna Alize 1.8 16v dioda od immo mruga auto nie odpala.

robarco 02 Mar 2010 22:26 8295 10
  • #1 02 Mar 2010 22:26
    robarco
    Poziom 8  

    Witam.
    Potrzebuje pomocy na temat immobilizera. Posiadam Renault Lagune 1.8, 2000r. Usterka polega na tym ze kiedy próbuje odpalić, dioda od immo mruga, auto nie zapala. Brak zasilania układu zapłonowego. Wszystko poza tym działa.
    Skończyło się na tym ze samochód stoi.
    Mieszkam w Londynie i po prostu mnie nie stać na wizytę w serwisie to oczywiste. Ponieważ podejrzewam że koszt wizyty przewyższy wartość auta.
    Znajomi mają warsztaty i powiedzieli że muszę wymienić Sterownik zamka centralnego. Czy to właściwe i jak po wymianie zachowa się kluczyk i zamykanie drzwi.
    Dziękuje za wszelką pomoc.

  • #2 02 Mar 2010 23:13
    KAROL1138
    Poziom 16  

    Witaj.Niestety sama wymiana sterownika zamka nic nie da,musiał byś zmienić sterownik silnika,stacyjkę itd. bądz oddać twój sterownik w celu usunięcia układu imo. ale z tym poradzi sobie tylko obeznany elektronik.Koszt prawdopodobnie podobny jak zakup nowego klucza i przyuczenie go do auta.Jeśli masz trochę pojęcia to zdejmij obudowę z tego klucza i obejrzyj dokładnie czy nic sie w nim rozlutowało(cewka).Pozdrawiam

  • #3 03 Mar 2010 01:02
    robarco
    Poziom 8  

    po ściągnięciu obudowy klucza( 1 śrubka) nie ma żadnych widocznych uszkodzeń płytka jest ok a baterie 2x nowe. baterie wymieniłem juz w 2 kluczach i wciąż taki sam efekt. Poza tym że zamek działa teraz z jakichś 50m. Ale wciąż miga kontrolka od IMMO nawet po włożeniu klucza. W jaki sposób przyuczyć klucz do sterownika ??? prosze więcej informacji.
    Czy wizyta w Renault jest konieczna ??
    Popytam jutro o koszt. I zacznę szukać jakiegoś magika od Immo.

  • #4 03 Mar 2010 07:45
    mczapski
    Poziom 38  

    W tym modelu raczej masz radiowe sterowanie CZ. Czyli immobiliser zupełnie niezależny. Jedyna sensowna porada w tej sytuacji to sprawdzić stan czytnika, czyli tak naprawde cewki w rejonie stacyjki. Czyli, czy jest sprawna i zasilona. Dalej to kod awaryjnego odblokowania i pewnie synchronizacja. Ale to już nieco więcej umiejętności.
    Aha. Działanie CZ nie ma nic wspólnego z działaniem immobilisera.

  • #5 03 Mar 2010 08:25
    invector
    Poziom 18  

    mczapski napisał:
    Dalej to kod awaryjnego odblokowania i pewnie synchronizacja. Ale to już nieco więcej umiejętności.


    Możesz coś więcej na ten temat?
    Z tego co się orientuje to ten numer tylko w pilotach IR

  • #6 04 Mar 2010 02:11
    robarco
    Poziom 8  

    Witam
    Dziękuję za dotychczasowe porady.
    Koleini mechanicy i kolejne cuda z autem
    Po sprawdzeniu zasilania czytnika i wogóle zasilania w całej kolumnie kierowniczej .
    Wyczyszczono wszystkie możliwe styki złącza itp.
    Po włożeniu kluczyka do stacyjki Immo gaśnie na jakieś 5-7sek , stacyjka na on i wszystko pokazuje ok,brak jest działania pompy paliwa._ rozruch i niestety jak poprzednio nic z tego.
    Zmiana dotyczy tylko tego że Immo gaśnie na czas rozruchu czy też pruby rozruchu.
    Mechanicy w UK są dość leniwi (delikatnie mówiąc)
    a wygląda to tak że auto odstawiłem do naprawy, mechanik podłączył komputer i powiedział że w francuskich autach tak jest i prawdopodobnie to uszkodzenie komputera. Skasował za godzine pracy i poradził odstawić do autoryzowanego servisu Renault.
    Na tym sprawa się kończy
    Jeśli ktokolwiek ma jakieś sugestje odnośnie tego problemu ,prosze o każdą możliwą podpowiedz.
    Auto stoi teraz w polskim warsztacie. (poniekąd nie wiem czy to lepiej czy gorzej) przynajmniej będzie mi się łatwiej porozumieć z mechanikiem.
    z góry dziękuje wszystkim życzliwym.

  • #8 04 Mar 2010 13:46
    robarco
    Poziom 8  

    Do pompy idą 4 przewody 2 do czujnika poziomu paliwa i tam jest napięcie, oraz 2 do zasilania pompy czarny i brązowy jaki kabel mam poprowadzić i biały jest dopiero z kostki po prawej stronie silnika koło akumulatora.

  • #11 19 Maj 2010 17:09
    gonek
    Poziom 14  

    Witam.
    Mam pytanko do koegów od komputerów.
    Znajomy wymieniał komputer w Lagunie, bo stary był zalany. Po wymianie auto oczywiście nie odpala immobilizer.
    Który układ odpowiada za immoibilizer? Chce podmienić te układy.
    Czy to może układ Motorolii TY94084FB?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME