Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Omega B 2.0 8V rok 96 ciężko pali

03 Mar 2010 17:00 8077 16
  • Poziom 9  
    witam mam problem z cieżko odpalajacym silnikiem otóż jesli już odpali i sie zagrzeje i go zgasze i po próbie odpalenia go za sekunde to odpali od tyka ale jesli już postoji np 2 minuty to juz trzeba kręcin nim około 5 sekund zeby odpalił prosze o odpowiedz co może byc przyczyna ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Motronic napisał:
    Np zalewa się paliwem. Albo wręcz na odwrót-nie dostaje paliwa. Albo kompresja zawija się pod nadkola?
    Na gazie jest to samo!
  • Specjalista - Instalacje Elektryczne
    Nie napisałeś wcześniej, że masz LPG ;]
    Może opisz wszystko dokładnie, zanim padnie więcej pytań o niewyjaśnione rzeczy.

    Iskrę ma za każdym razem?
  • Poziom 9  
    Tak za kazdym razem ma iskre pozatym jak juz odpali o pracuje idealnie i nie przerywa itp
  • Specjalista - Instalacje Elektryczne
    A jak już kręcisz te 5 sekund albo więcej, to wciśnięcie pedału gazu pomaga odpalić silnik, czy przedłuża kręcenie rozrusznikiem?

    Którą generację instalacji masz?

    Najprawdopodobniej usunięcie usterki na Pb spowoduje poprawę także na LPG. Sprawdź dokładnie, czy identyczne objawy są na LPG, bo silniki z wtryskiem odpalane są przecież na Pb, na LPG przełącza po przegazowaniu.

    Kolejna rzecz do sprawdzenia: czujnik ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej i mimo wcześniejszych postów szczelność układu Pb.
    Moderowany przez robokop:

    A może zacznie się kolega zastanawiać o czym bredzi i przestanie wprowadzać innych w błąd ?

  • Poziom 15  
    Właśnie. Jak już to regulator ciśnienia. Często na stronę podciśnienia(cienki wężyk do kolektora ssącego - zdejmij i zobacz czy nie leci z niego paliwo) przedostaje się paliwo (po wyłączeniu zapłonu na szynie nadal jest ciśnienie) które powoduje "zalewanie". Czy po odpaleniu
    (5s) "kopci" z wydechu?
  • Specjalista - Instalacje Elektryczne
    Nie bredzi, tylko pomyłka. Faktycznie, chodziło mi o regulator...
  • Poziom 9  
    generacje gazu mam 2 wcisniecie gazu nic nie daje ale faktycznie jak juz odpali to zakopci na chwilkę
  • Poziom 10  
    kolego podłącz manometr do listwy masz tam takie przyłącze z zaworkiem jak wentyl od koła, zobacz jakie jest ciśnienie zaraz po zgaszeniu i po kilkunasto minutowym postoju jeżeli jest znaczna różnica i ciśnienie po postoju spada do zera to do sprawdzenia--zaworek zwrotny-pompka paliwowa-wtryskiwacze. ciśnienie na listwie powinno być w granicy 1,5-3bar
  • Poziom 2  
    i gaz i paliwo jest regulowane czujnikem temperatury ssania wiec wymien go bedzie durzo prosciej
  • Poziom 9  
    Ok sprawdze dzieki za podpowiedzi
  • Poziom 15  
    Taa, jasne, gaz też jest regulowany, karburator trze o dyferencjał i dlatego źle odpala, a najlepiej zmienić samochód. Zanim wymienisz czujnik temperatury płynu chłodzącego sprawdź to co napisał kolega janekvp, potem sprawdź rezystancję czujnika temp. Najlepiej byłoby go podpiąć i poobserwować dane rzeczywiste.
  • Poziom 10  
    rezystancja czujnika w temp. pokojowej około 20 stopni celcjusza powinna wynosić w granicy 2 Kohm wraz ze wzrostem temp rezystancja maleje i dla 90stopni 500-600ohm
  • Poziom 9  
    cześć,
    mam taką samą omegę z tym samym silnikiem. U mnie było to samo. Napisz czy jak kopci rano to w jakim kolorze. Proponuję też podejść do rury wydechowej i powąchać spaliny. Jeżeli śmierdzą benzyną - w nadmiarze (można porównać z zapachem już jak silnik się rozgrzeje) to znaczy że ją zalewa.

    Uwaga - wąchanie ogranicz do niezbędnego minimum - dłuższe - może doprowadzić do bram niebios.

    Jak dym jest biały i nie śmierdzi benzyna może to oznaczać że możesz mieć nieszczelny jakiś element w silniku np. uszczelniacze na zaworach lub jakaś nieszczelność w układzie chłodzenia i płyn z chłodnicy lub olej w nocy gromadzi się w którymś z cylindrów.
    Musimy pamiętać że metal pod wpływem ciepła się rozszerza a gdy stygnie to się kurczy - oznacza to że może też masz jakieś mikro pęknięcie w bloku i coś tam przez to się sączy. Proponuję sprawdzić ciśnienie na poszczególnych cylindrach.
    Napisz też jak jest z płynami. Jak często uzupełniasz olej i płyn w chłodnicy.

    pozdr
  • Poziom 9  
    witam ostatnio troche grzebalem w omegdze i na odpalonym silniku po nacisnieciu zaworku paliwo chapie a nie jestem pewny czy to nie powinno sikac i to konkretnie poza tym jesli zgasze silnik to w listwie niema paliwa jak naciskam zaworek prosze o odpowiedz bo nie wiem czy tak powinno byc pozdrawiam
  • Moderator Samochody
    W pompie paliwa jest zawór jednokierunkowy, który powinien utrzymywać ciśnienie w listwie po wyłączeniu silnika, powodem może być również nieszczelny wężyk łączący pompę z deklem zbiornika