Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B5 1,9TDI bierze olej po remocie !!??

03 Mar 2010 17:14 8020 18
  • Poziom 11  
    Witam!!!

    Panowie mam problem ponieważ posiadam passata B5 z silnikiem 1,9TDI (110KM) i pojawił sie problem tzn zaczą brać olej i poprostu go spalać (bo dymił). Sprawdziłem cisnienie na tłokach i okazało sie że najwiecej jest 18 a reszte po 14 i 16. Więc odkręciłem głowice i miske olejową i wyciągnołem tłoki na jednym zauważyłem przygrzany do tłoka pierścień olejowy więc ucieszony ze znalazłem przyczyne mojego spalania oleju wyminiłem pierścienie (i oczywiście uszczelke pod głowicą) i wszystko złożyłem. Po odpaleniu silnik dymił dalej ale pomyślałem ze musi wypalić olej z tłumików ale po przejechaniu 600km dalej dymi i co najgorsze bierze olej! I czemu?? Sprawdzilem cisnienie (ale to tylko tak orientacyjnie bo pierscienie jeszcze sie nie dotarły i ma po ok 24) Najgorzej dymi jak postoi kilka godzin i co mu teraz zrobic ??? to sitko odmy co jest na klawiaturze przedmuch ma w płynie tez nie ma śladów oleju.
    Prosze o pomoc....
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 34  
    sprawdzałeś głowice czy nie ma pęknięć wymieniałeś uszczelniacze trzonków zaworów mogą być już tak twarde ze nie spełniają swojego zadania i olej przez prowadnice po trzonku przedostaje się na cylinder (pierścienie dobrze pozakładałeś)
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 11  
    Witam.
    Popełniłeś podstawowy błąd, ponieważ mając zdemontowaną głowicę należało sprawdzić jej stan, a mianowicie przeplanować głowicę sprawdzić stan zaworów jeżeli nie są wypalone bezwzględnie należy je dotrzeć oraz wymienić uszczelniacze trzonów zaworowych.
  • Poziom 11  
    głowicy nie planowałem ponieważ była robiona rok temu i po sciagnieciu wygladała jak nowa. A jak była robiona to wszystko mi powymieniali wątpie zeby przez rok cos tam sie stało. Wirnik turbiny nie ma strasznego luzu kolega mial w 2,5 tdi duzo wiekszy luz niz ja mam i nic mu nie bralo oleju...
  • Poziom 37  
    Witam
    No jak już koledzy napisali nasuwa się pytanie dlaczego głowica nie sprawdzona i ewentualnie nie zregenerowana / weryfikacja i ewentualna wymiana prowadnic , uszczelniaczy , przetarcie zaworów / . Co do brania oleju to wiadomo jeśli olej ścieka po trzonkach to leci w cylinder , a nie do końca spalony wali na turbinę no i turbina też może sobie popuszczać oleju .Przez rok może się wiele zdarzyć , a co robili to pewności nie ma .
  • Poziom 34  
    nie patrz na to co kolega miał w innym silniku każda turbina jest inaczej robiona jedne z większym luzem drugie z mniejszym, a z uszczelniaczami mogło być tak ze wystarczy raz przegrzać troszkę silnik i nadają sie do wyrzucenia
  • Poziom 11  
    to co teraz??

    mam to wszystko od nowa rozbierać i dać głowice do zrobienia??

    A jest jakaś szansa że jeszcze nie dotarły się pierscienie dlatego bierze olej??
  • Poziom 15  
    Koledzy mają racje .mogłeś odwrotnie założyć pierścienie, na spokojnie zajrzyj do
    przewodu od turbiny czy nie jest zaolejony ,uszczelniacze na zaworach ssących
    przede wszystkim mogły być założone chińskie.Ale mam pytanie?jaki był luz na
    zamku pierścienia i czy wymieniałeś wszystkie czy tylko olejowe
  • Poziom 11  
    pierscienie napewno dobrze założone bo były napisy które miały byc na górze i tak zakładałem a pierscienie wszystkie wymieniałem.
  • Poziom 11  
    Witam.
    Sprawdz czy bardzo mocno jest zaolejony przewód łączący turbinę i intercooler,
    tu nasuną się kolejne wnioski
  • Poziom 34  
    tylko pamiętaj każda turbina będzie pobierała troszeczkę oleju nawet nowa wiec i delikatnie przewody możesz mieć zaolejone od środka najlepsze rozwiązanie z turbina to ściągnięcie przewodu idącego z turbiny do intercoolera i sprawdzenie ile znajduje się w nim oleju lub wymontowanie turbiny i zaślepienie przewodu ciśnieniowego i po odpaleniu samochodu widziałbyś czy dalej kopci
    a teraz troszkę więcej teorii powiedz czy jak wymieniałeś pierścienie jaka miałeś gładź na cylindrach i czy były jeszcze widoczne ślady po honowania bo gdy ich nie będzie silnik tez będzie brał olej ponieważ właśnie na tych rysach ma się zatrzymywać olej żeby nie został wypompowany z silnika w innym razie idzie na tłok i wiadomo co się z nim dalej dzieje
    tłoki pozakładałeś w te same miejsca lub przypadkiem nie po odwracałeś ich ???
  • Poziom 11  
    tak oczywiście pozakładane w te same miejsca i tak samo. Właśnie ze wszystko było gładkie widziałem jak wygląda "zużyty" silnik mój był ładny (gładki) nawet na górze nie było zbyt duzo nagaru.
  • Poziom 37  
    ftp.kowal napisał:

    a teraz troszkę więcej teorii powiedz czy jak wymieniałeś pierścienie jaka miałeś gładź na cylindrach i czy były jeszcze widoczne ślady po honowania bo gdy ich nie będzie silnik tez będzie brał olej ponieważ właśnie na tych rysach ma się zatrzymywać olej żeby nie został wypompowany z silnika w innym razie idzie na tłok i wiadomo co się z nim dalej dzieje

    Pierwszy raz słyszę żeby proces honowania miał wpływ na smarowanie silnika .


    ftp.kowal napisał:

    tłoki pozakładałeś w te same miejsca lub przypadkiem nie po odwracałeś ich ???

    No pewnie się pomylił a silnik chodzi i tylko dymi . Człowieku widziałeś kiedyś taki rozebrany silnik ? czy naczytałeś się komiksów i pooglądałeś zdjęcia ? bo jak byś widział to takich bzdur byś nie pisał .
  • Poziom 34  
    a widziałem żebyś wiedział a jednak honowanie ma duże znaczenie mało tego nawet kont pod którym są te rysy wykonane ma dość duże znaczenie na żywotność silnika podstawowe pojecie z obróbki skrawaniem przecież tłok nie jest wykonany cały z aluminium w środku ma pozatapiane kawałki metalu nie pamiętam jak dokładnie się to nazywa w starszych typach z jednej strony były większe z drugiej mniejsze a chudziło mi o to ze jeśli odwrócił tłoki o 180 stopni wraz z korbowodami silnik odpali ale tłoki nie będą już tak zgrane z cylindrami przez co w silniku musi się znów wszystko docierać
  • Poziom 37  
    Znaczy że tłoki mają taki niby „balast” i tak jakby jedna nóżką bardziej tak? Wkładki w tłokach nie do tego służą kolego . Polecam weź sobie w rękę tłok i może być suwmiarka jeśli oczami tego nie widzisz , w tłoku jest przesunięty względem osi otwór sworznia i dlatego istotne jest jego położenie . Przesunięcie jest po to / bo pewnie tego też nie wiesz / żeby w górnym martwym punkcie korbowód /podczas pracy / nie działał pionowo na wał korbowy ale nadawał mu ruch obrotowy . O owalu tłoka pewnie też nie słyszałeś . Jeśli twierdzisz
    ftp.kowal napisał:
    chodziło mi o to ze jeśli odwrócił tłoki o 180 stopni wraz z korbowodami silnik odpali ale tłoki nie będą już tak zgrane z cylindrami przez co w silniku musi się znów wszystko docierać

    To mam nadzieję że nie remontujesz silników z taką wiedzą . I tu kończy się moja polemika ,
    Wracając do tematu
    Sprawdź tak jak napisał „krzysztof 18” bo to też może mieć wpływ na dymienie ale nie spalanie oleju z silnika . Istotna sprawą może być też zbyt duży luz pierścieni w rowkach tłoka , będzie pompować olej jeśli będzie duży .
  • Poziom 34  
    a właśnie remontuje i wiem o owalu tłoków w każdym miejscu jest inny wymiar i powinno go się mierzyć przy sworzniu a dokładniej delikatnie pod nim o ile dobrze pamiętam, wkładki te maja zapewnić wyważenie tłoka ale nie tylko wiadome ze on ogrzewa się z jednej strony bardziej z drugiej mniej i częściowo ma jedna strona odbierać więcej ciepła
    jeśli robisz silniki bo sadzać po Twoich pozytywach to tak jest załóż jeden korbowód z tłokiem nie wyważony do reszty po nie długim czasie pęknie wal bo będzie za mocno obciążony
    jak coś możemy o tym popisać na PW żeby nie zaśmiecać forum
    prawda zawsze leży po środku
  • Poziom 11  
    Panowie zauważyłem ze ostatnio gwałtownie ubywa mi płynu hamulcowego i z tego co czytalem to moze to miec wplyw na dymienie silnika. Podobno pompa może mieć nieszczelności i spalać płyn. Prawda to??? Dodam że najwięcej mi dymi na zimnym silniku. A jeżdżę dość mało żeby zobaczyć na bagnecie czy ubywa mi oleju. W każdym razie na odcinku 100km nie zauważyłem żeby ubyło mi oleju. Jak to sprawdzić??
  • Poziom 37  
    A nie ubywa Ci powietrza z tylnego koła?
    Gzie takie pierdoły piszą?
  • Moderator Samochody
    Silnik do remontu, tym razem prawdziwego, a wątek do zamknięcia.
    Dla ścisłości - te pozatapiane w tłokach kawałki metalu, o których słyszał kolega ftp.kowal to tzw. wkładki dylatacyjne - mają zapobiegać deformacji i nadmiernemu rozszerzaniu się tłoka przy wzroście temperatury. Tłok załozyć odwrotnie da się jak najbardziej, niestety silnik nawet jeśli da się uruchomić, to zostanie zniszczony - oś sworznia jest przesunięta względem osi symetrii cylindra. Jeśli na cylindrze nie znać rys po honowaniu, to najprawdopodobniej kwalifikuje się on do naprawy - rysy te mają zatrzymywać i utrzymywać tzw, film olejowy, zmniejszający tarcie i mający wpływ na zużywanie się układu tłok/cylinder - jednak ich kąt i głębokość nijak mają się raczej do zużywania przez silnik oleju. Dalej - w tych akurat silnikach spożycie oleju może być spowodowane zużyciem układu korbowo - tłokowego, zużyciem turbiny, lub też bardzo częstym zużyciem prowadnic zaworów, często pomijanych przy naprawach. Trudno wyczuć bez dokładnej weryfikacji i kontroli.