Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Oryginalny alternator C330 i minus na obudowie silnika

cinko 03 Mar 2010 20:03 9314 26
  • #1 03 Mar 2010 20:03
    cinko
    Poziom 22  

    Witam.
    Jak podłączyć oryginalny alternator do C330 mając podpięty minus aku na obudowę.

  • #2 03 Mar 2010 20:31
    KIEROWCA_VW
    Poziom 35  

    "Minus na obudowę" to raczej normalne zjawisko.
    W czym więc problem?

  • #3 03 Mar 2010 20:51
    teskot
    Poziom 25  

    Witam,
    minus na obudowie to współcześnie normalne zjawisko. Dawniej bywało z tym różnie, i właśnie z tego co pamiętam, to w 330-tce był plus na masie. Problem jest w zasadzie duży, należałoby wycisnąć na prasie diody prostownicze z radiatorów i zamienić miejscami "plusowe" z "minusowymi". Te wyjęte raczej nie będą się nadawały do powtórnego montażu, więc trzeba będzie zainwestować w nowe. A tak z ciekawości, to skąd ta przeróbka biegunowości?

    Aha, zakładam oczywiście, że mówimy o alternatorze, a nie prądnicy prądu stałego?

  • #4 03 Mar 2010 21:07
    ftp.kowal
    Poziom 33  

    koledzy maja racje wystarczy zamienić biegunowość i powinno wszystko działać bez problemów prądnice miały inna kierunkowość i przez to była zamieniona biegunowość

  • #5 03 Mar 2010 21:18
    cichus
    Poziom 21  

    Przykręcić biegun ''-" akumulatora do masy i po sprawie.

  • #6 04 Mar 2010 18:48
    cinko
    Poziom 22  

    Z tego co się do tej pory zorientowałem to oryginalny alternator do C330 pracował w układzie gdzie plus akumulatora był na obudowie traktora.

    U mnie traktor do tej pory pracował z minusem na odbudowie i alternatorem od chyba poloneza lub fiata.Lecz padł.

    Został kupiony oryginalny alternator od C330 i mam go podpiąć w miejsce starego.

    Zastanawiam się czy może wystarczy zamienić bieguny na akumulatorze i dać
    plus na obudowę.

  • #7 04 Mar 2010 19:18
    kula86
    Poziom 10  

    Sprawdź opis na alternatorze. Ostatnio montowałem taki oryginalny do ursusa i była na nim nakleja ze masa jest na obudowie.

    Moderowany przez Błażej:

    Masa jest ZAWSZE na obudowie. tylko, czy ta masa, to +, czy -?

  • #8 04 Mar 2010 19:42
    viper555
    spec od auto-elektro

    Oryginalny tzn. że ma mocowanie przystosowane do C-330 a nie plus na masie ,wszystkie mają minus na masie.P

  • #9 04 Mar 2010 19:52
    kula86
    Poziom 10  

    oryginalny czyli dedykowany do tego ciągnika czyli mocowanie pasowało a bieguny trzeba zmienić żeby był minus na masie jeśli jest inaczej.

  • #10 04 Mar 2010 19:56
    rico37p
    Poziom 28  

    Ja nie wiem jak na tak prosty problem można tyle pisać i jak można mącić w głowie wyprasowywaniem diod i "kierunkowość prądnicy nawet w to była zamieszana , wystarczyło prosto napisać tak jak kolega VIPER555.

  • #11 04 Mar 2010 20:08
    ftp.kowal
    Poziom 33  

    rico37p napisał:
    Ja nie wiem jak na tak prosty problem można tyle pisać i jak można mącić w głowie wprasowywaniem diod i "kierunkowość prądnicy nawet w to była zamieszana , wystarczyło prosto napisać tak jak kolega VIPER555.

    z ta kierunkowością chciałem wyjaśnić czemu był plus na masie w momencie gdy zostaje założony alternator trzeba zmienić biegunowość co tez napisałem

  • #12 04 Mar 2010 20:59
    rico37p
    Poziom 28  

    ftp.kowal: czy przeczytałeś uważnie co napisał Cinko w pierwszym poscie . Jeżeli tak to po co mieszać w głowie pytającemu.

  • #13 05 Mar 2010 19:04
    cinko
    Poziom 22  

    Witam.
    Dzisiaj wpadła mi ulotka od tego nowego alternatora i .......
    zostałem wprowadzony w błąd, a właściwie znajomy któremu miałem podpiąć ten alternator.
    Sprzedawca zasugerował,aby zmienić biegunowość akumulatorów na plus na masę
    bo w przeciwnym razie nie będzie gwarancji.

    W ulotce jest napisane, aby zmienić biegunowość z plusa na masie(obudowę), na minus na masę (obudowę).

    Jutro zabiorę się do podpinania, zastanawia mnie tylko jedno, bo znajomy nie czekał na mnie tylko zaczął podpinać według zaleceń sprzedawcy i twierdzi, że alternator zaczął się grzać.
    Opis podłączenia w ulotce :
    d+ do przewodu nr.16 i nr.18 ( czyli do żaróweczki, a drugi koniec żarówki do stacyjki nr.zacisku 58 )
    B+ do rozrusznika ( czyli + akumulatora ) zacisk nr.30

  • #14 05 Mar 2010 19:36
    viper555
    spec od auto-elektro

    cinko napisał:
    , a drugi koniec żarówki do stacyjki nr.zacisku 58 )
    B+ do rozrusznika ( czyli + akumulatora ) zacisk nr.30


    Tam jest błąd podłączasz do 15 lub 54.P

  • #15 05 Mar 2010 21:14
    SAWEK101
    Poziom 30  

    We wszystkich starych c330 był plus na masę a potem w już robili po ''polsku" trzeba sprawdzić, jak masz orginalnie zatopione klemy na przewodach to niestety trzeba kupić nowe klemy.
    Jak żyje nie widziałem jeszcze alternatora z plusem na masę nawet rosyjskiego :D:D

  • #16 05 Mar 2010 21:37
    viper555
    spec od auto-elektro

    SAWEK101 napisał:
    .
    Jak żyje nie widziałem jeszcze alternatora z plusem na masę nawet rosyjskiego :D:D


    W Starach były i z plusem i z minusem na masie.P

  • #17 05 Mar 2010 21:42
    andrzej0769
    Poziom 19  

    Kolego SAWEK 101 krótko żyjesz,polski alternator A1 14V 50A max75A miał plus na masę.Wyglądał jak dzisiejszy A2 od bizona.C330 miały plus na masę,C330M miały już minus na masę.

  • #18 07 Mar 2010 18:40
    cinko
    Poziom 22  

    I po sprawdzeniu alternatora na miejscu okazało się, że są zwarte wszystkie diody.

    Po rozebraniu alternatora zwartych jest 6 diod ( tych na duży prąd ) od wzbudzenia
    są dobre.
    Oryginalny alternator C330 i minus na obudowie silnika
    Oryginalny alternator C330 i minus na obudowie silnika
    Naklejka na alternatorze : CA24-065, C330-A124
    Natomiast instrukcja do A115-45n.

  • #20 07 Mar 2010 19:33
    cinko
    Poziom 22  

    W moim trzecim poście napisałem,że znajomy nie czekał na mnie tylko podpiął alternator z zaleceniami sprzedawcy.
    Ponad to, dlatego założyłem ten temat, aby być pewnym prawidłowego podpięcia.
    Plus widoczny jest po rozebraniu alternatora, jak na moim zdjęciu.
    Ja przed podpięciem sprawdzałem miernikiem ( test diody) kierunek przewodzenia diody.

  • #21 12 Mar 2010 17:56
    cinko
    Poziom 22  

    Alternator naprawiłem, wymieniłem diody.
    Po zamontowaniu do ciągnika ładuje napięcie 13,9 V.
    Wzbudza się po przegazowaniu i później na wolnych obrotach jest dobrze.
    Napięcie ładowania trochę małe.

  • #22 12 Mar 2010 20:32
    SAWEK101
    Poziom 30  

    Napięcie mieści się w normie ,z tym wzbudzeniem to niektóre alternatory tak mają czasami pomaga wymiana regulatora a czasami jest to wina stali użytej na rdzeń i musi tak być :cry: ,u mnie w raku też muszę gazować ale dałem na luz :D,a u szwagra w c330 gaśnie od razu po zapaleniu.

  • #23 13 Mar 2010 00:44
    krzysiek7
    Poziom 33  

    Napięcie 13,9V to jaka to norma? Jedna faza uzwojenia stojana jest spalona, przecież to widać na zdjęciu, dlatego jest niskie napięcie i tak późno się wzbudza. Życzę jak najlepiej ale uważam że niedługo ten alternator się skończy.

  • #24 13 Mar 2010 14:07
    SAWEK101
    Poziom 30  

    Norma to 13,8 do 14,5v a wzbudzanie alternatora przy wyższych obrotach wcale nie musi oznaczać jego uszkodzenia,chociaż ten inny kolor uzwojenia daje do myślenia jednak za słabe zdjęcie żeby coś więcej powiedzieć,wydaje mi się że jakby było uszkodzone to kolega cinko powinien to zauważyć skoro potrafił wymienić diody.

  • #25 13 Mar 2010 19:48
    Grzegorz_madera
    Poziom 30  

    No właśnie, daje do myślenia ale w jaki sposób mogłoby się spalić to uzwojenie, skoro @cinek napisał, że diody były zwarte (tu też mi coś nie pasuje, bo zwykle przy przeciążeniu na diodach powstaje przerwa, zwarcie pojawia się przy zbyt dużym napięciu przyłożonym do diody)?

  • #27 14 Mar 2010 10:39
    cinko
    Poziom 22  

    Uzwojenie to które , jest czarne to po prostu czarna farba, zdjęcie rzeczywiście słabej jakości.
    Alternator działa, więc temat mogę zamknąć.
    Dziękuje wszystkim za pomoc.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME