Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

407 2,0hdi spadek mocy, błąd egr, za niskie ciśnienie.

thomson23 03 Mar 2010 21:01 9863 9
  • #1 03 Mar 2010 21:01
    thomson23
    Poziom 2  

    Witam Panów.
    od tygodnia mam problem z mo ca w moim pugu
    silnik do 2,500obr ledwo kula po podloczenia do komputera otrzymalem dwa komunikaty blad egr i zbyt niskie cisnienie w turbo
    odkrecilem rure dolotowa do egr-u i niebyla zbyt zaczadzona a tloczek w egr chodzi lekko
    wiec chcialbym spytac cczy moze to byc uszkodzenie jakiegos czujnika czy czegos w tym stylu? wogule niemam pojecia gdzie szukac |(pierwszy diesel brak wiedzy i doswiadczenia)

    0 9
  • #2 03 Mar 2010 21:18
    Miwhoo
    Specjalista - Instalacje Elektryczne

    Witam.

    Tak na szybko diagnoza klekota:

    1. Otwórz maskę i pozdejmuj osłony z silnika, żeby było wszysko dokładnie widać.
    2. Zaciśnij ręką wąż przy kolektorze ssącym.
    3. Powoli wkręć silnik na obroty, obserwuj, czy wąż robi się coraz twardszy [powinien twardnieć ze wzrostem obrotów silnika]
    4. Jeśli nie robi się twardy, to sprawdź wszystkie połączenia [dokręć opaski] węży na drodze od turbiny do intercoolera i dalej do kolektora ssącego.
    Jeżeli wszystkie połączenia są szczelne, to sprawdź szczelność intercoolera [poproś kogoś niech wkręci silnik na obroty, a ty słuchaj i "macaj" czy nie ma z niego jakiegoś strumienia powietrza. 99% uszkodzeń intercoolera powstaje w wyniku uderzenia kamienia i przedziurawieniu go.

    Jeśli wszystko jest szczelne, to skończyła się turbina.

    Jeszcze jedno pytanie, zaczął kopcić na czarno, od momentu gdy stracił moc?

    Pozdrawiam.
    Miwhoo.

    0
  • #3 03 Mar 2010 22:38
    thomson23
    Poziom 2  

    Nie nie ma czarnego dymu tylko bialy a spalanie wzroslo do 11lt w cyklu mieszanym na 5biegu moge go pogonic do 160km/h ale jak dam mu 6 to juz lipa ogolnie po 2500obr idzie

    0
  • #4 03 Mar 2010 23:27
    Miwhoo
    Specjalista - Instalacje Elektryczne

    Czyli wygląda na to, że turbo gania powietrze do kolektora, bo po 2000rpm czuć różnicę, kłopot jest w turbo-dziurze, zanim turbina napompuje...

    Nasuwają mi się tylko 2 pomysły:
    - korekta kąta wtrysku mieszanki
    - rozpylacze wtryskiwaczy

    Jak wygląda filtr powietrza?

    0
  • #5 04 Mar 2010 19:32
    thomson23
    Poziom 2  

    filtr powietzra wyglada jak nowy
    wszyskie podloczenia ok
    tylko mam problem z egr
    jakas chyuba elekronika padla

    0
  • #6 04 Mar 2010 20:03
    Miwhoo
    Specjalista - Instalacje Elektryczne

    Jak EGR niesprawny, to będzie jechał, jakby chciał, a nie mógł.
    Miałem podobną rzecz w Citroenie Jumper 2,2HDi. Jak EGR padł, to słabiej jechał i silnik w tryb awaryjny wchodził...

    Myślę, że 2.0HDi to podobna, jeśli nie ta sama konstrukcja. Ja z cytrynami jeździłem do serwisu, bo auta na gwarancji były, nie brałem się samodzielnie za EGR.

    Jeśli faktycznie EGR, to powinna jakaś lampka od silnika się zapalić, na zimno powinny falować obroty... po ugrzaniu powinien pracować równiej. Brak mocy w całym zakresie obrotów.

    0
  • #7 04 Mar 2010 20:09
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 04 Mar 2010 21:30
    Miwhoo
    Specjalista - Instalacje Elektryczne

    Oj ciężko się przez internet naprawia samochody :)

    0
  • #9 16 Kwi 2010 13:53
    palan
    Poziom 11  

    Witam!

    Jeśli to jest silnik 136KM to pewnie uwalony jest czujnik na turbinie (czujnik położenia ssawki turbiny), na początek to do sprawdzenie, lub zawór ERG jest elektroniczny, lubi sie zacinać lub uszkadzać.


    Pozdrawiam.

    1
  • #10 18 Mar 2014 19:02
    zenek180281
    Poziom 1  

    witam,
    mam problem z jumperem 2.2hdi gdy dodam gazu w kabinie słychać gwizd jakby turbiny,ale 2000obr/min i więcej nie chce,a na postoju obroty chodzą normalnie,proszę pomóżcie.

    0