Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes E klasa W211 - proszę o poradę

03 Mar 2010 21:12 17988 14
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich - jestem tutaj nowy :)

    Planuję zakup E-klasy W211 (avantgarde/elegance) silniki na celowniku: E200 kompressor (163PS) lub E240 V6 (177PS) lub E320 (224PS)- roczniki 2003-2004 - AT skrzynia.
    Mam pewien dylemat ponieważ "ponoć" nie gazuje się Mercedesów (podobnie jak i Porsche a ile cayenne z LPG pomyka :) ) ale no właśnie - jeśli E200 to bez gazu około 12L/100 po mieście mnie nie przeraża (jeśli się mylę poprawcie mnie)
    - z kolei dwa pozostałe E240/E320 to na pewno docelowo LPG gdyż tutaj spalanie z racji V6 z automatu rośnie ( a z 16 nie schodzi).
    Bardzo was proszę o konkretne opinie jak te silniki się sprawują i jak przyjmują GAZ - nadmienię z góry że jeśli instalacja to tylko coś powaznego nic innego nie wchodzi w grę, ponieważ nie chcę mieć problemów z samochodem i testować czy da radę czy nie.
    I bardzo proszę bez wycieczek postowych w stylu że to nie wypada mieć LPG w Mecenasie.

    Będę wdzięczny za każdą konstruktywną uwagę

    DODANO:
    Przebiegi rzędu 25-30tkm/rocznie
  • Specjalista - Instalacje Elektryczne
    Kompresora nie zagazujesz to silnik doładowany mechanicznie - przez sprężarkę [prawie jak turbina].

    Reszta się da, pod warunkiem, że to sekwencyjny wtrysk LPG.
    Więcej wiadomości TU

    Znajomy ma W210, 2,0 z sekwencyjnym wtryskiem gazu, dobrze wyregulowany i silnik cyka jak zegareczek.

    Zastanawiałeś się nad CDi? 2,2 może być troszkę mało, ale 2,7 albo 3,2?
    Mam 2,2CDi w W202, oszczędnie i dynamicznie...
  • Poziom 20  
    Witam, prawie każdy samochód można zagazować, (to Porsche też jeździ na gazie)
    trzeba tylko znaleźć właściwą osobę która instalację zamontuje, co może okazać się najtrudniejsze.
    Jeżeli instalacja ma być dobra, to poleciłbym tylko Prinsa VSI i Landi Renzo Omegas, nie należą one do najtańszych, ale w połączeniu z kompetentnym monterem gwarantują długą i bezproblemową eksploatację.

    Zapewne pojawią się także inne propozycje, i głosy wytykające słabe punkty ww instalacji, ale trzeba jasno powiedzieć że nie ma niezawodnych instalacji, a z doświadczenia uważam że te dwie instalacje są najbardziej godne uwagi.

    Pozdrawiam

    Dodano po 3 [minuty]:

    Miwhoo napisał:
    Kompresora nie zagazujesz to silnik doładowany mechanicznie - przez sprężarkę [prawie jak turbina].

    Reszta się da, pod warunkiem, że to sekwencyjny wtrysk LPG.
    Więcej wiadomości TU

    Znajomy ma W210, 2,0 z sekwencyjnym wtryskiem gazu, dobrze wyregulowany i silnik cyka jak zegareczek.

    Zastanawiałeś się nad CDi? 2,2 może być troszkę mało, ale 2,7 albo 3,2?
    Mam 2,2CDi w W202, oszczędnie i dynamicznie...


    Co to za głupoty, setki Kompressorów latają zagazowane i nie ma z nimi problemów, proponuje najpierw się dokształcić a później się wypowiadać.
  • Specjalista - Instalacje Elektryczne
    Dziękuję za naprostowanie, dokształciłem się. Może i się da. Jeśli trafisz na fachowca, a nie na pierdołę. Znajomy nie znalazł chętnego, który by się podjął instalacji LPG w 2,3kompresor, więc musi być to ciężki temat...

    Miałem w warsztacie przynajmniej 2 kompresory z dyskoteką na tablicy rozdzielczej z lampki kontroli silnika, stąd mój wniosek, że się nie da.
    Możliwym jest fakt, że technika idzie do przodu i ktoś opatentował gazowanie kompresorów. Niemniej jednak ja się z takim przypadkiem nie spotkałem. Być może dlatego, że te co dobrze jeżdżą nie potrzebują wizyt w warsztacie :)

    Pozdrawiam.
    Miwhoo.
  • Poziom 20  
    Miwhoo napisał:
    Jeśli trafisz na fachowca, a nie na pierdołę.


    Właśnie o to chodzi kolego, a o fachowca ciężko, osobiście miałem doświadczenia z kilkoma E55 AMG 476 KM i nawet to się udało zrobić nie mówiąc o mniejszych kompressorach i obyło się bez dyskoteki, a i nawet parametry pracy silników są porównywalne z benzyną.
  • Poziom 9  
    Koledzy dziękuję za szybkie odpowiedzi. W ramach złożenia wyjaśnień :) pragnę poinformować iż E200 Kompressor'a nie zamierzam gazować - więc tym wątkiem nie przejmował bym się. Chodzi mi o pozostałe dwa silniki E240 (2,6) oraz E320 - czy znoszą one gaz (pewnie tak jak jest dobrze założony) i czy nie stwarzają problemów.
  • Poziom 17  
    na twoim miejscu wziolbym 2.7 cdi
  • Poziom 9  
    Dziękuje nick - niemniej jednak :) E200K/240/320 + LPG to nie diesel. I nie będę się rozglądał za dieslami. Tylko benzyna - jeśli E320/240 stwarzają problemy z LPG wskakuję na E200K bez i też będzie :) tyle że wolniej a i może bezpieczniej ;)
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    fake_nick napisał:
    na twoim miejscu wziolbym 2.7 cdi

    Tak, godny uwagi również 6 cyl E320. Jadąc z tym silnikiem zapominasz na jakie jest paliwo czy diesel czy benzyna :D
  • Poziom 20  
    Silniki 320 i 240 bardzo dobrze znoszą gaz i nie ma z nimi problemów, także śmiało zakładaj gaz.
  • Poziom 17  
    dokładnie
    może powienienes sie udac na jazde testową 2.7 tub 3.2 cdi
    bo w srodku w czasie jazdy i tak nie bedziesz czul ze to ON
    no ale rozumiem nie kazdy lubi warchoły
  • Specjalista - Instalacje Elektryczne
    Silnik zasilany Pb, LPG, czy ON będzie sprawował się OK, pod warunkiem, że się o niego dba, nie leje do baku byle czego, tylko na sprawdzonych stacjach, a nie "no name".

    Wszystkie te silniki mają swoje zalety i wady. Wybór należy do Ciebie :)
    Faktem jest, że nie wszyscy chcą jeździć traktorami :D
  • Poziom 9  
    nie chodzi o traktory bo za takowe diesli nie uważam - sam do tej pory w domu dwa eksploatuję. chodzi raczej o to że zmieniła się koncepcja/charakterystyka mojej pracy - nie jeżdżę w dalekie trasy ale częściej na miejscu za to bardzo dużo kręcenia po mieście. Nie oznacza to że nie robię tras - niemniej jednak nie chcę katować diesla po mieście - benzyna błyskawicznie się rozgrzewa i nie ma efektu niedogrzanego silnika. Uprzedzę pytania - tak samochód zdąży się zagrzać i przejść na LPG :) zanim go wyłączę i nie będzie to złudna oszczędność że większość przejadę na benzynie.

    PS
    Jeździłem E280CDI - bez zarzutu złego słowa nie powiem :)
  • Poziom 13  
    Wszystko tylko nie E240. Mułowaty i mało ekonomiczny.
  • Poziom 10  
    Mam kompresora i chodzi na gazie idealnie od dwóch lat 0 problemu i nie trzeba wielkiego fachowca do montażu jak ktoś jest zainteresowany to proszę o kontakt to polecę tego gdzie zakładałem.Natomiast po samym montażu kwestia dotyczy ustawień czasów wtrysku co robi się to na kompie podczas jazdy przy różnych przyspieszenia .A co do przełączania na gaz to mam ustawione po 5 sekundach i silnik nawet nie drgnie w trakcie przełączania.Kontakt do mnie 793-50-35-36 Pozdrawiam