Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

rozladowywanie akumulatora

03 Mar 2010 22:43 2902 14
  • Poziom 10  
    Witam,

    Posiadam clio I diesel. Podladowalem akumulator i zalozylem do samochodu. Jezdzilem caly dzien i wszystko bylo oki. Nastepnego dnia akumulator mial 7,65 V. Akumulator mial juz swoje latka i zostal wymieniony na nowy. Po zalozeniu nowego, okazalo sie ze prad ladowania przy okolo 2500 obr skacze od 12,6 do 13,9 V. Po 24 godzinach akumulator mial 7,60 V. Podejrzewam ze w jakis sposob zostal rozladowany. Wszystkie znane odbiorniki byly wylaczone jak zwykle. Co moze byc przyczyna rozladowywania aku?
  • Poziom 43  
    Witam!
    Zdejm którąkolwiek klemę z końcówki akumulatora.
    Sprawdź amperomierzem włączonym między akumulator a klemę, jaki prąd jest pobierany przy wyłączonych wszystkich odbiornikach. Możliwe, że rozładowanie pochodzi z uszkodzonej diody w alternatorze.
    Inne obwody możesz sprawdzić obserwując amperomierz i wyjmując kolejne bezpieczniki.
  • Poziom 34  
    jestes pewien ze wszystkie były wyłączone lądowanie jak coś nie powinno tak skakać przy jednakowych obrotach nawet jak coś pobiera prąd powinno się ustabilizować i być na tym samym poziomie może coś być nie tak z alternatorem ale to są tylko przypuszczenia
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Akumulator jest nowy, takze jego wykluczam. Na pewno prad pobiera urzadzenie, ktore nie jest podpiete do stacyjki.

    Dziekuje za sugestie w weekend powalcze z problemem.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Silnik wylaczony. Dzialaja standardowe odbiorniki (centalny zamek, zegarek, ... ?) Akumulator odlaczony od klem 13.15V. Po podlaczeniu klem 12,75 V. Odlaczylem kleme (minus) i podlaczony amperomierz pokazal 0, nawet przy skali (µA).

    Jest tylko centralny zamek, alarmu nie mam. Co do podswietlenia bagaznika, to juz sprawdzilem :) - wylaczone.

    Przed wystapieniem zdarzenia, nie byly instalowane nowe urzadzenia/odbiorniki.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 43  
    Jeżeli po zdjęciu klemy na akumulatorze jest 13,15V, a po założeniu klemy jest 12,75V, to znaczy, że coś musi obciążać ten akumulator - i to nie jest klema, tylko pobór prądu!
    Amperomierz należy włączyć między zdjętą klemę, a końcówkę akumulatora, z której została zdjęta. Jeżeli prowizoryczne dołączenie amperomierza nie wykazuje przepływu prądu, to prawdopodobnie to połączenie jest niezbyt pewne, gdyż końcówka akumulatora w miejscu dołączenia amperomierza może być pokryta warstwą utlenioną, nie przewodzącą prądu.
    Należy oczyścić końcówkę papierem ściernym, aż do uzyskania metalicznej powierzchni zapewniajacej dobry styk.
  • Poziom 15  
    Mogłeś mieć taki pobór prądu, że miernik go nie pokazał(pow 10A). Użyj innego, większego amperomierza. Jeżeli będziesz miał tak duży pobór, wszystko odłączysz i nadal będzie pobór to odłącz alternator. Uszkodzenie prostownika diodowego powoduje duży pobór prądu.

    Sprawdzając ładowanie poczekaj ok minuty na zapalonym silniku - świece jeszcze długo grzeją po odpaleniu(chyba że jest bardzo ciepły). Jeżeli nadal będziesz miał takie skoki ładowania przy naładowanym akumulatorze i dobrze naciągniętym pasku to raczej alternator jest uszkodzony.
  • Poziom 10  
    piotr__80 napisał:
    chayenne napisał:
    Odlaczylem kleme (minus) i podlaczony amperomierz pokazal 0, nawet przy skali (µA).


    Jak odłączysz klemę to normalne że prądu nie bierze :) Postaraj się podłączyć akumulator i po kolei wyjmować bezpieczniki a w ich miejsce wkładaj miernik na zakresie 10A (20A) i zobacz przez który bezpiecznik ucieka ci prąd. Jeśli to rozładowanie jest takie duże to ten prąd na pewno będzie powyżej 100mA więc da się go zmierzyć i nie ucieknie niezauważony :)
    Najlepiej jak znajdziesz gdzieś rozdział (u mnie to pod maską) na bezpieczniki główne i zacznij na nich sprawdzać. Jak już na którymś ci wyjdzie to wtedy zobacz od czego jest i odłączaj te konkretne od tego (u mnie takiej małej wartości są w kabinie).


    Mam dwie skrzynki bezpiecznikow i tak zrobie. Wczesniej czy pozniej znajdzie sie to urzadzenie.

    Rzuuf napisał:
    Amperomierz należy włączyć między zdjętą klemę, a końcówkę akumulatora, z której została zdjęta. Jeżeli prowizoryczne dołączenie amperomierza nie wykazuje przepływu prądu, to prawdopodobnie to połączenie jest niezbyt pewne, gdyż końcówka akumulatora w miejscu dołączenia amperomierza może być pokryta warstwą utlenioną, nie przewodzącą prądu.
    Należy oczyścić końcówkę papierem ściernym, aż do uzyskania metalicznej powierzchni zapewniajacej dobry styk.


    Tak tez zostal amperomierz podlaczony. Bylo juz ciemno, ale faktycznie moze to byc kwestia polaczenia. Tak czy siak, jakis prad powinien poplynac.

    michael82 napisał:
    Jeżeli będziesz miał tak duży pobór, wszystko odłączysz i nadal będzie pobór to odłącz alternator. Uszkodzenie prostownika diodowego powoduje duży pobór prądu.

    Sprawdzając ładowanie poczekaj ok minuty na zapalonym silniku - świece jeszcze długo grzeją po odpaleniu(chyba że jest bardzo ciepły). Jeżeli nadal będziesz miał takie skoki ładowania przy naładowanym akumulatorze i dobrze naciągniętym pasku to raczej alternator jest uszkodzony.


    Faktycznie, silnik popracowal chwile i ladownie sie ustabilizowalo, ale bylo troche za niskie 13,9 V przy okolo 2500 obr/min. Akumulator byl "wyjety" spod prostownika.

    Sprobuje odlaczyc alternator.
  • Poziom 29  
    Proponuję po prostu zabrać sie za naprawę alternatora bez szukania jakiejś niepotrzebnej i nieistniejącej usterki.... Akumulator jak kolega zauwarzył nowy ... ładowanie kiepskie tak i więc nie jest doładowany ... W pierwszej kolejności zajmij sie alternatorem a co za tym idzie ładowaniem a potem jak dalej bedzie nie tak szukaj dalej bo według mnie jedyna przyczyna to alternator ....Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Po odlaczeniu alternatora problem jest taki sam i to nie on jest tutaj winowajca.

    Amperomierz jest wyskalowany do max 10 A, a innego nie mam na razie pod reka.

    Sprawdzilem tez wszystkie bezpieczniki i dalej to samo.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Okazalo sie ze uszkodzony by sterownik/przekaznik swiec zarowych.

    Dziekuje za pomoc.