Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

rozladowywanie akumulatora

chayenne 03 Mar 2010 22:43 2974 14
  • #1
    chayenne
    Level 10  
    Witam,

    Posiadam clio I diesel. Podladowalem akumulator i zalozylem do samochodu. Jezdzilem caly dzien i wszystko bylo oki. Nastepnego dnia akumulator mial 7,65 V. Akumulator mial juz swoje latka i zostal wymieniony na nowy. Po zalozeniu nowego, okazalo sie ze prad ladowania przy okolo 2500 obr skacze od 12,6 do 13,9 V. Po 24 godzinach akumulator mial 7,60 V. Podejrzewam ze w jakis sposob zostal rozladowany. Wszystkie znane odbiorniki byly wylaczone jak zwykle. Co moze byc przyczyna rozladowywania aku?
  • #2
    Rzuuf
    Level 43  
    Witam!
    Zdejm którąkolwiek klemę z końcówki akumulatora.
    Sprawdź amperomierzem włączonym między akumulator a klemę, jaki prąd jest pobierany przy wyłączonych wszystkich odbiornikach. Możliwe, że rozładowanie pochodzi z uszkodzonej diody w alternatorze.
    Inne obwody możesz sprawdzić obserwując amperomierz i wyjmując kolejne bezpieczniki.
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    chayenne
    Level 10  
    Akumulator jest nowy, takze jego wykluczam. Na pewno prad pobiera urzadzenie, ktore nie jest podpiete do stacyjki.

    Dziekuje za sugestie w weekend powalcze z problemem.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    chayenne
    Level 10  
    Silnik wylaczony. Dzialaja standardowe odbiorniki (centalny zamek, zegarek, ... ?) Akumulator odlaczony od klem 13.15V. Po podlaczeniu klem 12,75 V. Odlaczylem kleme (minus) i podlaczony amperomierz pokazal 0, nawet przy skali (µA).

    Jest tylko centralny zamek, alarmu nie mam. Co do podswietlenia bagaznika, to juz sprawdzilem :) - wylaczone.

    Przed wystapieniem zdarzenia, nie byly instalowane nowe urzadzenia/odbiorniki.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    Rzuuf
    Level 43  
    Jeżeli po zdjęciu klemy na akumulatorze jest 13,15V, a po założeniu klemy jest 12,75V, to znaczy, że coś musi obciążać ten akumulator - i to nie jest klema, tylko pobór prądu!
    Amperomierz należy włączyć między zdjętą klemę, a końcówkę akumulatora, z której została zdjęta. Jeżeli prowizoryczne dołączenie amperomierza nie wykazuje przepływu prądu, to prawdopodobnie to połączenie jest niezbyt pewne, gdyż końcówka akumulatora w miejscu dołączenia amperomierza może być pokryta warstwą utlenioną, nie przewodzącą prądu.
    Należy oczyścić końcówkę papierem ściernym, aż do uzyskania metalicznej powierzchni zapewniajacej dobry styk.
  • #10
    michael82
    Level 15  
    Mogłeś mieć taki pobór prądu, że miernik go nie pokazał(pow 10A). Użyj innego, większego amperomierza. Jeżeli będziesz miał tak duży pobór, wszystko odłączysz i nadal będzie pobór to odłącz alternator. Uszkodzenie prostownika diodowego powoduje duży pobór prądu.

    Sprawdzając ładowanie poczekaj ok minuty na zapalonym silniku - świece jeszcze długo grzeją po odpaleniu(chyba że jest bardzo ciepły). Jeżeli nadal będziesz miał takie skoki ładowania przy naładowanym akumulatorze i dobrze naciągniętym pasku to raczej alternator jest uszkodzony.
  • #11
    chayenne
    Level 10  
    piotr__80 wrote:
    chayenne wrote:
    Odlaczylem kleme (minus) i podlaczony amperomierz pokazal 0, nawet przy skali (µA).


    Jak odłączysz klemę to normalne że prądu nie bierze :) Postaraj się podłączyć akumulator i po kolei wyjmować bezpieczniki a w ich miejsce wkładaj miernik na zakresie 10A (20A) i zobacz przez który bezpiecznik ucieka ci prąd. Jeśli to rozładowanie jest takie duże to ten prąd na pewno będzie powyżej 100mA więc da się go zmierzyć i nie ucieknie niezauważony :)
    Najlepiej jak znajdziesz gdzieś rozdział (u mnie to pod maską) na bezpieczniki główne i zacznij na nich sprawdzać. Jak już na którymś ci wyjdzie to wtedy zobacz od czego jest i odłączaj te konkretne od tego (u mnie takiej małej wartości są w kabinie).


    Mam dwie skrzynki bezpiecznikow i tak zrobie. Wczesniej czy pozniej znajdzie sie to urzadzenie.

    Rzuuf wrote:
    Amperomierz należy włączyć między zdjętą klemę, a końcówkę akumulatora, z której została zdjęta. Jeżeli prowizoryczne dołączenie amperomierza nie wykazuje przepływu prądu, to prawdopodobnie to połączenie jest niezbyt pewne, gdyż końcówka akumulatora w miejscu dołączenia amperomierza może być pokryta warstwą utlenioną, nie przewodzącą prądu.
    Należy oczyścić końcówkę papierem ściernym, aż do uzyskania metalicznej powierzchni zapewniajacej dobry styk.


    Tak tez zostal amperomierz podlaczony. Bylo juz ciemno, ale faktycznie moze to byc kwestia polaczenia. Tak czy siak, jakis prad powinien poplynac.

    michael82 wrote:
    Jeżeli będziesz miał tak duży pobór, wszystko odłączysz i nadal będzie pobór to odłącz alternator. Uszkodzenie prostownika diodowego powoduje duży pobór prądu.

    Sprawdzając ładowanie poczekaj ok minuty na zapalonym silniku - świece jeszcze długo grzeją po odpaleniu(chyba że jest bardzo ciepły). Jeżeli nadal będziesz miał takie skoki ładowania przy naładowanym akumulatorze i dobrze naciągniętym pasku to raczej alternator jest uszkodzony.


    Faktycznie, silnik popracowal chwile i ladownie sie ustabilizowalo, ale bylo troche za niskie 13,9 V przy okolo 2500 obr/min. Akumulator byl "wyjety" spod prostownika.

    Sprobuje odlaczyc alternator.
  • #12
    domellus
    Level 29  
    Proponuję po prostu zabrać sie za naprawę alternatora bez szukania jakiejś niepotrzebnej i nieistniejącej usterki.... Akumulator jak kolega zauwarzył nowy ... ładowanie kiepskie tak i więc nie jest doładowany ... W pierwszej kolejności zajmij sie alternatorem a co za tym idzie ładowaniem a potem jak dalej bedzie nie tak szukaj dalej bo według mnie jedyna przyczyna to alternator ....Pozdrawiam
  • #13
    chayenne
    Level 10  
    Po odlaczeniu alternatora problem jest taki sam i to nie on jest tutaj winowajca.

    Amperomierz jest wyskalowany do max 10 A, a innego nie mam na razie pod reka.

    Sprawdzilem tez wszystkie bezpieczniki i dalej to samo.
  • Helpful post
    #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    chayenne
    Level 10  
    Okazalo sie ze uszkodzony by sterownik/przekaznik swiec zarowych.

    Dziekuje za pomoc.