Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda felicja pompa paliwa

pio_len 03 Mar 2010 23:21 9653 18
  • #1 03 Mar 2010 23:21
    pio_len
    Poziom 13  

    Witam .Czy jest możliwe że pompka paliwa chodzi cały czas ( po przekręceniu zapłonu )
    a mimo to samochód nie pali normalnie powinna napompować ciśnienie i się wyłączyć .
    Według mnie możliwe przyczyny ;
    1 zajechana pompka nie tworzy ciśnienia przez to chodzi cały czas i regulator jej nie wyłącza i niem ciśnienia na wtryskach i nie pali
    2 zepsuty sterownik nie otwiera wtrysków i nie wyłącza pompki
    Jak sądzicie co to morze być dobrze myślę samochód to skoda Felicja 1.6 Mpi magneti marelli .

    1 18
  • #2 03 Mar 2010 23:33
    seba24
    Poziom 20  

    ściągnij przewód i zobacz czy idzie paliwo?
    kontrolką sprawdź napięcie na wtryskach?
    sprawdź skrzynkę bezpiecznikową czy nie jest skorodowana bo tam często woda leci z uszczelki szyby wsadź tak głęboko rękę i zobacz czy gąbka jest sucha?

    0
  • #3 03 Mar 2010 23:37
    pio_len
    Poziom 13  

    Jeszcze jedno małe pytanko czy regulator ma na celu regulacje ciśnienia do odpowiedniego poziomu czy zajmuje się też wyłączeniem pompy , a może w listwie wtryskowej jest czujnik który ja wyłącza .

    0
  • #4 03 Mar 2010 23:49
    seba24
    Poziom 20  

    tylko reguluje jak nazwa mówi zero czujników
    to jest mega prosta instalacja i sprawdź skrzynkę i gąbkę nad skrzynką czy nie jest mokra

    0
  • #5 03 Mar 2010 23:55
    pio_len
    Poziom 13  

    Wiem że to prosta sprawa ale ciekawi mnie co jest odpowiedzialne za wyłączenie pompki na postoju ogólnie w układach wtryskowych .

    0
  • #6 04 Mar 2010 00:01
    seba24
    Poziom 20  

    komputer daje sygnał,a tam jak ciągle chodzi to zazwyczaj skrzynka lub przekaźnik sam trzyma albo zwarcie gdzieś na instalacji od komputera do skrzynki że wzbudza przekaźnik

    0
  • #7 04 Mar 2010 00:20
    pio_len
    Poziom 13  

    Dobra to regulator odrzucamy czyli sterownik ma określony czas w którym załażą pompkę . Tam jest zamontowany gaz zwykły bez komputera bez żadnych emulatorów jak może być zrobione odcięcie wtrysków .W jedno punkcie jest przekaźnik tam żadnego nie widzę może jest odcinka masy od wtrysków (jakim sygnałem sterowany jest wtrysk plusem czy minusem ) .Myślę że wina leży po stronie gazu .

    0
  • #8 04 Mar 2010 09:14
    aldek44
    Poziom 12  

    Witam .
    Mam identyczny problem jak kolega pio_len
    po podłączeniu vag mam komunikaty:
    Wednesday, 03 March 2010, 15:09:20

    VAG-COM Version: Release 409.1-US



    Control Module Part Number: 032 906 030 AJ

    Component and/or Version: MARELLI 1AV F013

    Software Coding:

    Work Shop Code:

    5 Faults Found:

    00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)

    30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

    01087 - Shareware Version. To Decode all DTCs

    35-00 - Please Register/Activate

    00529 - Shareware Version. To Decode all DTCs

    03-10 - Please Register/Activate - Intermittent

    01249 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30)

    31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

    00282 - Shareware Version. To Decode all DTCs

    36-10 - Please Register/Activate - Intermittent

    Niestety mam mokrą gąbkę w okolicach skrzynki bezpieczników ...
    zaczynam suszyć.....
    Brak mi wiedzy więc będę tylko przyglądał się dyskusji.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Wpadłem na taki trop /wybaczcie neptykowi/ .......
    przekaźnik pompy paliwa ?-jak go sprawdzić

    Dodano po 23 [minuty]:

    Czy nie ma tam jakiegoś bezpiecznika -poza tym szeregiem
    w skrzynce bezpieczników

    0
  • #9 04 Mar 2010 15:23
    maszan
    Poziom 23  

    Przekaznik moze sie skleic gdy pompka pobiera za duzo pradu (np. sie konczy) .Przekaznik mozna podmienic ze swiatel i wtedy sprawdzac.

    0
  • #10 04 Mar 2010 16:10
    aldek44
    Poziom 12  

    Dałem radę ...sprawdziłem bez zmian ....mimo wypiętego przekaźnika nadal
    pompka buczała /wydawało mi się że powinna się wyłączyć /
    Przekaźnik - u góry drugi z lewej ?

    0
  • #11 06 Mar 2010 16:46
    aldek44
    Poziom 12  

    Wyczyściłem przepustnicę i nadal nic ...

    0
  • #12 07 Mar 2010 10:50
    Norbiiis
    Poziom 11  

    pio_len napisał:
    Witam .Czy jest możliwe że pompka paliwa chodzi cały czas ( po przekręceniu zapłonu )
    a mimo to samochód nie pali normalnie powinna napompować ciśnienie i się wyłączyć .
    Według mnie możliwe przyczyny ;
    1 zajechana pompka nie tworzy ciśnienia przez to chodzi cały czas i regulator jej nie wyłącza i niem ciśnienia na wtryskach i nie pali
    2 zepsuty sterownik nie otwiera wtrysków i nie wyłącza pompki
    Jak sądzicie co to morze być dobrze myślę samochód to skoda Felicja 1.6 Mpi magneti marelli .


    Jeśli przy zapłonie, na wył silniku chodzi cały czas pompa, to winą moze być przekaźnik, bierz pod uwage też, że do alarmów na odciecie zapłonu stosuje sie również przekaźnik ( oba po złączeniu i na zapłonie podaja paliwo, wiec jesli masz alarm to moze cos z tym), tez moze być za małe cisnienie w układzie paliwowym ( nieszczelnosć, lub pompa do wymiany). Pzdr.

    0
  • #13 07 Mar 2010 12:01
    aldek44
    Poziom 12  

    Witam.Przekaźnik na pompie sprawdzałem podmieniając z przekaźnikiem świateł.
    /Który jest ok/
    Miałem problemy z alarmem ale się uspokoiły .
    Nie wiem jak go wyłączyć całkowicie .Mimo braku oznaczeń na puszce przypuszczam że jest to APS 150.Miałem wrażenie że jak wypnę bezpiecznik 18
    to będzie sprawa załatwiona -niestety temat wraca.
    .Natomiast przekaźnik przy alarmie ?
    Który to może być ? Jak go sprawdzić.

    0
  • #14 07 Mar 2010 20:43
    Norbiiis
    Poziom 11  

    Możesz miec przekaznik lub od razu pod kabelki od alarmu podpietą pompe. Zależy od alarmu jak i od montera...

    1
  • #15 08 Mar 2010 09:38
    aldek44
    Poziom 12  

    No tak ....ale po włączeniu zapłonu słyszę pracującą pompę-czyli OK ?

    0
  • #16 08 Mar 2010 15:57
    pio_len
    Poziom 13  

    Kolego aldek44 zbierz wszystkie informacje do kupy z zdecyduj chodzi pompka czy nie jeśli chodzi daje ciśnienie to poco sprawdzać przekaźniki , druga sprawa wtryski pracują w końcu, czy nie jesteś pewien . Trzeba sprawdzać wszystkie możliwe przyczyny usterki i kolejno je eliminować .

    0
  • #17 08 Mar 2010 16:07
    aldek44
    Poziom 12  

    Witam .Pompka pracuje słyszę jej pracę przy włączaniu zapłonu.Słyszę potem pracę przekaźnika .Następnie słyszę nadal odgłos przepustnicy -ok powinna się wyłączyć po 1,5 sek.-nie wyłącza się .Sprawdziłem iskrę na świecy -jest.
    Jak sprawdzić wtryskiwacze -nie wiem .Rozumiem twoją irytację.
    Zrozum moją + brak wiedzy+ zasypany wąwóz /droga do najbliższego elektryka/na oko jeszcze 1 miesiąc.

    0
  • #18 08 Mar 2010 16:53
    pio_len
    Poziom 13  

    Jak sprawdzić wtryskiwacze koledzy już ci pisali w temacie który wylądował a koszu .
    Trzeba sprawdzić czy dochodzi napięcie kiedy kręcisz rozrusznikiem jakimś miernikiem .
    Jeśli nie masz miernika można sprawdzić metodą na słuch , bierzesz śrubokręt przykładasz do wtryskiwacza do rączki śrubokręta przykładasz ucho i słuchasz .Jeśli wtryski pracują będzie słychać cykliczne cykanie ja u siebie tak sprawdzałem .Możesz jeszcze wyjąć całą listwę wtryskową i wtedy kręcąc rozrusznikiem obserwować rozpylane paliwo .

    0
  • #19 21 Mar 2010 11:17
    pio_len
    Poziom 13  

    Wymieniłem pompkę i po problemie .

    1