Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowanie oświetleniem za pomocą klawiatury

ryhu2 04 Mar 2010 00:42 2522 13
  • #1 04 Mar 2010 00:42
    ryhu2
    Poziom 9  

Witam!
    Jestem dosyć początkujący, chciałem się zapytać, czy wie ktoś może jak zrobić taki układ, żeby dało się regulować oświetleniem pokoju podając wartość z klawiatury. Myśle, żeby to zrobić na uP MSC-8051, który to będzie wysyłał sygnał do jakiegoś ściemniacza. Jestem ciekawy jakby to widział ktoś bardziej obeznany w tym temacie.

0 13
  • #2 04 Mar 2010 15:33
    Mr.Darooo
    Poziom 14  

ryhu2 napisał:
    Witam!
    Jestem dosyć początkujący, chciałem się zapytać, czy wie ktoś może jak zrobić taki układ, żeby dało się regulować oświetleniem pokoju podając wartość z klawiatury.

klawiatury... zrobionej przez siebie a może klawiatury komputera lub telefonu czy może jeszcze czegoś innego? :D

jeśli byś mógł to sprecyzuj

0
  • #3 04 Mar 2010 18:08
    ryhu2
    Poziom 9  

Z klawiatury zrobionej przez siebie, tak zeby bylo +/- i cyfry w skali np. od 1-100

0
  • #4 22 Kwi 2010 00:08
    ryhu2
    Poziom 9  

Chwilowo nie miałem czasu zająć się tym projektem, ale postanowiłem znowu do niego wrócić:)
    Mam zamiar zrobić dodatkowo czujnik światła jak na rys:
    Zasada jego działania myślę, że będzie wszystkim znana ogólnie ma to być tak, że podczas zmian natężenia światła, zmienia się rezystancja fotorezystora, a tym samym napięcie V1, które następnie musi być zamienione na wartość cyfrową.
    Mógłby ktoś pomóc mi w doborze elementów, jaki zastosować PA/C jaki fotorezystor, czy nie będę musiał zastosować jakiegoś wzmacniacza(zmiany napięć nie będą zbyt duże)?

0
  • #5 22 Kwi 2010 00:12
    august_
    Poziom 27  

Nie ma sensu stosować dodatkowego przetwornika A/C, gdyż dostępnych jest wiele mikrokontrolerów, które takowy mają na pokładzie.