Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podwyższony poziom dzwięku w czasie reklam

04 Mar 2010 17:11 1110 6
  • Poziom 9  
    Witam!
    Koledzy na pewno dostrzegli że po połączeniu tunera satelitarnego do telewizora np. kablem Euro w czasie nadawania reklam operator znacznie zwiększa poziom dżwięku. Moje pytanie to czy istnieje jakiś patent , np. specjalnie spreparowany kabel ze wzmacniaczem, który powoduje stały poziom sygnału audio, a tym samym oszczędza czas potrzebny na mieszanie pilotem.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 20  
    Nie wystarczył by prosty ogranicznik amplitudy w torze audio?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Pytanie do wszystkich biorących udział w dyskusji, może ktoś z Kolegów przetestował już sprzęt o którym wspomniał Kolega Christophorus, jestem tak wnerwiony tymi reklamami że jestem już w stanie wyłożyć taką kasę , żeby tylko działało.
  • Poziom 15  
    Daruj sobie ten zakup - działa w niewielkim stopniu w odniesieniu do audio reklam - sprawdzone.
    Ten pozornie wysoki, odczuwalny głośny poziom dźwięku w reklamach to zabieg celowy i nie polega on na tzw. "zrobieniu głośniej" - to dość złożony proces sformowania, preparacji samego przebiegu akustycznego.
    Dobra wiadomość - w najbliższym czasie nastąpi w kraju, prawna regulacja dotycząca odczuwalnego poziomu dźwięku która znacznie ograniczy takie "cuda" robione przez producentów reklam dla radia i TV.
    Poczekajmy, może nie oszalejemy.
  • Moderator
    A ja już od pewnego czasu zaprzestałem ogladać telewizje on-line, przynajmniej ta komercyjną.
    Nagrywarka z twardym dyskiem jest genialnym wynalazkiem. I niesamowitym oszczędzaczem czasu.
    Niedawno Polsat (szczególnie przegina czasami bloków reklamowych - raz wyciąłem blok długości 21 minut i 37 sekund w jednym kawałku - promosy traktuję jako reklamę) miał taka pozycję jak "TRENER", film z tematyką amerykańskiej koszykówki. Nie widziałem to nagrałem. Patrzę w program; 3 godziny, myślę sobie "długi film"....
    No i nagrałem. Następnego dnia siadam do nagrywarki i zacząłem wycinać. 3 godzinny materiał zajmuje mi około 4 minut edycji. Z 3 godzin zrobiło się 1h 58min czystego filmu.

    To "zgłaśnianie" jest bardziej istotne w radiu niż w telewizji. Za Odrą obowiązuje norma która określa że wartość skuteczna dźwięku nie może przekraczać 60% wartości szczytowej. Obecnie w wielu polskich stacja jest tak, że poziom skuteczny jest na poziomie 90% poziomu szczytowego. Skończy się "wyścig szczuroorbanów"