Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Przedłużacze helukabelPrzedłużacze helukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kolejność wykonywania prac elektryka na budowie?

04 Mar 2010 23:06 9755 13
  • Poziom 9  
    Mam pytanie jestem początkującym elektrykiem i chciałbym się dowiedzieć jakie czynności powinien wykonać elektryk na budowie co należy do jego zakresu wykonywanej pracy? Mianowicie chodzi mi tu o wszelkiego rodzaju pozwolenia, projekty, dokumenty i kto je musi podpisać ja mam zgłoszoną działalność w zakresie montaż elektrycznego. Posiadam również kwalifikacje E-G1 z zakresu obsługi, eksploatacji, naprawy i montażu do 1kV. Pozdrawiam
  • Przedłużacze helukabelPrzedłużacze helukabel
  • Admin Elektroenergetyka
    Przecież zakres prac na każdej budowie będziesz miał inny. Wszystko zależy od inwestora i jego oczekiwań. Pozwolenia i projekty zostaw inwestorowi. To jego broszka.
  • Moderator
    gobson1 napisał:
    Mam pytanie jestem początkującym elektrykiem i chciałbym się dowiedzieć jakie czynności powinien wykonać elektryk na budowie co należy do jego zakresu wykonywanej pracy?

Elektryk powinien być pierwszym fachowcem na budowie, zaraz po geodecie, który wytycza usytuowanie budynku na działce. Wytycza zgodnie z projektem, czyli to znaczy, że projekt już jest. A częścią projektu jest również projekt instalacji elektrycznej. Więc elektryk z "E" ma się zabrać do roboty, a nie za papierki.
    Pierwszym zajęciem elektryka jest wykonanie uziomu fundamentowego w wykopie pod fundament. Albo nawet przygotowanie i sprawdzenie RB-etki, która posłuży do zasilania placu budowy (jak jest prąd).
    A ostatnim zajęciem jest wykonanie pomiarów powykonawczych instalacji elektrycznej.
  • Przedłużacze helukabelPrzedłużacze helukabel
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    gobson1 napisał: