Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CA-10 opóźnienie monitorowania

StaMas 05 Mar 2010 09:08 965 2
  • #1 05 Mar 2010 09:08
    StaMas
    Poziom 14  

    Witam

    W centralce CA-10 ustawiałem monitorowanie.

    Format CID (wybrane kody).

    Wpisałem:
    - numer stacji 1
    - identyfikatory (dla stref i systemowe)
    - okresliłem zdarzenia (alarmy z wejść, tryb serwisowy, transmisja testowa, awaria zasilania, itp.)

    Z uwagi na działającą na linii NEOSTRADĘ zaznaczone w centrali są opcje:
    - Bez testu sygnału centrali tel.
    - Bez testu odebrania telefonu

    Niby wszystko działa ale informacjwe do stacji dochodzą z dużym opóźnieniem.

    Poszukałem w instrukcji i zaintrygowały mnie następujące ustawienia:

    Pomijaj zdarzenie nie akceptowane przez stację 1 (2) – przy załączonej opcji centrala alarmowa rezygnuje z wysłania kodu zdarzenia, jeśli po szesnastu próbach komunikacji stacja monitorująca odbierze telefon i wyśle tzw. sygnał zachęty, ale nie potwierdzi odebrania kodu (sytuacja tak może mieć miejsce w przypadku niepoprawnie zaprogramowanego kodu zdarzenia lub problemów z jakością łączności telefonicznej). Przy wyłączonej opcji centrala będzie ponawiać monitorowanie tego zdarzenia aż do uzyskania potwierdzenia odebrania.

    Zawieszanie monitorowania - opcja określa, jak centrala telefonuje, jeśli z powodu złej jakości łączności telefonicznej nie może skomunikować się ze stacją monitorującą: załaczenie opcji powoduje, ze w takim przypadki centrala zawiesi komunikację ze stacją do czasu wystąpienia kolejnego zdarzenia; przy wyłączonej opcji monitorowanie jest zawieszane na ok. 30 minut.

    Obie te opcje są odznaczone.

    Czy opóźnienia są właśnie spowodowane złą jakością linii telefonicznej?

    Pozdrawiam

    0 2
  • #2 05 Mar 2010 18:58
    gm821124
    Poziom 15  

    Bardzo prawdopodobne że zła jakość linii telefonicznej ma na to wpływ. Spotkałem się kilkakrotnie z sytuacją braku łączności do SMA i nie była to utrata sygnału telefonicznego, przyczyną może być np przeprowadzenie sygnalu z linii telefonicznej w jednym z zasilaniem itp. Może być to również przyczyna zewnętrzna polegająca na złej jakości przyłącza telefonicznego, telefon bedzie w takim przypadku działał poprawnie. A z doświadczenia powiem że fachowiec z TP sprawdzi że z telefonu można dzwonić i postawi diagnozę że na 100% wszysko z linia telefoniczną jest OK...

    0
  • #3 23 Mar 2010 08:25
    Klaudekc
    Poziom 10  

    Opóźnienie może być spowodowane złą jakością linii telefonicznej,ale żeby to sprawdzić najlepiej jest podsłuchać linię podczas wybierania i raportowania zdarzeń.
    Można to zrobić poprzez SM-2 lub wpinając się telefonem równolegle do wejścia linii telefonicznej w centrali.
    Przy neostradzie niezbędny jest filterek przed centralą alarmową.

    0