Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pare samochodow i wersje silnikowe

rafal149135 05 Mar 2010 10:18 2949 9
  • #1 05 Mar 2010 10:18
    rafal149135
    Poziom 17  

    Witam! Mam pytanko do was ;) od razu mówie nie chce tutaj komentarzy "te auta to na szrot", "francuskie to g..." itp itd...
    Które wersje silnikowe w poszczególnych modelach sa warte uwagi (awaryjność/zwinność)
    Auto głównie po mieście, raz w tygodniu dłuższa trasa ok 150km.
    Dodam ze silnik musi dać sie zagazować bez większych problemów.

    Audi 100 C4:
    - 2.5TDI
    - 2.0
    - 2.3
    - 2.6
    - 2.8

    Peugeot 406:
    - 1.6 (raczej odpada bo mułowaty jest)
    - 1.8
    - 2.0
    - 2.1TD
    - 1.9TD

    Volvo S40:
    - 1.8
    - 2.0
    - 1.9TDI

    Mercedes C-klasa:
    - 2.0
    - 2.3
    - 2.5TD 150KM
    Proszę o uzasadnienie, który i dlaczego :)
    Z góry wielkie dzięki.

    0 9
  • #2 05 Mar 2010 10:58
    Miwhoo
    Specjalista - Instalacje Elektryczne

    Witam.
    Klekota nie zagazujesz :)

    Audi:
    - 2,5TDi zdarzają się kłopoty z rozrządem [2 łańcuchy]
    - 2.0 daje się zagazować i całkiem dobrze jeździ, silnik trwały [pasek rozrządu]

    Volvo:
    - jeśli TDi, to po 99 roku, wcześniejsze mają przypadłość zwaną awariami turbiny

    C-klasa:
    - 2.0 lub 2.3 daje się zagazować pod warunkiem, że wsadzisz sekwencję
    - 2.0 lub 2.3 kompressor - trudno znaleźć gazownika który się podejmie gazowania i zrobi to porządnie bo to ciężki temat, nie mniej jednak da się...
    - 2.5TD do oszczędnych raczej nie należy

    Poza tym silniki MB wszystkie mają łańcuch rozrządu, po 300 000km producent zaleca sprawdzenie napięcia łańcucha. Przewidywana wymiana ok. 500 000km.

    Proponuję zwrócić uwagę na silniki CDI w C-klasie. 2.2CDi jest oszczędny i żwawy [7-9L ON/100 po mieście, w zależności od ciężaru prawej stopy, 5-6L ON/100 trasa do 120kmh]

    0
  • #3 05 Mar 2010 12:50
    kamil907
    Poziom 28  

    Jeśli chodzi o 406 to najlepszy byłby silnik 3,0 v6 bo nieźle to chodzi ale jeśli ma być oszczędnie to 1,9TD lub 2,0B + gaz. Silniki bardzo dobre, jak sie dba to ciężko je zamęczyć.

    0
  • #4 05 Mar 2010 23:12
    rafal149135
    Poziom 17  

    wiem ze diesla nie zagazuje
    a czy 1.9TD w volvo to nie przypadkiem silnik z VW (te starsze od 99)?
    Jak z Audi 2.8 lub 2.6? Na takie auto mysle te 150KM przydalo by sie...

    0
  • #5 06 Mar 2010 00:37
    Miwhoo
    Specjalista - Instalacje Elektryczne

    1.9 w volvo był chyba robiony we współpracy z renault

    0
  • #6 17 Mar 2010 03:20
    MiKev
    Poziom 10  

    2.5TDI w C4 ma 2 paski a nie lancuchy i jest to silnik trwaly duzo lepszy niz nowsze 2.5 V6.
    2.6 ABC mojego szefa jezdzil dobrze na gazie i mial buta trase Chełmno-Torun (urzad marszalkowski)-warszawa (lotnisko)-Chelmno z przerwa na tankowanie i kawe zrobilem w 5 godzin.
    Auto pelen ocynk, wygodne, dobrze sie prowadzi.
    Mialem tez C5 i jak mam byc szczery to C4 lepiej mi sie jezdzilo.
    2.3 ma mechaniczny wtrysk i nie wiem jak to chodzi z gazem a 2.0 to slaby jest.

    0
  • #7 18 Mar 2010 00:02
    Miwhoo
    Specjalista - Instalacje Elektryczne

    Witam.

    Z tego, co pamiętam, to końcówka produkcji miała już nowego dizla z łańcuchami...

    0
  • #8 18 Mar 2010 12:13
    Dr.Zepsuj
    Poziom 20  

    [quote="rafal149135"]Witam! Mam pytanko do was ;)

    Audi 100 C4:
    - 2.5TDI - ja bym kupił tę wersję, uwaga potrafią mieć faktycznie najechane ponad 1000000 km i dalej działać. Na liczniku wiadomo standardowe 170 - 230 tys
    - 2.8 - bardzo udany silnik

    Peugeot 406:
    nie ma specjalnych problemów z tymi silnikami, w dieslach też nie o ile nie są zajechane. Auto ogólnie bardzo pozytywne.

    Volvo S40:
    1,8 trochę mułowaty, ogólnie silniki ok.

    Mercedes C-klasa:
    tutaj 2,3 l benzyna. dobry, trwały silnik. 2,5 d potrafi sporo spalić, ale silnik na wieki

    0
  • #9 28 Mar 2010 09:44
    Radzik4245
    Poziom 12  

    to prwada co napisał MiKev o silniku 2,5 nie w układzie V6,w starszym modelu był bez awaryjny ale juz jak Audi wprowadziło 2,5V6 w C5 to często ten silnik się sypie.ja osobiście miałem Audi 100 C4 z silnikiem 2.0 i był to w miare ekonomiczny silnik 8-9 na trasie w mieście 9-10 na 100.i był bez awaryjny,ale miał muła troche.
    jakbyś miał kupować Audi 100 to bym Ci polecił wersje 2.8 wszyscy ją chwalą,osobiście mam podrasowane 2.8V6 w C5 i nie dość ze ma potężnego buta to mało pali:)
    ,

    0
  • #10 04 Kwi 2010 17:24
    stigmantop
    Poziom 9  

    Volvo S40
    Sam posiadam takie z silnikiem 2.0 , silnik jest dynamiczny i bezawaryjny.
    Jedyne co może się przytrafić to zepsuta sonda lambda lub wycieki z rury przy chłodnicy. Mi zdarzyło się to drugie. Auta w większości dobrze wyposażone(skóra, klima itp) Silnik 1.9 td pochodzi z renault i nie jest zbytnio chwalony, a pozostałe 1.6 i 1.8 będą za słabe. 2.0 to optimum. W moim s40 oryginalny wydech wytrzymał 14 lat w oryginale podobnie jest z resztą elementów poza dość nietrwałym zawieszeniem (dotyczy 96-99).
    Ogólnie auto polecam. Volvo S40 to bratni model Mitsubishi Carisma, ale Volvo jest jednak lepsze.

    0