Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault MODUS 2004 kontrolka emisji spalin

jagoda556 05 Mar 2010 11:01 6401 11
  • #1 05 Mar 2010 11:01
    jagoda556
    Poziom 8  

    Witam.
    Po odpaleniu silnika po ok 1 min zaczyna migać kontrolka emisji spalin a przy tym zapala się tez klucz. Samochód głośniej chodzi i czuć spaliny. Również tak samo dzieje się po ok 200 m jazdy. Mam dzisiaj dłuższy wyjazd i nie wiem czy mogę jechać.
    Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam.

    1 11
  • #2 05 Mar 2010 17:44
    doktor333
    Poziom 18  

    Możesz zarżnąć katalizator. Jeśli to benzyna 1.2 to sprawdź układ zapłonowy-mogła paść świeca.

    0
  • #3 05 Mar 2010 21:19
    jagoda556
    Poziom 8  

    Silnik 1.4 16V (benzyna). Podczas jazdy jak silnik zmniejszy obroty, to kontrolka gaśnie a jak większe to znów zaczyna migać.

    0
  • #4 05 Mar 2010 23:06
    jerzyf
    Poziom 22  

    W tych silnikach newralgicznym punktem są cewki WN. Czy silnik pracuje normalnie tzn. nie trzęsie się nadmiernie, czy traci moc?.

    0
  • #5 05 Mar 2010 23:17
    jagoda556
    Poziom 8  

    silnik pracuje normalnie, tylko głośniej. nie odczuwam drgań. czuć zapach spalin.

    Dodano po 3 [minuty]:

    jest również trochę słabszy, dodaję więcej gazu, bo mam wrażenie , że mi zgaśnie.

    0
  • #6 05 Mar 2010 23:36
    doktor333
    Poziom 18  

    jerzyf napisał:
    W tych silnikach newralgicznym punktem są cewki WN. Czy silnik pracuje normalnie tzn. nie trzęsie się nadmiernie, czy traci moc?.
    Sprawdź cewki wysokiego napięcia.W przypadku Modusa jest to trochę kłopotliwe, gdyż aby dostać się do cewek trzeba zdemontować plastikowe podszybie.

    0
  • #7 05 Mar 2010 23:58
    brandy-p
    Poziom 31  

    Panowie, przestańcie wróżyć !
    Trzeba zrobić diagnostykę !

    0
  • #8 06 Mar 2010 09:14
    jagoda556
    Poziom 8  

    W poniedziałek chcę sie wybrać na komputer, ale nie wiem czy mogę osobiście jechać, a to jest ok. 10 km.

    1
  • #9 06 Mar 2010 09:59
    emeryt2
    Poziom 42  

    Tu śrubokrętem i młotkiem nić nie naprawi.
    Masz dwie sondy lambda , przed i diagnostyczna za katalizatorem'. Żadne wypadanie zapłonów , w tym też cewki , tylko za bogata mieszanka.
    Diagnostyka - bez niej , to tak jak Brandy napisał.

    0
  • #10 06 Mar 2010 22:24
    doktor333
    Poziom 18  

    emeryt2 napisał:
    Tu śrubokrętem i młotkiem nić nie naprawi.
    Masz dwie sondy lambda , przed i diagnostyczna za katalizatorem'. Żadne wypadanie zapłonów , w tym też cewki , tylko za bogata mieszanka.
    Diagnostyka - bez niej , to tak jak Brandy napisał.
    Po pierwsze:wypadanie zapłonu powoduje zapalenie kontrolki OBD, po drugie wypadanie załonu również może powodować wrażenie zalewania silnika i zapach niespalonego paliwa-wniosek:cewka również może być przyczynkiem tego defektu.:D Natomiast zgadzam się co do tego że mamy za mało danych aby postawić pewną diagnozę.

    0
  • #11 07 Mar 2010 22:00
    jagoda556
    Poziom 8  

    Wielkie dzięki za udzielenie wskazówek. Jutro okaże się co za powód... . i odezwę sie. pozdrawiam.

    1
  • #12 10 Mar 2010 11:30
    jagoda556
    Poziom 8  

    Awaria usunięta. Okazało się, że padła cewka WN. Autko odzyskało swoją moc a ja ubytek z portfela. Czeka mnie jeszcze wymiana rozrządu, ale nie wiem jakiego rzędu to będą koszty. Zapewne sporo większe aniżeli wymiana cewki.

    0