Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wyjście aux zamiast kasety - blaupunkt lubeck rcc45

slavek0408 05 Mar 2010 14:44 9944 14
  • #1 05 Mar 2010 14:44
    slavek0408
    Poziom 7  

    Witam !
    Właśnie rozkręciłem radio samochodowe.

    Wyjście aux zamiast kasety - blaupunkt lubeck rcc45 Wyjście aux zamiast kasety - blaupunkt lubeck rcc45 Wyjście aux zamiast kasety - blaupunkt lubeck rcc45

    Chcę odlutować kable od głowicy i przylutować do niej kabel z wyjściem mini jack 3.5 (chcę podłączyć telefon). Czy czerwony i biały kabel będzie odpowiadał jako lewy i prawy kanał a czarny od spodu wtyczki ? (ostatnio zmieniałem wtyczkę od słuchawek i były 3 kable)

  • #2 05 Mar 2010 15:45
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Sygnał z głowicy jest tak jak opisałeś, jednak bez "kasety" (nieruchome talerzyki) autostop będzie wyłączał mechanizm magnetofonu i prawdopodobnie przełączy się na radio.
    Możesz dorobić generator, który oszuka impulsator autostopu.

  • #3 05 Mar 2010 15:55
    slavek0408
    Poziom 7  

    To czyli jeśli wcisnę to ręcznie to mechanizm odskoczy ?
    A mógłbyś opisać dokładniej o co chodzi z tym generatorem ? Koło mechanizmu widzę przełącznik od którego odchodzą dwa kable. To chyba on załącza "tryb kasety" ?

    Wyjście aux zamiast kasety - blaupunkt lubeck rcc45

  • #4 05 Mar 2010 16:10
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Możliwe , że w tym modelu wystarczy "zmostkować" ten wyłącznik.
    Może on być odpowiedzialny za wykrywanie zerwanej taśmy i czujnik autorewersu.
    Podłącz zasilanie i "popchnij" dźwignię mechanizmu w taki sposób jak to robi wkładana kaseta.
    Zobaczysz, czy mechanizm się sam wyłączy bez kasety.

  • #5 05 Mar 2010 16:13
    djandriu
    Poziom 27  

    Człowieku przecież wejście głowicy ma ogromną czułość i odpowiednią charakterystykę ... podając tak mocny sygnał możesz uszkodzić radio.
    Kup w sklepie kasetę z kabelkiem zakończonym wtykiem mini jack, to kosztuje ok 25zł. Aby zrobić tak jak Ty chcesz to musiał byś się wpinać w płytkę radia za przedwzmacniaczem głowicy.

  • #6 05 Mar 2010 16:18
    slavek0408
    Poziom 7  

    to jak w końcu ? Myślałem, że te kasety działają na podobnej zasadzie. Nie pamiętam już gdzie ale jakiś koleś pisał, że można to w ten sposób zmontować

    ~znalazłem
    "Inwazyjność jest nieduża, podstawowa wiedza z obsługi lutownicy - rozbierasz radio, wylutowujesz przewody od głowicy, a w to miejsce wlutowujesz przewody od mp3 i w większości będzie grało, - trzeba tylko włączyć magnetofon palcem przy odrobinie pecha przedwzmacniacz może być za czuły i będzie zbierał nam kablem od mp3 wszystkie śmieci z eteru,,, szkoda się nad tym rozwodzić teraz. Kolega kupi adapter za 5PLN i będzie zadowolony "

  • #7 05 Mar 2010 16:25
    Usunięty
  • #8 05 Mar 2010 21:57
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Przy klawiaturze niczego nie wymyślisz.
    Odlutuj przewody od głowicy odtwarzacza.
    Za pośrednictwem rezystorowych dzielników napięcia podłącz przewód L i P z wtykiem mini jack do mp3 . (mogą być potencjometry montażowe ok.47kOm)
    Całkowicie wycisz regulację wzmocnienia na odtwarzaczu mp3 i sprawdź jak to działa.
    Jeżeli zadziała, to po problemie. W przeciwnym wypadku daj sobie spokój z tą modyfikacją i zlutuj wszystko tak jak było fabrycznie lub kup nowy odtwarzacz z wejściem AUX in.

  • #9 05 Mar 2010 22:18
    Usunięty
  • #10 05 Mar 2010 22:34
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Gdy wepniesz się do potencjometru wzmocnienia, to podczas słuchania radia będziesz "łapać" zakłócenia i przydźwięki z dolutowanego kabla.
    Wprowadzi to zakłócenia.
    Żeby to zrobić dobrze, należy dolutować przewód w tor odczytu magnetofonu z pominięciem wzmacniacza wstępnego.
    Wtedy będzie można "przełączać" źródło sygnału wejściowego: radio-mp3

  • #11 06 Mar 2010 01:36
    djandriu
    Poziom 27  

    CameR napisał:
    Przy klawiaturze niczego nie wymyślisz.
    Odlutuj przewody od głowicy odtwarzacza.
    Za pośrednictwem rezystorowych dzielników napięcia podłącz przewód L i P z wtykiem mini jack do mp3 . (mogą być potencjometry montażowe ok.47kOm)
    Całkowicie wycisz regulację wzmocnienia na odtwarzaczu mp3 i sprawdź jak to działa.
    Jeżeli zadziała, to po problemie. W przeciwnym wypadku daj sobie spokój z tą modyfikacją i zlutuj wszystko tak jak było fabrycznie lub kup nowy odtwarzacz z wejściem AUX in.
    z wpinaniem się zamiast głowicy to nie ma szans .. tylko dlaczego radzisz kupić odtwarzacz z wejściem aux jak można kupić coś takiego za grosze:
    Wyjście aux zamiast kasety - blaupunkt lubeck rcc45

  • #12 06 Mar 2010 10:22
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Blaupunkt Lubeck RCC45 to w dzisiejszych czasach nie jest już nowoczesne radio.
    Po prostu jeżeli koniecznie ktoś potrzebuje słuchać odtwarzacza mp3, to należy co jakiś czas wymienić sprzęt na nowszy.
    Terkocząca kaseta ma może rację bytu w odtwarzaczu wkomponowanym w deskę samochodu (np stary Fiat Bravo). Wtedy nie psujemy oryginalnego wyglądu deski samochodu.
    Jednak w każdym innym przypadku nie polecaę nikomu "szajsu" za 5zł.

  • #13 06 Mar 2010 10:59
    piterek-23
    Poziom 30  

    CameR napisał:
    Blaupunkt Lubeck RCC45 to w dzisiejszych czasach nie jest już nowoczesne radio.
    Po prostu jeżeli koniecznie ktoś potrzebuje słuchać odtwarzacza mp3, to należy co jakiś czas wymienić sprzęt na nowszy.
    Terkocząca kaseta ma może rację bytu w odtwarzaczu wkomponowanym w deskę samochodu (np stary Fiat Bravo). Wtedy nie psujemy oryginalnego wyglądu deski samochodu.
    Jednak w każdym innym przypadku nie polecaę nikomu "szajsu" za 5zł.


    Ale wystarczy kupić ramkę (zobacz na Allegro) do takiego fiata i już można "wrzucić" zwykłe, normalne radio :)

  • #14 06 Mar 2010 11:23
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    ... się czepiacie :D
    Ja jestem zwolennikiem używania w samochodzie oryginalnego fabrycznego radia.
    W większości przypadków nie są one "wypasione", ale nie kuszą złodzieja i można zaoszczędzić 100zł na nowej szybie.
    Zresztą ja głównie słucham w samochodzie radia TOK FM.
    Wolę rozmowy, komentarze i wiadomości niż muzykę a do tego wystarcza najprostszy odbiornik.

    Obawiam się jednak, że odeszliśmy od tematu. Pytanie było precyzyjne:

    slavek0408 napisał:
    (...) Czy czerwony i biały kabel będzie odpowiadał jako lewy i prawy kanał a czarny od spodu wtyczki ? (...)

    TAK - te kable odpowiadają za L i P kanał i wspólną masę sygnału.
    Podłączenie bardzo cichego sygnału audio z mp3 (AUX in) za pośrednictwem własnoręcznie zrobionego tłumika z potencjometrów montażowych do przewodów prowadzących z głowicy magnetofonu działa.
    Są problemy z przesterowaniem i przydźwiękiem, ale będzie działać.
    Kłopot może sprawiać jeszcze "automatyka" kasety, ale to można obejść.

  • #15 26 Mar 2010 21:18
    eeemil
    Poziom 10  

    Zasadniczo to trzeba:
    - wywalić mechanizm kaseciaka
    - znaleźć od spodu scalaka tda7318 lub 7348 - to jest przełącznik wejść
    - znaleźć dwa kondensatorki które idą do pinów 13 i 9 scalaka - to są wejścia sygnału z preampa magnetofonu
    - odlutować nóżki kondensatorków od strony sygnału kasety
    - przylutować do nóżek kabelki naszego wejścia aux
    - do wystających kabelków od stycznika kaseciaka (u mnie zielony i żółty) podłączyć przełącznik i zamontować go na panelu ) najlepiej w miejsce przycisku FF, ten przycisk będzie przełącznikiem radio/tape.

    TU obrazek jak to wygląda u mnie :
    Wyjście aux zamiast kasety - blaupunkt lubeck rcc45

    Do podłączenia AUX wykorzystałem stary kabelek od słuchawek
    czerwony -prawy
    zielony - lewy
    złoty - masa

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME