Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Felicja 1.3 MPI układ chłodzenia, szybko wzrasta temperatura

05 Mar 2010 20:26 8308 26
  • Poziom 9  
    Witam.
    Mam problem ze skodą felicja . Problem dotyczy dokładnie układu chłodzenia.
    Bardzo szybko wzrasta temperatura a płyn w zbiorniczku gotuje się. Wymieniłem już termostat (był on uszkodzony ponieważ pękło mocowanie wkładu termostatu i wszystko się rozsypało). byłem pewien, że wszystko jest dobrze jednak po przejechaniu się silnik znów zaczął się nagrzewać Następnie wymieniłem czujnik temperatury ten przy termostacie oraz ten w chłodnicy i dalej jest żle. Nie wiem już co mam zrobić
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Płyn ubywa ale nie dużo mysłe że ubywa go z powodu parowania bo wszystko sie gotuje. A co do silnika to chodzi normalnie. Czytałem że może być to uszczelka pod głowicą
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    może dziurka w chłodnicy sprawdz czy masz gdzieś wyciek w okolicach chłodnicy. Miałem też tak samo w essim i kupiłem amerykański środek do uszczelniania chłodnic i odpukać w niemalowane wszystko jest oki, bądź termostat kijowy. znajomy kupował termostaty w inter carsie i zmuszony był wymieniać je co 3-4 miesiące az mu doradziłem żmijkowskich na połczyńskiej 77 i jest wszystko oki.
  • Poziom 10  
    być może została jakaś część ze starego termostatu w układzie i blokuje przepływ płynu dlatego się gotuje.mówiłeś że stary termostat się rozsypał,spotkałem się już z takim przypadkiem.sprawdzi dokładnie przewody i gniazdo termostatu czy nie ma tam jakiejś części.
  • Poziom 9  
    Było by to bardzo możliwe. Muszę sprawdzić
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Witam. Zupełnie nie rozumiem dlaczego większość ,gdy jest problem z chłodzeniem ochoczo zdejmuje głowicę ,kto ponosi koszty takiej decyzji:?:
  • Poziom 2  
    sprawdzi chłodnice lub wentylator czy chodzi
  • Poziom 9  
    masz problem, wyjmij termostat zrob jakas trase bez niego i zobzacz jak sie zachowuje bez termostatu . bedziesz wiedział gdzie szukac .
  • Poziom 9  
    bez termostatu nie ma żadnych zmian. Wymieniłem wszystko zostaje tylko ta uszczelka pod głowicą. Będę musiał brać się do roboty:)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Ja podobnie jak kolega owik nie spieszyłbym się z UPG.

    Pompa wody, chłodnica, włącznik wentylatora i sam wentylator w chłodnicy to podstawowe kwestie w tym aucie.

    - zewrzeć na krótko wentylator celem sprawdzenia czy działa
    - wstawić włącznik o obnizonej temperaturze załączania (to popularny manewr w tym aucie z bardzo dobrym rezultatem)
    - założyć termostat i przy otwarciu macać węże (zarówno ten za termostatem jak i za chłodnicą) by sprawdzić czy jest obieg i czy nie jest utrudniony.

    Jeżeli chłodnica jest od nowości to jest spore prawdopodobieństwo, że nie jest już tak wydajna jak być powinna (na szczęście nowa to wydatek około 60zł także nie ma tragedii a wiele osób po wymianie nie poznaje auta)
  • Poziom 27  
    jak sprawdzacie drożność chłodnicy wężem z wodą ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Chłodnica jest drożna. Wentylator też sie włącza. Stwierdzłem że woda jest zimna że to para tworzy takie cisnienie. Łąpię lewe powietrze i się zapowietrza
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Nie wie. A skąd może w chłodnicy może wziąść się ciśnienie wyższe niż atmosferyczne???
  • Poziom 29  
    pisz po polsku bo nie wiadomo o co ci chodzi.Jeśli nie wiesz skąd się bierze wyższe ciśnienie to musisz wrócić na fizykę do podstawówki.
  • Poziom 15  
    Podaj chociaż ile ma przebiegu,rocznik,
  • Poziom 9  
    Z fizyki to akurat jestem najlepszy w szkole:)Rocznik 97 Przebieg 120tys
  • Poziom 10  
    Hej. Ja myślę że to wina uszczelki pod głowicą, bo gdy wymieniłeś czujniki i termostat to musi być to wina uszczelki. Napewno czeka Cię sporo roboty. Trzymaj się
  • Poziom 15  
    Witam.W tym przypadku uszczelkę głowicy zostawiłbym na koniec.Pompa wody została do sprawdzenia,przebieg i objawy na to wskazują, to jest moja opinia,powodzenia.
  • Poziom 9  
    Okazało się że to termostat:) Kupiłem nowy zamiennik i popsuł się od razu po założeniu:). Dziękuję wszystkim za pomoc:)