Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ALTERNATOR motorcraft regulator zewnętrzny

Oloo66 08 Mar 2010 23:04 14181 57
  • #31 08 Mar 2010 23:04
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #32 08 Mar 2010 23:39
    Oloo66
    Poziom 13  

    Sorry, Żona właśnie wróciła z koncetru Budki Suflera. Musiałem wysłuchać relacji. Teraz chodzi po domu i śpiewa. Podejrzenia w kierunku zwarcia stojana (jakkolwiek słuszne) chyba nie sprawdzą się w tym przypadku. Nawet stojan dotykający uzwojeniami od przodu. Wcześniejsze altki też wyły. I to były oryginalne motocrafty (psia ich Mać). I w innym aucie wyje, jak pisałem. Nie mam wcale ochoty wyjmować tego altka - teraz robiłem to 3 razy, a wcześniej nie wiem już ile. Musiałem wymienić zimmering na półośce od tego wyjmowania. Jeśli miałbym to robić ponownie, to chciałbym "na pewniaka". Ale oczywiście na pewno to Kopernik nie żyje. Założyłem dodatkową masę do altka (nie wiem za bardzo po co).
    Wiem tyle - jeśli tu się nie wymysli dlaczego tak się dzieje, to garstka drutów mnie pokona.

  • #33 08 Mar 2010 23:58
    vills
    Poziom 14  

    Ale ta garstka drutu faktycznie może "grać" jak ręcznie robiony transformator. Wygląda że żywica to Twoja ostatnia szansa (czy czego się teraz używa).

  • #34 09 Mar 2010 00:10
    Oloo66
    Poziom 13  

    Z żywicą jestem za pan Brat. przemyślę to rano, po obejrzeniu dokładnym jednego ze stojanów, które mam luzem. To jest mysl. Dzięki

  • #35 09 Mar 2010 09:51
    viper555
    spec od auto-elektro

    Oloo66 napisał:
    Z żywicą jestem za pan Brat. przemyślę to rano, po obejrzeniu dokładnym jednego ze stojanów, które mam luzem. To jest mysl. Dzięki


    Nic to nie da , jeżeli ładowanie jest w porządku problem dotyczy sposobu uzwojenia stojana spotkałem takie przypadki.P

  • #36 10 Mar 2010 02:27
    Oloo66
    Poziom 13  

    Czyli jak to rozumieć - wszystkie stojany nawijane sa w ten sam sposób - 6 wyprowadzeń. Kojarzone potem w mostku. Obejrzałem sporo alternatorów 6G z katalogu WAI. "Rozebrałem" je na cześci. Stojan się powtarza wiele razy!!! A jeszcze są przecież inne serie, których nie sprawdzałem. Całe masa. I pewnie też używaja tych stojanów. Czy na to jest rada, np. przewinąć stojan inaczej? Zacząłem dzisiaj słuchać silników samochodów pod Carrefourem CRAZY:D Przynajmniej w peugeocie 307 i jeszcze innym alternator też jest głośniejszy od motoru. Tak jak u mnie.

  • #37 10 Mar 2010 13:41
    vills
    Poziom 14  

    Wszystkie nawijane są w podobny sposób ale : kojarzone w mostku albo (np) po jednej końcówce uzwojenia połączone razem przy czym taki punkt ugniazdowienia wyprowadzony jest dalej bądź nie. To nie wpływa na pracę altka (podtawową czyli produkcja prądu) tylko służy innym celom choć związanym ze sposobem sterowania nim. Generalnie w Twoim przypadku nie chodzi o to czy on jest skojarzony czy nie (właściwie- w jakim miejscu jest skojarzony), tylko o to aby ustalić co drga w polu elektromagnetycznym na tyle mocno, że wytwarza falę akustyczną o dużej energii. Nie znam się na ciśnieniach akustycznych i nie powiem Ci co ile musi się wychylić abyś usłyszał to na poziomie hałasu silnika. Ogólnie energia fali ma częstotliwość w kwadracie dlatego altka będzie słychać lepiej niż trafo sieciowe.

    [Dodane:]
    Wróciłem na chwilę , bo wpadło mi, że mogą grać same końcówki uzwojeń. To na razie bardzo niezobowiązująca teoria, wieczorem się nad tym mocniej zastanowię.

  • #38 11 Mar 2010 00:04
    Oloo66
    Poziom 13  

    No i jakie wnioski?:D Rozumiem, że te wolne końce to nie te, które są dolutowane do mostka, tylko te wywinięte uzwojenia stojana. Czy to miejsce gdzie można spróbować użyć żywicy. Te druty wirują z prędkością obrotową altka i nic ich nie trzyma. To fakt. Ale przecież tak są zbudowane wszystkie altki, a nie wszystkie wyją i świerszczą. WTF, poczytam czy amerykanie mają jakieś rady na Motocraftowe wyroby.

  • #39 11 Mar 2010 00:24
    vills
    Poziom 14  

    Eeee no stojan nie wiruje. Otóż miałem na myśli te odcinki wlutowane w mostek. ich nic nie trzyma, tzn. mają większą możliwość wykonania ruchu niż w wbite w żłoby uzwojenia.

  • #40 11 Mar 2010 01:02
    Oloo66
    Poziom 13  

    Oczywiście - stojan nie wiruje, hahaha. Pewnie. Zrobiłem kretyński skrót myślowy. Na te cześci uzwojeń działa pole wirującego wirnika i ich nic nie trzyma. O to mi chodziło. Wtedy mogą drgać. Te dolutowane do mostka, to w/g mnie są sztywniej zamocowane. Cały czas czytam. To nie tylko mój problem okazuje się. Na razie sprawdzę dokręcenie rolki paska. okazuje się, że bywa luxna w nowych altkach. Niestety każdy post który czytam zaczyna się: łożyska, pasek itp...

  • #41 11 Mar 2010 08:23
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #42 11 Mar 2010 13:18
    Oloo66
    Poziom 13  

    Tak jest. Wirnik wiruje i produkuje:-) Nie mogę znaleźć na razie rady na to gwizdanie pod obciążeniem. Wczoraj przejechałem 300km ciągnąc lawetę. W drodze powrotnej wyjąłem bezpiecznik 15A przewodu "A" na odcinku 5 km, jechałem na samym akumulatorze. Nic nie gwizdało. Cisza. I tak jest zresztą ciszej niż na poprzednim altku. No i w CB nie słychać jego pracy - szok. Wcześniej na nieużywanym kanale przy starym altku słychać było gwizd jak dzwon.

  • #43 11 Mar 2010 23:34
    zworys
    Poziom 32  

    Chyba niewiele można tu zrobić. Prawdopodobnie przyczyna leży w konstrukcji wirnika i ilości jego biegunów ( dlatego wyje ta cała rodzina alternatorów ). Żeby utrzymać wymagane napięcie regulator włącza i wyłącza prąd wirnika z taką częstotliwością że powielona w stojanie jest już w zakresie akustycznym. Można próbować kombinacji z regulatorem - zmienić szybkość załączania ale warunki wyznacza tu charakterystyka wirnika.

  • #45 12 Mar 2010 17:41
    kwok
    Poziom 39  

    skoro (jak mi się wydaje) ta dość długa dyskusja spoczęła na temacie sposobu uzwojenia altka to może go przezwoić w inny sposób
    na fotce WAI nie za bardzo widać ale stojan jest nawinięty chyba cewkami więc może by tak nawinąć go "szlaczkiem"?

  • #46 13 Mar 2010 16:28
    Oloo66
    Poziom 13  

    Co to znaczy "szlaczkiem"? Nie ukrywam, że najlepsze byłoby jakiekolwiek rozwiązanie do wypróbowania, gdzie nie trzeba wyciągać altka z auta. Rozwiązania polegające na przezwojeniu (mam dwa stare stojany) to raczej wersja o którą można się pokusić mając chociaż ponad 50% szans na sukces. To wyjmowanie altka odbywa się w moim przypadku za każdym razem w warsztacie na podnośniku i trwa ok 2 godzin minimum z założeniem. Płacę za to "ryczałtowo" ale już i tak masa pieniędzy poszła.

    Dodano po 18 [minuty]:

    zworys napisał:
    Chyba niewiele można tu zrobić. Prawdopodobnie przyczyna leży w konstrukcji wirnika i ilości jego biegunów ( dlatego wyje ta cała rodzina alternatorów ). Żeby utrzymać wymagane napięcie regulator włącza i wyłącza prąd wirnika z taką częstotliwością że powielona w stojanie jest już w zakresie akustycznym. Można próbować kombinacji z regulatorem - zmienić szybkość załączania ale warunki wyznacza tu charakterystyka wirnika.

    Jak można tego dokonać? Mnie się wydaję że tu "jest pies pogrzebany".- Czy zmniejszyć napięcie na regulator (A) np. diodami?
    Alt jest napędzany paskiem wielorowkowym przez napinacz, natomiast za nim są kolejno pompa wspomagania i sprężarka klimy. Pasek ma dł 2080mm. Wszystko co napędza jest sprawne, inaczej nie pisałbym tego postu:-)
    Nie ma żadnych przebić. Poprzednie altki chodziły tak samo - jak pisze Zworys. WTF. Amerykańska myśl techniczna jest poniżej krytyki.

    W TYM WĄTKU WYKORZYSTAŁEM RYSUNEK POGLĄDOWY ALTERNATORA (PRZEROBIONY DO MOICH POTRZEB) ZE STRONY www.elektronika-motocyklowa.pl

  • #47 13 Mar 2010 18:26
    kwok
    Poziom 39  

    nie wiem jak się fachowo nazywają sposoby uzwajania ale poglądowo zrobiłem na szybkiego rysunek w paint-cie sory za jakość hehehe
    ALTERNATOR motorcraft regulator zewnętrzny

  • #48 13 Mar 2010 18:48
    vills
    Poziom 14  

    Odnośnie wpływu regulatora: to możesz go pominąć za pomocą tego przerobionego( co masz z niego same szczotki). Druga szczotka przez żarówkę do masy i zacznie ładować. Im mniejsza moc żarówki tym mniejszy prąd na wzbudzenie. Oczywiście nie ma mowy o jakiejkolwiek regulacji napięcia.

  • #49 13 Mar 2010 18:58
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #50 13 Mar 2010 20:15
    kwok
    Poziom 39  

    zgadza się że prąd tworzy pręt w żłobku i jest to bez znaczenia czy stojan będzie nakręcony tak czy inaczej ale chodzi o aspekt akustyczny - może ma to jakieś znaczenie a przyszło mi to do głowy tylko dlatego że naprawiałem alternator nawinięty faliście i on w ogóle nie wydawał z siebie charakterystycznego dla alternatorów gwizdu ale nie mam pojęcia z czego to wynika

  • #51 14 Mar 2010 09:36
    viper555
    spec od auto-elektro

    Temat jest dosyć szeroki ale i wnioski są jednoznaczne dlatego porównując konstrukcje alternatorów są prawie identyczne a jednak są zasadnicze różnice. I tutaj każdy szczegół ma swoje znaczenie a w szczególności sposób uzwojenia stojana, przerwy pomiędzy wirnikiem a stojanem oraz materiałów użytych do samej produkcji.P

  • #52 14 Mar 2010 09:40
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #53 14 Mar 2010 09:45
    Oloo66
    Poziom 13  

    Powinienem zrobić drugi alt? Przewinąć wirnik tak aby miał ze 4ohmy, nawinać stojan faliście i podłączyć regulator jako szczotkotrzymacz włączając zewnętrzny regulator od malucha. Nie wiem czy muszę w takim razie dolutować diody wzbudzenia, czy wykorzystać ten przewód A który jest z akumulatora. Trochę to nienaturalne, żeby mając wszystko nowe jeszcze robić takie cuda.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Motronic napisał:
    viper, tyle odpowiedzi, a nikt nie zasugerował aby zmierzył sobie napięcia fazowe. Nikt nie zaproponował, aby zrobił malutką próbę z magnesikiem, zwarcie międzyzwojowe/międzyfazowe tak wykluczy.

    Witam, możesz rozwinąć tę myśl? Czy da się to zrobić na zamontowanym altku?

  • #54 14 Mar 2010 12:44
    viper555
    spec od auto-elektro

    Motronic napisał:
    viper, tyle odpowiedzi, a nikt nie zasugerował aby zmierzył sobie napięcia fazowe. Nikt nie zaproponował, aby zrobił malutką próbę z magnesikiem, zwarcie międzyzwojowe/międzyfazowe tak wykluczy.


    Motronic ale sprawa zwarć jest wykluczona ,ponieważ nie ma możliwości aby wszystkie stojany razem z nowym miały jakiekolwiek przebicia tym bardziej że napięcie ładowania jest w porządku . Uważam że główny powód to szczelina pomiędzy wirnikiem a stojanem gdzie u wielu producentów jest stosowana od 0.6 do 0.9 a motorcraft stosuje tylko 0.5 a związane to z coraz większymi mocami wyciąganymi z alternatorów, a opieram to na tym że po włożeniu wirnika do alternatora z luzu 0.8 na 0.6 stał się dużo głośniejszy.P

  • #55 14 Mar 2010 13:17
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #56 14 Mar 2010 14:38
    Oloo66
    Poziom 13  

    Ten mostek, bodaj fr6073 rozrysowałem sobie dokładnie - uzwojenia i odprowadzenia diod. Nie muszę załączać rysunku, bo wszystko jest typowo, nie są pomieszane uzwojenia. Stojan ma sześć wyprowadzeń, poi 2 na każdą cewkę. Łączą się szeregowo (w trójkąt) w mostku. Z każdego połączenia wychodzą diody na + i -. Sześć sztuk. Wirniki wymieniałem owszem, ale we wcześniejszym rozwiązaniu, kiedy zastąpiłem wirnik 1ohmowy tym który ma 1,9ohma. Teraz wirnik i stojan są nie ruszane - nowe. Były w komplecie zamontowane w altku. Jeśli szczelina jest przyczyną, to jest to oryginalne rozwiązanie.

  • #57 14 Mar 2010 23:46
    Oloo66
    Poziom 13  

    Czy można założyć rolkę alternatora ze sprzęgiełkiem? Może to coś zmieni na lepsze? Czy są takie rolki do mondeo do alt 6G?

  • #58 02 Wrz 2010 23:44
    Oloo66
    Poziom 13  

    Rolka złożona, od VW. Paskowi klinowemu lżej. Wykonałem taką samą zamianę alternatora w identycznej maździe i działa pomimo mostka podłączonego w gwiazdę a nie w trójkąt. Proszę o zamknięcie tematu. Pozdrawiam

  Szukaj w 5mln produktów