Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf IV TDI 1998 silnik ALH - brak mocy

siwyyy393 17 Mar 2012 11:29 75527 95
Testo
  • #31
    sobciu666
    Level 2  
    szotek 1 wrote:
    Witam.
    Posiadam golfa 4 1,9 TDI silnik ALH
    Mianowicie pojawił sie problem przy 130 traci moc lecz po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko jest OK


    Też miałem ten problem po ustawieniu Gruszki od turbo problem znikł :D
  • Testo
  • #32
    majonesz
    Level 11  
    Mam również golfa 1,9 TDI 90KM oznaczenie ALH. Problem był podobny, nie miał mocy do 130 km/h się rozpędzał i tyle. Po pierwsze turbo wymieniłem uszczelka w turbo puszczała olej do kolektora dolotowego co najciekawsze to podczas demontażu przewodów powietrza widać było ślady oleju nie wspomnę o oleju w intercoolerze, zawór podciśnienia N75 i przepływomierz. Po tym zabiegu autko zaczęło chodzić poprawnie, ale po zimie przez nasze paliwko w filtrze paliwa odłożyła się parafina. Efekt ten widać na przeźroczystym przewodzie od filtra do silnika i jest to coś jakby śmietana biały kolor. od momentu wymiany filtra samochodzik hula ile się da. Może coś was naprowadzi mój opis.

    Pozdrawiam
  • #33
    szotek 1
    Level 10  
    U mnie diagnoza w serwisie vw to kierownica Nie mam teraz czasu by się za to wziasc ale jak tylko znajdę chwile to będzie trzeba podłubać
  • #34
    tom1989.89
    Level 9  
    Witam, zauwazylem wlasnie ze miales (masz) problem ze spadkiem mocy w swoim golfie IV 1.9TDI 110KM. I co udało ci sie zdiagnozować usterkę? Pytam ponieważ mam ten sam problem. Zapale rano samochod wszystko jest ok, gdy silnik sie nagrzeje i go troszke przycisne to przy około 110km/h nagle słabnie lecz nie za kazdym razem. Pozniej gdy go zgasze odczekam z minutke ponownie zapale i znów ma dobrą moc, i tak w kółko. Więc moze mnie nakierujesz co to moż e być skoro miales taka usterke bo to chyba to samo... Z góry dzieki czekam na odp. Pozdro :cry:
  • #36
    tom1989.89
    Level 9  
    Mołbys troszke przyblizyc..? Sory ale na mechanice srednio sie znam
  • #37
    glapsson
    Electronics specialist
    Żeby zrobić w roczniku 98 wystarczy ci kabel vag za 20 kilka złotych z alledrogo np.......

    żeby stwierdzić zacięte kierownice wystarczy log 011 w próbie dynamicznej ale dla pełnej diagnostyki warto zrobić komplet logów.

    Lub sposób 2 dokopujesz się do turbiny
    przy turbinie jest puszka podciśnieniowa z cięglem
    odpinasz cięgło od ramienia przy turbo i próbujesz przestawiać ramię turbiny ( steruje ono kierownicami) musi się poruszać bez najmniejszych zacięć

    Jeżeli ramie się przycina to turbo na stół i czyszczenie

    http://forum.vw-passat.pl/threads/4086-Turbina-czyszczenie-kierownic

    warto przeczytać też to:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1572502.html
  • Testo
  • #38
    tom1989.89
    Level 9  
    OK kolego dzieki jak tylko znajde troche czasu to sie za to wezme najpewniej w weekend :) i wtedy dam znac co i jak. Pozdrawiam
  • #39
    GORAL37
    Level 10  
    szotek 1 wrote:
    Witam.
    Posiadam golfa 4 1,9 TDI silnik ALH
    Mianowicie pojawił sie problem przy 130 traci moc lecz po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko jest OK

    Problem masz z ciśnieniem doładowania. Trzeba na kompie sprawdzić błąd , ewentualnie w wartościach rzeczywistych sprawdzić czy ciśnienie jest za wysokie czy za niskie. No a potem... szukać.
  • #40
    pawellxyz
    Level 11  
    witam kolege siwyyy393 chciałbym sie dowiedzieć czy uporałeś sie z brakiem mocy w swoim autku, było to troche dawno ale chciałbym wiedzieć bo u mnie jeste teraz to samo,,
  • #41
    glapsson
    Electronics specialist
    Kolego pawellxyz
    Opisz dokładnie co dolega twojemu autku i co do tej pory zrobiłeś bo po przeczytaniu postu kolegi siwyyy393 odnoszę wrażenie ze wszyscy posiadacze autek z tym silnikiem zmieniali turbiny i kompy w swych bryczkach.............. jakoś nie chce mi się wierzyć.

    Już znalazłem
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2452159.html
  • #42
    pawellxyz
    Level 11  
    tak jak piszesz, przed oddaniem go do tego pompiarza było wszystko w porządku, oprócz tego ze strasznie drgał podczas przyśpieszania, oddałem autko do niego ponieważ wcześniej już mi nie raz naprawiał autko ale starsze (Astrę 1) więc miałem do niego jakieś zaufanie.

    Wtrysk z kabelkiem już sprawdzałem, nie ma żadnych zmian gdy jest on podłączony czy tez nie, umówiony już jestem z mechanikiem na podmianę wtrysków, zobaczymy jaki będzie rezultat
  • #43
    glapsson
    Electronics specialist
    trzeba było wykonać komplet logów
    Ale nic straconego
    Wykonaj logi statyczne i dynamiczne przed i po podmianie
    a na marginesie ... jakiego typu to były drgania ?
    wibracje coś jak brak wyważenia w okolicy 1900-2100rpm
    czy przerywana praca silnika
    Jak to pierwsze to można postawi teorie ze to sprzęgło..... ale również wiele innych rzeczy

    Dlatego zanim zacznie się robić kupę nikomu niepotrzebnej roboty polecam diagnostykę
    naprawy są wtedy zdecydowanie mniej inwazyjne i kosztowne ... bo nie trzeba po kimś poprawiać.

    Jak tam lektura o wtryskach dwuspręzynowych?
    Pozdrawiam

    PS Przepraszam za sarkazm.... ale na Boga ludzie ... auto zaczyna drgać a Wy wtryski wyciągacie od razu?
    Przyczyn może być wiele innych ... chociażby pedał gazu- jakże daleko od silnika.

    Słuchaj tutaj ludzie pomagają ale napisz czym dysponujesz
    Masz vaga? Jeżeli tak to bardzo dobrze jeżeli trzeba to ktoś cie poprowadzi.
    Tylko przez bardziej bezpośredni kontakt np GG
  • #44
    pawellxyz
    Level 11  
    logi były robione 2 krotnie i statyczne i dynamiczne, wszystko niby ok, tylko wykazało ze kąt wtrysku lekko pezestawiony,
    te wibracje były tylko wtedy gdy gwałtownie przyśpieszałem lub wyprzedzałem na wysokich obrotach , na luzie tego nie było, Na początku obstawiałem przegłoby wewnętrzne potem dwumas jeszcze puzniej poduszki silnika ale to wszystko zostało sprawdzone i to nie to było,
    mechanik takze sprawdził go na postoju ,zaciągnoł ręczny obroty około 2000 wbił 2 i przy puszczaniu sprzęgła takrze drgania były więc obstawił ze to moze wtryski, i dlatego dałem je do sprawdzenia,

    JAK BYM WIEDZIAŁ ODRAZU ZE DIAGNOSTYKA POKAZE WSZYSTKO TO BYM TO ZROBIŁ ODRAZU, ALE CZŁOWIEK UCZY SIE CAŁE ZYCIE,

    A czytająć tą lektore stwierdzam ze ten pompiaz co mi te wtryski sprawdzał raczej nie mogł tego zrobić poprawnie, bo nie widziałem u niego w garazu zadnych sprzętów tego typu,

    vaga niestety nie mam

    Dodano po 4 [minuty]:

    a i jeszcze jedno dzięki za to ze wogole chcesz mi pomoc,
    pozdro
  • #45
    glapsson
    Electronics specialist
    Nie wykluczam ze winne drganiom mogły być wtryski....
    tylko jeżeli robione były logi to dobrze jakbyś wyniki w formie plików wrzucił na forum -- wiele by to rozjaśniło.
    No i podstawa .... regeneracja w porządnej firmie nie jest droga i nie warto przy wtryskach grzebać w przydomowym warsztacie próbnikiem do C330.
    zakład w Pile
    http://www.cylex.pl/reviews/viewcompanywebsit...--wtryskiwacze-common-rail&companyId=10913887
    może warto zapytać o ceny
  • #46
    pawellxyz
    Level 11  
    logi mam zrobione tylko nie wiem jak je wzocić na forum,
    teraz juz będe wiedział zeby odrazu do dobrej firmy oddać ,
    ten zakład jest bardzo blisko mojej pracy, juz kiedyś miałem tam samochod w naprawie,
  • #47
    glapsson
    Electronics specialist
    możesz podesłać do kogoś z forum do analizy
    wrzucić np tutaj http://vaglog.rtnet.pl/ i pokazać na forum
    lub obrobić w excelu

    PS wyślij mi te logi jak możesz ... zapewne są to pliki csv?

    A wracając do zakładu...... nie znam go ... to był tylko pierwszy przykład z brzegu.
    czyli z google
  • #48
    pawellxyz
    Level 11  
    tak są to pliki csv i są nie czytelne a w ekselu coś mi nie wychodzi ich obróbka,

    nie polecam tego zakładu bo jak juz pisałem miałem tam samochod(astre 1) i jakoś mi nie pomogli tylko pieniądze skasowali, a i jeszcze jedno odebrałem ten samochod z tej firmy i dopiero ten mechanik co mi popsuł golfika mi asterke naprawił,

    podaj adres na jaki mam ci podesłać te logi.
  • #49
    darek02xx
    Level 10  
    Koledzy, sorki za odgrzewanie kotleta....ale miałem tak wczoraj, temperatura powietrza +1 zapaliłem go pochodził z minute no i depczę do sklepu i pow 3.000 tys obrotów jak by się zawiesił....zgasiłem go w trakcie jazdy i zapaliłem no i było oki . czego to wina koledzy ?
    Golf IV 1999 alh tdi 90Ps.
  • #50
    glapsson
    Electronics specialist
    Używasz tylko sobie znanego slangu :
    depcze
    zawiesił

    depcze to znaczy - jadę , czy wcisnąłem gaz mocno , do końca w połowie ????
    zawiesił , to znaczy przestał przyspieszać , został na obrotach , nie było reakcji na pedał gazu ????

    Pytanie z twojej strony jest nieprecyzyjne.
  • #51
    darek02xx
    Level 10  
    Został w obrotach, i nie przyśpiesza, puszczam gaz i dalej to samo.... dopiero po zgaszeniu auta i zapaleniu szystko oki. dodam że egr zaślepiony i katalizator usunięty. program oryginalny.
  • #52
    sanmar
    Level 17  
    Witam

    Posiadam golfa IV z silnikiem 1.9 TDI 90 KM ALH zauważyłem że trochę stracił moc nie przyśpiesza tak jak wcześniej po sprawdzeniu Vagiem wyskoczył błąd czujnika G 72 czyli przepływka chciałbym wymienić na inną ale ta co jest to jakiś zamiennik nieposiadający numeru czy mógłby mi ktoś odczytać jaki ma numer u siebie w takim silniku.

    Pozdrawiam
  • #53
    glapsson
    Electronics specialist
    błąd czujnika G72 wcale nie musi świadczyć o jego awarii - może to być wypadkowa innej awarii np EGR która wywołuje zaniżony lub zawyżony odczyt na MAF co jest sygnalizowane zapisaniem błędu przepływomierza.

    Podałeś szczątkowe informacje
    brak nr błędu
    jaki jest rok produkcji auta
  • #54
    sanmar
    Level 17  
    Witam

    Dziękuję bardzo za odpowiedź. Rocznik mojego golfa to 2000 r
    Pojawiają mi się następujące błędy:

    17569 - czujnik temperatury kolektora ( G 72 ) otwarty bądź zwarcie
    do plusa : P 1161

    17664 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika ( G 62 ) otwarty
    bądź zwarcie do plusa : P 1256

    17552 - przepływomierz masy powietrza ( G 70 ) przerwa bądź zwarcie
    do masy : P1144

    Po próbie wykasowania powyższych błędów pozostaje tylko ten pierwszy
    natomiast po odpaleniu silnika i przejechaniu paru kilometrów pojawiają
    się kolejne dwa.

    Czego może być to przyczyna dodam jeszcze że czasami silnik po odpaleniu wchodził mi na troszkę wyższe wolne obroty i po jakimś czasie się uspokajał
    czasami również było tak że bardzo długo świeciła mi kontrolka od świec żarowych
    nawet w lecie gdy było ciepło. Samochód wolniej się rozpędza i nie ma tego kopa co wcześniej. Wyczyściłem cały kolektor wydechowy łącznie z EGR i nic to
    nie dało.

    Proszę o odpowiedź

    Pozdrawiam
  • #55
    glapsson
    Electronics specialist
    zakładam brak masy na w/w czujnikach zakładam że masz MAF 5 pinów BOSCH.

    albo że jest to śmierć MAF ale podwójny błąd w obrębie tego czujnika sugeruje raczej brak masy - tak jednocześnie raczej nie mogły paść no chyba ze jeździsz już tak od dawna to może nie było jednoczesne........

    Po włączeniu zapłonu- nie odpalaj - zdejmij wtyczkę i sprawdź co masz w pinach miernikiem:
    na pinie nr 2 powinno być 12V
    na pinie nr 3 powinna być masa
    na pinie nr 4 powinno być 5V

    Weź miernik i pomierz powyższe piny
    zwróć szczególna uwagę na masę

    miernik piny 2 - 3 daje 12V
    miernik piny 4 - 3 daje 5V

    jeżeli jest inaczej to pomierz te trzy piny do masy akumulatora ( albo inne masy na silniku )

    Jeżeli stwierdzisz brak masy to możesz podać na pin 3 masę dodatkowym kabelkiem z masy samochodu.

    Pozostałe piny:

    pin 1 to sygnał temperatury zwracany do ECU
    pin 5 to sygnał masy powietrza zwracany do ECU


    zakładam że brakuje u ciebie masy
  • #56
    sanmar
    Level 17  
    Witam

    Dziękuję bardzo za odpowiedź sprawdziłem wszystko na pinie 2 jest 4,99 V natomiast na pinie 4 jest 12,26 V pin 3 ma masę ponieważ sprawdzałem dodatkowo przejście bezpośrednio z akumulatorem. Tylko jedna rzecz mnie zdziwiła że we wtyczce nie było pina piątego było po prostu puste miejsce i tyle.
    Natomiast czujnik posiada 5 pinów. Dla dodatkowej pewności sprawdziłem czy we wiązce idzie 5 kabli czy 4.
    Rozebrałem obudowę wtyczki sprawdziłem czy wszystko jest ok ale kabli było tylko 4 tak więc sądzę że ten czujnik jest prawdopodobnie podmieniony z innego auta. Wyciągnąłem przepływkę okazało się ze jest Boscha o nr 0 280 217 121 poniżej dodatkowo był jeszcze jeden numer 06A 906 461. Sądzę że prawdopodobnie nie jest to przepływka z tego auta. Przypomnę dane auta to:

    VW Golf IV 1.9 TDI kod silnika ALH( 90 KM ) rok produkcji 2000
    Proszę o pomoc.

    Pozdrawiam
  • #57
    glapsson
    Electronics specialist
    Nie koniecznie

    niektóre auta nie miały branej temperatury zasysanego powietrza z przepływomierza i w tym układzie idą tylko 4 przewody do MAF
    na piny 2,3,4,5

    pin 5 to pin powrotny sygnał z MAF
    i on musi byś
    jeżeli nie ma 5 kabla to raczej na pin 1
  • #58
    sanmar
    Level 17  
    Witam

    Dziękuję bardzo za odpowiedź czyli w takim razie jak jest wszystko ok z tymi prądami to zostało mi wymienić tylko ten czujnik. A czy w czujniku G 62 też można sprawdzić jakieś prądy i będzie to obiektywne ? jeśli tak to prosiłbym o podanie jakie mają być i gdzie, i czy można jeszcze coś innego posprawdzać by wystawić jakąś dokładniejszą diagnozę. Proszę o odpowiedź.

    Pozdrawiam
  • #59
    glapsson
    Electronics specialist
    zrób logi basic setting

    grupa 003 i 011

    na 003 będziesz miał okresowe przełaczanie EGR ON OFF

    wskazanie przepływomierza na EGR ON powinno się zawierać w ok 200 250 mg/cykl
    ( jak EGR otwarty czyli ON to mniej powierza jest zasysane bo do silnika wracają spaliny )

    Wskazanie przepływomierza na OFF powinno zawierać się ok 450 mg/ cykl
    ( całe zasysane powietrze leci przez przepływomierz EGR jest zamkniety )
  • #60
    sanmar
    Level 17  
    Witam

    Dziękuję bardzo za odpowiedź rozumiem że mam to zrobić programem vag-com czy polskim vagiem 4.9 też można by było ? Nigdy takich rzeczy nie robiłem czy mógłbym prosić o dokładniejszą instrukcję z tego co wiem n ie jest bezpieczne podłączanie do mojego samochodu tych programów bo wywalają bądź zawieszają sterowniki tak jak miałem ze sterownikiem poduszek powietrznych zawiesił się i tyle nie mogłem już więcej nic zrobić. Natomiast można podłączyć program VCDS którego niestety nie mam. Spróbuję coś poczytać jeszcze o tym.
    Proszę o odpowiedź.

    Pozdrawiam

    Dodano po 1 [godziny] 44 [minuty]:

    Witam

    Udało mi się ściągnąć VCDS Lite 1.2 w pełnej wersji jest dostępny na stronie:

    http://www.vag-diag.com/en/vcds-lite-1-2-full-version-10.html

    Jaka jest różnica wersji Lite a zwykłej. Domyślam się że posiada pewnie jakieś
    ograniczenia.

    Pozdrawiam