Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV TDI 1998 silnik ALH - brak mocy

siwyyy393 22 Cze 2014 13:05 63863 95
  • #61 22 Cze 2014 13:05
    glapsson
    Poziom 17  

    większość pobieranych programów ma ograniczenia.
    Zazwyczaj nie da się wykonywac wszystkich testów basic setting.

    Jeżeli nie możesz z programu wykonać tego testu basic setting to zrób tak:

    włącz normalne logowanie grupy 003

    następnie odłącz wężyk podciśnieniowy od EGR ( najlepiej zaslep wężyk ) i zrób log przez około 10s powinieneś miec odczyt około 450mg

    a następnie podłącz EGR wężykiem bezpośrednio z pominięciem zaworka sterującego EGR

    czyli przy zaworku połącz ze sobą dwa wężyki jakaś rurka te na końcu zaworka.
    ten co idzie od vacum z tym co idzie do EGR.

    odczyt w 003 powinien byc około 200

    Pozdrawiam

  • TermoPasty.pl
  • #62 22 Cze 2014 17:00
    sanmar
    Poziom 16  

    Witam

    Dziękuję bardzo za odpowiedź. Wszystko sprawdziłem jednak okazało się że ta wersja Lite nie jest tak strasznie do końca okrojona i udało się zrobić to tym pierwszym sposobem. Nie jestem pewien czy jest to ale proszę zobaczyć ( Grupa ENGINE )

    Golf IV TDI 1998 silnik ALH - brak mocy Golf IV TDI 1998 silnik ALH - brak mocy Golf IV TDI 1998 silnik ALH - brak mocy Golf IV TDI 1998 silnik ALH - brak mocy

    Wyniki są całkowicie inne badanie przeprowadziłem na wolnych obrotach gdy dodałem więcej gazu wywalało błąd. Proszę o wyjaśnienie o co w tym chodzi.

    Pozdrawiam

  • #63 22 Cze 2014 17:58
    glapsson
    Poziom 17  

    wygląda jakbyś miał pełne doładowanie turbo na wolnych obrotach...... podmień inny mapsensor albo odłącz i sprawdź czy zmieni się odczyt to dla grupy 011
    Odczyt dla 011 jest nierealny dla wolnych obrotów .... max to około 1300 mbar ale to już mocny max... jakbyś na sztywno zamknął kierownice.

    grupa 003 pokazuje że masz zaślepiony lub wyłączony EGR

    Albo..... ktoś pozakładał jakieś druty ... typu BOX-y albo wgrał głupoty do ECU.

  • #64 23 Cze 2014 09:01
    sanmar
    Poziom 16  

    Witam

    Bardzo dziękuję za odpowiedź. Wszystko jest możliwe z tym zaślepieniem EGR musiał to zrobić poprzedni właściciel pewnie. Jeżeli chodzi o zaślepienie zaworu EGR to niektórzy mówią że jest to dobra rzecz i auto ma większego kopa ale w końcu Niemiec nad tym pomyślał i po coś on jest a jak jest to powinien działać niektórzy mówią że jak jest zaślepiony EGR to szybciej zabija kolektor wydechowy jakie jest Pana zdanie na ten temat ? Posprawdzam to wszystko w wolnej chwili. Jakieś 3 miesiące temu czyściłem z kolegą cały kolektor wraz z zaworem EGR był dość zawalony i po tym przeczyszczeniu wydawało mi się że coś się troszeczkę polepszyło ale to było tylko chwilowe i prawdopodobnie złudne uczucie. Po przeczyszczeniu zauważyliśmy że cięgło od takiej plastikowej gruszki sterującej dźwignią zaworu EGR coś bardzo mało się rusza było to dla nas podejrzane ale jakoś to zbagatelizowaliśmy. Czy ten mapsensor może podejść z silnika 110 KM o oznaczeniu AFN i czy można było by podłączyć nawet gdyby miał inne oznaczenie? Posprawdzam wszystko co się da jak najszybciej tylko będę mógł i napiszę.

    Pozdrawiam

    Dodano po 1 [godziny] 10 [minuty]:

    Sprawa wyjaśniła się po części. Poszedłem zobaczyć do auta gdzie umiejscowiony jest ten mapsensor znalazłem go jest koło zbiorniczka spryskiwacza w dość niedostępnym miejscu ale nie powinno być problemu większego z wykręceniem go bądź wypięciem kabla na początku i przetestowanie VCDSem.
    Zauważyłem że wypiął się wężyk z gruszki sterującej zaworem EGR i to może być przyczyną tego że się wydawał że EGR jest zaślepiony ale jeszcze sprawdzę to czy rzeczywiście nie jest zaślepiony prawdopodobnie chodzi tu o tę srebrną rurkę na którymś końcu może być. Jeszcze jedno takie małe spostrzeżenie jak testowałem komputerem podczas testu grupy EGR silnik podczas zmiany on na off inaczej pracował na jednej tak jakby się dusił tylko nie pamiętam na której i czy to było przez cały czas czy tylko na początku ale posprawdzam to jeszcze raz i wszystko dokładnie opiszę.

    Pozdrawiam

  • TermoPasty.pl
  • #65 23 Cze 2014 22:31
    sanmar
    Poziom 16  

    Witam

    Zapomniałem dodać ostatnio że prócz wypiętego wężyka zauważyłem że z przepływki jest również wtyczka wyjęta i to z tąt takie dziwne wyniki wyszły ostatnio. Sprawdziłem również rurkę która idzie od turbiny do EGRu i nie jest zaślepiona ani z jednej ani z drugiej strony.

    Wynik diagnozy po wypięciu wtyczki od mapsensora:

    Golf IV TDI 1998 silnik ALH - brak mocy Golf IV TDI 1998 silnik ALH - brak mocy Golf IV TDI 1998 silnik ALH - brak mocy

    Wynik diagnozy po podłączeniu wtyczki do mapsensora:

    Golf IV TDI 1998 silnik ALH - brak mocy Golf IV TDI 1998 silnik ALH - brak mocy Golf IV TDI 1998 silnik ALH - brak mocy Golf IV TDI 1998 silnik ALH - brak mocy

    Wyniki już bardziej przypominają normalne.

    Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie diagnozy kilku grup na raz. Aby móc diagnozować np dwie grupy na raz należy nacisnąć przycisk:
    Switch To Meas. Blocks
    Po zaciśnięciu tego klawisza i wybraniu grupy 003 i 011 zmienia się dana na drugiej pozycji się zmienia i nie pokazuje czy EGR jest włączony czy wyłączony

    Golf IV TDI 1998 silnik ALH - brak mocy

    Proszę odpowiedz co mógłbym jeszcze posprawdzać by pozbyć się tych wszystkich błędów o których wcześnie pisałem.

    Sam mapsensor można również sprawdzić ale niestety nie mam pompki podciśnieniowej

    http://www.forum.safrane.pl/viewtopic.php?p=30607

    Pozdrawiam

  • #66 23 Cze 2014 22:48
    glapsson
    Poziom 17  

    No 003 bardziej normalne i realne

    co do 011 no cóż podmiana .....
    test basic setting 011 wskazuje zdecydowanie że coś jest nie tak 2500mbar to za dużo.

    do testu mapsensora raczej sprężarka a nie pompka podciśnieniowa.

    można użyć manometru od mierzenia ciśnienia w oponach albo innego manometru z pomiarem minimum 2 bar.

    dołączyć wężykiem do orurowania za turbo.
    czyli na kolektorze ssacym lub na wężach od turbo.
    odczyt na manometrze bedzie o 1 bar nizszy niż w logach .... bo żyjemy w atmosferze 1 bar

    czyli jak na mapsensorze 1300mbar to na manometrze 0,3 bara itd.

  • #67 23 Cze 2014 23:03
    sanmar
    Poziom 16  

    Witam

    Dziękuję bardzo za odpowiedź ale muszę sprostować jedną rzecz proszę jeszcze raz popatrzeć na mój ostatni post i scriny 011 - jest 958 mbar.Czy ten wynik już może być?? czy nadal jest za mały bo Pan mi napisał max 1300 ?
    A co do tej pompki podciśnieniowej to trochę źle się wyraziłem są pompki które mogą działać w dwie strony zasysać lub sprężać i o taką mi chodziło.
    Co mógłbym jeszcze posprawdzać żeby ustalić przyczynę powstawania tych błędów?

    Pozdrawiam

  • #68 23 Cze 2014 23:14
    tzok
    Moderator Samochody

    sanmar napisał:
    jest 958 mbar
    958 mbar na biegu jałowym jest ok, choć wciąż nieco więcej niż wartość oczekiwana. Swoją drogą jak po podłączeniu tych czujników auto jeździ?

  • #69 23 Cze 2014 23:40
    Sztomel
    Poziom 34  

    Wskazania w logach nie są prawidłowe dla silnika ALH :
    - 958 mbar na biegu jałowym jest wartością zbyt małą niż wartość realna dla grupy 011 dla tego silnika - na biegu jałowym wskazanie powinno oscylować w granicy 1009 mbar w trybie MB. W trybie BS wskazania powinny wahać się w granicach : dla ON - 1009 a dla OFF - 967 mbar.
    1300 mbar to nawet nie pokażą turbosprężarki od silników 1.9 TDI o mocy 150 KM więc tą informacją sobie nawet nie zawracaj głowy.
    Wskazania z przepływki przy takim ciśnieniu doładowania również są kosmiczne - powinny oscylować w granicach od :
    dla ON - 250 mg,
    dla OFF - powyżej 400 mg ale nie więcej jak 500 mg a w trybie BS :
    250 przy wysterowaniu N18 na poziomie 86 %
    425 przy wysterowaniu N18 na poziomie 4,8 %.
    Przypuszczam, że wadliwy w tym konkretnym przypadku będzie sterownik silnika bo uszkodzenie zarówno przepływki jak i czujnika ciśnienia doładowania jest to przypadek mało prawdopodobny, tym bardziej, że w ostatnim logu już nie widać tak nierealnych wskazań jak w przedostatnich logach gdzie np. ciśnienie doładowania na biegu jałowym i wolnych obrotach wynosiło około 2500 mbar czyli wartość nierealną - kosmiczną. Sterownik silnika powinien sypnąć większą ilością błędów aniżeli tylko czujnikiem temp. powietrza zasysanego itd.

  • #70 24 Cze 2014 09:26
    sanmar
    Poziom 16  

    Witam

    Bardzo dziękuje za odpowiedź. Proszę zauważyć że po podłączeniu mapsensora parametry spadły w gr 011 przed podłączeniem było 979 mbar natomiast po podłączeniu 958 mbar w grupie 003 również EGRon 335 a po podłączeniu mapsensora 310 natomiast EGR off 550 przed podłączeniem a po podłączeniu 500.
    Proszę nie patrzeć na pierwsze wyniki ponieważ tam wyszły całkowicie złe ponieważ tak jak pisałem był wypięty wężyk od gruszki EGRa wtyczka od przepływki oraz wtyczka od map sensora nie była dociśnięta i stąd takie krzaczki wyszły proszę o popatrzenie tylko na te ostatnie wyniki.
    Ostatnie wyniki zostały wykonane po podłączeniu wszystkich czujników oraz tego wężyka tak więc są najbardziej obiektywne. Sprawdziłem jeszcze raz błędy i wyskoczyło ich w sumie pięć: 17569 17552 17965 17664 17564 spróbowałem wykasować i udało się wykasować wszystkie natomiast po uruchomieniu silnika i ponownym przetestowaniu ponownie pojawił się następujący błąd :

    17664 - czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika ( G 62 ) otwarty lub zwarcie do plusa : P1256

    Jak mogę sprawdzić ten czujnik czy jest dobry jest do wymiany czy można coś pomierzyć miernikiem.

    Czy mógłbym prosić o wytłumaczenie co to są te tryby MB i MS i w jakim trybie ja dokonałem pomiarów.
    Dodam jeszcze że auto zaczęło nieznaczeni lepiej reagować na dodanie gazu w czasie jazdy czuć że bardziej ciągnie ale to nie jest jeszcze to co powinno być.
    Dodatkowo przy próbie odpalenia silnika dioda od świecy żarowej świeci się dość długo nawet przy ciepłym silniku ale nie występuje to za każdym razem.

    Pozdrawiam

  • #71 24 Cze 2014 16:58
    tzok
    Moderator Samochody

    MB - Measuring Blocks (wartości mierzone)
    BM - Basic Settings (nastawy podstawowe)

    sanmar napisał:
    17664 - czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika ( G 62 ) otwarty lub zwarcie do plusa : P1256

    Jak mogę sprawdzić ten czujnik czy jest dobry jest do wymiany czy można coś pomierzyć miernikiem.
    Czujnik jest termistorem, więc można go sprawdzić omomierzem ale przy tej ilości błędów to problem jest raczej w wiązce lub złączu przy ECU.

  • #72 24 Cze 2014 18:00
    glapsson
    Poziom 17  

    Pomału zaczyna być ta naprawa podobna do programu " USTERKA"
    Właściciel celowo coś odłącza a potem testuje majstrów czy ci poznają się na awarii.

    Po tych kilku wpadkach z odłączonymi czujnikami zaczynam się zastanawiać co tam jest jeszcze rozłączone, albo jakie druty są pozakładane.

    a propo 1300 mbar na mapsensorze podałem dlatego aby testujący zwrócił uwagę że wtedy na manometrze ma być 0,3

    gdybym podał 1000mbar to 0bar na manometrze to może jeszcze byśmy się dogadywali co miałem na myśli.

    czy ktoś pamięta jak wyglądają mapy startowe w tym silniku??
    nie chce mi się sprawdzać.....
    a jak teraz odpala to auto ?

    trzeba przetestować czujnik temperatury - jak zaniża temperaturę to będzie włączał świece --- chyba że są tam druty jako lekarstwo na złe odpalanie i to wszystko pierdzieli.

    grupa 007

  • #73 24 Cze 2014 22:49
    sanmar
    Poziom 16  

    Witam

    Przepraszam najmocniej za to małe zamieszanie już wszystko jest po podłączane tak jak ma być i tam gdzie ma być.
    Tak jak napisałem wcześniej na chwilę obecną jest tylko jeden błąd

    17664 - czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika ( G 62 ) otwarty lub zwarcie do plusa : P1256

    Błąd ten mogę usunąć ale po odpaleniu silnika pojawia się na nowo.
    Próbowałem dzisiaj odłączyć ten czujnik dzisiaj i na odłączonym po wcześniejszym wykasowaniu błędu ponownie się błąd pojawił czyli albo czujnik jest walnięty albo nie dochodzi prąd. W związku z tym mam pytanie jakie ma być napięcie i na którym pinie jest ich cztery w kwadracie i co mogę jeszcze sprawdzić by mieć stuprocentową pewność bo wyjęcie tego czujnika wiąże się ze spuszczeniem płynu. Jeżeli chodzi o odpalanie samochodu to nie ma z tym problemu odpala normalnie tylko ta kontrolka od świec za długo się świeci ale wydaje mi się że to może być przez ten błąd czy dobrze rozumuję ? Długość grzania świec musi zapewne zależeć od temperatury. Jutro przetestuję tę grupę 007.
    O co chodzi z tymi drutami niby gdzie one mają być co to są te druty?

    Jeszcze jedno pytanie odnośnie szybkości przyśpieszania auta czy ten błąd może mieć jakiś wpływ na przyśpieszanie czy muszę jeszcze gdzieś indzie szukać błędu
    dlaczego auto nie ma takiego kopa jak powinno mieć.
    Dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi i mam nadzieję że uda mi się zdiagnozować ten problem w miarę szybko.

    Pozdrawiam

  • #74 24 Cze 2014 23:38
    tzok
    Moderator Samochody

    Zacznę od końca - nie musisz spuszczać płynu do wymiany czujnika, jak sprawnie go wymienisz to ucieknie Ci może pół szklanki płynu.

    Brak odczytu temperatury silnika ma bardzo duży wpływ na osiągi i spalanie, niemniej w TDIkach w stanie agonalnym handlarze często wkładają rezystory lub przekaźniki oszukujące sterownik w kwestii temperatury silnika, żeby lepiej zapalał.

    Czujnik możesz sprawdzić omomierzem, pomiędzy pinami 1 i 3 w temperaturze 20°C powinien mieć ok 2,5kΩ, a w temperaturze 80°C ok 320Ω.

    Golf IV TDI 1998 silnik ALH - brak mocy

  • #75 25 Cze 2014 07:22
    sanmar
    Poziom 16  

    Witam

    Dziękuję bardzo za odpowiedź. Tak zgadza się że nie trzeba spuszczać płynu ale należy to w miarę sprawnie zrobić. Dobrze wszystko posprawdzam tylko że u mnie jest inny czujnik.
    Golf IV TDI 1998 silnik ALH - brak mocy Golf IV TDI 1998 silnik ALH - brak mocy

    Coś takiego bo jak wyjąłem wtyczkę to widziałem 4 malutkie piny i wyraźne zaokrąglenie. Jak mam obrócić ten czujnik by móc ponumerować piny i czy w nim
    też tak jest że na 1 i 3 pinie należy pomierzyć opór?

    Pozdrawiam

  • #76 25 Cze 2014 12:14
    glapsson
    Poziom 17  

    Czujnik to termistor nic mu sie nie stanie jak pomierzysz źle.
    musisz miec dwa odczyty dla dwoch par pinow i tyle.
    jedna para pinow zwraca temperature do licznika i ta moze byc ok a druga para pinow informuje ecu o temperaturze i ta zapewne jest uszkodzona w takim wypadku do wymiany czujnik.

    Przestrzegam przed probami podlaczania we wtyczke czegokolwiek zwiazanego z napieciem akumulatora lub w ogole czegokolwiek.
    naprawialem kiedys licznik takiemu magikowi co sprawdzal czemu mu na zegarach temperatury nie pokazuje sfajczyl kilka sciezek w liczniku.

  • #77 25 Cze 2014 12:24
    sanmar
    Poziom 16  

    Witam

    Dziękuję bardzo za odpowiedź czyli do tego czujnika nie jest potrzebny prąd ma tylko dwie pary pinów na których mam pomierzyć opór obydwu par i tyle.
    Chciałbym jeszcze raz ponowić pytanie o te druty co to jest ?? Tak tylko z ciekawości.

    Pozdrawiam

  • #78 25 Cze 2014 14:31
    glapsson
    Poziom 17  

    Druty..... potocznie nazywane przerobki .... dodatkowe rezystory przekazniki itp
    druciarstwo........
    a wracajac do czujnika potrafi sie zachowywac tak ze jest dobrze a po lekkim wzroscie temp. jakby przerywa
    pomiar jest nieciagly we wzroscie temperatury.

  • #79 25 Cze 2014 14:39
    sanmar
    Poziom 16  

    Witam

    Dziękuje bardzo za odpowiedź czyli trzeba go podgrzewać i mierzyć na bieżąco
    cały czas

    Pozdrawiam

  • #80 25 Cze 2014 15:27
    glapsson
    Poziom 17  

    Aby nie utrudniac sprawdz najpierw obydwa obwody miernikiem.
    a jak masz go w aucie to wejdz w 007 i odczytaj wskazania
    jezeli wiesz ze na zewnatrz jest temperatura dodatnia a w vagu masz cos innego lub -30 to oznacza ze jest padniety lub przerwany masz kabel aby nie przedzwaniac kabli sprawdz miernikiem opor jak bardzo duzy lub nieskonczony to jedz i kup ten czujnik ..... to juz trwa za dlugo.

  • #81 25 Cze 2014 21:01
    sanmar
    Poziom 16  

    Witam

    Dziękuję bardzo za odpowiedź. Sprawdziłem wszystko i dalej robi się zamęt.
    Zrobiłem tak poczekałem aż auto ostygnie następnie wyjąłem czujnik temperatury
    sprawdziłem jak są obwody ( pinami równolegle ) następnie wziąłem specjalne przewody z cienkimi końcówkami i obydwa obwody podłączyłem do dwóch mierników jeden do jednego drugi do drugiego ustawiłem zakresy jeden pokazywał 2500 Ω a drugi 875 Ω wziąłem zapalniczkę i zacząłem podgrzewać czujnik opór spadał na jednym i drugim nie pamiętam do ilu zszedłem na pierwszym obwodzie ale na drugim poniżej 200 Ω po zaprzestaniu podgrzewania opór zaczął wzrastać i powrócił do podobnych wyników co na początku. Następnie założyłem czujnik dolałem płynu przejechałem się trochą autem i przystąpiłem do diagnostyki VCDSem
    Golf IV TDI 1998 silnik ALH - brak mocy

    Przez Basic settings nie udało się połączyć więc wybrałem więc opcję bloki pomiarowe i się udało

    Golf IV TDI 1998 silnik ALH - brak mocy

    Następnie wziąłem pożyczony od kolegi tester

    http://allegro.pl/najlepszy-vag-pro-k-can-uds-obd2-cofanie-zaciskow-i4288733882.html

    Sprawdziłem błędy był tylko jeden:

    17664 - czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika ( G 62 ) otwarty lub zwarcie do plusa : P1256

    Wykasowałem i po sprawie znowu przejechałem się autem podłączyłem tester i ku mojemu zdziwieniu znowu pojawił się jeden błąd ale inny:

    17569 - czujnik temperatury kolektora ( G 72 ) otwarty bądź zwarcie do plusa : 1161

    No i tym sposobem dalej nie wiem o co chodzi i gdzie tu jeszcze szukać błędu.
    Proszę o pomoc

    Pozdrawiam

  • #82 26 Cze 2014 11:09
    glapsson
    Poziom 17  

    Jak nie jsteś pewien sterownika silnika i instalacji to potencjometr 10k we wtyke i przetestować co widzi vag dla poszczególnych zakresów oporu elektrycznego.

    na schemacie B24

    Golf IV TDI 1998 silnik ALH - brak mocy Golf IV TDI 1998 silnik ALH - brak mocy Golf IV TDI 1998 silnik ALH - brak mocy

  • #83 26 Cze 2014 13:44
    sanmar
    Poziom 16  

    Witam

    Bardzo dziękuje za odpowiedź. Niestety nie jestem elektronikiem i za bardzo nie znam się na szczegółach oraz nie posiadam potencjometru. Z kąt jest ten schemat ponieważ ja mam taki zestaw schematów do Golfa IV z oznaczeniami i niestety nie mogę się doszukać tych elementów najprawdopodobniej u mnie są inaczej oznaczone
    Czy mógłbym prosić o napisanie co to jest to B 24 i A 35 - to prawdopodobnie ECU tylko gdzie jest to ECU umieszczone u mnie w samochodzie. Czy mógłbym prosić o schemat wraz z opisem elementów wtedy szybciej dojdę o co chodzi. Drugi i trzeci scrin rozumiem tak więc jestem wstanie to pomierzyć a potencjometr może uda mi się załatwić. Proszę mi powiedzieć z jakiego to programu jest ten schemat i te opisy.
    To co wczoraj mierzyłem na pinie 3 i 4 było 2,5 kΩ natomiast na 1 i 2 było 875 Ω przy temperaturze otoczenia i tak jak wcześniej pisałem w czasie podgrzewania temperatura spadała i w tej chwili już nie pokazuje się ten błąd 17664 tylko inny 17569 - czujnik temperatury kolektora ( G 72 ) otwarty bądź zwarcie do plusa : 1161. Dla mnie jest to bardzo dziwne ale posprawdzam wszystko co będę mógł.

    Pozdrawiam

  • #84 26 Cze 2014 19:50
    glapsson
    Poziom 17  

    INFOTECH PL
    lub autodata EN
    podobne schematy i opisy.

    B24 - czujnik temperatury silnika ( z opisanymi pinami jak widać )
    A35 - ECU ( również opisane piny )

  • #85 26 Cze 2014 22:04
    sanmar
    Poziom 16  

    Witam

    Dziękuję bardzo za odpowiedź tak przypuszczałem że B 24 to czujnik temperatury tylko zmylił mnie schemat który pokazywał tylko jeden obwód i nie było narysowane że drugi idzie do wskazówki w liczniku ale to nic na tej części schematu chyba nie ma tego drugiego. Niestety nie miałem dzisiaj czasu żeby to pomierzyć ale kolega pożyczył mi taki sam czujnik i zdążyłem go podmienić zobaczymy czy nadal będzie wyskakiwał ten sam błąd.
    Proszę mi jeszcze powiedzieć gdzie jest umiejscowione w moim golfie to ECU.
    Jak jutro będę miał czas to sprawdzę ten przewód co idzie do tego czujnika.

    Pozdrawiam

  • #86 27 Cze 2014 08:51
    glapsson
    Poziom 17  

    zapewne w Gol4 na środku na podszybiu - łatwo nie jest..... uwaga na szybę.
    Oczywiście schemat dotyczy oprzyrządowania silnika i nie jest zaciemniony niepotrzebnymi układami.

    A tak na marginesie jak masz muła w aucie to zdejmij wężyk z siłownika klapy gaszącej i zaślep go czymś i się przejedź lub sprawdź sam siłownik czy nie przepuszcza podciśnienia - to samo zrób dla EGR -a.
    Czujnik temperatury nie daje aż tak bardzo odczuwalnych różnic w mocy, chociaż w którymś tam logu widać że EGR pracuje tylko coś maf zawyża.

    W logach BS można tez u ciebie zauważyć wysokie wskazanie MAF do odczytu Turbo taki efekt pojawia się gdy jest nieszczelność węży od turbiny do kolektora ssącego.
    Turbo dużo zasysa ale wydmuchuje na boki i dlatego masz zmianę na odczynie MAF a na czujniku ciśnienia doładowania masz bez zmian.

  • #87 27 Cze 2014 12:59
    sanmar
    Poziom 16  

    Witam

    Dziękuję bardzo za odpowiedź. Posprawdzam wszystko tylko proszę mi powiedzieć co to jest ten siłownik klapy gaszącej i gdzie on jest bo jak naciśniemy na tę dźwignię przy EGR to też zgasi silnik ale to chyba o to nie chodzi.

    Pozdrawiam

  • #88 27 Cze 2014 13:38
    glapsson
    Poziom 17  

    to właśnie chodzi o to.
    Zdejmij wężyk i sprawdź czy siłownik nie przepuszcza podciśnienia ( pompka , płuca itp. na zasysanie ) lub czy ta klapa nie przymyka się czasami bo zaworek sterujacy przepuszcza.

  • #89 01 Lip 2014 19:43
    sanmar
    Poziom 16  

    Witam

    Dziękuję bardzo za odpowiedź. Posprawdzałem wszystkie wężyki jeden tylko był
    taki że się ledwo trzymał a konkretnie ten co idzie do filtra powietrza koło przepływki skróciłem go i teraz jest już dobrze. Ściągnąłem również gumowy wąż który idzie do EGR popatrzyłem na klapkę ale tam było wszystko w porządku z gruszką podciśnieniową również wężyk do EGR jest ok ale jak mogę sprawdzić samego EGR nie mając pompki ?? czy tam na być ssanie czy tłoczone powietrze? Sprawdziłem również elektrozawór ten co jest podłączony wężykiem do gruszki z cięgłem od klapki w EGR też jest w porządku przed zaworem powietrze ciągnie a za jest praktycznie niewyczuwalne tak więc sądzę że jest ok i klapka nie przymyka się. Zdejmowałem również wężyk z siłownika klapy gaszącej i zaślepiałem go i różnicy w jeździe nie widać. Proszę mi powiedzieć co to jest ten MAF wężyk ten co idzie do gruszki w turbinie również sprawdziłem jest ok. Nadal jest ten błąd 17569 - czujnik temperatury kolektora ( G 72 ) otwarty bądź zwarcie do plusa: P1161 szukałem tego błędu w spisie kodów błędów VAG ale niestety nie ma tam takiego nr błędu nie wiem dlaczego. Dodatkowo zauważyłem że auto na zimnym silniku zaczęło kręcić zdecydowanie dłużej niż wcześniej a na ciepłym praktycznie 2 obroty i chodzi dlatego na próbę wyciągnąłem wtyczkę z czujnika G 62 i jutro rano sprawdzę jak będzie odpalał na zimnym silniku po wyjęciu tej wtyczki zauważyłem również że silnik ma wyższe obroty na postoju.
    Jeszcze jedna rzecz która mi się nasuwa w związku z tym dłuższym kręceniem to zauważyłem w przeźroczystej rurce od zasilania pompy wtryskowej pęcherzyki powietrza i wydaje mi się że jest ich dość dużo ale to jest tak z przerwami nie zawsze one są nie wiem jak było wcześniej bo nigdy na to nie zwracałem uwagi.
    Sprawdziłem również kąt wtrysku oscyluje pomiędzy 39 a 48 ( w blokach pomiarowych grupa 000 poz druga ) na wykresie mi nie pokazało nic.
    Za dużo niewiadomych i tyle. Tak więc już sam nie wiem co mogę jeszcze posprawdzać?

    Pozdrawiam

  • #90 01 Lip 2014 20:20
    glapsson
    Poziom 17  

    G72 to czujnik na rurach dolotowych pomiędzy turbo a kolektorem ssącym
    MAF to przepływomierz powietrza -- skrót angielskiej nazwy.

    dlaczego ci tak mocno skacze kat wtrysku?????

    Golf IV TDI 1998 silnik ALH - brak mocy