Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

"kradnie" prąd w BMW E39 525d

06 Mar 2010 11:16 18513 21
  • Poziom 9  
    Witam. BMW E39 525d 2000r.Touring. Pobór prądu wynosi ok. 0,5A! Po wyciągnięciu bezpiecznika nr 11 (oświetlenie wnętrza, centralny zamek - ogólnie modul komfortu), pobór wynosi 0,04A - czyli ok.! Następnie wkładam bezpiecznik nr 11 i wypinam nr 4 (oświetlenie schowka i bagażnika, pompka spryskiwaczy) i pobór wynosi 0,09A. Dodam, że sprawdzałem czy nie ma zwarcia na drzwiach i odpinałem wszystkie kostki w słupkach, pobór na aku. 0,5A, dalej jest (nie sprawdzałem tylnej klapy). Dodam, że żadna lampka się nie świeci a mimo to prąd ucieka i co dziwne, wszystko dziala jak należy , centralny zamek, oświetlenie wnętrza, szyby itd. z kluczyka też. Jak sprawdzić co mi nawaliło? Czy to moduł, czy zwarcie?
    Może ktoś mial taki problem? Z góry dzięki za udzielenie pomocy!
    Pozdrawiam.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 42  
    Stawiałbym na zwarcie gdzieś w tym obwodzie. Pojedź po kolei tymi przewodami do bagażnika, sprawdź włącznik oświetlenia (czy nie zwiera, a może w ogóle nie wyłącz oświetlenia bagażnika ? ).
  • Poziom 21  
    Zamknij wszystko i wykonaj pomiar jeszcze raz, odczekaj 15min i skontroluj ponownie.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 14  
    Miałem kiedyś identyczny problem.Powodem całej zabawy był zwarty(załączony) przekaźnik w skrzynce bezpieczników ale który to już nie pamiętam...
  • Poziom 15  
    Kolega Miand ma rację, walczyłem z taką e39, dopiero po dłuuuuuuższym czasie moduły się "usypiały" i pobór spadał do wartości dopuszczalnych. Poza tym badasz pobór prądu - dlaczego?
  • Poziom 9  
    Tak jak wcześniej pisalem, muszę wypiąć bezpiecznik nr 4 albo 11, wtedy auto po dluższym postoju odpala OK. Jak nie wypnę jednego z nich, to po 24h mogę zapomnieć o odpaleniu :( Ladowanie jest dobre, na "obciążeniu" 14,2V. Co do odczekania 15-20 min. to wiem o tym, że należy ten czas odczekać aby pomiar byl dobry. Od razu po zgaszeniu auta mam ok 2,80A i po 20 min. 0,5A! :zly:
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    5W żarówa pali, typowe.
    A przekaźnik też się trafi ale nie ten pobór
  • Poziom 28  
    Wiem że w BMW na tylnej ściance jest plastikowa osłona i jeżeli ona z jakiegoś powodu jest zdjęta to wyłącznik lampki bagażnika jest cały czas włączony.
  • Poziom 9  
    Wylącznik lampki mam w zamku, także ta opcja odpada. Tak samo oświetlenie, sprawdzilem i jest w porządku, wszystko gaśnie.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Schowek gaśnie? Poruszaj klapą schowka.
  • Poziom 9  
    Wszystko gaśnie. I co najdziwniejsze, że wszystko dziala jak należy.
  • Poziom 14  
    To mega banalne o co spytam ale mnie korci, bo faktycznie dziwne jest to, że masz do wyboru 2 obwody zabezpieczone bezp. nr 4 i 11 chyba, że stoją jeden za drugim czyli szeregowo? Konkretnie : czy nie masz aby jakiegoś dodatkowego wyposażenia w sensie alarm wraz z radiopowiadomieniem (albo odcięciem paliwa) zasilane z różnych obwodów? Chodzi mi o to , że zastanawiam się nad czymś co źle działa, a jest zasilane z "obwodu nr 11" i wzbudza urządzenie zasilane w "obwodzie nr 4" albo na odwrót (np. radio uruchamia zmieniarkę w bagażniku lub dodatkowy wzmacniacz)
  • Poziom 42  
    Jedynym wyjściem jest dokładne prześledzenie po kolei każdego obwodu wychodzącego z tego punktu skrzynki bezpiecznikowej. Od początku do samego końca, systematycznie i dokłądnie, musi w końcu wyjść szydło z worka.
  • Poziom 24  
    Pare dni temu robiłem coś podobnego okazalo się że gdy samochód stał co jakiś czas włączał się silnik do nawiewów przez co acu wystarczał tylko na parę godzin postoju. Sprawa z braku czasu klienta załatwiona spartańsko przekaźnikiem, rozłączającym bezp.
  • Specjalista - Alarmy Samochodowe
    tu masz schemat moze coś pomoże
  • Poziom 11  
    mialem podobny problem bylo to opornica od klimatroniku siedzi po prawej stronie w nagrzewnicy .pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Witam. Wlasnie oddalem auto do elektryka. Sam na pewno już nic nie zrobię. Później poinformuję Was na forum co z tego wyszlo.
    I dzięki wszystkim za odpowiedzi.
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Coś się udało ustalić ?

  • Poziom 34  
    Pewnie "jeż" z dmuchawy. swoją drogą temat starawy, Loona Thic z czym masz problem ?
  • Poziom 13  
    Tum1k napisał:
    Pobór prądu wynosi ok. 0,5A! Po wyciągnięciu bezpiecznika nr 11 (oświetlenie wnętrza, centralny zamek - ogólnie modul komfortu), pobór wynosi 0,04A - czyli ok.!

    Zmierz pobór prądu po 15 minutach od zamknięcia drzwi i klapy. Po tym czasie auto przechodzi w "tryb uśpienia" i pobór prądu spada, u mnie do 0,07A.
  • Poziom 9  
    Witam. A jak sie sprawdza ten pobór prądu bo mi tez auto po jednym dniu nie chce odpalac i chce tez przejrzec wszystko...
  • Poziom 2  
    Witam i przsepraszam za odgrzewanie kotleta ale borykam się z tym samym problemem. Czy/jak dało się usunąć problem ?