Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

napięcie ładowania alternatora seicento 1,1 mpi

tuiko 06 Mar 2010 12:45 6552 3
  • #1 06 Mar 2010 12:45
    tuiko
    Poziom 13  

    witam mam takie pytanie jakim prądem powinien ładować alternator w seicento 1,1 mpi bez klimy i bez wspomagania na wolnych obrotach przy wyłączonych światłach jest 13,50v natomiast przy włączonych światłach ok 13v nie powinno być coś więcej ?

    0 3
  • #2 06 Mar 2010 12:52
    teskot
    Poziom 27  

    Witam,
    powinno być 14,2-14,4 niezależnie, czy światła są włączone czy nie. Ale może są nieco za niskie obroty, czy po zwiększeniu obrotów napięcie nie podnosi się?

    0
  • #3 06 Mar 2010 12:59
    markus15021959
    Poziom 16  

    Napięcie ładowania powinno zawierać się w przedziale : 13,8V do 14,4V. Niższe napięcie prowadzi do niedoładowywania akumulatora , następstwem czego jest sukcesywne zasiarczanie akumulatora . Z kolei wyższe napiecie od 14,4V prowadzi do ubywania elektrolitu na skutek jego podwyższonej temperatury i do wypłukiwania masy czynnej z płyt akumulatora. Sprawdź naciąg paska klinowego , czy się nie ślizga , długość szczotek i stan pierścieni ślizgowych , w następnej kolejności : stan połączeń przewodów i dokręcenie nakrętek i stan zaśniedzenia wszelkich podkładek / po zimie , może być widoczna korozja pod wpływem soli/ , jak mozesz mieć na podmianę , to sprawdź regulator napięcia , czy alternator daje na innym prawidłowe napięcie 13,8V-14,4V , gdy to nie pomoże zdiagnozuj diody wzbudzenia , czy są sprawne.
    Napisz co stwierdziłeś.

    0
  • #4 06 Mar 2010 22:27
    tuiko
    Poziom 13  

    więc opisze całą sytyacje :D okazało się że był zasniedziany kabel plusa który znajduje się przy alternatorze wyczyszczone przesmarowane wazelina techniczną. Natomiast jak już byłem tak daleko to wyciągłem cały ten alternator na stolik i jest inny problem mianowicie jest pęknięty korpus i po rozebraniu wyraźnie widać jak wirnik odziera się o stojan.. szukałem już na allegro i cosik znalazłem obudowe stojana za 90zł dodam że nowy alternator to koszt ok 500-600zł więc zainwestuje chyba w ten sam korpus+przekładka reszty.. co do napięcia to podładowałem jeszcze akumulator i z powyłączanymi lampami jest 14,1v natomiast jak je włącze jest 14v więc był to ten kabelek od plusa:) ps macie jeszcze jakieś namiary na ten korpus autko to seicento 1.1mpi van bez klimy i wspomagania rok 2003

    0