Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

LAGUNA problem z hamulcami - pompa?

06 Mar 2010 13:27 4634 8
  • Poziom 13  
    Witam
    Mam pytanie odnośnie pompy hamulcowej w Lagunie I 1,8 8V 94r. Prawdopodobnie przepuszcza bo pedał hamulca dziwnie miękki przy hamowaniu, świeci się co jakiś czas kontrolka ABS więc któryś z czujników padł. Pytania mam dwa

    1. Czy w tym aucie pompy montowane (zamierzam wymienić na używkę z gwarancją rozruchową :) ), różniły się czymś w zależności od producenta? Czy też mają spełniać standard przy podłączaniu, do układu i bez względu na producenta pompa będzie pasować?

    2. Czy po podłączeniu do kompa miły pan zamierzający zgarnąć kilka dyszek powie mi który czujnik jest uszkodzony czy też powie - oooo ABS jest zepsuty?
    Pozdrawiam bractwo i czekam na odpowiedzi i podpowiedzi.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 28  
    Sprawdzałeś czy przypadkiem nie są zapowietrzone lub czy któryś zacisk nie puszcza płynu??
  • Poziom 13  
    LoLek85 napisał:
    Sprawdzałeś czy przypadkiem nie są zapowietrzone lub czy któryś zacisk nie puszcza płynu??


    Hmmm nie wydaje mi się, w sierpniu wymieniane były klocki, a problem był jakby wcześniejszy, mam jednak wrażenie że się ostatnio nasilił. Ponadto podczas hamowania nie ma wrażenia ściągania na którąś stronę. Koła hamują jednakowo a przynajmniej strony to robią.
  • Poziom 18  
    1 powinna byc taka sama jaka masz gdyz bosch ,ate czy to lukas moga wygladac tak samo ale moga miec troszke inny zakres pracy cisnienia i skoku swoznia w pompce a co za tym idzie to moze oglupic abs 2niema wyboru klient placi klient żonda
  • Poziom 11  
    podloncz diagnostyke to ci pokaze na 100 ppocent cy to czujnik ABS zawsze zostaja blendy w bloku uprawlenia prawdo podobnie jest to czujnik kola
  • Poziom 13  
    przemek1982-25 napisał:
    1 powinna byc taka sama jaka masz gdyz bosch ,ate czy to lukas moga wygladac tak samo ale moga miec troszke inny zakres pracy cisnienia i skoku swoznia w pompce a co za tym idzie to moze oglupic abs 2niema wyboru klient placi klient żonda


    Czyli najlepiej sprawdzić jaka to pompa i takiej samej firmy kupić...
  • Poziom 13  
    saly napisał:
    Czujniki w kołach możesz sprawdzić sam, mierząc je miernikiem z wtyczki pompy ABS.


    Mogę prosić coś bliżej??
  • Poziom 13  
    No i się narobiło Panowie i Panie
    Przede wszystkim miałem problem z pompą hamulcową, wyglądała na "miękką" jak już pisałem. Zamówiłem używkę z 2000 r te same numery ten sam model, miała być wymontowana z auta. Przyjechała sucha. W warsztacie po obdarzeniu zamontowanej fabrycznie pompy i mocujących ją śrub, różnymi przymiotnikami, niekoniecznie lirycznymi i nadającymi się do cytowania w warunkach publicznych, wymieniono urządzenia... Świeżo zamontowana nie działała w ogóle, mimo odpowietrzania cudowania, itp. Założono więc ponownie starą. Ponieważ mech robił to pierwszy raz wypiął przewody z serwa. Stara pompę zamontowano kable podłączono i.... hamulec twardy a za moment miękkuchny... efekty hamowania mizerne... dodatkowo silnik zaczął jakoś dziwnie warkotać jakby jeden cylinder nie palił - co się potwierdziło. Cóż.. jakoś dojechałem doma, ale dzisiaj rano ze ściśniętymi akcesoriami dowiozłem żonę do pracy na parkingu podniosłem maskę i poruszałem przewodem od serwa gdyż dobiegał z tamtego miejsca sssssssyyyykk, po delikatnym majstrowaniu silnik zaczął równiej chodzić i syk zniknął.... więc podciśnienie sobie pomyślałem... Co Wy na to? Hamulec miękki jak był tak jest chociaż czasem ma nagłą twardość jakby wspomagania nie było, dodatkowo traktorowanie silnika, a jak wrzucę na luz albo bez dodawania gazu jadę to syk czy pisk delikatny słychać od strony serwa
    Jak uszczelnić serwo żeby powietrze nie było zasysane? Czy są reperaturki do pompy hamulcowej pompa ATE, jutro tak czy inaczej nawiedzę mecha ze swymi spostrzeżeniami, ale może coś podpowiecie?