Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pobór prądu przez Blaupunkt GTA280

gzyrzdow 06 Mar 2010 15:26 2048 21
  • #1 06 Mar 2010 15:26
    gzyrzdow
    Poziom 10  

    Witam!

    Ile taki Blaupunkt może brać prądu gdy gra w mostku na 1/2 swojej mocy?
    Kupiłem zasilacz niby 16,5A 12V (203W) prądu ciągłego, a 32A chwilowego, ale kontrolka na nim przygasa.
    Głośnik jaki podłączam to Phase Highgrade 10, ale gra to strasznie cicho.
    Na kompie sygnał ustawiam na max. a na wzmacniaczu pokrętło jest ustawione równo pomiędzy 0,3V a 8V. Jak przekręcę więcej to kontrolka na zasilaczu zaczyna przygasać, wzmacniacz nie jest w stanie opanować wtedy głosnika... jednym słowem kicha.

    Wzmacniacz tyle prądu pobiera, czy zasilacz nie daje tych 16A??
    Nie mam na razie możliwości podłączenia tego w samochodzie.

    Proszę o odpowiedź.

    PS. Głośnik do wzmacniacza podłączony jest tak:
    1 przewód do + lewego kanału, a 2 przewód do - prawego kanału przewodem 2,5mm2.
    Natomiast wzmacniacz do zasilacza jest podłączony tak:
    + do SUPLY 12v+ 4,5mm2
    - do GROUND (masy) 4,5mm2
    Do remote poprowadziłem kabelek 1mm2 wychodzący + zasilacza, czyli do + zasilacza mam wpięte zasilanie wzmacniacza i REMOTE.

    Dobrze to jest podpięte?

    0 21
  • Pomocny post
    #2 06 Mar 2010 16:10
    rucin_
    Poziom 21  

    Daj grubsze kable albo zasilacz nie daje tyle prądu.
    Jaki to zasilacz??

    0
  • #3 06 Mar 2010 17:09
    gzyrzdow
    Poziom 10  

    Delta Electronic AC Adapter
    Model: DPSN-186EB-1 A
    Rev: 01
    Input: AC
    200-240 V 2.7A, 47-63Hz
    Output DC 203W
    12V 16.5A

    Prawdopodobnie impulsowy.

    Te przewody co dałem 4mm2 to są grubsze niż te które wychodzą z zasilacza, więc grubszych nie ma sensu dawać. Wszystkie moje przewody są z miedzi beztlenowej, za ten 4mm2 płaciłem 6zł za metr.

    0
  • Pomocny post
    #4 06 Mar 2010 18:33
    matiaudio
    Poziom 36  

    Według moich obliczeń ten wzmacniacz wziął by jakieś 10-12A prądu przy zasilaniu 12V (i połowie mocy tego wzmacniacza w mostku czyli jakieś 80W).

    Kable mogą się przegrzewać, tak mi się wydaje. On ma niby 16A ale taki prąd na taki cienki kabel jak nić to samobójstwo.

    0
  • Pomocny post
    #5 06 Mar 2010 18:38
    rucin_
    Poziom 21  

    Heh jakaś lipna delta ile dałeś za ten zasilacz?
    A ile tego kabla masz metrów?Najlepiej daj jak najkrócej.Nawet 30-40 cm tylko aby z niwelować spadki napięć.

    0
  • #6 06 Mar 2010 19:11
    gzyrzdow
    Poziom 10  

    Cytat:
    Kable mogą się przegrzewać, tak mi się wydaje. On ma niby 16A ale taki prąd na taki cienki kabel jak nić to samobójstwo.


    Chodzi o te z zasilacza, czy ten który ja dałem? 4mm2 przecież 10A musi wytrzymać, a nawet więcej.
    Tego 4mm2 dałem 45cm.
    Do głośnika mam 3,5 metra. (może tu za dużo)
    Za zasilacz zapłaciłem 84zł. Zapewniano mnie, ze 16A prądu ciągłego da, a chwilowy to tak 1,5-2 razy większy.

    Mam jeszcze jedno ważne pytanie.
    Czy przez zbyt cienkie przewody wychodzące z zasilacza , przygasała by jego kontrolka (praca, awaria, standby). Te jego oryginalne przewody składają się z kilku żył w oddzielnej izolacji (4 żyły na 1 przewód) i mają srebrny kolor (z tego co wiem, to źle wróży). Wiem, że przewody mogą być za cienkie, ale czy przez to kontrolka na zasilaczu by przygasała?

    Próbować wylutować te oryginalne przewody i wlutować na stałe ten kawałek 4mm2, da to coś? Czy może lepiej iść do sklepu i żądać zwrotu pieniędzy?
    Gdybym wiedział, ze tak będzie to kupił bym za 75zł zasilacz komputerowy (odziwo firmy DELTA)który na 2 liniach 12V daje max 385W (pewnie z 200W ciągłego) i się z nim pobawił, ale wolałem mieć taki, bo zawsze to ładniej wygląda niż taki z kompa...
    Nie mam jak sprawdzić czy daje on te 16A, a jakby nie dawał to wtedy są podstawy do zwrotu w sklepie.

    0
  • Pomocny post
    #7 06 Mar 2010 19:35
    matiaudio
    Poziom 36  

    Masz jakiś chiński zasilacz. Chodziło mi o oryginalne kable. Te 4mm2 mogą już być.

    0
  • #8 06 Mar 2010 19:41
    gzyrzdow
    Poziom 10  

    Aha.

    To bawić się z tym zasilaczem co mam, czy spróbować odzyskać pieniądze?

    Za odzyskana kase kupił bym zasilacz komputerowy 400W firmy DELTA Link i przerobił wg tego poradnika Link. 13V było by wskazane i prąd teoretycznie większy.
    Niby pisze na etykiecie 12V1+12V2 365W co daje około 25A. Mi wystarczy gdyby dał 18-20A prądu ciągłego, tak żeby wzmacniacz chodził powyżej połowy swojej mocy i był przy tym zapasik. Raczej więcej niż 3/4 i tak bym nie używał, więc więcej niż 20A nie trzeba. Wersja 350W tego zasilacza ciągnie spokojnie procek P4 3.06GHz(malpa)3.3GHz, 2GB ramu DDR1, 2 dyski, 1 naped i Radeona 9600pro podkręconego ok.20%.

    0
  • Pomocny post
    #9 06 Mar 2010 20:06
    rucin_
    Poziom 21  

    Te 16 a to już prąd chwilowy a w sinusie będzie miał ok.10a i dlatego ci charczy.
    Za dobry zasilacz do kompa 400 wat to by trzeba z 150-200 zł dać i wierzyć tej mocy.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Pisze tam max 16 amper zobacz sobie to jest taki chwyt że to moc ciągła.
    A i jeszcze coś ten zasilacz ma 2 linie zasilania 12v i na każdą przypada połowa 16 a czyli 8 i to może być powodem pierdzenia.Najlepiej miernik w dłoń i sprawdzić pobór mocy.

    0
  • #10 06 Mar 2010 21:14
    gzyrzdow
    Poziom 10  

    Te zasilacze komputerowe z delty cieszą się dużym uznaniem.
    Jakością i parametrami niewiele odbiegają od Chiefteców (jakoś tak się pisze) a są sporo tańsze.
    To zapytam jeszcze raz dla pewności.
    Czy wymiana oryginalnych kabli z zasilacza (tych co z niego wychodzą) na 4mm2 coś poprawi, czy to chodzi o elektronikę w środku?
    Jak go rozbiorę to w sklepie na pewno nie przyjmą z powrotem, a tak to jest szansa, że odzyskam pieniądze i wtedy przerobił bym jakiś komputerowy zasilacz.

    Przygasa kontrolka, ale kable się nie grzeją więc to chyba elektronika.

    Proszę o odpowiedź.

    Dodano:

    Nie chodzi teraz o komputerowy, tylko o ten z pierwszego postu wygląd identyczny z tym Link
    Taki mam przed sobą, a komputerowy może kupie jak tego oddam do sklepu.

    Cytat:
    Najlepiej miernik w dłoń i sprawdzić pobór mocy.

    Niestety nie posiadam takiego miernika, nigdy nie był mi potrzebny.

    Dodano po 1 [godziny] 1 [minuty]:

    Wzmacniacz ma bezpiecznik 30A, podobno bezpieczniki daje się 2 razy większe niż prąd jaki pobiera taki wzmacniacz. Poza tym 400W tego wzmacniacza to moc maksymalna/chwilowa. Zasilacz daje wg. tabliczki znamionowej 203W mocy ciągłej, a 2 razy tyle mocy chwilowej (powiedzmy 400W) co powinno mi pozwolić na rozkręcenie wzmacniacza do 3/4 jego mocy, a tu nawet połowy nie ma.

    Skoro kable nic nie poradzą, to zostaje mi zwrot zasilacza i szukanie innego.

    Ponowie pytanie, czy taki zasilacz komputerowy 400W (365W max przy 12V1+12V2) wystarczy? Link
    Ewentualnie jaki inny, najlepiej gotowy zasilacz Panowie polecacie?

    0
  • Pomocny post
    #11 06 Mar 2010 21:53
    rucin_
    Poziom 21  

    A no to dziwisz się sama nazwa IMPULSOWY czyli w chwili tylko daje 16 a a normalnie z 5 może.

    0
  • #12 06 Mar 2010 22:48
    gzyrzdow
    Poziom 10  

    Rucin, przecież impulsowy to nie znaczy, że on przez chwilke daje dużo prądu, a potem mało.

    Może na wyjściu prądu z zasilacza dać jakieś kondensatory?
    Przy uderzeniu Basu będzie lepiej z tym, że w subwooferze to bas jest cały czas i to mocny...

    0
  • #13 06 Mar 2010 23:05
    rucin_
    Poziom 21  

    Nom daj jakieś kondensatory jak najwięcej najlepiej.

    0
  • #14 06 Mar 2010 23:59
    gzyrzdow
    Poziom 10  

    Jakie były by dobre, bo na tym się nie znam.
    Chyba zbyt dużo to też nie dobrze.

    0
  • #15 07 Mar 2010 13:08
    gzyrzdow
    Poziom 10  

    Panowie, zamiast bezpiecznika 30A dałem 10A i gra to dokładnie tak samo, nie pali bezpiecznika. To znaczy, ze ten zasilacz nawet 10A nie daje, czy co?
    xD bezpiecznika 7,5A też nie pali, a wzmak gra jak grał na 30 i 10A bezpieczniku.
    Ten 7,5A po 5 minutach jest po prostu ciepły jak go wyjmę, ale się nie pali.

    0
  • #16 07 Mar 2010 13:27
    rucin_
    Poziom 21  

    No bo wzmacniacz pociągnie z 15 a ale w sinusie.A w muzyka to nie sinus tylko moc dużo mniejsza od sinusa wzmacniacza.

    0
  • #17 07 Mar 2010 13:41
    gzyrzdow
    Poziom 10  

    Nawet jeżeli bezpiecznik 5A się nie przepala?
    Chyba 5A bezpiecznik by się przepalił, a ten wzmak przy tym zasilaczu gra nawet na bezpieczniku 5A!
    Głośność na wzmacniaczu taka, że kontrolka na zasilaczu lekko przygasa,a bezpiecznik 5A się nie przepala od ponad 10 minut.

    0
  • #18 07 Mar 2010 14:33
    rucin_
    Poziom 21  

    No to zasilacz nie daje tyle pradu.

    0
  • #19 07 Mar 2010 14:40
    gzyrzdow
    Poziom 10  

    No to prawie oki.
    Przynajmniej wiem na czym stoję.
    Dał bym więcej "pomógł" ale tylko 3 razy na temat można dać xD
    Jutro przejdę się z tym zasilaczem do sklepu i albo wymiana na jakiś który da na prawdę 16A, albo zwrot pieniędzy (pewnie to drogie).

    Dziękuje za pomoc.

    0
  • #20 08 Mar 2010 15:35
    gzyrzdow
    Poziom 10  

    Jednak muszę wznowić temat.

    Byłem dzisiaj oddać ten zasilacz i usłyszałem, że wzmacniacz nie będzie pracował pod zasilaczem impulsowym, że zasilacz musi być stabilizowany. Niby jedynym rozwiązaniem jest dokupienie akumulatora np. 10Ah 12V.

    Proszę o pomoc w tej sprawie, bo przecież coraz częściej używa się zasilaczy impulsowych przy wzmacniaczach audio domowych. Jak dla mnie to bez różnicy czy audio do domu, czy samochodu, chyba, że się mylę to proszę mi to wytłumaczyć.

    0
  • Pomocny post
    #21 08 Mar 2010 16:31
    matiaudio
    Poziom 36  

    gzyrzdow napisał:
    Jednak muszę wznowić temat.

    Niby jedynym rozwiązaniem jest dokupienie akumulatora np. 10Ah 12V.



    10Ah? Za mało!!!

    0
  • #22 08 Mar 2010 16:42
    gzyrzdow
    Poziom 10  

    Tak mi powiedziano w tym sklepie, że byle jaki akumulator nawet 10 Ah i będzie to śmigało.

    Sam zasilacz nie wystarczy, o co w tym chodzi, że niby musi być stabilizowany i radio samochodowe na niestabilizowanym nie będzie dobrze działało?

    Jak dla mnie tabliczka znamionowa 16A 12V oznacza 12V przy obciążeniu ciągłym 16A, a to kurde nie jest w stanie mi spalić bezpiecznika 5A!

    Czemu w sklepie mi tłumaczą, że na impulsowym nie będzie dobrze grało...??
    Ja się już w tym gubię, przecież 16A prądu DC to 16A DC i tyle... nie ważne jaki typ.

    0