Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A4 1.9tdi 110KM Pękniety blok?

Nitas8615 06 Mar 2010 21:56 9275 8
  • #1
    Nitas8615
    Level 10  
    Wiem jest tego dużo ale chcę być dokładny!!!
    Zbierał mi się w zbiorniczku płynu chłodniczego mały osad oleju. Postanowiłem to naprawić bo lubię gdy wszystko jest ok. Okazało się, że głowica jest pęknięta – wymieniłem na dobrą. Po przejechaniu ok. 600kmsytuacja się powtórzyła, tylko zamiast 100ml na 2000km ( jak poprzednio) w zbiorniczku pojawiło się ok. 2l oleju. Mechanik stwierdził – pęknięty blok, wymiana silnika.
    Auto kupiłem 2 lata temu, po pół roku zauważyłem, że zbiera się jakiś osad w płynie chłodniczym ( ok. 2 łyżeczek na 3000km). I tak przez rok, później osadu było więcej ok. 1000\ml na 2000km. Mechanik stwierdził optymistycznie – uszczelka pod głowica, pesymistycznie – pęknięta głowica.
    Okazało, się jednak że mam pękniętą głowicę, osobiście nie znam się w ogóle na mechanice a mechanik jest osobą zaufana więc do dzieła wymiana głowicy. Wszystkie koszty tej wymiany ( olej filtry głowica planowanie itd.) 2000zł. Po jakimś czasie ok. 300km zauważyłem, że ubywa mi płynu w zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy, mechanik znalazł jakiś pęknięty wąż (50zł) aha i auto kiepsko grzało po remoncie wspominał ze odpowietrzył układ czy go przeczyścił jakoś tak.
    Ale po przejechaniu 200km sytuacja powróciła, umówiłem się z mechanikiem za 2tyg. Kazał mi tylko pilnować stan płynu chłodniczego i będzie ok. no i dolewałem jakieś 4l na 200km. Lecz po jednym wyjeździe jakieś 80km sprawdzam płyn a go nie ma w jego miejsce jakieś 1,5-2l oleju a miarka w silniku sucha. Tak nagle?? Przecież po naprawie ubywało tylko płynu a nie że się olej zbierał.
    Mechanik rozkręcił głowicę jeszcze raz, kazał sprawdzić w innym miejscu niż poprzednio, głowica ok ; chodniczka oleju ok. (podłączyli pod 8 atmosfer). Mechanik stwierdził, że da głowice w jeszcze jedno miejsce do spr. żeby być pewnym, było ok. Podjęliśmy decyzję o złożeniu głowicy jeszcze raz, może uszczelka miała fabryczny defekt. Kupiłem nową, szpilki i złożył wszystko (600zl).
    Było ok. na dystansie 5-15km, ale gdy zrobiłem ciągiem 200km ta sama sytuacja ubyło 0,5l petrygo i w zbiorniczku pojawił się olej ok. 0.5-1l , miarka oleju prawie sucha.
    NO I DECYZJA , WYMIANA SILNIKA- PĘKNIĘTY BLOK!!!
    Pytam się jak to możliwe, na początku dwie łyżeczki (1 rok-25000km), później 100ml na 2000km, a po naprawie niespodzianka mieszanie się płynu z olejem. Dotychczasowa naprawa wyniosła mnie 2600zł i teraz silnik 2500zł i robocizna.
    Proszę o opinię!

    Dodano po 4 [godziny] 57 [minuty]:

    Widzę, że na tym forum ciężko o opinie w takich przypadkach ale nadal proszę o pomoc.
  • #2
    lukasz530
    Level 13  
    wcale nie jest powiedziane że to blok. Może kupiłeś 2ga głowicę z pękniciem. Kiedys miałem taki przypadek w oplu astrze że przez 20km wpadło 0.5 l oleju w zbiornik od cieczy.Mechanik na oko nie sprawdzi czy jest głowica pęknięta
  • Helpful post
    #3
    Tommi029
    Level 17  
    Czy głowice były sprawdne pod kątem szczelności na stole?
    Chłodnice oleju podmień lub ją pomiń na jakiś czas, nie trafia do mnie stwierdzenie że "chłodniczka oleju ok". W zimie nic sie silnikowi nie stanie.
    Wydaje mi sie że przy tak dużych ubytkach oleju uszkodzenie bloku musi być widoczne gołym okiem.

    Wg mnie. - silnik na stół i oglądać, uszkodzenie musi być najpierw zlokalizowane, a nie wymienić wszystko po kolei.
  • Helpful post
    #4
    Daro122
    Level 31  
    Ze sprawdzaniem głowic też bywa różnie , u mnie w okolicy robi to szlifierz z wieloletnią praktyką i dysponujący oryginalnym stołem do sprawdzania szczelności głowic z manometrami i grzałkami płynu . I jak twierdzi sprawdzenie takie nie jest na 100% ponieważ na stole nigdy nie uzyska takiego napięcia głowicy jak na bloku . Test pokaże że głowica jest dobra a nieszczelność wychodzi dopiero po dokręceniu śrub . Z własnej praktyki mogę to potwierdzić , sytuacja taka jak u ciebie głowica sprawdzona i szczelna a problem rozwiązany dopiero po wymianie głowicy .
  • #5
    Nitas8615
    Level 10  
    Glowica byla sprawdzana w trzech warsztatach po tym jak ja juz pierwszy raz zalozylem i znowu chcialem zlozyc ale temat chlodniczki oleju moze miec w tym rozwiazanie myle ze omine jej przeplyw w plynie chlodniczym i zobacze co bedzie sie dziac
  • Helpful post
    #6
    kamilczubacki
    Level 17  
    Sprawdz ta chlodniczke oleju u mnie w golfie IV tez padla myslalem ze to uszczelka pod głowica.
  • Helpful post
    #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    Nitas8615
    Level 10  
    Zrobilem ominiecie wezy plynu chlodniczego z chlodniczki wyprowadzilem do butelki i jade w traze zrobie z 100km i zobacze co bedzie bo sprawdzebie w goracej wodzie z powietrzem moze wykaze ale przykrecona do bloku z filtrem moze zachowywac sie troche inaczej niz osobno
    dzieki za pomoc
    odezwe sie po przekreceniu paru kilometrow

    Dodano po 3 [godziny] 56 [minuty]:

    witam

    wzialem dzisiaj weze plynu wchodzace do chlodniczki zmostkowalem i z chlodniczki wyprowadzilem weze w butelke po zrobieniu 100km nazbieralo sie w butelce 0,4 l oleju

    jutro kupuje chlodniczke i zobaczymy czy juz wszystko bedzie ok

    bo to ze teraz przez jakis czas bedzie sie zbieral nalot oleju w plynie chlodniczym w zbiorniczku to normalne bo ciezko przemyc caly uklad perfekcyjnie

    jeszcze raz wszystkim dziekuje

    pozdrawiam
  • #9
    Nitas8615
    Level 10  
    Auto naprawione
    chlodnica oleju miala wibne i choc 4 warsztaty ja sprawdzaly
    wymieniona 600km przejechane ani kapki oleju w zbiorniczku olej na tym samym poziomie
    pozdrawiam