Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen saxo 1,1 97r na Bosch MA3.1 kody ECU i pompa paliwa

ma3-4ysz 06 Mar 2010 17:00 8094 2
  • #1 06 Mar 2010 17:00
    ma3-4ysz
    Poziom 24  

    Witam!
    Mam kilka pytań odnośnie Citroena saxo 1124 z 97 roku ze sterownikiem Bosch MA3.1. Wersja wyposażona w poduszkę kierowcy i immo na klawiatórce. Ma zakładany ekstra alarm (jeszcze z czasów kiedy takie auta kradziono), ale nie wiem jaki i po czym to identyfikować.

    Pytanie 1.
    Które piny trzeba zewrzeć we wtyczce pod sterownikiem
    Citroen saxo 1,1 97r na Bosch MA3.1 kody ECU i pompa paliwa
    aby uruchomić pompę paliwa - sprawdzenie jej wydajności?
    W książce do 106 podają, że piny 1 i 11 dla Boscha. Nie odezwała się. Czy kluczyk ma być wtedy oprzekręcony na pozycję przed rozruchem?

    Pytanie 2.
    Dotyczy odczytu kodów błędów ECU. W kabinie pod bezpiecznikami jest 30 pinow złącze.
    Szukałem na ten temat czegoś konkretnego ale poz tym ,że żeby sensownie się za to zabrać potrzeba Diag2000 i kosztuje to ok 10000pln. Dostępny jest też Interfejs, który jest oparty na układzie ELM 323 i współpracuje z programem ScanTool i rzekomo pozwala na diagnostykę samochodów PSA powyżej 2000roku prod. tak w rzeczywistości daje jedynie podstawową funkcjonalność (jeżeli w ogóle pójdzie). Czyli dla przeciętnego człowieka niedostępne.
    Ale znalazłem też takie coś:
    http://d.1asphost.com/citroeny/serwisowe/xantia_tester.pdf
    Próbowałem i nie poszło. Do tego ktoś pisał, że kody migowe można wywołać ale są blokowane, żeby nie było za prosto. Czy może podany sposób w linku nie jest właściwy?
    Czy to prawda, czy da się to obejść domowymi sposobami aby odczytać kody błędów (tak jak to robię w 106 I z marelli)?

    Pytanie 3.
    Dotyczy alarmu. Co blokuje (może blokować) alarm, po za tym, że wyje jak sięo nim zapomni?
    Gdzie szukać centralki aby go zidentyfikować i czy można go w domowych warunkach zdemontować? Immo wystarczy, auto używa kilka osób a pilot z kluczykami został tylko jeden. Jest to upierdliwe, brat pojechał do roboty, na nocnej zmianie padł aku przy próbie rozruchu i wyło.

    0 2
  • Pomocny post
    #2 06 Mar 2010 18:35
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 07 Mar 2010 18:40
    ma3-4ysz
    Poziom 24  

    Cytat:
    1. podaj +12V na bezpiecznik F9 w skrzynce pod maska.

    Czy ten bezpiecznik F9 to ten zaznaczony na schemacie?
    Citroen saxo 1,1 97r na Bosch MA3.1 kody ECU i pompa paliwa

    Ciężko jest znaleźć jakiś adekwatny schemat do konkretnego modelu. Ten powyżej co prawda dotyczy Boscha MA3.1 ale od 99roku. Mój jest z końca 97r i np czujnik położenia wału ma złącze na 3 piny a na schemacie są dwa, Nie kumam dlaczego na tym schemacie wyjście z ECU 10 i 28 są zwarte do masy ( te idące do sondy lambda) chyba, że to jakaś ekranizacja. Jak do tej pory jest tak z każdym schematem. Niby to ale coś nie pasuje na 100%.
    Jest gdzieś może schemat do MA3.1 z 97roku?

    Cytat:
    2. auto z epoki "pre EOBD", wiec tylko sprzet konstruktora

    Fakt, ale migowe czary mary w niektórych działają.
    Gdzieś na forum 106 ktoś pisał, że wywołał kody migowe zwierając linię K oraz L do masy razem. Możliwe to?

    Cytat:
    3. szukaj peku dolozonych kabli i jakiejs puszki pod deska rozdzielcza. Najczesciej zalozone byle jak i rzuca sie w oczy. Potem trzeba isc po kablach i wyciac ci nie potrzebne.

    Jestem na etapie szukania przyzwoitych schematów elektryki tego modelu (silnika i całej reszty). Znalazłem skrzynkę ale jest tak wepchana pod deskę, że nie da się zobaczyć co to jest dokładnie. Jak się zrobi cieplej coś podziałam.

    0