Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bingo S4 nie świeci żadna dioda, strasznie szarpie

06 Mar 2010 17:40 5819 21
  • Poziom 12  
    Witam.
    Otóż przejrzałem forum i odpowiedzi nie znalazłem, owszem były podobne tematy ale jednak poruszane w nich problemy nie były rozwiązane.
    Do rzeczy: mam auto renault 19 z silnikiem 1.8 pełny wtrysk i do tego instalacja LPG. Wszystko było cacy do czasu, pewnego dnia jadąc(na gazie) po prostej drodze auto zgasło. Po próbie odpalenia i przegazowaniu żeby się przełączyła na gaz, przełączyła się ale żadna dioda na włączniku się nie świeci a do tego auto pracujące na gazie w ogóle nie ma ochoty jechać. Obroty dochodzą do max 3000 a przy tym się dusi szarpie, jakby coś ją dławiło.
    Przejrzałem kable, plusy są oki, zarówno stały jak i ten po stacyjce, masa porządnie dokręcona, żaden kabel nie urwany. Rozebrałem centralkę spodziewając się spalonej ścieżki czy coś w tym stylu. Centralka lux.
    No i teraz moje pytanie:
    Co jeszcze mogę sprawdzić? Czy możliwe jest żeby spaliła się lub rozprogramowała centralka? Miał ktoś coś podobnego? Jeśli tak jaki był finał?
    Proszę o wypowiedzi, w przeciwnym razie nie obejdzie się bez "majstra gazownika"
    a z nimi w moich okolicach różnie z wiedzą na temat tego co robią.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 15  
    Możliwe że po przełączeniu na gaz silnik pracuje na dwóch paliwach i dlatego go muli .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 12  
    Dzięki za odpowiedzi.
    Instalacja ma już powyżej 5 lat. Jeżeli chodzi o benzynę to nie ma problemu z obrotami ani jazdą na benzynie. W tej chwili tylko na niej jeżdżę inaczej nie da rady. Sygnał mam z sondy i ona jest sprawna.
    Obecnie nie mam kabelka żeby się podłączyć ani laptopa, ale się o to postaram. Oprogramowanie to nie kłopot, jest ogólnie dostępne.
    Jeżeli miałby chodzić równocześnie na dwóch paliwach to by ubywało gazu, a nie ubywa. Wskaźnik gazu ten na butli wskazuje poprawnie, natomiast ten wskaźnik w postaci ledów na włączniku nigdy nie działał, działała tylko rezerwa.
    Najdziwniejsze jest to że brak jest sygnalizacji działania przełącznika. Zaobserwowałem wieczorem że czasem dioda na włączniku lekko się zażarzy lub mignie i tyle. Sprawdzę jutro elektrozawory jeszcze.
    A po niedzieli postaram się podłączyć do tej centralki.
    Jeszcze dodam że nie strzela mi w ogóle, stan płynu jest oki. Nikt poza mną nie grzebie pod maską :D Kto zakładał instalację nie wiem, kupiłe auto jakieś dwa lata temu i do tej pory było w porządku.
  • Poziom 12  
    Byłem dziś z autem u pseudo fachowca jak sie okazało. Podłączył centralke pod kompa, coś tam poklikał, popatrzył parę razy kazał przegazować, parę razy powciskać przełącznik, po czym stwierdził że wszystko jest dobrze i on nie widzi żadnych nieprawidłowości. Nawet nie wiedział dobrze jakie parametry powinny być tylko dopytywał się swojego kompana na co tamten że "chyba tak, nie pamięta". Porażka na maxa. Pytam ich: ile wam zajmie przerobienie tego tak "na szybko" żebym mógł jeździć na gazie? Odpowiedź: ze dwie godziny ale nie dziś bo nie maja nawet "registra" czyli zaworku ze śrubką. Ręce opadaja na takich fachowców. Temat w dalszym ciągu nierozwiązany.
    Będę opisywał kolejne próby naprawienia tego problemu. Może trafie na kogos z odrobiną wiedzy o tym co robi.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Mam reduktor LANDI LE98, na dole mam otwór ale nie ma tam śrubki, co ciekawe jest tam gwint. Może tam śrubka być powinna i wyleciała czy jak. Jak wsadziłem w tą dziure palucha to namacałem membranę. Jak się jej dotknie (wciśnie trochę) auto gaśnie zupełnie. W płynie nie ma oczek ani nic w tym stylu. Reduktor jest brudny ale nie poci się. Spróbuje porobić zdjęcia i wrzucić jak wrócę z pracy.
    Jeszcze jedna sprawa: rozbierał ktoś może ten przełącznik od gazu w bingo S4? Wiem że jest nierozbieralny ale może ktoś się o to pokusił. Pytam bo chcę sprawdzić ledy czy są sobre. A może ktoś wie jak to sprawdzić bez popsucia włącznika.
    Ogólnie planuję kupić zestaw naprawczy do reduktora, może po prostu padł i już. Tylko z tego co mi się wydaje tak "od ręki" nie rozsypują się reduktory.
    Może mój był wyjątkiem.
    Dzięki za podpowiedzi i sugestie.

    Znalazłem zdjęcie reduktora:
    Bingo S4 nie świeci żadna dioda, strasznie szarpie

    i w tym zaznaczonym miejscu tak jak na zdjęciu jest dziura. Czy tak powinno być?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Tej śrubki której nie ma w reduktorze to zaślepka którą się spuszcza skropliny (taki osad). Jeśli chodzi o diody na przełączniku to powinny działać. Może włączyłeś stan wymuszenia pracy na benzynie dłużej przytrzymując przycisk włącznika przy zapłonie. Spróbuj jeszcze raz przytrzymać przełącznik może dioda się zapali
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Panowie,gwintowany otwór z tyłu reduktora ma być niezaślepiony,wykorzystuje się go do kompensacji przy systemach K-Jetronik.L-Jetronik.Osad spuszcza się śrubą na imbus z czoła reduktora na dole,taką samą jak na zdjęciu pod cewką,tylko na dole.Zakładając w miejsce silnika krokowego przelotkę ze śrubą nie odpinając go z przewodów elektrycznych sprawdzisz wizualnie jego działanie czyli czy się otwiera.Przelotkę czyli register wykręć około 2,5 obrotu.Przełącznik jest podpięty do komputera 4 przewodami.sprawdzić druk na płytce komputera tych 4 przewodów oraz dwa bezpieczniki,jeden na przewodzie do akumulatora,drugi na przewodzie +12 po zapłonie.
  • Poziom 12  
    Płytkę przejrzałem, brak oznak przepalonych ścieżek czy coś w tym rodzaju. Jest widoczne przegrzane w niektórych miejscach( najbardziej w okolicach rezystorów smd od emulatora wtrysków) ale nigdzie ścieżki nie są przerwane - sprawdzałem miernikiem. Luty wyglądają na w porządku. Bezpieczniki i przewody już sprawdzałem po 100 razy, tak samo sprawdzałem "masy". Wszystko jest podłączone jak trzeba.
    Dziś wziąłem się za sprawdzenie elektrozaworów - diagnoza : sprawne.
    Nawiązując do fachowców czy zerkneli na krokowca to szczerze wątpię. Tak samo ich stwierdzenie że centralka jest oki jest dla mnie mało wiarygodne. Dziś już nawet nie chce się przełączyć na gaz, zero reakcji. Patrząc na nich(na fachowców) "z boku" jako klient odniosłem wrażenie że poza tym co im tam pokazuje się na ekranie laptopa że coś tam mryga i skacze to nic więcej nie wiedzą. Założyć instalację od nowa to tak, ale coś naprawić poszukać przyczyny, w żadnym razie. Będę ich omijał z daleka. Registra nie posiadam na razie. Kupie przy najbliższej okazji, w mojej dziurze jest nieosiągalny do kupienia.
    Krokowca nawet rozebrałem tzn. odkręciłem te śrubki od góry, zdjąłem silniczek a reszta tj. tłoczek ze sprężynką zostały w przelotce. Nijak to się nie chciało trzymać kupy, nie wiem czy tak ma być, złożyłem w całość i tyle na dziś.
    Gaz to dziadostwo, ale benza to bankructwo.:cry:
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    Z komputera gazu wychodzą dwie wiązki przewodów,1 to wiązka przewodów pobierających sygnały,obroty,+12V,TPS,itd,druga to odcięcie wtrysków i ich emulacja.Po odpaleniu i przejściu na gaz odłącz z komputera wiązkę wtryskiwaczy,w ten sposób sprawdzisz czy chodzi na dwóch paliwach.Odpinając wiązkę nie będzie miał benzyny,zaświeci się CHECK co możesz pózniej wykasować odpinając akumulator.Komputer gazu ma podtrzymanie pamięci więc nie straci zapisanych danych.
  • Poziom 12  
    Zrobiłem tak jak napisał MAX52 i po odpięciu wiązki zgasł. Czyli na dwóch paliwach nie chodzi. Następnie wziąłem się raz jeszcze za krokowca, i okazało się że jest niesprawny. Coś tam w nim lekko jakby drga ale nic poza tym. W dalszym ciągu jednak nie dawało mi spokoju to że włącznik nie działa, pojechałem jeszcze raz na kompa do kogo innego. I co sie okazało, ano to że padnięta jest centralka. W takim razie nie wiem jak tym pierwszym paprokom co do nich pojechałem wszystko działało. Wymiana centrali i zamiast krokowca register (chwilowy brak silniczka) i auto dalej śmiga na gazie.
    Czyli problem rozwiązany.
    Wnioski: jeżeli chcesz żeby coś było dobrze zrobione, zrób to sam, albo godziwie zapłać:D
    Dziękuję wszystkim za wypowiedzi w temacie.
    A i z daleka omijać pseudo mechaników, gaziarzy, i tym pokrewnych fachmanów.
  • Poziom 10  
    Mam identyczne objawy jak kolega reigher, sterownik Bingo M - w czasie jazdy "na gazie"auto zaczelo szarpac, zgasly tez wszystkie kontrolki na panelu centralki. Sytuacja miala miejsce 2 dni temu, co ciekawe wczoraj na chwile kontrolki "wrocily", dzisiaj niestety panel znowu jest martwy. Przy braku kontrolek system usiluje normalnie przelaczyc na gaz, mozna rowniez wymusic jazde na gazie, jednakze jazda na gazie jest niemozliwa, silnik szarpie i ksztusi sie. Na benzynie silnik pracuje prawidlowo.

    Jakis czas temu byly juz pewne symptomy nieprawidlowosci - system potrafil samoczynnie i bez widocznego powodu przelaczyc z pracy na gazie na benzyne, czasami wracal na gaz, czasami probowal przelaczac pare razy "w te i wewte" a czasami pozostawal juz na benzynie.

    No nic, posprawdzam co sie da ... wymiana centralki jak widze jest jedna z prawdopodobnych opcji.

    Edit: poprawiony opis usterki

    Grzesiek
  • Poziom 12  
    Kolego sigreg, jeżeli wiesz co to zimne luty to rozbierz centralkę i poszukaj owego zimnego lutu. Być może to jest u Ciebie przyczyną, co do szarpania, sprawdź jeszcze krokowca. Jeżeli to nic nie da, to masz dwa wyjścia: 1) jeżeli masz tyle wiadomości i trochę zacięcia możesz spróbowac przeprogramować scalak który siedzi na płytce ( mnie to przerosło), 2) niestety wymiana centralki.
    Powodzenia zatem.
  • Poziom 10  
    Witam,

    Dotarl interfejs do centrali Bingo, mam zamiar sie podpiac i zobaczyc co tam widac. Byc moze do centrali wogole nie bedzie sie dalo "dostac", wtedy raczej od razu zdecyduje sie na wymiane.
    Czy oprogramowanie do centralek Bingo umozliwia zgranie ustawien na dysk PC i zaladowanie ich do nowej centralki ? Byloby to prostsze rozwiazanie od autotuningu regulatorow.

    Reduktor byl ustawiany nie dalej niz 2 miesiace temu, auto na przegladzie przeszlo badanie spalin bez zastrzezen, silnik na gazie pracowal rowno dopoki instalacja dzialala, rozumiem ze w takim wypadku przy wymianie centrali reduktora nie dotykam ?

    Grzesiek
  • Poziom 18  
    sigreg napisał:
    Witam,

    Dotarl interfejs do centrali Bingo, mam zamiar sie podpiac i zobaczyc co tam widac. Byc moze do centrali wogole nie bedzie sie dalo "dostac", wtedy raczej od razu zdecyduje sie na wymiane.
    Czy oprogramowanie do centralek Bingo umozliwia zgranie ustawien na dysk PC i zaladowanie ich do nowej centralki ? Byloby to prostsze rozwiazanie od autotuningu regulatorow.

    Reduktor byl ustawiany nie dalej niz 2 miesiace temu, auto na przegladzie przeszlo badanie spalin bez zastrzezen, silnik na gazie pracowal rowno dopoki instalacja dzialala, rozumiem ze w takim wypadku przy wymianie centrali reduktora nie dotykam ?

    Grzesiek


    Kolego masz interfejs do centrali Bingo.
    A możesz go udostępnić?
    Bardzo by mi się przydał :-)
  • Poziom 10  
    Witam,

    grunz, soft jak napisal kolega post wczesniej jest darmowy, zas interfejs dostepny jest za niewielkie pieniadze na "znanym portalu aukcyjnym". Koszty przesylki kurierem ode mnie do Ciebie i z powrotem wyszlyby prawdopodobnie wiecej niz koszt zakupu wlasnego interfejsu ;)

    Podpialem sie dzisiaj do centralki, lacznosc zostala nawiazana bez klopotu. Wyniki sa ... no .. dosyc jednoznaczne. Ale pokaze Wam zrzuty ekranu, specem nie jestem wiec moze wypatrzycie cos wiecej albo cos calkiem innego.

    Po przelaczeniu na benzyne zauwazylem cos takiego:
    Bingo S4 nie świeci żadna dioda, strasznie szarpie

    Silnik pracowal bardzo nierowno, od razu w oczy rzucilo sie to co czerwone - zbyt bogata mieszanka wg sondy lambda, co wyjasnialoby szarpanie silnika.

    Przelaczylem widok na oscyloskop i podgazowalem:
    Bingo S4 nie świeci żadna dioda, strasznie szarpie

    Silnik sie krztusi ale obroty rosna .. z tym ze wsp. lambda ani drgnie ! Ruszylo sie na chwile gdy zdjalem noge z gazu. Centrala twierdzi ze reguluje silnikiem krokowym - PWA sie zmienia, ale nie przeklada sie to na sygnal z lambdy.

    Jeszcze jedna proba:
    Bingo S4 nie świeci żadna dioda, strasznie szarpie

    I znowu to samo, lambda bardzo wysokie, zmienia sie jedynie na moment przy naglym dodaniu gazy i naglym puszczeniu. Mysle ze bardziej wynika to z pracy samego silnika przy rozpedzaniu i zwalnianiu niz w wyniku regulacji krokowcem.
    Probowalem przeprowadzic proces autoadaptacji, niestety zakonczyl sie niepowodzeniem z komunikatem "blad sondy lambda". Nic dziwnego, lambda bylo niezmienne i wysokie w czasie calej adaptacji.

    Moznaby pomyslec ze uszkodzona jest sonda lambda, ale to slepa uliczka. W momencie przelaczenia na benzyne dzieje sie cos takiego:
    Bingo S4 nie świeci żadna dioda, strasznie szarpie

    Jak widac sonda "zaczyna dzialac", i zachowuje sie moim zdaniem normalnie:
    Bingo S4 nie świeci żadna dioda, strasznie szarpie

    Wnioski...
    Opcje sa dwie, albo padl krokowiec ktory wogole nie reaguje na sterowanie, albo cala centralka ktora twierdzi ze cos tam reguluje, ale nic nie wystawia na wyjscie, do tego wciaz panelik centralki gazowej jest calkowicie martwy.
    Dla przypomnienia napisze ze awaria pojawila sie w czasie jazdy przy pracy na gazie, nagle zgasly diody na paneliku instalacji i silnik zaczal szarpac. Gdyby padl sam krokowiec nie gaslyby diody, tak mi sie wydaje.

    Moim zdaniem niestety to centrala postanowila odejsc na emeryture, dla pewnosci planuje wymienic i centrale i silnik krokowy, ale moze macie jakies inne sugestie co jeszcze mozna sprawdzic zanim wezme sie za wymiane ? No chyba ze to co widac na wykresach i opis tego jak pojawila sie usterka jest jednoznaczny i ja - amator, na swoje nieszczescie sie nie myle.

    Grzesiek
  • Poziom 10  
    Witam,

    Usterka usunieta, niestety konieczna okazala sie wymiana centralki, po otwarciu obudowy znalazlem przepalona sciezke. Na szczescie ceny centralek Bingo sa znosne wiec zakup nie wyrwal dziury w budzecie ;)

    Jak najbardziej mozna zapisac na dysku PC konfiguracje starej centrali , i wgrac ja do nowej bez zabawy w ponowne ustawianie podstawowych parametrow. Dla pewnosci przeprowadzilem autoadaptacje nowej centrali ktora tym razem zakonczyla sie sukcesem.

    Uszkodzona centrala zachowywala sie tak:
    Bingo S4 nie świeci żadna dioda, strasznie szarpie

    Zas nowa, sprawna, dziala tak:
    Bingo S4 nie świeci żadna dioda, strasznie szarpie

    Uff ... problem z glowy.

    Grzesiek
  • Poziom 12  
    Jak widać nie zawsze jesteśmy w stanie sami naprawić urządzenie i wszystkie chęci i próby nic nie dają, i jedynie wymiana na nowe rozwiązuje problem.
    Mam nadzieję że nasze wywody nie wylądują w koszu i komuś się przydadzą w przyszłości.