Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Efekt odkręcenia korka zbiornika wyrównawczego

06 Mar 2010 18:56 62689 17
  • Poziom 15  
    Witam,
    jaki powinien być efekt odkręcenia korka zbiornika wyrównawczego na ciepłym wyłączonym silniku??
    U mnie słychać zasysanie powietrza, czy to źle??
    Pozdrawiam,
    qer
  • Poziom 22  
    Raczej słyszysz uciekające powietrze ze zbiorniczka.powinno być słychać takie krótkie psyt i to wszystko.
  • Poziom 38  
    qer napisał:
    Witam,

    U mnie słychać zasysanie powietrza, czy to źle??

    qer


    Nie możesz od razu napisać o jaki silnik chodzi, jakie auto itd.......???

    (wróżki już nie przyjmują, pracują do 18 :cry: )
  • Poziom 10  
    Na 100% nie wiem ale to raczej nie zasysyanie powietrza tylko uwalniane ciśnienie...dlatego przeważnie na korku jest jakiś achtung.. :D
  • Poziom 15  
    To zależy w jakim aucie ,są auta które mają "otwarty" zbiorniczek wyrównawczy i zamknięty (szczelność korka w zbiorniczku bo go nie ma na chłodnicy) np Audi WV ,w tych autach występuje podobny objaw ale jako nadciśnienie po wyłączeniu silnika ,ale po całkowitym ostygnięciu może występować objaw podciśnienia (z powodu rozszerzalności płynu)
  • Poziom 15  
    Cytat:
    Nie możesz od razu napisać o jaki silnik chodzi, jakie auto itd.......???


    OPEL Astra F 1.6, dlaczego pytam??
    dziś odbierałem samochód od mechanika, pokazywał mi co zrobił i ja
    przy okazji sprawdziłem sobie poziom oleju i płynu chłodniczego, były
    ok, ale mechanik stwierdził, że to, że po przekręceniu korka zbiornika
    wyrównawczego płynu chłodniczego było słychać świst powietrza to ewidentnie wg niego znak, że padła mi uszczelka pod głowicą i stwierdził, że okazyjnie za 500zł mi to zrobi :/ olałem go, bo taka diagnoza tylko po usłyszeniu czegoś, w zasadzie bez
    sprawdzenia innych rzeczy to chyba porażka, ale zacząłem się teraz
    zastanawiać... czy taki świst (nie wiem czy to zasysanie, czy wypychanie - słychać świst!) na ciepłym silniku to coś niepokojącego??
  • Poziom 17  
    bez roznicy jakie to auto , podcisnienie w układzie chłodniczym wsakzuje na nieszczelnosc uład chłodniczy-układ komory spalania
    bardzo zadko wrecz tylko ksiazkowo wystepujaca usterka
  • Poziom 17  
    nie doczytałem do konca ,
    jak nie ma problemow nie odkrecac :D
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Bez roznicy jakie to auto , podcisnienie w układzie chłodniczym wsakzuje na nieszczelnosc uład chłodniczy-układ komory spalania
    bardzo zadko wrecz tylko ksiazkowo wystepujaca usterka.
    Niech kolega łaskawie wytłumaczy kiedy powstaje podciśnienie w silniku spalinowym? I pisownia do poprawy.
  • Poziom 17  
    podcisnienie powstaje w przypadku zaciagania płynu do komory spalania ,
    w autach osobowych praktycznie niespotykane , w motocyklach układu 4-4
    gdzie chłodnica jest powyzej układu komory spalania tez niezbyt czeste , ale spotykane
    jednostki z poczatku lat 80
    pol roku temu w203 ze wzgledu na taka przypadłośc , po wymianie termostatu trafił do mnie
    zasysanie wezy wraz z dodaniem "gazu"

    A CO DO PISOWNI PANIE MODERATORZE
    PISZE NA FORUM MECHANIKI
    gdbym szukał pomocy u polonistów , napisałbym na ich forum :D
  • Poziom 13  
    qer napisał:
    Witam,
    jaki powinien być efekt odkręcenia korka zbiornika wyrównawczego na ciepłym wyłączonym silniku??

    W przypadku niektórych silników (gdzie pod korkiem jest bezpośrednio płyn) efektem może być gotowana ręka, bądź twarz. Dlatego radzę uważać z zabawami z układem chłodzącym.
  • Poziom 13  
    świt jest od cisnienia płynu (powietrze jest wypychane jak jest ciepły płyn). I to zadna okazja ze wymiana 500zł, uszczekla kosztuje ok 100zł (do 1.7 isuzu 130zł więc do benzyny tansza pewnie) i robocizna to max 120zł.
  • Poziom 39  
    Acha, to mam rozumieć że nieszczelność to zawór zwrotny dopuszczający podciśnienie, ale nie dopuszczający kilkanaście razy większego nadciśnienia w momencie zapłonu?
  • Poziom 12  
    Ja mam astrę F 1.4 16v miałem też takie coś, jeśli łapie też troszkę temperaturę wyższą niż standardowo to mechanik sie nie mylił bo miałem to samo za bardzo dałeś w kite i uszczelka do wymiany :P
  • Poziom 39  
    Tylko dodam, korek zamykający układ chłodzenia, obojętne czy to na chłodnicy lub zbiorniku wyrównawczym ma dwa zaworki: nadciścienieniowy (coś w rodzaju zaworu bezpieczeństwa), otwierający się przy wzroście ciśnienia ponad określoną wartość (zależna od wykonania korka) i podciśnieniowy, przez który ma nastąpić wyrównanie ciśnienia w układzie chłodzenia (jeżeli powstanie w nim podciśnienie) z ciśnieniem atmosferycznym. Oba zaworki powinny być sprawne. Jeżeli niesprawny jest zaworek nadciśnieniowy: tj nieszczelny, to na gorącym silniku przewody gumowe są miekkie, natomiast jeżeli się nie otwiera to przewody będą twarde jak kamień. Zawór podciśnieniowy jak jest niesprawny: tj nieszczelny, objawy jak przy nieszczelnym zaworku nadciśnieniowym, natomiast jak się nie otwiera, to na zimnym silniku przewody gumowe robią się mniej lub bardziej płaskie. Na sprawdzenie istnienia przedmuchów do układu chłodzenia (gazu - przy instalacji gazowej lub spalin - przy przedmuchanej uszczelce pod głowicą) polecam test z butelką (opisany przeze mnie), jest prosty, niezawodny i jednoznaczny.