Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Aplikacja na urządzenia mobilne JAVA

marcus753 07 Mar 2010 15:50 1448 3
  • #1 07 Mar 2010 15:50
    marcus753
    Poziom 9  

    Witam

    muszę napisać aplikacje na urządzenia mobilne (telefony) tak sobie pomyślałem że do tego celu najlepsza będzie java problem w tym że nie miałem do czynienia z J2ME ;/

    Dlatego pozwolę sobie zapytać o opinie czy następująca aplikacja będzie trudna do wykonania dla początkującego..

    Aplikacja ma się łączyć s serwerem xxx i pobrać plik xx.txt
    plik jest mniej więcej taki 102003050060700809
    co znaczy informacja 1 wartość 2 informacja 3 wartość 5 itd.

    w aplikacji jest zapisana grafika ok 30 zdjęć w zależności od wartości pobranych ma utworzyć szachownice 3 x 3 z odpowiednich zdjęć...


    Napisanie czegoś takiego będzie trudne ? jak się za to zabrać ?

    Pozdrawiam i z góry dzięki za odp.

    0 3
  • #2 07 Mar 2010 18:47
    pallid
    Poziom 20  

    marcus753 napisał:
    Witam

    muszę napisać aplikacje na urządzenia mobilne (telefony) tak sobie pomyślałem że do tego celu najlepsza będzie java

    W porzadku.

    marcus753 napisał:
    ... problem w tym że nie miałem do czynienia z J2ME ;/

    Dlatego pozwolę sobie zapytać o opinie czy następująca aplikacja będzie trudna do wykonania dla początkującego..

    Pisanie aplikacji w J2ME, czyli MIDletu, zaczyna sie od prostego szablonu, ktory, jesli korzystasz z odpowiednich narzedzi, typu NetBeans Mobility Pack, zostanie wygenerowany automatycznie, przez kreator projektu (pierwsze koty za ploty).

    marcus753 napisał:
    Aplikacja ma się łączyć s serwerem xxx i pobrać plik xx.txt
    plik jest mniej więcej taki 102003050060700809
    co znaczy informacja 1 wartość 2 informacja 3 wartość 5 itd.

    Dzieki klasom z pakietu javax.microedition.io.*, polaczenie ze zdalnym serwerem, z poziomu J2ME, jest calkiem proste. Musisz tylko pamietac o odpowiednich uprawnieniach (na "zywym" telefonie, uzytkownik najprawdopodobniej bedzie musial potwierdzic, ze sie zgadza na polacznie wychodzace GPRS). Z kolei jesli znasz sposob, w jaki zapisane sa dane w pliku, rowniez nie powinno byc problemu z jego przetworzeniem na wlasne potrzeby.

    marcus753 napisał:
    w aplikacji jest zapisana grafika ok 30 zdjęć w zależności od wartości pobranych ma utworzyć szachownice 3 x 3 z odpowiednich zdjęć...

    Tutaj moze byc troche wiecej pracy. Przypuszczalnie beda Cie interesowac klasy Canvas, GameCanvas i/lub ew. Sprite (w zaleznosci od rozwiazania). Druga sprawa to skalowanie zdjec. Jest jednak kilka metod, ktore mozna latwo znalezc w sieci, na rozwiazanie tego problemu.

    marcus753 napisał:
    Napisanie czegoś takiego będzie trudne ? jak się za to zabrać ?

    Trudne? Moze i nie. Pracochlonne, zapewne. A zabrac sie za to najlepiej od poczatku. Tylko nie pytaj, gdzie znalezc materialy.

    marcus753 napisał:
    Pozdrawiam i z góry dzięki za odp.

    HTH. Daj znac, jak postepy.

    0
  • #3 07 Mar 2010 21:30
    marcus753
    Poziom 9  

    dzięki wielkie to zaczynam duuzo czytać...

    mam jeszcze małe pytanie jak wygląda sprawa z certyfikatami ?

    chciałbym aby aplikacja odpalała się na każdym telefonie z javą czy mogę nadać sam cerftyikat albo podpisać aplikację ? czy musze gdzieś wykupić certyfikat ? a jeśli tak to gdzie i jaki to koszt ?

    jeszcze raz z góry dziękuje i pozdrawiam !

    0
  • #4 07 Mar 2010 22:23
    pallid
    Poziom 20  

    Generalnie, wiekszosc popularnych modeli telefonow umozliwia zainstalowanie niepodpisanych aplikacji. Roznica miedzy podpisanym a niepodpisanym MIDletem jest taka, ze w przypadku tego ostatniego uzytkownik bedzie musial potwierdzic kazda potencjalnie niebezpieczna operacje (typu: polaczenie z Internetem, wyslanie SMS'a lub nawiazanie polaczenia, uruchomienie Push Registry, czy w ogole zainstalowanie aplikacji w pamieci). Chyba, ze od razu wybierze opcje, typu: "Always allow".
    Jesli jakies urzadzenie bedzie wymagalo certyfikatu, mozesz go sobie recznie wygenerowac. WirelessToolKit (WTK) ma wbudowane narzedzia do tego.

    Nie wydaje mi sie natomiast, zebys na tym, czy nawet pozniejszym, etapie potrzebowal podpisywac Swoj kod komercyjnym certyfikatem. Ale jezeli Cie to interesuje, to mozesz sprawdzic, certyfikaty jakich firm (Thawte, VeriSign, itp.) akceptuje Twoj model telefonu i zapoznac sie z ich oferta.

    0