Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Router WRT54GC - zabezpieczenie

soja1 07 Mar 2010 17:29 2142 7
  • #1 07 Mar 2010 17:29
    soja1
    Poziom 9  

Witajcie ,
    mam rozdzielony internet z kablówki przez rotuter... kabel pociągnięty do kompa stacjonarnego i przez WiFi do laptopa . Problem w tym , że nie mam zabezpieczony -
    lagi na maxa ;/ . Są momenty gdzie po prostu u mnie net nie wytrzymuje i wywala . Ja płacę a całe osiedle korzysta ? Nie , nie ja tak nie chcę ! Jestem kompletnie zielony i proszę was o pomoc . Po prostu internet ma działac na PC i laptopie (tylko moim nie innych sąsiadów z osiedla - ci niech własny kupują ) . Proszę o opisanie krok po kroku . Wiem jak wejśc w ustawienia routera 192.168.2.1 id , haslo i tam nie wiem co robic .

P.S. mój nr. gg to 5581126 jeśli ma ktoś czas mi tłumaczyc co ? gdzie ? jak ? .

0 7
  • #2 07 Mar 2010 18:16
    PiotrRDiablo
    Poziom 22  

Witam ma to samo urządzenie.
    Najpierw wejdź w ustawienia. Z tyłu obudowy masz fabryczny adres IP routera, nazwę użytkownika i hasło. Skoro masz podłączony komputer po skrętce wpisz w przeglądarce internetowej ten adres (np. 192.168.2.1 - nie pamiętam jaki jest domyślny), potem podajesz użytkownika "admin" i hasło z obudowy routera.
    Następnie w zakładce administracja podajesz nowe hasło (dla tego konta "admin") - np. 8 znaków, małe, duże litery, cyfry, znaki specjalne. Od tego momentu nikt nie wejdzie w ustawienia bez Twojej wiedzy.
    Potem w sekcji sieci bezprzewodowej ustawiasz szyfrowanie WPA2-PSK, klucz AES, podajesz hasło jako minimum widziałbym 16 znaków, małe, duże litery, cyfry i znaki specjalne.
    Hasła zapisujesz oczywiście zalecam zmianę hasła do WPA2 raz na miesiąc - ale to Twoja wola.