Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

magnetyzer zamontowałem(,) moje spost(reż)enia

kalbrun 04 Sie 2004 12:08 184296 510
  • #1
    kalbrun
    Poziom 10  
    wiec kupiłem sobie 10 magneów neodymowych. 4 na paliwo 6 na powietrze. po dosc skrupulatnych liczeniach i paru pomiarach wyszło ze pali mniej o litr. Wiekszej mocy cichszej pracy nie zauwazyłem.
    samochód to 126bis.
    [h]
  • Computer Controls
  • #2
    3chudy3
    Poziom 15  
    Ile założyłes tych magnetyzerów ??
    Ja założyłem u siebie jakieś jeden z pierwszych jakies znanej dobrej firmy magnetyzer (gas fuel magnetyzer) najpierw załozyłem go na przewód paliwowy i jedziłem przez jakies pół roku i nie odczułem praktycznie nic, żadnej róznicy. Po założeniu instalacji gazowej postanowiłem magnetyzerek przełożyć na GAZ i co to samo - żadnej róznicy, jezeli nie widać róznicy to po co przepłacać ;-)


    Tzn ile ci teraz pali ??
  • #3
    Robewit
    Poziom 26  
    Jak na samochód tej wielkości to bardzo dobry wynik. Proponuję Ci jeszcze zainstalować elektroniczny moduł zapłonowy pośredniczacy między aparatem a cewką, to poprawi elastyczność pracy silnika.
  • #4
    TomaszJaneta
    Poziom 14  
    To ponoć magnesy skierowane do wewn. biegunami jednoimiennymi - zrobiłem, zamontowałem nic nie odczułem, 126 p.
  • #5
    kalbrun
    Poziom 10  
    własnie dałem ele. zapłon i to moim zdaniem dało najwiekszy efekt...
    podr
  • #6
    carinus
    Poziom 16  
    Panowie to nie Wy macie odczuwac tylko silnik.Sprawdzcie jakie macie spaliny z magnetyzerem i bez niego i to wystarczy.
  • #7
    Quaki
    Poziom 20  
    Ja powiem tak w GT nr07-08 z 2002 roku zrobiono test magnetyzerow maksor i wyniki z hamowni (nie odczucia czy tez widzimisie wojka czesia) swiadcza o tym ze magnetyzery dzialaja. Wzrost mocy to 2,5% a wzrost mom obrotowego to 3,5% a wiec magnetyzery dzialaja bo hamonia nie klamie i spierac sie mozna tylko o to czy warto ladowac pieniadze (nie male w koncu magneztyzer maksora troche kosztuje) w takie przyrosty mocy. Rownoczesnie wykazano ze przy jezdzie miejskiej magnetyzer daje 13% oszczednosci w paliwie
    Pozdrawiam
  • Computer Controls
  • #8
    000andrzej
    Poziom 37  
    Sam się przymierzam do zrobienia i założenia. Ale tylko na zasadzie nie pomoże to i nie zaszkodzi. Zastanawiam się tylko dlaczego wielkie koncerny motoryzacyjne rywalizujące ze sobą robią silniki coraz mocniejsze, coraz mniej paliwa itp... nie montują tego fabrycznie. Zamiast ładować pieniądze na coraz nowe wtryski, elektronikę, mogłyby zainstalować parę magnesów (nawet bezpośrednio w przewodach). O grosze by to podrożyło produkcję a osiągi jak już wcześniej napisaliście kilka-kilkanaście procent w górę. Coś mi tu nie gra. Przecież magnetyzery znane są od lat! :?
  • #9
    TomaszJaneta
    Poziom 14  
    Sprubuję to na gazie, bo dokładnie notuję i obliczam spalanie od 1,5 roku. Jedno tylko pytanie: gdzie je zamontować?
  • #10
    djlj24
    Spec od car audio
    Pytanie przy pomiarach na hamowni jaki jest tej metody błąd? Rzędu 5%. A teraz pytanie jak wykryć różnicę 2,5% przyrządem co ma błąd 5%? Komercja, reklama itp - doskonala manipulacja. Jakbyście wiedzieli kto wydaje GT to byście się przerzucili na Panią Domu - ten sam poziom.
    Ech a mnie w szkole na chemii pani uczyła, że benzynka i powietrze jest niepolarne...
  • #11
    Quaki
    Poziom 20  
    djlj24 mnie tez uczyla jak najbardziej i wcale nie twierdze ze panowie z gazety GT to bogowie tuningu ale jako takie pojecie maja o tym co robia.
    Co do bledu hamowni to sie zgadzam tylko tyle ze jesli mierzysz autko bez modyfikacj i nastepnie z modyfikacja a pomiar powtarzasz kilka razy (tak bylo w przypadku opisanego artykulu) to po usredenieniu wyjdzie ci jakis wynik juz dosc wiarygodny wg. tego artykulu przeprowadzono okolo 30 pomiarow wiec raczej jest co usredniac (a niechcesz chyba wmowic ze hawmownia sie zawziela zeby pokazac ze maksor cos daje). Czy jest tam reklama i komercja napewno tak w koncu to nie Caritas Polska tylko komercyjnie wydawane pismo a czytajac trzeba wyciagac to co cie interesuje a nie czytac i wierzyc bezgranicznie.Oczywiscie mozesz wyjsc z zalozenia ze wszyscy klamia tylko po co wtedy ruszac cokolwiek w silniku jak i tak sie nie da nic zrobic.
    pozdrawiam
    ps. co do poziomu panow redaktorow nie dyskutuje nieznam ludzi wiec nie podejmuje tematu
  • #12
    djlj24
    Spec od car audio
    cóż magazyn GT wydaje dawny Gtec tuning, proponuję zobaczyć ich dzieła na żywo, to nie jest profesjonalizm.
    Z tymi testami gdzie są różnice rzędu pojedynczych procentów to bardzo ma wpływ środowisko. To tak jak z jazdą - nigdy nie jedziesz w identycznych warunkach, miarodajne wyniki może dać praktycznie tylko laboratorium na wysokim poziomie. Cóż moim kadettem dało się na trasie zejść ze średnim paleniem poniżej 5 litrów a innym razem na tej samej trasie potrafi 7 litrów łyknąć.
    Zresztą hamownia to obiekt dynamiczny a stanów przejściowych nie da sie łatwo analizowac.
  • #13
    Quaki
    Poziom 20  
    djlj24 napisał:
    Z tymi testami gdzie są różnice rzędu pojedynczych procentów to bardzo ma wpływ środowisko

    No coz znowu sie zgadzam oczywiscie ze warunki badania maja wplyw na wyniki ale jesli warunki sie nie zmieniaja ( co dosc latwo mozna uzyskac gdyz hamowania znajduje sie w pomieszczeniu a wiec mozna regulowac temperauture nawiew powietrza jest ten sam bo z dmuchawy a kola obracaja sie tak samo po rolkach) to kilka dziesiat pomiarow w niezmienionych warunkach praktycznie jeden po drugim daloby wynik wg. mnie wiarygodny.
    Podsumuowujac ja wierze ze gazeta i firma chiptronic (bo to na ich hamowni mial miejsce test) nie chcaly oszukac czytelnikow podajac takie wyniki badan z hamowni a kto chce niech wierzy zmuszac nikogo nie zmuszam. Dodam ze sam niczego takiego jak magnetyzer nie montowalem w zadnym ze swoich aut a mam ich obecnie 4 z uwagi na koszta magnetyzerow i przekonanie ze cena nie jest adekwatna do tego co potencjalnie oferuja
    pozdrawiam
  • #14
    djlj24
    Spec od car audio
    I o to właśnie chodzi. Stosowanie czegoś co się praktycznie nie zwróci, bo różnice są na marginesie błędu. To tak jak stosowanie w miesce żarówek świetlówek kopaktowych i potem nie dość, że wychodzi jednakowo to jeszcze oczy bolą.
  • #15
    Damian Dymek
    Poziom 11  
    wedłud mie te magnetyzery to lipa. Ja kupiłem tag że takie magnetyzery ale tylko lepiej wkręca sie z 4 na 5 inic więcej . a tak to lipa
  • #16
    djlj24
    Spec od car audio
    Cóż są mniej kosztowne przeróbki co na pewno dają lepszą poprawę. Już zastosowanie gorszych filtrów może pogorszyć parametry w szerszym zakresie.
  • #17
    jurek1980
    Poziom 26  
    Ja też czytałem o magnetyzerach w pismach samochodowych.
    Naprawdę nie wiem co one miały by dawać i jak działać, a tym bardziej jak obniżyć spalanie o 1 litr paliwa na 100 km. Wynik pomiarów są różne w takich testach bo: stosuje się różne paliwa, jest rózna temperatura otoczenia itd. to wszystko ma wpływ na pomiary i moc silnika.
    Nigdy nie uwieżę , że będzie miał na to wpływ magnetyzer.
    NIedługo wrócimy do tematu czy płyta cd wpływa na antyradar?
  • #18
    Wlodek83
    Poziom 17  
    000andrzej napisał:
    Zastanawiam się tylko dlaczego wielkie koncerny motoryzacyjne rywalizujące ze sobą robią silniki coraz mocniejsze, coraz mniej paliwa itp... nie montują tego fabrycznie. Zamiast ładować pieniądze na coraz nowe wtryski, elektronikę, mogłyby zainstalować parę magnesów (nawet bezpośrednio w przewodach). O grosze by to podrożyło produkcję a osiągi jak już wcześniej napisaliście kilka-kilkanaście procent w górę. Coś mi tu nie gra. Przecież magnetyzery znane są od lat! :?

    Czytalem kiedys o tym i jest podobno tak (podobno bo ja nie wiem - tylko czytalem) ze magnetyzery nie robia zadnej roznicy w samochodach z wtryskiem paliwa i dlatego ich seryjnie nie stosuja. A jak byly produkowane samochody z gaznikami to jeszcze tego nie wymyslili. Ale zawsze sie mozna przyczepic do tego ze jeszcze niedawno byly produkowane samochody z gaznikami ;-)
    Pozdrawiam.
  • #19
    000andrzej
    Poziom 37  
    Wlodek83 napisał:
    Czytalem kiedys o tym i jest podobno tak (podobno bo ja nie wiem - tylko czytalem) ze magnetyzery nie robia zadnej roznicy w samochodach z wtryskiem paliwa i dlatego ich seryjnie nie stosuja. A jak byly produkowane samochody z gaznikami to jeszcze tego nie wymyslili...

    Ja słyszałem o magnetyzerach już w latach 80 ubiegłego wieku, więc były jeszcze produkowane gaźniki. W Polsce były dostępne w sprzedaży bezpośredniej, (szwagier, szwagra...) jak jeszcze nie było w telewizji reklam z "Bull shit shopami". A kto pamięta "turbinkę Kowalskiego"? Nic innego jak podstawka pod gaźnik dająca "cudowne" zmniejszenie paliwa w FSO125 o kilka litrów - podobno. Ja mimo wzystko uważam, że magnetyzer jak nie zaszkodzi to może pomoże :)
  • #20
    Wlodek83
    Poziom 17  
    He... to pewnie nie montowanie magnetyzerow seryjnie bylo podyktowane tym zeby samochody nie byly jednak takie dobre. No bo jezeli taki magnetyzer poprawia prace silnika, to pewnie i czesci sie mniej zuzywaja, a co za tym idzie ludzie nie kupowali by czesci do samochodow (no chociaz pewnego procentu czesci). Przecierz koncerny samochodowe zarabiaja takze pewnie na czesciach samochodowych - w jakims stopniu napewno.
    Pozdrawiam.
  • #21
    ww296
    Poziom 12  
    wg mnie (osobiscie nie testowalem) magnetyzery nie daja nic!!!!
    Znam przypadek gosci ktory kupil jakis wypasiony magnetyzer paliwowy taki w ktorym paliwo przeplywa specjalnymi rowkami przez niego.
    Auto wyraznie lepiej chodzilo...
    Co sie okazalo? - magnetyzer tak ograniczal przeplyw paliwa ze bylo go mnie niz powinno - mieszanka przy przyspieszaniu byla ubozsza a wiec wiecej mocy - niestety kosztem trwalosci.. (wyzsza temp spalania)
    Co do GT - niestety praktyka jest, nie tylko w Polsce ze tego typu testy sa... sponsorowane - oczywiscie niejawnie ale jednak.
    Czytalem kiedys taki test bodajrze w GT i w sumie artykul byl rzetelny itp. Z tym ze oprocz magnetyzera zrobiono bodajze wydech, ale tekst tak byl napisany ze nie wynikalo to z niego bezposrednio....
  • #22
    Krop
    Poziom 16  
    Jeśli nic się w tej dziedzinie w ostatnich latach nie zmieniło to też byłem uczony że powietrze i benzynka jest niepolarna. Po drugie wyobraźcie sobie to: średnio 1500 cm3, 3.5 tyś obrotów na minute - policzcie prędkość przepływu powietrza w kolektorze to powietrze frunie pomiędzy dwoma magnesami jakiś ułamek sekundy i co ? Podejrzewam że właśnie nic.... i oto chodzi, napewno nie zaszkodzi więc z czystym sumieniem można sprzedać. Czym więcej testów ładniejsza nazwa tym lepiej. Jak dla mnie to takie placebo dla silnika albo właściciela. 1.5 litra paliwa oszczędności da się uzyskać zmieniając styl jazdy. A gdy chodzi o tuning są elementy w silniku uproszczone przez producenta ze względów produkcyjnych (finansowych) np kolektor wydechowy czy wspomniany wyżej zapłon w 126p będący kompromisem dokładności wykonania do jego wartości i to śmiało można poprawiać pod warunkiem że z głową i napewno da to lepsze wyniki. Pozdrawiam.
  • #23
    kobfour
    Poziom 12  
    Mam magnetyzer na przewodzie paliwowym w 126p i po przejechaniu kilku tysiecy km pali mi mniej w miescie 5.5l :P
  • #24
    piochuxl
    Poziom 20  
    Cytat:
    A kto pamięta "turbinkę Kowalskiego"? Nic innego jak podstawka pod gaźnik dająca "cudowne" zmniejszenie paliwa w FSO125 o kilka litrów - podobno[/quote]
    Taka turbinka Była do 126p i miała prawo działać ale to inna bajka
    Cytat:
    Mam magnetyzer na przewodzie paliwowym w 126p i po przejechaniu kilku tysiecy km pali mi mniej w miescie 5.5l [/quote]
    A przez takich jak wy na allegro się zarabia dużą kasę sprzedając dwie blaszki i magnesik.
    Pamiętajcie Wiara Czyni Cuda jak uwierzycie że przyklejenie odpowiedniej nalkejki obniży spalanie auta o 1 litr to ono spadnie........ :D
  • #25
    Tombou
    Poziom 14  
    witam panowie,ponownie pisze na ten temat,mam zamontowany magn firmowy,multimag FE i AE w f126p.przejechane ok 20 tys km na nim,auto ma bez remontu 141 tys km.spalanie wmiescie ok 5,5,silnik nie regulowany od 10 tys km,jpo regulacji na pewno jeszcze spadnie,na trasie przy szybkiej jezdzie ok 5l,przy bardzo spokojnej (do 80 km) - 4l.praktycznie poza miastem nie dam rady spalic wiecej niz 5,3l,a moj maluch chce jechac ,jest dosc dynamiczny jak na swoj typ,czystosc spalin prawie na poziomie katalizatora,równomierna praca,brak osadow na gazniku,glowicy a chyba wiekszosc z nas wie czym to grozi(miedzy in,destrukcja termiczna glowicy,nagar,samozaplony itd.)nie ma watpliwosci - ze dziala.(chyba ze macie jakies wlasne skladaki,a takowe wlasnie u was widze).
  • #26
    w99
    Poziom 11  
    Odnośnie testu magnetyzerow maksor w GT nr07-08 z 2002.
    Wydaje mi się, że takie testy są sponsorowane i dotyczy to nie tylko czasopism motoryzacyjnych.
  • #27
    Krop
    Poziom 16  
    Witam
    Dorzuce do tematu. Mój dobry kolega ma kaszlaczka 126p, standardowy silniczek zadbany bez grama wycieku oleju, zwykłe świece nie żadne trzy pięcio lub kosmiczno elektrodowe. W tej chwili ma około 150 tyś km, w mieście pali zdrowo poniżej 6 litrów, na trasie poniżej pięciu ostatni przegląd przeszedł bez zająknięcia. I niema żadnego magnetyzera.
    Mnie zastanawia jedno.....jakim códem niepolarna cząstka wie że przeleciała przez baaardzo silne pole magnetyczne neodymowego magnesu obojętnie czy firmowego czy nie, choć może te niefirmowe mają krzywe pole magnetyczne a ruskie magnesy to już pewnie całkiem masakra...... :)
    Kiedyś widziałem kolesia który na Poloneza 1.5 nakleił sobie naklejkę 1.6, podobno wzrosła mu prędkość maksymalna :)

    Poprostu szczerze niewierze......a jak narazie nikt mi nie pokazał zasady na jakiej by to miało działać i uzasadnienia dlaczego mniej pali.
    W medycynie tabletki placebo w niektórych schorzeniach wykazują 70 % skuteczności, no ale chyba magnes neodymowy nie ma wpływu na podświadomość :) komputera wtrysku w moim samochodzie no i czy tam jest mapa wtrysku i zapłonu dla mieszanki namagnesowanej.
  • #28
    lukaszb88
    Poziom 12  
    Cytat:
    Odnośnie testu magnetyzerow maksor w GT nr07-08 z 2002.
    Wydaje mi się, że takie testy są sponsorowane i dotyczy to nie tylko czasopism motoryzacyjnych.


    oczywiscie... wystarczy poczytac fora zajmujace sie 100% tuningiem... w rzeczywistosci nie stwierdzono zadnych (!!!) zmian po instalacji magnetyzera... a dodatkowa moc wziela sie z dostrojenia innych elementow... bylo kiedys juz o tym duzo napisane... magnetyzery to zwykla sciema... ktos robi duza kase na naiwnosci ludzi :)
  • #29
    gizmex
    Poziom 15  
    dlaczego jestescie tacy naiwini ?
    Jakbym wam powiedzial ze mam tabletki dzieki ktorym zamieniam wode w paliwo to byscie tez pewnie kupili
  • #30
    wueska
    Poziom 16  
    pytałem profesora co takie magnetyzery dają on odpowiedział ze z teortycznego punktu widzenia to daje i to duż o jak na tak małe użądzenie jednak w praktyce niedaje nic dlaczego pole jest rozpraszane przez sam silnik i inne obwody !! Magnetyzer nic nie daje i tak powiedział moj profesor więc ja mu wierze!!