Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel vectra b 1,616v szarpie i strzela na cieplym silniku

Andrew1600 08 Mar 2010 10:51 17637 15
  • #1 08 Mar 2010 10:51
    Andrew1600
    Poziom 2  

    Witam wszystkich i proszę o pomoc, bo już nie mam sił do mojej Vectry. Autko chodzi super jak jest zimne, jak się troszkę rozgrzeje, to zaczyna szarpać a na gazie strzela, aż urwało rurę dolotową. Byłem już u kilku fachowców i sami nie wiedzą. Jeden stwierdził, że to wina uszczelki pod głowicą. Rozebraliśmy i nic ale zrobiłem calą głowicę. Drugi stwierdził pierścienie, bo kopciła na biało i trochę brała olej. Zrobiłem i dalej to samo. Komputer był wpinany i czysto, robiliśmy podkładki od innego silnika, bez efektu. Dodam, że te podstawowe rzeczy są nowe: kable, czujniki temp, świece, sonda.
    Proszę o jakąś podpowiedź, gdzie i czego szukać, może ktoś miał taki problem z tym motorem?ostatnio wyskoczyl blad po105 ale go wykasowal.

    1 15
  • #2 08 Mar 2010 20:01
    ciuqu
    Poziom 34  

    Witam

    0105 Błąd - map sensora może być związany z wystrzałami na próbę możesz odpiąć i zobacz jak chodzi w awaryjnym.

    Wyczyść zawór EGR lub zaślep na próbę, trochę ciężko się dostać.

    Sprawdź czujnik obrotu wału lubi się poluzować.

    Może moduł zapłonowy fiksuję trudno powiedzieć.

    Pozostaję metoda prób i błędów chyba że ktoś miał identyczny przypadek.

    "trochę brała olej" ha ha to nawet nowe żre jak smok.

    Pozdrawiam

    0
  • #3 08 Mar 2010 20:22
    igorek83
    Poziom 24  

    sprawdź ciśnienie na garach. przy ciepłym i zimnym. Następnie sprawdź czujnik sutkowy, lub sam zapłon i jego wyprzedzenie.

    0
  • #4 14 Mar 2010 11:56
    Andrew1600
    Poziom 2  

    witam ciśnienie na garach to on ma po 14atmosfer,ostatnio przekładaliśmy ten czujnik polorzenia walu i ten na walku razrzadu tez i nic nie pomoglo,

    a jeszcze zapytam moze ktos wie,oststnio podjechal kolega taka sama vectra i wyciagnelismy od niego sterownik wszystkie litery i cyfry takie same,oprucz ostatnich 5 na kodzie kreskowym,ale kod kreskowy chyba kazdy ma inny?wpielismy do mojej ale nawet nie odpalila caly czas migala kontrolka chec.

    0
  • #5 14 Mar 2010 14:43
    KS2507
    Poziom 23  

    Kolego miałem taki sam problem w Astrze 1416V Ekotek strzelała głównie na niskich obrotach uszkodzona była cewka zapłonowa.

    -1
  • #6 16 Mar 2010 21:27
    igorek83
    Poziom 24  

    kolego nie odpalisz ponieważ posiada immobilizer musiał bys przełożyć z stacyjka

    0
  • #7 18 Mar 2010 20:26
    Andrew1600
    Poziom 2  

    Witam wszyskkich,i dziekuje za podpowiedzi gzego szukac,apropo cewki to lipa zrobilismy podmianke i dalej to samo,egr czyszczony,czujnik obrotu wału tez podmieniony i nic.A czujnik stukowy wypiolem i jezdzie tak ale nie widze zmian.Dalej jak sie troszke rozgrzeje to zaczyna wariowac.tz.daje jej gazu w podloge to nie idzie dopiero jej popuszcze to zaczyna sie zbierac.Dziekuje wszystkim za rady gdzie i czego szukac,Bo naprawde idzie zwariowac.Takze koledzy prosze dalej o jakie wskazuwki bo ktos moze mial podobny przypadek jak moj.Pozdrawiam

    0
  • #8 08 Kwi 2010 06:27
    pietrzus
    Poziom 10  

    mam ten sam problem, w tym samym silniku, od kilku dni, na zimnym silniku w miare chodzi, na ciepłym słaby ,duzo pali, z rury wylatuje dużo wody , wygląda jak by miał zły zapłon, wymieniłem sonde lambda, zaślepiłem zawór recerkulacji spalin, na wolnych obrotach chodzi dobrze, została cewka zapłonowa w której jest niby schemat przyspieszenia zapłonu, w zależności od obciązenia i predkości obrotowej, zauwazyłem także ze szybko nagrzewa sie silnik, woda i olej w normie, ma ktoś jakis pomysł, nie zapala się żadna kontrolka awarii silnika. Mam pytanie czy silnik opla ecotec 1,6 16 v posiada przepływomierz powietrza.

    0
  • #9 08 Kwi 2010 18:12
    ciuqu
    Poziom 34  

    Ten silnik nie mam przepływomierza tylko map sensor.
    Szybkie lub nadmierne nagrzewanie może świadczyć o zbyt ubogiej mieszance.

    0
  • #10 09 Kwi 2010 11:31
    pietrzus
    Poziom 10  

    słuchaj a może rozsypał się katalizator co o tym myslisz ,powiem jeszcze że z rury skrapla się duzo wody

    0
  • #11 17 Kwi 2010 19:45
    giedymin22
    Poziom 9  

    Ja mam to samo..posiadam vectre b 1.8 16v 116KM...na zimnym nic sie nie dzieje...kiedy sie nagrzeje to na biegach (głownie) 3,4,5 mam szarpanie (dokladnie nie patrzyłem przy jakiej ilosci obrotow ale podejrzewam ze podobnie jak w przypadku w temacie kolegi)...kiedy schodzi mi z obrotów przy jakichs 2-2,5k czasami strzela z wydechu (zdarza sie juz co raz częsciej) i na dodatek mam male spadki mocy po przejechaniu trasy okolo 30-40KM...np. wchodząc w zakret 90 stopni wrzucam 2 i wduszam ja w glebe a auto jedzie tak jakbym miał pedał gazu na 1/3 wcisniety i obroty bardzo leniwie sie podnoszą....co to moze byc? proszę o odpowiedz i pozdrawiam...

    Dodano po 8 [minuty]:

    zapomniałem dodac...na benzie ok a na gazie mam takie problemy jak przedstawiłem...

    0
  • #12 20 Kwi 2010 17:25
    igorek83
    Poziom 24  

    jaka instalacja gazowa???

    Dodano po 4 [minuty]:

    Andrew1600 nagrzej auto i odczep mu na początek ostatni tlumnik i odczep jaj az do kolektora może byc któryś z tlumnikow zapchany

    2
  • #14 07 Kwi 2011 23:31
    Vizet
    Poziom 2  

    Witam, również posiadam Vectrę B 1.6 16V (gaz zwykły) i mam ten sam problem.
    Tylko mi jeszcze na dodatek potrafi zgasnąć, w zakręty muszę wchodzić na biegu a na zimnym silniku o jeździe po mieście na gazie to w ogóle nie ma szans.
    Auto mam dwa lata i jakieś 1,5 roku było idealnie a później zaczęło się to dziać. Wymiana przewodów i świec nic nie daje a podregulowanie gazu jest dobre (mniej więcej można jeździć) na jakieś 3 dni. I niestety w mojej okolicy aby jeden "gazownik" posiada kable do mojego gazu (Heweliusz).
    I polowi taka jazda staje się niebezpieczna. Ma ktoś jakieś pomysły?

    0
  • #15 08 Kwi 2011 16:54
    KS2507
    Poziom 23  

    Jeśli strzela ci na gazie to podmień cewkię WN dla pewności ,ile masz przejechane na reduktorze? może już czas na jego wymianę lub regenerację.

    0
  • #16 11 Kwi 2011 01:59
    Vizet
    Poziom 2  

    Gaz a samochodzie jest od 2005 roku. A reduktor miałem jakieś pół roku temu czyszczony i wymienianą membrane. I zbytnio nie mam możliwości podmiany cewki ponieważ żaden znajomy nie ma vectry 1.6 16V. A od 1.8 16V też by pasowała?

    2