Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak sprawdzic czujnik temperatury golf mk2 1.8kat 90r

khali 08 Mar 2010 11:28 25381 17
  • #1 08 Mar 2010 11:28
    khali
    Poziom 13  

    Cały czas świeci się dioda od temperatury na liczniku, nie władcza się wentylator.
    Jak sprawdzić czujniki na górnym węzu chłodnicy i na chłodnicy.

    3 17
  • Pomocny post
    #2 08 Mar 2010 20:54
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 08 Mar 2010 21:10
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    tak jak kolega wyżej dodam tylko ze sprawdzając wentylator wystarczy zmostkować dwa wejścia we wtyczce na jednym musi być cały czas napięcie pozostałe dwa to biegi gdy dasz napięcie np na drugi wentylator chodzi wolniej a gdy na trzeci to szybciej

    0
  • #4 08 Mar 2010 21:31
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 08 Mar 2010 22:00
    rico37p
    Poziom 28  

    Czujnik temperatury jest podłączony do wskażnika przewodem żółtoczerwonym.Jeżeli wskazówka wskażnika po nagrzaniu silnika stoi na środku(na diodzie) to jest ok.Częstą przyczyną świecenia tej diody jest uszkodzenie wewnątrz wskażnika(elektronika)

    0
  • #6 09 Mar 2010 07:57
    khali
    Poziom 13  

    gen_ex napisał:
    Jak masz katalizator no to masz silnik na wtrysku, stawiam, że będzie to RP 90 koni? Mam rację?

    Powinny być więc 3 czujniki, Ciebie będzie interesował ten czarny on służy do sterowania wskazówką na liczniku, on jest identyczny jak ten niebieski od ssania. W zależności od temperatury ma mieć taką rezystancję:

    temperatura [*C] ............ rezystancja [ kohm]

    0 ............... 5 - 7,5
    +20 ........... 2 - 3
    +40 ........... 1 - 1,5
    +60 ............... 0,5 - 0,7
    +80 ............. 0,28 - 0,38
    +100 .............. 0,18 - 0,22

    Aby sprawdzić czy silnik wentylatora działa odepnij wtyczkę od czujnika na chłodnicy i we wtyczce trzeba dwa piny któreś połączyć, niestety nie powiem Ci dokładnie które. A czujnik w chłodnicy jest na 3 piny więc myślę, że działa na zasadzie, że od pewniej temperatury przewodzi prąd na pinach tych samych co na wtyczce po połączeniu działa wiatrak.



    Tak to jest RP na wtrysku . Diody w liczniku sa dobre . Sprawdzałem wentylator ma dwa biegi jest dobry tylko tak jak pisałem wczesniej nie włacza się sam przy pewnej temperaturze

    Rozumiem ze ta rezystncje mierzyc omomierzem , tylko jak podpiac kable do 3 pinów czujnika ?
    Na górnym wezy chłodnicy sa 2 czujniki temperatury i wyłączania temperatury
    maja 2 piny .Czy da sie je sprawdzić

    Wczoraj próbowałem to mierzyc amatorsko na zimnym silniku pokazywało 0,01kohm
    na rozgrzanym tez tyle samo , moze cos zle zrobiłem

    1
  • #7 09 Mar 2010 10:34
    rico37p
    Poziom 28  

    W jaki sposób sprawdziłeś diodę z wskażnika ,czy roznitowywałeś wskażnik?

    0
  • #8 09 Mar 2010 15:37
    khali
    Poziom 13  

    nie wiem o jaka diode chodzi , wskaznik temperatury ma diode?

    Rozumiem ze ta rezystncje mierzyc omomierzem , tylko jak podpiac kable do 3 pinów czujnika ?
    Na górnym wezy chłodnicy sa 2 czujniki temperatury i wyłączania temperatury
    maja 2 piny .Czy da sie je sprawdzić

    Wczoraj próbowałem to mierzyc amatorsko na zimnym silniku pokazywało 0,01kohm
    na rozgrzanym tez tyle samo , moze cos zle zrobiłem

    1
  • Pomocny post
    #9 09 Mar 2010 16:20
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 09 Mar 2010 19:04
    khali
    Poziom 13  

    Mam taki sam miernik jak na zdjeciu i tak jak wcześniej pisałem sprawdzałem juz "amatorsko" te dwa czujniki na zdjeciu .Zakres 20kohm wynik na zimnym silniku
    0,01kohm na rozgrzanym
    0,01kohm czy to moze swiadczyc o tym ze te czyujnikia nawaliły?

    Podajesz mi kolory tych czujników a ja mam zupełnie inne kolory

    A jak sprawdzic termowyłaczniki , po nagrzaniu silnika

    lampka kontrolna w silniku zapala sie podczas jazdy i swieci cały czas . Podczas uruchamiani silnika nie mruga. Który to jest ten czarny czujnik , w ksiazce serwisoej jest podane ze ten na zdjeciu wyzej (niebieski , który jest mierzony) to czujnik temp. a ten obok wyłacznik temp.

    1
  • Pomocny post
    #11 09 Mar 2010 19:14
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Niebieski to Sterowanie silnika.
    Czerwony lampka kontrolna- jest w nim switch.
    Czarny od spodu wskaźnik.

    0
  • #12 09 Mar 2010 19:17
    khali
    Poziom 13  

    aha, ja mierzyłem tylko te dwa odgóry i wynik był jaki był jutro zmierzę ten czarny od dołu

    To ze wynik był taki na tych górnych to tez swiadczy o tym ze sa uszkodzone?

    1
  • #13 09 Mar 2010 19:21
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    100 om - normalne..

    0
  • #14 09 Mar 2010 19:34
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 17 Mar 2010 12:58
    khali
    Poziom 13  

    Wynik na zimnym silniku ,czujnik :
    - czerwony 0 kohm
    - czarny 2.4 kohm
    - niebieski 5.50 kohm

    Po nagrzaniu wartości maleją np. 2.38 kohm 1,3 kohm , 0,60kohm , 0,48kohm

    Wartość na czerwonym po nagrzaniu nie zmienia sie , jest cały czas 0khom po przestawieniu pokrętła miernika na zakres 200ohm wynik wynosi 05.0 ohma

    Czy to dobrze ze na zimnym silniku czujnik temperatury ( czarny ) ma taka średnią wartość w przeciwieństwie do niebieskiego ?

    Czy może mi ktoś napisać za co dokładnie sa odpowiedzialne te 3 czujniki

    1
  • #16 17 Mar 2010 13:06
    rico37p
    Poziom 28  

    Kilka postów wyżej napisał kolega Romoo ,który do czego.

    0
  • Pomocny post
    #17 17 Mar 2010 13:12
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 18 Mar 2010 07:57
    khali
    Poziom 13  

    to jak powinna wygladac tabelka rezystancji dla czarnego czujnika . W tym wklejonym temacie pisze ze przy około 90 stopni 180ohm a jaka powinna byc rezystancja przy zimnym silniku

    0
  Szukaj w 5mln produktów