Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pompa/ sterownik ABS Skoda Fabia

08 Mar 2010 13:04 23868 22
  • Poziom 9  
    Witam,
    mam mały ( w zasadzie nie mały ) problem z pompą/sterownikiem abs, świecą mi się kontrolki abs i miga im ręczny. Okazało się że stara pompa jest tak uszkodzona że nawet nie można do niej się dostać przez komputer zew. Pozostaje mi kupno zamiennika. Sprawdziłem całą elektrykę jak i bezpieczniki na akumulatorze (główny) i wszystkie poboczne. Posiadam Fabijke 2001 1,9 SDI kombi numery pompy ( sterownika ) 6Q0907379C. Jaki moge kupic zamiennik na allegro? Bo występują takie same jak numer wyżej lecz inne litera, czy mogę taki kupić gdzie zamiast C jest L lub G. Co może pasować do mojego samochodu?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 24  
    Sterownik pompy można zregenerować.

    Rozglądnij się pod tym względem.
  • Poziom 9  
    Niestety tych pomp/sterowników już nie można...
  • Poziom 27  
    kup o tych samych oznaczniach i nic niekombinuj z literkami bo potem jak kupisz z innym oznaczeniam mozesz niemiec kontroli trakcji i bedzie zonk, ewentualnie naprawa sterownika pompy cie czeka jedno z dwóch.
  • Poziom 20  
    Zobacz dobrze zasilania i masy przy pompie według schematu np. Autodaty.
    Miałem podobny przypadek, okazał się z gniły kabel w wiązce pionowej na podszybiu.
  • Poziom 9  
    FAbia ma wade konstrukcyjna jeśli chodzi o wiązkę to pierwsza rzecz, druga że tego typu rzeczy są już przejrzane i zabezpieczone, po trzecie tego sterownika już się nie da naprawić, po czwarte nie mogę dostać sterownika o tych parametrach ( a tak na marginesie moja fabia nie ma ASR czy tez ESP czy tez innej kontroli trakcji) wiec ktoś pomoże jaki mogę zamiennik do niej władować nie wydawając nawet do 4,5 tyś i zęby działało?
  • Poziom 27  
    z tymi literkami i oznaczeniami to roznie bywa,jesli masz juz upatrzona pompe na miejscu gdzie mieszkasz lub w okolicy to podjedz do goscia i wypnij wtyk ze swojej pompy z auta i podepnij tą co masz zamiar kupic jesli elektronika bedzie ok czyli niebedzie zgłaszac błedów i bedzie komunikacja to wiesz ze pasuje a jesli cos bedzie nie tak to bedziesz widział wydaje mi sie ze to jest najlepsze rozwiazanie dla ciebie zebys w koszty sie niepakował,pozdrawiam ;-)
  • Poziom 9  
    ok dzięki myślę że po Wrocławiu trochę pojeżdżę i poszukam... pozdrawiam... jak się okaże ze masz racje dostaniesz pomógł....
  • Poziom 27  
    ja tak kilka razy robiłem w audi a4,a6 VW PASSAT B5,LIFT rozne oznaczenia były i literki i zdarzały sie przypadki ze lipa była ale w wielu przypadkach wszystko działało poprawnie jest to jedyny sposob aby w realu sprawdzic czy bedzie wszystko ok, i nienarazic sie na koszta,pozdrawiam ;-)
  • Poziom 9  
    Ale naprawiałeś czy wymieniałeś na inne? bo jak wymieniłem na inną to wyświetlił mi się błąd FFFF
  • Poziom 27  
    Wymieniłem i nieraz jest tak ze zgłasza bład,brak komunikacji lub tez jak masz kontrole trakcji i podmienisz na pompe bez kontroli bedzie wszystko ok ale kontroli juz niebedziesz mial w aucie ;-( a to wszystko robia te sybole i niezawsze pasuja i niemozna tego zgrac wszystkiego tak jak bysmy chcieli.
  • Poziom 9  
    Na szczęście moja fabia nie posiada ASR ( kontrola trakcji), nie wiem pozostaje mi jedynie jeździć po szrotach w poszukiwaniach Fabi 1,9 SDi i podczepiać kolejno inne sterowniki/popy na krótko aż któryś będzie ok.
  • Poziom 10  
    Witam
    Też mam problem ze znalezieniem odpowiedniego sterownika.
    bikus69 więc pytanko jak się skończyła przygoda ze sterownikiem? Czy już znalazłeś w sposób podany przez 15darekvw i czy się sprawdził?
    Pozdrawiam Zbigniew
  • Poziom 9  
    Witam tak skończyłem to wydaniu prawie 3 tysięcy udało mi się go zrobić za 700 zł ( 300 za sterownik z pompą i 400 za wymianę- trochę mnie naciągnęli bo wiedzieli ze sprzedaje auto i zależało mi na czasie) Najlepiej jak pojedziesz do porządnego elektryka lub serwisu ( elcar Wrocław to oni podali mi z jakimi numerami pasuje do mojego modelu sterownik) Jak byś więcej potrzebował informacji to pisz bikus(malpa)onet.eu
  • Poziom 2  
    Siemka. Chciałbym prosic o pomoc w innym temacie. Kiedy tylko ruszę zapala mi się kontrolka abs i wyświetla taki błąd.
    1 Fault Found:
    00301 - ABS Return Flow Pump (V39)
    35-00 - -
    Proszę o pomoc.
  • Poziom 9  
    Jedz z tym do porządnego elektryka lub serwisu (elcar wrocław proponuje bo mi tam powiedzieli co jest grane), jak dobrze pamiętam to jest to uszkodzenie sterownika Serwa ABS i niestety żaden serwis ani elektryk ci tego nie instaluje więc czeka cię wymiana serwa ( koszt nowej to od 3500-do 4800) używana 250 do 400 zł. Ja proponuje używaną, bo koszty nowej + założenie są ogromne. Tylko numery pompy musisz znać i dobrać odpowiednik ( a znowu to też nie lada wyczyn) po roku szukania dopiero pewien pracownik elcar zauważył że raczej mnie nie stać na kupno nowego serwa i podał mi zamienniki jakie pasują. jeżeli masz serwo z numerami 6Q0907379c czy coś takiego to daj znać to pomogę ci dobrać odpowiednik.
  • Poziom 2  
    U mnie problem w dziwny sposób zbiegł się z uszkodzniem czujnika stop pod pedałem hamulca, a właściwie po nim. Zapalała się kontrolka ESP, która już nie świeci ale właśnie po ruszeniu zapala się ABS.
  • Poziom 2  
    Odpowiadam sam na moje pytanie. Przy kodzie błędu 00301 ABS zanim zaczniesz wbijać się na koszty sprawdź blaszkowy bezpiecznik na akumulatorze (40 A). Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Dokładnie najpierw sprawdź główny bezpiecznik ( nawet go wymień bo on za wiele nie kosztuje a może tylko gdzieś nie stykać) potem sprawdź czy żarówki są dobrze podłączone od stopu ( bo w VW carawlle mi się esp włączało bo żarówka nie stykała dobrze) na końcu podłącz kompa do auta i zrób testy sterownika.
  • Poziom 1  
    Bikus69
    Mozesz podac numery zamiennikow
    norbert.olech(malpa)gmail.com
    Dzieki
  • Poziom 9  
    Niestety nie pamiętam nazw tych sterowników. Polecam udać się do serwisu
  • Poziom 10  
    Witam
    Szukałem tematu na temat błędu 01201 - napięcie zasilania pompy ABS i 00301 - Pompa zwrotna systemu ABS (V39).
    Tu znalazłem podpowiedź. Dziękuję MR.kocur, to był bezpiecznik 40A ukryty na osłonie akumulatora.