Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel vectra 1,8 16v nierowne obroty

dareczek3000 08 Mar 2010 14:36 19704 23
  • #1 08 Mar 2010 14:36
    dareczek3000
    Poziom 6  

    Witam! Jestem posiadaczem vectry mój problem polega na nierównych obrotach. Problem zaczoł się od awarii czujnika poł. wału potem padł komp, następnie zatkał się katalizator. Katalizator został wywalony a samochód jak jest zimny to ma obroty ok 3000 potem spada do 2 tys i zaraz wchodzi na 3 tys i tak faluje do czasu gdy się rozgrzeje potem chodzi równo ale obroty ma 1tys a gdy zgasze silnik i zaraz odpalę to znów ma takie falujące obroty ale mała przegazówka i znow chodzi prawie normalnie

    1 23
  • #2 08 Mar 2010 15:17
    adrian1201
    Poziom 29  

    Witam
    Sprawdź zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej najlepiej zdejmij rurkę i zatkaj palcem jak będzie chodził ok to do wymiany ciężko go kupić znajdziesz go z przodu silnika po prawej stronie wsadzona jest rurka zaworu niewidać dopiero jak się go wyciągnie to wiadomo że to zawór

    1
  • #3 08 Mar 2010 16:09
    nakon9
    Poziom 9  

    Może to oznaczać koniec pompy paliwa. Miałem bardzo podobny przypadek. Obroty falowały a na wyższe nie chciał się wkręcać.

    0
  • #4 08 Mar 2010 17:26
    dareczek3000
    Poziom 6  

    Szczerze mówiąc to nie mam pojęcia gdzie ten zawór może być i który to jest jak już coś . Gdy odłączam silniczek krokowy to wtedy obroty są równe ale przy odpalaniu gaśnie. zakładałem drugi silniczek i bez zmian gdy od łącze kabel od przepustnicy to tez obroty są równe może to sonda padła pompa wykluczona bo auto chodzi na gazie

    0
  • #5 08 Mar 2010 20:00
    bodzio012
    Poziom 31  

    A jakie masz błędy i czy ten czujnik położenia wału zamieniłeś na org?

    0
  • #6 08 Mar 2010 20:11
    dareczek3000
    Poziom 6  

    Tak czujnik jest orginał muszę podjechać na kompa zobaczymy jaka dostane diagnozę

    0
  • #7 09 Mar 2010 09:23
    adrian1201
    Poziom 29  

    zawór masz sprzodu silnika po prawej stronie pod cewkom wchodzi wężyk w dół i na końcu jest zawór wyjmnij gp i zatkaj

    0
  • #9 09 Mar 2010 18:12
    dareczek3000
    Poziom 6  

    To jest vectra b 96 rocznik przed liftem a co wiecej mozna napisac o silniku to nie wiem co dodac

    0
  • #11 09 Mar 2010 18:21
    dareczek3000
    Poziom 6  

    no i wszystko jasne no procz tych obroptow szalejących

    0
  • #12 16 Mar 2010 11:55
    diego1999
    Poziom 11  

    ja mam vectre 1,8 z gazem 97r i ummie nie domykała się przepustnica i jak stal na skrzyżowaniu to obroty rosły od 1tys do 2 i jak doszły do 2 to spadały na 1tys

    2
  • #13 16 Mar 2010 18:01
    dareczek3000
    Poziom 6  

    Obecnie nie miałem czasu na remont. Ale w miedzy czasie zmieniłem krokowca i rezultat jest taki ze na innym ma takie obroty jak jest zimny a jak ciepły to ma juz rowne a na wczesniejszym krokowcu cały czas falował więc wynik jest chyba wiadomy

    0
  • #14 18 Kwi 2010 10:09
    Stiwen1
    Poziom 21  

    Witam mam podobny problem Vectra B X20xev 96rok sa trzy błędy P0340 czujnik położenia wału P0100 i P0135 czy może wiecie gdzie się znajdują te czujniki bo ten P0100 to chyba przepływomierz to wiem gdzie jest ale resztę to nie wiem gdzie ich szukać pozdrawiam.

    0
  • #15 19 Kwi 2010 14:36
    dareczek3000
    Poziom 6  

    czujnik położenia wału znajduje się na wysokosci pompy wspomagania kierownicy a dokładnie między pompą a uchwytem ktory ją trzyma

    0
  • #16 21 Kwi 2010 12:45
    Stiwen1
    Poziom 21  

    Witam mam pytanko jeszcze ten czujnik co pokazuje błąd P0340 czy to nie jest czasem kolo świec i liczy kroki wałka rozrządu, bo jak silnik pracuje i jak odłączę kostkę to nic się nie dzieje nie zwalnia i nie wchodzi na obroty. No i zostały mi jeszcze takie błędy P0100 i P0130 i P0135 czy wiecie co to może być pozdrawiam.

    0
  • #17 22 Kwi 2010 12:10
    dareczek3000
    Poziom 6  

    moja vectra jak odłącze ten czujnik podczas pracy to nic sie nie dzieje nadal pracuje a zakładałem nowy bo tez myslałem ze to on nawalił zła była diagnoza a co sie dzieje u Ciebie w aucie bo moje to jak odpalałem to zachowywało sie jakby zapłon szalał był zawczesny bądz odwrotnie wtedy popsuty był ten czujnik od wału

    0
  • #18 26 Kwi 2010 08:43
    Stiwen1
    Poziom 21  

    Witam uporałem się z błędami ale jeszcze został czasami błąd P0130 ale jak chodzi na benzynie a na gazie nie pokazuje błędu jeszcze jak odpalę na benzynie to jeszcze falują obroty a na gazie jest ok. Czyszczona przepustnica, krokowy i co z tym błędem

    2
  • #19 06 Maj 2010 20:13
    dareczek3000
    Poziom 6  

    ja już sam nie wiem co może mojemu autu dolegać nowy krokowiec a tu nic zero zmian czy to może być czujnik wału dziś dowiedziałem się od znajomego elektryka ze podłączenie pod kompa nic nie pokarze a wykasowć błędy to odłączyć aku i będzie dobrze co mechanik to ciekawsza diagnoza tylko ze portfel może tego nie wytrzymać

    0
  • #20 07 Maj 2010 01:01
    Stiwen1
    Poziom 21  

    witam po podłączeniu kompa powinien jakiś błąd pokazać u mnie jest na benzynie że falują obroty a na gazie jest ok. już sam nie wiem co dalej czyżby musiał pojeżdzić na samej benzynie już tez nie mam pojęcia. Pozdrawiam.

    1
  • #22 12 Sty 2011 15:14
    zeus19l
    Poziom 2  

    a sondę lambda patrzyłeś??? jeśli nie to zobacz.

    0
  • #23 12 Kwi 2011 13:04
    dareczek3000
    Poziom 6  

    Witam wszystkich , wymieniłem cały kolektor ssący z przepustnica i czujnikami bo mechanik powiedział ze mógł pęknąć , jak auto chodzi na gazie albo uszczelka może być nieszczelna . Wymieniłem to wszystko a auto jak chodziło tak chodzi czyli odpalam auto ma obroty 3 tysiace potem spada na 1 i tak sobie skacze odłączyłem silniczek krokowy i tak śmigam chociaż mam równe obroty tylko ze jak auto jest zimne to gaśnie

    0
  • #24 20 Wrz 2011 22:05
    Siwyy82
    Poziom 1  

    Miałem podobnie ze swoim autkiem, nawet zanim założyłem LPG. Po dłuższych oględzinach mojego mechanika okazało się, że należy wymienić uszczelniacze wtryskiwaczy. Dostawało się lewe powietrze. Teraz jest już wszystko ok. Autko śmiga jak ta lala hehe. Aha, koszt jednego uszczelniacza to 15zł w serwisie w Goerlitz koło Zgorzelca. Potrzebne są 4 sztuki. Wymiana zależnie od mechanika. Ja płaciłem po dobrej znajomości 100zł.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo