Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel vectra 1,8 16v nierowne obroty

dareczek3000 08 Mar 2010 14:36 22812 23
  • #1
    dareczek3000
    Level 9  
    Witam! Jestem posiadaczem vectry mój problem polega na nierównych obrotach. Problem zaczoł się od awarii czujnika poł. wału potem padł komp, następnie zatkał się katalizator. Katalizator został wywalony a samochód jak jest zimny to ma obroty ok 3000 potem spada do 2 tys i zaraz wchodzi na 3 tys i tak faluje do czasu gdy się rozgrzeje potem chodzi równo ale obroty ma 1tys a gdy zgasze silnik i zaraz odpalę to znów ma takie falujące obroty ale mała przegazówka i znow chodzi prawie normalnie
  • #2
    adrian1201
    Level 29  
    Witam
    Sprawdź zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej najlepiej zdejmij rurkę i zatkaj palcem jak będzie chodził ok to do wymiany ciężko go kupić znajdziesz go z przodu silnika po prawej stronie wsadzona jest rurka zaworu niewidać dopiero jak się go wyciągnie to wiadomo że to zawór
  • #3
    nakon9
    Level 10  
    Może to oznaczać koniec pompy paliwa. Miałem bardzo podobny przypadek. Obroty falowały a na wyższe nie chciał się wkręcać.
  • #4
    dareczek3000
    Level 9  
    Szczerze mówiąc to nie mam pojęcia gdzie ten zawór może być i który to jest jak już coś . Gdy odłączam silniczek krokowy to wtedy obroty są równe ale przy odpalaniu gaśnie. zakładałem drugi silniczek i bez zmian gdy od łącze kabel od przepustnicy to tez obroty są równe może to sonda padła pompa wykluczona bo auto chodzi na gazie
  • #5
    bodzio012
    Level 33  
    A jakie masz błędy i czy ten czujnik położenia wału zamieniłeś na org?
  • #7
    adrian1201
    Level 29  
    zawór masz sprzodu silnika po prawej stronie pod cewkom wchodzi wężyk w dół i na końcu jest zawór wyjmnij gp i zatkaj
  • #8
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A ta Vectra t której generacji ? Wypadało by chociażby oznaczenie silnika podać, bo 1.8 16V było kilka. Na początek układ przepustnicy i TPS do sprawdzenia.
  • #12
    diego1999
    Level 12  
    ja mam vectre 1,8 z gazem 97r i ummie nie domykała się przepustnica i jak stal na skrzyżowaniu to obroty rosły od 1tys do 2 i jak doszły do 2 to spadały na 1tys
  • #13
    dareczek3000
    Level 9  
    Obecnie nie miałem czasu na remont. Ale w miedzy czasie zmieniłem krokowca i rezultat jest taki ze na innym ma takie obroty jak jest zimny a jak ciepły to ma juz rowne a na wczesniejszym krokowcu cały czas falował więc wynik jest chyba wiadomy
  • #14
    Stiwen1
    Level 21  
    Witam mam podobny problem Vectra B X20xev 96rok sa trzy błędy P0340 czujnik położenia wału P0100 i P0135 czy może wiecie gdzie się znajdują te czujniki bo ten P0100 to chyba przepływomierz to wiem gdzie jest ale resztę to nie wiem gdzie ich szukać pozdrawiam.
  • #16
    Stiwen1
    Level 21  
    Witam mam pytanko jeszcze ten czujnik co pokazuje błąd P0340 czy to nie jest czasem kolo świec i liczy kroki wałka rozrządu, bo jak silnik pracuje i jak odłączę kostkę to nic się nie dzieje nie zwalnia i nie wchodzi na obroty. No i zostały mi jeszcze takie błędy P0100 i P0130 i P0135 czy wiecie co to może być pozdrawiam.
  • #17
    dareczek3000
    Level 9  
    moja vectra jak odłącze ten czujnik podczas pracy to nic sie nie dzieje nadal pracuje a zakładałem nowy bo tez myslałem ze to on nawalił zła była diagnoza a co sie dzieje u Ciebie w aucie bo moje to jak odpalałem to zachowywało sie jakby zapłon szalał był zawczesny bądz odwrotnie wtedy popsuty był ten czujnik od wału
  • #18
    Stiwen1
    Level 21  
    Witam uporałem się z błędami ale jeszcze został czasami błąd P0130 ale jak chodzi na benzynie a na gazie nie pokazuje błędu jeszcze jak odpalę na benzynie to jeszcze falują obroty a na gazie jest ok. Czyszczona przepustnica, krokowy i co z tym błędem
  • #19
    dareczek3000
    Level 9  
    ja już sam nie wiem co może mojemu autu dolegać nowy krokowiec a tu nic zero zmian czy to może być czujnik wału dziś dowiedziałem się od znajomego elektryka ze podłączenie pod kompa nic nie pokarze a wykasowć błędy to odłączyć aku i będzie dobrze co mechanik to ciekawsza diagnoza tylko ze portfel może tego nie wytrzymać
  • #20
    Stiwen1
    Level 21  
    witam po podłączeniu kompa powinien jakiś błąd pokazać u mnie jest na benzynie że falują obroty a na gazie jest ok. już sam nie wiem co dalej czyżby musiał pojeżdzić na samej benzynie już tez nie mam pojęcia. Pozdrawiam.
  • #21
    jacek1978
    Level 10  
    Witam ja również mam vektre 1,8 1996 też falują obroty, ale jak się dopiero nagrzeje.Wymieniłem czujnik dolotowy powietrza,krokowca i czujnik wałka rorządu i dalej tak samo się dzieje już ręce opadają pomóżcie.
  • #22
    zeus19l
    Level 2  
    a sondę lambda patrzyłeś??? jeśli nie to zobacz.
  • #23
    dareczek3000
    Level 9  
    Witam wszystkich , wymieniłem cały kolektor ssący z przepustnica i czujnikami bo mechanik powiedział ze mógł pęknąć , jak auto chodzi na gazie albo uszczelka może być nieszczelna . Wymieniłem to wszystko a auto jak chodziło tak chodzi czyli odpalam auto ma obroty 3 tysiace potem spada na 1 i tak sobie skacze odłączyłem silniczek krokowy i tak śmigam chociaż mam równe obroty tylko ze jak auto jest zimne to gaśnie
  • #24
    Siwyy82
    Level 1  
    Miałem podobnie ze swoim autkiem, nawet zanim założyłem LPG. Po dłuższych oględzinach mojego mechanika okazało się, że należy wymienić uszczelniacze wtryskiwaczy. Dostawało się lewe powietrze. Teraz jest już wszystko ok. Autko śmiga jak ta lala hehe. Aha, koszt jednego uszczelniacza to 15zł w serwisie w Goerlitz koło Zgorzelca. Potrzebne są 4 sztuki. Wymiana zależnie od mechanika. Ja płaciłem po dobrej znajomości 100zł.