Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford mondeo cisnienie w układzie chłodzenia

Krzyś33 08 Mar 2010 15:24 8705 7
  • #1 08 Mar 2010 15:24
    Krzyś33
    Poziom 25  

    Witam.Dziś odjeżdżając z pracy zauważyłem plamę plynu z chłodnicy .Ponieważ wczoraj zmieniałem termostat pomyślałem że może źle coś przykręciłem ,ale po powrocie do domu po odkręceniu korka wlewu płynu do zbiorniczka woda zaczęła bulgotać i wróciła do zbiorniczka do stnu pomiędzy max a min. Chcę teraz jeszcze sprawdzić zaworek odpowietrzający na zbiorniku płynu chłodzącego. Proszę jeszcze o jakieś sugestie bo chciałbym to dzis naprawić. Samochód jes mi niezbędny do dojazdów do pracy. Uszkodzenie uszczelki pod głowicą raczej wykluczam.Samochód to ford mondeo zetec 2,0 rocznik2000.Z góry dziękuję i pozdrawiam.

    0 7
  • #2 08 Mar 2010 20:14
    KILLER OOL
    Poziom 12  

    Kolego w każdym aucie jak się silnik nagrzeje do temp. roboczej to po dokręceniu korka przy zbiorniczku od płynu woda zacznie bulgotać a nawet czasami kipieć. Normalna sprawa układ jest zamknięty a płyn pod wpływem temp. się rozpręża i paruje.

    0
  • #3 08 Mar 2010 22:17
    Krzyś33
    Poziom 25  

    Zgadzam się z twoim postem, ale przed nadmiernym wzrostem ciśnienia zabezpiecza zawór w korku wlewowym płynu chłodzącego . I nie jest normane to , że przed odkręceniem korka płynu w zbiorniku prawie nie było , po odkręceniu napłynęło tyle ,że był prawie pełen , a potem( kilka minut) ustabilizował się na poziomie jak w 1 poscie.

    0
  • #4 09 Mar 2010 05:49
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 09 Mar 2010 21:03
    Krzyś33
    Poziom 25  

    Możliwe ,że słabo odpowietrzone , ale po wymianie termostatu przy otwartym korku wlewowym plynu odpaliłem auto i pracował kilka minut żeby pompa wypchnęła powietrze . Wcześniej miaem opa i tam była śruba którą odpowietrzało się układ chłodzenia . orda mam 1 raz i nie wiem gdzie się odpowietrza układ chłodzenia.Wracając do sprawy: zaworek w korku był " sklejony ".Kilkakrotnie ruszyłem nim przy pomocy kawałka drutu i teraz po zajechaniu do pracy nie było syczenia i bulgotania , to samo po powrocie do domu . Chyba jest ok.A termostat wymieniałem , bo wcześniwj działo się to samo i były niewielkie wycieki płynu na wężach "małego obiegu" po nagrzaniu silnika .Temat do zamknięcia i dziękuję wszystkim za wskazówki.

    1
  • #6 11 Mar 2010 21:12
    Krzyś33
    Poziom 25  

    Witam. Jednak przedwczesna była moja radość. Niestety dziś po zajechaniu do pracy znów brakowało pynu w chłodnicy ok0,5l . Kiedy wracałem do domu po odpaleniu zauwayłem niewielki wyciek ( kilka kropel )na połaczeniu obudowy termostatu z blokiem silnika. Po powrocie do domu wielokrotnie próbowałem odpalać , przez dłuższy czas był na chodzie i nic! Żadnego wycieku i ilość płynu nie zmniejszyła się. Czyżby jakieś obce ciało zatykalo ukad chłodzenia ?Kto ma jakiś pomysł proszę o pomoc . Z gory dziękuję .

    0
  • #7 13 Mar 2010 10:35
    marek1977
    Poziom 33  

    Jak dolewasz zimnej wody do gorącego układu i odpalasz to może już byc głowica....
    Połóż karton pod samochód i zobacz rano czy będą jakieś plamy czy nie, wykluczysz wyciek.
    Jak płyn ostygnie to normalne że będzie go mniej.
    Jak masz zbyt duże ciśnienie w układzie, być może zawór w korku się zaciął.

    0
  • #8 13 Mar 2010 20:17
    Krzyś33
    Poziom 25  

    Dzięki za odpowiedź. Wiem ,że nie można dolewać zimnej wody do gorącego układu chłodzenia i nigdy tego nie robię.dziś nie było żadnych wycieków . Więc co? Sam jużnie wiem. Proszę jeszcze o sugestie. Pozdrawiam.

    0