Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Belarus 820, 2002 rok problem z elektryką

08 Mar 2010 17:48 17958 26
  • Level 9  
    Witam!! Mam problem z podłączeniem akumulatorów w moim mtz, mianowicie nie dawno go kupilismy no i aku są podłaczone bez przełącznika rozruchu 12/24 v. Ma ktoś może foto bądz schemat jak to podłączyć no i jaki przełącznik zastosować??
  • Level 9  
    Schemat jest do starszych wersji mtz w moim belarusie jest troszke inaczej, jeśli ma ktoś belarusa 820 z 2002 roku badz w okolicach tgo rocznika to mam prośbe o zrobienie fotki jak macie podłączone akumulatory, bo mój jest podłączony że tak powiem strasznie po amatorsku :) a orginalnego podłaczenia po prostu nie widziałem jeszcze na oczy a che zrobic w koncu tam porządek tzn. wiem ze w orginale był przełacznik 12/24 v i chyba rozłącznik masy musze to zobaczyć by wiedziec co kupic i gdzie to wstawić...
  • Helpful post
    Level 28  
    W tym MTZ jest oryginalny przełącznik 12/24 i rozłącznik masy.Są na zewnątrz kabiny po lewej stronie lekko poniżej podłogi .Zdjęcie mogę zamieścić dopiero w czwartek-piątek (jeżeli do tego czasu nikt nie wstawi).
  • Level 9  
    Ciężka sprawa bo u mnie to chyba w środku kabiny, nie wiem jak to się nazywa ale chyba rozłącznik masy, taki ze sprężyną wciskany z elektromagnesem. Będę czekał na to foto i jeśli może ktoś będzie mógł mi napisać jak to podłączyć tzn. jakie przewody i w ogóle, bo kumpel elektromechanik za bardzo się nie zna na ruskiej technice :) i jest mały impas. Z tego co wiem to już dwukrotnie był problem z przełącznikiem bądź tez rozłącznikiem w tym ciągniku. Z góry dzięki za pomoc!!
  • Helpful post
    Level 28  
    No właśnie a rozrusznik masz na jakie napięcie skoro nie masz tego przełącznika,bo podejrzewam że na 12V i w takim przypadku założenie przełącznika będzie się wiązało z wymianą rozrusznika na właściwy.W starszych były tylko wyłączniki masy właśnie z tyłu kabiny i instalacja na 12V.W nowszych rozruch 24V reszta na 12V
  • Level 9  
    Rozrusznik jest na 24 v, instalacja jest na 12 v z przełącznikiem na rozruch 24 v, przypomnę, że ciągnik jest z 2002 roku, ale było tam podłączone to urządzenie z sprężyna elektromagnesem za bardzo nie wiem jak to się dokładnie i fachowo nazywa no i właściwie nie wiem na jakiej zasadzie działa, bo od początku było spalone na stykach, a znajdowało się z tyłu kabiny koło akumulatora. Prześle link jak znajdę gdzieś to wydaje mi się, że był to włącznik masy - chyba.
  • Helpful post
    Level 28  
    Zgodnie z obietnicą załączam zdjęcia. Mam nadzieję że się przydadzą.

    Belarus 820, 2002 rok problem z elektryką Belarus 820, 2002 rok problem z elektryką Belarus 820, 2002 rok problem z elektryką Belarus 820, 2002 rok problem z elektryką Belarus 820, 2002 rok problem z elektryką
  • Level 9  
    Dzięki rico37p o to mi chodziło, chociaż u mnie jest inaczej, bo na Twoim zdjęciu jest chyba Pronar niby to samo, ale zmiany są. Jednak zawsze to jakaś opcja podłączenia. Mam jeszcze jedno pytanko, aku masz wsadzone z tyłu kabiny nad zbiornikami paliwa czy pod podłogą? U mnie są z tyłu kabiny.
  • Helpful post
    Level 28  
    Akumulatory są pod podłogą.Ja nie jestem właścicielem tylko wymieniałem w nim przełącznik12/24V i naprawiałem tablicę z licznikami.
  • Level 9  
    To chyba nie taki stary ciągnik czyżby przekaźnik zawiódł i popaliło instalacje? Tego się obawiam w swoim. Trochę mi utrudni to, że aku są daleko i trzeba poprowadzić te przewody przez kabine. Czy ten przełącznik się sprawdził, bo różnie o nich mówią, że się palą, że nie lądują dwóch aku i ogólnie lepiej wstawić rozrusznik 12 v i spokój.
  • Helpful post
    Level 10  
    Witam te przełączniki nie są awaryjne przynajmiej te montowane w ursusach,założyłem nawet taki do widlaka schemat podłączenia jest pod pokrywką.A co do rozrusznika to wytrzymują nawet te orginalne na 12V.Jak się ociepli to zakładam taki przełącznik do MTZ 82 bo są problemy z rozruchem w mrozy mimo rozrusznika szybkobieżnego,koszty są przełącznik 100zł no i dwa aku na 12V.
  • Level 9  
    Aku mam nowe, chciałbym to podłączyć tak jak rico37p to podłączył i zamieścił foto powyżej, wydaje mi się to najlepszą opcją, no bo tak to zrobił producent w oryginale. zwłaszcza, że mam rozrusznik 24 V i kreci ładnie, a jak nie zda egzaminu to wtedy chyba da się ten 12 V szybkoobrotowy. Dzięki Panowie piszcie jeszcze jakby coś wam mieli jakieś pomysły, bo wiosna idzie... no i skończy się czas na remonty :) Pozdro! Powinienem mieć taki przekaźnik, ale nie mogę go znaleźć...

    Dodano po 3 [godziny] 45 [minuty]:

    Belarus 820, 2002 rok problem z elektryką awaria tego przekażnika powoduje nie ładowanie aku rozruchowego...
  • Level 28  
    Bartek-22 jeżeli nie masz instalacji fabrycznej do załozęnia tego przełącznika to nie zawracałbym sobie głowy przerabianiem instalacji.Przecież to trzeba założyć i grube kable do akumulatorów. Te wcześniejsze MTZ(czerwone, nie znam numeracji) miały wszystko na 12V. Natomiast w tym ze zdjęcia zmieniałem przełącznik bo odkleiła się cewka elektromagnesu.

    Dodano po 4 [minuty]:

    A jak masz połączone akumulatory w tej chwili? Nie znam tego przekażnika .Jeżeli masz dwa aku to obydwa są rozruchowymi do tego służą.
  • Level 9  
    Ja się głowie od dłuższego czsu, a to dlatego że co fachowiec to pomysł :) więc tak to wygląda u mnie: ma dwa aku 12 V 100ah, rozrusznik 24 V alternator 14 V aku były odłączone tak: kabel od rozrusznika szedł do aku nr 1, minus od aku nr 1 szedł do urządzenia które prawdopodobnie nazywa sie rozłącznik masy z elektromagnesem (cykał podczas przekręcania kluczyka w stacyjce) do tego rozłącznika idzie plus z drugiego aku na dolną śrubę na górna przychodził minus z aku nr 1 no i z drugiego aku minus szedł na masę, oprócz tego jest czerwony przewód dość gruby, który tęż jest podłączony do tego 'masownika' daje on prąd do stacyjki, a po odpaleniu ładuje aku. Tylko, że oryginalny 'masownik' był popalony więc wymieniliśmy na nowy ale też sie zjarał (pewnie źle podłaczone albo po prostu brakuje tego przełącznika, chociaż kabli tam nie widze dodatkowych) ten ciągnik jest z Niemiec sprowadzony jestem jego 3 właścicielem popszedni przyznał, że był on remontowany i instalacja była rozebrana, także pewności nie ma czy została poprawnie złożona.
  • Level 28  
    Czy możesz zrobić zdjęcie tego"masownika" i zamieścić na forum. Podejrzewam że to jest przełącznk 12/24V tylko nie wszystko masz podłączone .Z tego by wynikało że część instalacji masz gotowe i nie ma sensu przemieszczać jej do przodu ciągnika. l lepiej poszukać brakujące przewody(bo gdzieś muszą być w okolicy przełącznika).Można też zaadoptować polski przełącznik(względy finansowe decydują).Powodzenia.
  • Level 9  
    Belarus 820, 2002 rok problem z elektryką

    Chwilowo nie mogę zrobić zdjęcia, ale ten jest prawie taki sam jak mój. W moim przychodzi plus i minus na te duże gwinty miedziane, a na jedną z śrub na obudowie ten przewód ładujący, pozostaje tylko jedna śrubka bez przewodu. Pozdrawiam!!!
  • Helpful post
    Level 35  
    To jest włącznik elektromagnetyczny rozrusznika, a nie odłącznik masy. Napisz gdzie to masz zamontowane. Jeżeli ktoś próbował to wykorzystać jako przełącznik rozruchu 12/24V to tylko pogratulować głupoty. Jeżeli Ty masz MTZ-a, to przełącznik rozruchu montujesz między akumulatorami z tyłu. Dokładasz wtedy dwa krótkie odcinki grubego przewodu, oraz dwa dodatkowe przewody do rozrusznika (jeden 1,5 mm² oraz drugi 6mm²).
  • Level 9  
    Mam to zamontowane przy akumulatorach z tyłu kabiny za wajchami od podnośnika pasuje pod prawą rękę. Tak myślałem, że przełącznik przychodzi pomiędzy aku. Tylko co z tym włącznikiem co do niego podłączyć? Jak to właściwie przychodzi muszą być i przełącznik 12V/24V i ten włącznik elektr. rozrusznika czy jak??
  • Helpful post
    Level 35  
    Włącznik rozrusznika masz zamontowany w rozruszniku. To jest ten element, do którego podłączony jest przewód z akumulatora. A to po prawej stronie to jest odłącznik masy. Jeżeli działa to niech tam pozostanie. Ty musisz dokupić tylko przełącznik 12/24V. Na jego pokrywce, od wewnętrznej strony masz narysowany schemat podłączenia. Najlepiej jakbyś zrobił zdjęcia co i gdzie masz zamontowane, bo teraz trudno jest cokolwiek doradzić, nie wiedząc co masz, a czego Ci jeszcze brakuje.
  • Level 9  
    Zamieszczone urzadzenie to nie jest elektromagnes rozrusznika poniewaz pasuje tam po prawej stronie gdzie pasuje wlasnie wlacznik masy i podejrzewam, ze to wlasie on jest na fotce. Wiec przelacznika nie mam, a wlacznik masy jest zjarany, takze wszystko trzeba podlaczyc od nowa.
  • Helpful post
    Level 35  
    No to ja już nic nie rozumiem. Bo na zdjęciu, które zamieściłeś kilka postów wcześniej jest właśnie włącznik elektromagnetyczny rozrusznika. Nie wiem w jaki sposób może to służyć jako wyłącznik masy.
  • Level 9  
    Sorki Panowie faktycznie złe foto wkleiłem :) Belarus 820, 2002 rok problem z elektryką mój jest z elektromagnesem, a ten włącznik jest manualny.
  • Level 28  
    Oj ,oj namieszało się żdżiebko co?????
  • Level 9  
    Panowie sytuacja powoli się wyjaśnia :) tzn. wiem na czym stoję, mam już wyłącznik masy oryginalnie nazywa się d-30848 do kupie przełącznik 12V/24/ no i pozostanie tylko podłączyć gdy to już zrobię zamieszczę foto :) Pozdrawiam i dziękuje za pomoc!!!