Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes 124, 250 D Turbo 93rok - kontrola żarówek

08 Mar 2010 17:49 5794 7
  • Poziom 15  
    Witam co moze byc przyczyną że ta żółta kontrolka od sprawności dzałania żarówek świeci sie cały czas, nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki? Najpierw było tak ze świeciła sie po przekręceniu stacyjki w pierwszą pozycję i podczas jazdy, choć wszystkie światła w aucie są sprawne. Stało sie to z dnia na dzień ze teraz cały czas sie świeci (tak lekko pulsuje). Gdzie ten moduł sie znajduje? Proszę o pomoc bo teraz na noc muszę odłączac akumulator bo sie rozładowuje
  • Poziom 18  
    jak otworzysz maske po prawj stronie w puszcze musisz ja rozkrecic
  • Spec od Mercedesów
    W tylnej części skrzynki bezpieczników - największy sterownik.
    Trzeba jednak zwrócić uwagę na dwa dodatkowe aspekty tej sprawy:
    - to wcale nie musi być kontrolka oświetlenia - bo w to miejsce można wsadzić różne żarówki, i może ktoś coś pomylił przy wyciąganiu licznika.
    - żadna z kontrolek która tam jest nie powinna działać po wyłączeniu zapłonu. Żaden ze sterowników zasilających te lampki nie dostaje napięcia bezpośrednio z akumulatora. Tak więc masz złą wiadomość: masz gdzieś przebicie na kabelkach...
    przemek1982-25 napisał:
    w puszcze

    O! Ja wiem co to "puszcza"! Książka taka była: "W pustynie i w puszcze"! :D
    A tak na poważnie: jedno zdanie - żadnej dużej litery - żadnego znaku interpunkcyjnego - błędy literowe. To nie jest forum języka polskiego, ale jakoś wspólnie udaje nam się utrzymać dobry poziom słownictwa. Wystarczy czasami przeczytać posta przed wysłaniem.
    Pzdr. G
  • Poziom 15  
    Ok dzięki za informacje, sprawdzę to wszystko a szczególnie przewody przy radioodtwarzaczu bo coś mi się wydaje, że tam jest zwarcie. Kiedyś zaglądałem tam i była zamieniana kostka ale nawet nie zaizolowane przewody także wiadomo. Jeśli chodzi o tą kontrolkę w sensie jej funkcji, to raczej powinna być od kontroli żarówek w aucie, no ale jest jakieś zwarcie i dlatego cały czas się świeci.
  • Poziom 12  
    Witam.
    Dołączę się do tematu.
    Czy któryś z kolegów ma może schemat modułu kontroli oświetlenia 126 542 00 32?
    Będę wdzięczny za pomoc. Generalnie "zgubiłem" światła stop. Podejrzewam moduł, w środku jest troszkę przysmażony, ale "blaszki" chyba jakieś boczniki, albo ścieżki są całe. Mogę go ominąć, ale potrzebuje przynajmniej schemat z rozpiska pinów, a najlepiej kompletny.
    Pozdrawiam
  • Poziom 38  
    mahonxx napisał:
    Witam.
    Dołączę się do tematu.
    Czy któryś z kolegów ma może schemat modułu kontroli oświetlenia 126 542 00 32?
    Będę wdzięczny za pomoc. Generalnie "zgubiłem" światła stop. Podejrzewam moduł, w środku jest troszkę przysmażony, ale "blaszki" chyba jakieś boczniki, albo ścieżki są całe. Mogę go ominąć, ale potrzebuje przynajmniej schemat z rozpiska pinów, a najlepiej kompletny.
    Pozdrawiam

    Ten moduł nie ma nic wspólnego z oświetleniem poza tym że kontroluje sprawność żarówek nie jest to urządzenie wykonawcze .
    Mercedes 124, 250 D Turbo 93rok - kontrola żarówek
  • Spec od Mercedesów
    Urządzenie wykonawcze to nie jest - ale prąd do świateł przez nie przechodzi. Przepalenie rezystorów szeregowych (te blaszki wewnątrz) spowoduje zanik konkretnego światła. Chociaż mało wierzę w to, że uszkodzeniu uległy na raz dwa obwody.
    Tu masz więcej schematów z Mercedesa. Moduł kontroli świateł jest również.
    http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercedes-Benz/
  • Poziom 38  
    Masz rację Gerri , dlatego wykluczyłem ten element instalacji . Tylko raz zdarzyła mi się w tym miejscu usterka / pomijam zielone styki , brak kontaktu / a mianowicie zimny lut na płytce .